Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

patch 1.1


Cuce

Öne çıkan mesajlar

PvT'ler için hiçbir şey yapmamışlar anlamak gerçekten güç. En azından colossuslara havadan ateş edilme olayını kaldırsınlar ya da colossus havaya ateş etsin be dev gibi alet. Vikinglerle desteklenmiş bir MMMG ordusunu yenerken anam ağlıyor, 5-6 medivacle psi stormda işe yaramaz oluyor, ki onu da empden kurtulup atabilirsen. Tank nerfü iyi de, yine de benim işime gelmeyecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

medivacle neden psistorm tkisiz oluyor?

colossus basma neden basıyosunki. en rahat dövebildiğin terran combinasyonu mmm+ghost


5-6 medivac saniyede 13hp heal veriyor, misal 10 maruader 15 marine 2 ghostluk bir orduya. Tüm psi stormları tuttursan dahi(ki emp kadar tutturması kolay bir skil yok daha oyunda) marinelerin çoğu ölse dahi asıl ölmesini istediğin maruaderlar ölmüyor. Stalkerlar zaten maruader karşısında çok etkisiz kalıyor, chargelotlara güvenmek zor çünkü bir charge sonrasında 10 saniye çok rahat kitelenebiliyorlar stim hackler sağolsun. Ayrıca colossus niye basmayasın mm ball'un en sağlam counterı.

Eğer sen protossla kolayca hallediyorsan mmmg ordusunu bir şey diyemem, sanırım çoğunluktan farklı bir oyun tarzın var. Nitekim oyun içinde en zorlandığım build bu mmmgler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

obs avantajın var ghostu feedbacklemen lazım templarlarını yayman lazım vs vs. ayrıca marauderlar tek stormda ölümoy ama marineler ölüyo. temizliğe raht rahat yetiyo chargelotlar. stormu ballın arkasına doğru atıyorsunki zealları kitelarlarsa dahad stormun ıcıne girmek zorunda kalıyorlar. cok ayrılırsa ordun birbirinden geri cekiliyosun sonra tekrar 1 sıra storm.

enerjisi full medivacleride feedbackliyosun hatta enerjisi yarı olanlarıda feedbackliyosun yeterince HT varsa. combattan cıkarıyo miss gibi.

mmm mobil bir ordu, bi sğada bi solda. koşup gelir. colossus ise yavas ve üretimi cok mekaşeyli 2 colosusu verdinmi bi daha toplarlanman zor. üstelik vikinglerle cok rahat temileniyorlar. templar ise harass yedinmi adam saldırdımı waprla gitsin bas stormu oh, üstüne bide archon.

her şekilde cok daha etkili. üstüne minerallerin cebınde. cıkmadıysan 3. expensionını cık cıktıysan 4. yü, üstüne bol bol zealot bas. herşeyi warpgatten cıktığn ıcınde gerektiğinde stalker cık gerektiğinde zealot gerektiğinde ht miss gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet anlatması ve düşünmesi zevkli ve gayet doğru, ancak misal diyelimki 5 HT var, hepsini de yaydın hatta 1ini ne olur ne olmaz diye arkada bıraktın, Feedback range'i tam olarak EMP ile aynı, 9, ancak kesinlikle EMP atması çok çok rahat bir skill, hele ki ghostların MMMin arasında kaybolması da ayrı bir mesele. Psi storm zaten 7 range'e sahip diye hatırlıyorum, EMP'den kaçırmak çok güç karşıda ortalama/ortalama üstü bir terran oyuncusu varsa.

Her ne kadar terrana karşı muhtemelen %60 yeniyor olsam da, bu MMMG için çok farklı şeyler denemek zorunda kalıyorum her maç. Misal Mothership ile vortex açıp karadeliğiğin etrafını 4-5 force field ile kapattığım oldu sentrylerle, sonra tüm ordu orada sıkıştığı için 3 colossus varsa zaten tek vuruşla neredeyse her şeyi yok ediyorlar. Ancak bu yüksek micro ve 3 colossus+mothership+6-7 sentry gibi pahalı da bir ordu istiyor. Zaten EMP'yi tutturamayacak kadar iyi micro yapamayan birisi varsa yeniyorsun rahatça ona bir şey diyemiyorum.

