Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diamond da ırk dağılımı


Desu

Öne çıkan mesajlar

TvP ve TvZ ye yazdıklarımı okumadın sanırım :). Neyse protoss olarak yapmanız gereken tek şey 8-10 dakika arasında gelicek 3 Rax Marine Marauder veya Marine-Ghost pushuna dayanmak. Marauder Ghost gibi birşeyle karşına çıkarsa 10 dakikayı aşmıştır veya tek ghostu vardır. Scout yaparak hangi üniteye ağırlık verdiğini bulup ona göre hazırlanıp ya da VR ile baseten çıkmasını rahatça engelliyebiliyorsun. Midgame sonu ve Lategame e Toss geldiği zamanda zaten haritanın her yerine zealot-HT atarak kanser ediyorsun MMMi.

Bahsettiğin Delta Quadrant haritasında Protossunda büyük bir avantajı vardır ondan da bahsedelim. O Expansionun bulunduğu yerin öteki tarafına yani dışına kurulcak bir pylonla expansionun içine ünite warplayabiliyorsun ve bu bence dest. rockları kırmadan yapılan expden bin bin kat daha büyük büyük bir avantaj.(Earlygamede)

Yukarda bahsettiğim gibi bazı şeyleri ırkın avantajı olarak kabul etmek lazım çünkü her ırkın avantajları var. Kimse burda protoss her yere ışınlayabiliyor bence bu oyunu mahveden bir özellik diye bahsetmiyor çünkü ırkın özelliği o. Binaları kaldırmak ve hızlı tech switchte özellikle early-midgamede terranın özelliği ve bunu kabul etmek lazım.
(Son olarak TLO'ya showmatch sonrası sorulduğunda o da o expi neden kurduğunu bilmediğini ve aptalca olduğunu sölemiştir :))
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LombaK_Knight said:

1500 üstü puana sahip oyuncuların %60'ı Terran, %25'i Toss, %5'i Zerg. Yani EN İYİLER'in %60'ı TERRAN oynuyor. Ağbi bu korkunç bir rakam.


%5 zerg olması çok çok düşündürücü bir rakkam. Zerg harrasa açık bir ırk ama turnuvalarda zergler protosslardan daha başarılı. Örnek day9 şampiyonu idra , örnek betadaki world cupta ilk4ün 3ü zerg , örnek iem turnuvası ilk4ün 2si zerg.

Bunlara rağmen üst düzeyde bu kadar az zerg olması...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim aklıma gelen artık tek şey

bu şampiyon dediğimiz zerglere bakarsan genelde hepsi aynı isimler.

o yüzden ben olayın zergde değil artık oyuncularda olduğunu düşünüyorum.

belli mekanikleri fundamentıl ları çok iyi olan adamlar (yani şu anda adam hangi ırkı oynasa 1 haftada çok iyi oynayacak) adamlar bu adamlar. turnuvalarda da zaten hep onlar.

e işte bu adamlar dışında kalan zerglerden cacık olmuyo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zerg gercekten gucsuz. aksini dusunuyorsaniz kendinizi kandiriyorsunuz. bunun birkac sebebi var, soyle acikliyim.

hydralisk
hydraliskler terranin siege tankina, protossun ise immortalina denk geliyor. tos un immortalinda dmg reduction var, buyuk uniteleri cata cuta aliyor. terranin siege tanki aciklamama gerek yok oyundaki en imba unitelerden biri. hydralisikin tek ozelligi hem havaya hem karaya vurmasi. fakat bu bir ozellik degil aksine dezavantaj. tosun stalkerlari havaya vuruyor, bu uniteler roacha karsilik geliyor. terraninda marineleri havaya vuruyor, bunlarda zerglinge karsilik geliyor. yani tosun bastigi hydraliskin bir ozelligi yok, bu buyuk bir dezavantaj.

Gateway rush
bunu durdurmak imkagansiza yakin. karsinizdaki belirgin bir hata yapmazsa durdurulmuyor.baneling bir nebze olsun yardim edebilir ama banelinglerle oyunu bitiremezseniz sonrasinda gg

roach
roach cok potansiyeli olan bir unite fakat bu potansiyelini degerlendirebilmeniz icin (burrow ve move while burrowed), hayvan gibi upgrade yapmaniz gerek buda pratikte kullanissiz. o upgradeleri yaptiginizda karsinizdaki bunu zaten counterlamis oluyor, cunku o upgradelerin acilma zamaniyla air cikabilme zamaniniz ayni dolayisiyla dusman 1-2 tane AA koymus oluyor.

micro
zergde asiri bir micro eksikligi var infestor disinda hemen hemen hicbir unitenin microsu yok. corrupteri saymak istemiyorum bc nin yamatosuyla kiyaslanamaz bile.

infestor
zergun belkide en iyi unitesi, burrow upgrade i yapilirsa gercekten iyi is cikartiyor. fakat terrana karsi gucsuz. protossunda observeri invis oldugu icin gene problem cikartiyor.

uzun lafin kisasi zergun uniteleri oyunun dogal akisinda counterlaniyor terran ve tos a karsi. ekonomilerini zora sokacak yada build orderlarini degistirecek birsey yapmalarina gerek yok. fakat zerg birseyi counterlamaya calisirsa ya hep ya hic durumu oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

soyle olursa boyle oluyo boyle olursa soyle diye genelliyorsunuz sc yi
i ih
her oyunda en ufak hata ya da hamle tum oyunu degistiriyor
bu yuzden irklarin dengesini tespit etmek cook zor
oyuncularin sabah ne yedigi bile etkiler bence
o yuzden t lmba z gucsuz demek dogru olmaz
z candir hem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...