İlk postuma geri dönerek, yine de PvT'lerin fazla Terran lehine olduğunu düşünüyorum, en azından maruaderların c.shellerini chargelotların chargeları gibi pahalı bir upgrade yapsınlar, ya da 5-10 sn gibi bir pasif cooldownu olsa çok çok daha eşit bir karşılaşma olur PvT.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Psi ın rangei: 9
(http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Psionic_Storm)
EMPnin 10
EMP daha kolay kullanılabiliyor olabilir ama kafa kafaya girilen bir savaşta terran ghost sayısı sabit, 3-4 tane diyelim. Protossun ise sürekli Psi atabilcek HT warplayabilme şansı var. Ordunu kaybetsen bile geri çekilirken adamın zaten canı az olan birliklerini 2-3 warplanmış HT ile rahat temizleyebilirsin bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakas said:


Her ne kadar terrana karşı muhtemelen %60 yeniyor olsam da, bu MMMG için çok farklı şeyler denemek zorunda kalıyorum her maç. Misal Mothership ile vortex açıp karadeliğiğin etrafını 4-5 force field ile kapattığım oldu sentrylerle, sonra tüm ordu orada sıkıştığı için 3 colossus varsa zaten tek vuruşla neredeyse her şeyi yok ediyorlar. Ancak bu yüksek micro ve 3 colossus+mothership+6-7 sentry gibi pahalı da bir ordu istiyor. Zaten EMP'yi tutturamayacak kadar iyi micro yapamayan birisi varsa yeniyorsun rahatça ona bir şey diyemiyorum.

İlk postuma geri dönerek, yine de PvT'lerin fazla Terran lehine olduğunu düşünüyorum, en azından maruaderların c.shellerini chargelotların chargeları gibi pahalı bir upgrade yapsınlar, ya da 5-10 sn gibi bir pasif cooldownu olsa çok çok daha eşit bir karşılaşma olur PvT.


phase 1 da yapmıyordun sanırım bunu, o zamndan beri fixli cünkü vortex acıldığında etrafındaki ff leri temilizyor. onun dısında bu taktik videoalrda kaldı.

emp atmak kolay zor orası con önemli değil. kolaylık zorluk avrmaını geciceksin bikez. üstüne ghost templardan cok daha pahalı bir ünite ve zealotlara attığı emp o kadarda sşahane bir olay dğeil. tempların emp yerse cekil dirke combattan. kovalarsa emp ymiyen templarlar storm ata ata kacarsın geldiğine pişman olur.

bütün templarların biel emp yemiş olsa etrafta orduna hemen ht katmana yarıyacak pylon olması warp prism olması lazım.

warpgate ağırlık oyunun temeli bu zaten, tek büyük bir hamle değil, dah auzun süreli adamın azına vuru vura dövüceksin. kayıp vericeksin, kayıp verdirteceksin, sonunda chargelotların adamı overwhelm edene kadar.

marauderları herkezin kıl kaptığı bir ünite, ben pvt de cok sorun yarattığını düşünmüyorum, öle überslx bir micro olmadığ süreceki cok nadir geliyo oda. ben daha ladderda görmedim acıkcası.

bide 5ht falan değil 10 15 20 ht lazım, cok cok basmak lazım bi sür bi sürü..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

bakas said:


Her ne kadar terrana karşı muhtemelen %60 yeniyor olsam da, bu MMMG için çok farklı şeyler denemek zorunda kalıyorum her maç. Misal Mothership ile vortex açıp karadeliğiğin etrafını 4-5 force field ile kapattığım oldu sentrylerle, sonra tüm ordu orada sıkıştığı için 3 colossus varsa zaten tek vuruşla neredeyse her şeyi yok ediyorlar. Ancak bu yüksek micro ve 3 colossus+mothership+6-7 sentry gibi pahalı da bir ordu istiyor. Zaten EMP'yi tutturamayacak kadar iyi micro yapamayan birisi varsa yeniyorsun rahatça ona bir şey diyemiyorum.

İlk postuma geri dönerek, yine de PvT'lerin fazla Terran lehine olduğunu düşünüyorum, en azından maruaderların c.shellerini chargelotların chargeları gibi pahalı bir upgrade yapsınlar, ya da 5-10 sn gibi bir pasif cooldownu olsa çok çok daha eşit bir karşılaşma olur PvT.


phase 1 da yapmıyordun sanırım bunu, o zamndan beri fixli cünkü vortex acıldığında etrafındaki ff leri temilizyor. onun dısında bu taktik videoalrda kaldı.

emp atmak kolay zor orası con önemli değil. kolaylık zorluk avrmaını geciceksin bikez. üstüne ghost templardan cok daha pahalı bir ünite ve zealotlara attığı emp o kadarda sşahane bir olay dğeil. tempların emp yerse cekil dirke combattan. kovalarsa emp ymiyen templarlar storm ata ata kacarsın geldiğine pişman olur.

bütün templarların biel emp yemiş olsa etrafta orduna hemen ht katmana yarıyacak pylon olması warp prism olması lazım.

warpgate ağırlık oyunun temeli bu zaten, tek büyük bir hamle değil, dah auzun süreli adamın azına vuru vura dövüceksin. kayıp vericeksin, kayıp verdirteceksin, sonunda chargelotların adamı overwhelm edene kadar.

marauderları herkezin kıl kaptığı bir ünite, ben pvt de cok sorun yarattığını düşünmüyorum, öle überslx bir micro olmadığ süreceki cok nadir geliyo oda. ben daha ladderda görmedim acıkcası.

bide 5ht falan değil 10 15 20 ht lazım, cok cok basmak lazım bi sür bi sürü..


Ghost templardan daha pahalı bir ünite olabilir, ancak EMP için hiçbir upgrade ihtiyacı yok, cloaking gerekli ancak sonuçta yine tercihe kalmış bir şey. Templar ise Twilight council dikeceksin, Templar Archives dikeceksin, bir de psi stormla +25 başlangıç manayı geliştireceksinki deli divane bir zaman ve gaz istiyor. Minerale karışmıyorum çünkü açıkçası mineral pek bir sıkıntı değil zaten.

Bu yüzden oyunların ilk 10 dakikası protoss için gerçekten sorunlu geçiyor, ilk 10 dakikada da 15-20 HT olamayacağı için, MMMG gereğinden fazla güçlü oluyor. Ha Brood Warda da vardı EMP, ama hiç şikayetçi olduğumu hatırlamıyorum açıkçası, çünkü Science Vessel Ghost gibi kolay elde edilebilen bir şey değildi ve EMP geliştirmeyle geliyordu(200/200lük bir geliştirme hem de öyle ucuz bir olay da değildi). Terran'ın gerçekten teknoloji ağacında sıkıntı var, her şey çok hızlı gelişiyor ve çok ucuz. İlk 10 dakikadan sonra eşit bir karşılaşma oluyor diyebilirim TvP.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En çabuk şekilde Charge almaya çalışınca zaten 7-8. dakikada gelişiyor, ondan sonra biraz daha rahatlanıyor, tabi ordudan epey fedakarlık edilmiş oluyor o sırada. 3 sentry varsa kapıyı tutarsın hadi, ama TvP dengeli deme şimdi..7 dakikada 5 maruader 5 marine 1 ghost ordusu gelebiliyor, genelde geliyor zaten, bunu savaşarak tutmak zor 7 dakikada yapılabilecek herhangi bir protoss ordusu için, anca böyle ff ile tutabiliyorsun.

Ben de bundan şikayetçiyim açıkçası. Herhangi bir ırk oyunu kaybetmeyecek olsa bile oyun başında ne kadar doğru taktik yaparsa yapsın dezavantaja düşüyorsa dengesizlik var demektir hani. Ghosta bi EMP geliştirmesi getirseler ve maruaderın çıkış süresini 5 sn arttırsalar en azından rahat 1-2 dakika kazanılır ki bu yeterli denge için. TvZ çok dengeli ve güzel olacak şimdi 1.1 patchiyle, ama TvP için aynı şeyi diyemem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

7-8 Dakika pushının en tehlikeli hali Brat_OK'un Marine-Ghost pushudur ki neredeyse artık kullanılmıyor. Çünkü çok spesifik bir zamanda saldırmalısın ve eğer protoss void rayle void rayini kaybetmeden terranı biraz üssünde oyalayıp zaman kazanırsa midgame e terrandan üstün giriyor.
Void ray kullanmasan bile eğer zamanını iyi ayarlamazsan o pushın Colossusun ortaya çıkmasıyla bütün marineleri ve oyunu counterpushla kaybedebiliyorsun.
MLG'de de mmh kimin maçıydı ya incontrol le LZ olabilir, LZ FE 3 Rax bunker-marine pushı yaptı bir dakika kapıda beklemesiyle sadece bir colossusa bütün marinelerini kaybetti ve sonra da oyunu.
Onun dışında 7-8 dakikaya hem ghost hem marine hem marauder hem stim yetiştiremiyorsun onun için genelde sırf marine içeriyor build.
Uzun bir süre ben de ghost-marine yaptım ama şimdi daha çok 1 Rax-FE buildleriyle ilgileniyorum en azından 50% 50% diil :).

Ayrıca TvZ bence daha bozuk yanlış düşünüyorsun :). TvP daha dengeli ve iki tarafında minik farklarla kazanma şansı var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sürekli protoss'un dezavantajından terranın avantajından bahsetmişsin de bana sen beceremediğin için öyle diyorsun gibi geldi. hani hakaret için söylemiyorum da, force fieldleri iyi kullanarak o terran pushunu yavaşlatırsın yada zaman kazanırsın hatta micron iyiyse kazanırsın bile.
marauder yapım süresi artsın diyosun da, öyle olsa 4gate bilmemkaç gate gibi buildlerle protoss direk ezer terranı. marauder olmadan zealot/stalker hiç birşeyi tutma şansı yok resmen terranın.

ghost daha pahalı cücenin dediği gibi, 25 energy upgrade'i ghost için de var, sen combatta warp in yapabiliyorsun ayrıca.
bir de htler storm atacak ve genelde ordunun üzerinde duran medivacler damage almayacak mı? stalkerlar temizler gayet yarı canlı medivacleri, sanki bütün combat boyunca medivacler canlı kalacak gibi yorum yapmışsın.

ikincisi marauder microsuyla kitelar zealotları diyosun, evet storm atıcan marauderlar üstüne stim atıp kitelayacak zealotları stalkerlar ranged saldırırken, çok da etkili olur gerçekten.

çok tek yönlü bakıyosun olaya bence. bir de karışık yazdım da kusura bakma aklımda kalan şeylere cevap vermeye çalıştım. hani ben de çok tecrübeli falan değilim, diamond bile değilim de insaf yani o kadar imba bişey değil mmmg high templarlı protoss ordusuna karşı, hatta htler varsa protoss gayet alır gibi geliyo bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

_ILuVaTaR_ said:

sürekli protoss'un dezavantajından terranın avantajından bahsetmişsin de bana sen beceremediğin için öyle diyorsun gibi geldi. hani hakaret için söylemiyorum da, force fieldleri iyi kullanarak o terran pushunu yavaşlatırsın yada zaman kazanırsın hatta micron iyiyse kazanırsın bile.
marauder yapım süresi artsın diyosun da, öyle olsa 4gate bilmemkaç gate gibi buildlerle protoss direk ezer terranı. marauder olmadan zealot/stalker hiç birşeyi tutma şansı yok resmen terranın.

ghost daha pahalı cücenin dediği gibi, 25 energy upgrade'i ghost için de var, sen combatta warp in yapabiliyorsun ayrıca.
bir de htler storm atacak ve genelde ordunun üzerinde duran medivacler damage almayacak mı? stalkerlar temizler gayet yarı canlı medivacleri, sanki bütün combat boyunca medivacler canlı kalacak gibi yorum yapmışsın.

ikincisi marauder microsuyla kitelar zealotları diyosun, evet storm atıcan marauderlar üstüne stim atıp kitelayacak zealotları stalkerlar ranged saldırırken, çok da etkili olur gerçekten.

çok tek yönlü bakıyosun olaya bence. bir de karışık yazdım da kusura bakma aklımda kalan şeylere cevap vermeye çalıştım. hani ben de çok tecrübeli falan değilim, diamond bile değilim de insaf yani o kadar imba bişey değil mmmg high templarlı protoss ordusuna karşı, hatta htler varsa protoss gayet alır gibi geliyo bana.


Tamam dediğin her şeye katılıyorum, ancak oyunun ilk 10 dakikasında sadece forcefieldına bağlı olmamalı bir ırkın kaderi. Tutamadığım için değil, bence bunun bir tür dengesizlik olduğunu düşündüğüm için söylüyorum. Aynen blizzardın reaperı ve bunkerı nerflemesi gibi zerg için. "Git iyi scout et arkadaşım" denebilir, ancak ilk 20deki oyuncular bile bir proxy barracksı göremeyebilir. Blizzard da farketti ki her ne kadar maçı bitiren bir şey olmasa da reaperlar zerg için fazla güçlü oluyor ve haksız dezavantaj sağlıyor, nerflediler.

Aynı şekilde marine+ghost+maruader da maç kazanacak diye bir şey demiyorum, ama oyun başı için bence protossa gereğinden fazla güçlü geliyor. Hele ki gold liglerin orta-alt sıralarından başlayarak daha alt ligtekilerin oyunu 5 dakikada bitirme hevesini göz önünde bulundurursak oyuncu yeteneğine fazla bakmayan bir strateji gibi geliyor bana.

Medivac konusunda ise tek diyeceğim eğer feedbacke mana kalırsa çok güzel o zaman zaten sıkıntı yok, ama faraza diyelim 6 medivac var bende 10 stalker, sadece 4ünü almam için gereken süre 5 saniye ki o da çok iyi mikro ile. 5 saniye içinde stimli maruader ve marine orda canlı stalker zaten bırakmaz. Şuana kadar buna en iyi çözüm olarak mm ball'un arkasına ffler koyup chargelotlarla saldırmak oldu, ama zaten bu oyun ortası-sonu falan olduğu için daha öncede demiştim TvP oyunun ilk 10 dakika sonrası gayet eşit bir eşleşme diye. Yapılabilecek çokça strateji var. Medivaclerle ilgili olan şikayetim biraz olayın gazıyla oldu, parasının hakkını veren bir birim sadece ithamımı geri alıyorum:)

Şikayetim emp gibi bir skillin upgrade'siz ve tek bina ile gelmesi, maruaderın da gate'den çıkan her şeyi eğer geliştirmesizse rezil edip eve göndermesi. Bundan da tek şikayetçi ben değilim, blizzardın forumlarında oyun çıktığı günden beri herkes bunlardan şikayetçi açıkçası. Çözümü var zaten diye bir olayı yok saymak olmaz bence. En basitinden natural expoya gidiş gecikiyor. Neyse bu denge tartışmaları hep olacak, belki hiçbir patch gelmese bile farklı stratejiler bulunması ile halledilecektir bu durum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

emp ile feedback kıyaslanamaz zaten. yani gelip gidip ghost'un emp ile olayı bitirmesine, her "feedback at kardeşim" diyene gülüyorum sadece ama hiç kimse kendi dengi apm/oyunculuk seviyesinde bi adama zaten gidip emp atılmadan feedback atamaz ghostları emp attırmadan yok edemez, birbirimizi yemeyelim hepimiz din kardeşiyiz.
templar dediğin unite zaten kaanı gibi, her zaman arkadan gelmek durumunda, önde giderse de zaten çerez olur. arkadan gelip de 8 range den emp atan adamı zaten marine kalabalıgının içinden seçmek zorken gelip kötenk diye feedback attım ghost bana bişey yapmadı yalan yani.
süpriz saldırı yapmışsındır adam orudusunu toplamakla meşgulken ghostu unutur neyse ne, ama kafa kafaya combatta, terran savunurken, ghost > templar direk.
buna ek olarak bir de emp atıldıgında çötenk diye shield bırakmazken, storm altında malak gibi duruldugu zaman yeterli dmg'ı vuruyor. bir de buna ek olarak, ghost tek bina ile çıkarken templar için iki bina yanına bir de upgrade, bir de çıktıgında 25 saniye daha beklememek için tekrar upgrade var.
var oglu var yani. o yüzden ghost'un çözümü var falan demesin kimse. ghost'un çözümü emp'yi kabul edip shieldsiz oynamayı terran yenmek için her zaman +20 supply önde olmak gerektigini kabul etmek gerek. benim buldugum çözüm bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

y aşmdi timing attack diye bişi var. her ırkın her taktiğin basşak taktiklere karşı üstün olduğu ufak pencereler. bunlar olsun zaten oyunda güzel bişi olması. ghost marine pushta bunlardan biri zaten.

oyunun her anında dengeli olması cok sıcıkı bır hale getirir zaten oyunu, hatta tech up yapmayı manasız riskli bir durum haline sokar.

2. ghostu cıktığında veya direk ilk ghostla pusha gelen adamın ne medivaci vardır ne tankı büyük ihtimalle bol marinle geliyordur o kadar. bunun cevabıda senrry bol zealot ve biraz stalker işte.

emp evet güclü, güclü olmaması ıcın pek bir sebep göremiyorum ben acıkcası. stormda güclü keza ff de hiç research gerektirmiyor guardian shield'da ikiside baya combatın kaderini ters düzeden skiller. hemde tier 1.5 ler.

ben karşıda ghost varsa her mac emp yiyorum kesin templarlara, 10 templara birden emp yediğim oldu, ama cidden oyunun sonu değil. birkez storm acıldığımı, protoss harita kontrolünü eline aldımı, terranın protossun ortayakoydğu bruteforce'u mobiliteyi durdurması cok zor. cidden parcalıyo o noktada warpgate ordusu. blink olsun charge olsun storm feedback olsun, direk combatın yanına ünite warplamak olsun. inanılmaz baskı kuruyorsun.

emp yediğinde kacıcaksın işte, kovalarsa slow yiyenleri bırakıcaksın ölücekler. ne kadar stim basabilirki, diyelimki bastı zaten kacmaya basladığında, kactığın tarafa dopru ht warplasan kovaladığına pişman olur.

bü yüzden templar tech, colossusdanc ok daha iyi diyorum zaten.

protossun terrana karşı tek bütük bir hamlede oyunu bitirmesi zor ve riskli. clifften 4 tank cıkar colossuslarnı temizler göremezsin bişi olur vikingler yandan gelir stalkerlaını götüeremeden oraya 2 colossusu indiris, immortallar 1 emp yer yarı canları gider. kacsan kacamazsın daha beter, ünitelerin co pahalı cünkü, kactın diyelim ordunu yarısıyla cekildin geri, kacarken adama hasar veremiyeceksin durduramıycaksın. ordunu hemen istediğin ünite oranıyla reinforce edemiyceksin. +2 upg leri alamıycaksın vs vs vs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...