Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RX8 TURKIYEDEEEEE


barbudos

Öne çıkan mesajlar

yaw rx8 zaten varmıs turkıyede kısa bir arastırma sonucu ilk rx8 in kosuyolu merser mazda da satıldıgını ogrendım 63000 euro...diger parti yılsonunda gelcekmıs.kim acep yaw bu zengin arkadasımız:)))paticik uyesimidir acaba..hani bize bi tur falan versene olayına gırerdık...ne ise...[signature][hline]No Woman No CRY
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mazda MX-5 in 1.9 motoru 146 beygirlik versiyonu da var. Dünyanın en çok satan roadster ı. 0-100 ü 8.5 saniye ve 205 km hıza çıkabiliyor.

RX-8 yerine RX-7 yi tercih ederim. Kasası takipçisine 1000 basar. Ayrıca motor biterse yenisini alıyorsunuz bu tip rotary motorlarda çünkü aşınan çeperi yenilemek çook masraflı bu yüzden mazda motor satım ağını geliştirdi...

Subaru sürekli 4 çeker olduğu için güç kaybının olması doğaldır atmosferikte. 2.0 litresi 132 bg mesela ama iki çeker olsa güç kaybı daha az olacağı için gücü fazladır. Turboda hissedilmiyor tabi :)

[Bu mesaj Mino tarafından 12 Ağustos 2004 19:29 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
BOccOB, 12 Ağustos 2004 22:38 tarihinde demiş ki:
4 çeker de güç kaybı mı?

dostum ciddi olamazsın. 4 çeker denen olay arabadan birşeyler götürdüğü için değil birşeyler kattığı için daha üstün bir çekiş türü...

Bak güç kaybı diye sana anlattıkları şey şudur...



İki tekerlekten çekişte motorun gücü ön/arka iki tekere %50 şer dağıtılır. diğer iki tekerde ise motor gücü olmadığından %0

4WD da ise her tekere %25 oranında dağıtılır...

2 tekerli çekişte bi teker patinaja düşerse güç kaybın %50 olur

ama 4WD da düşerse güç kaybın %25

ama toplamda motor kaybı asla kaybolmaz, hatta yukarda dediğim gibi kötü yol koşullarında performans kaybı da olmaz...


O değil... En az kayıp önden çekiştedir. Sonra Arkadan itiştedir (motor önde varsayıyorum) En fazla kayıp 4 çekerdedir.

Subarunun 4 çekerini iptal edip önden çekiş yapıp dene bi ne demek istediğimi anlarsın.

En büyük örnek Arazili araçlardadır. Nissan Country yi örnek vereyim (bizzat test edildi) önden çekerken aynı eğimli yokuşta ikide kalkarken 4 çekere alınca zorlanıyor. Bahsettiğim budur. Güç aynı kalabilir ama aktarmalarda kayıp oluşur. Çünkü aktarmalarda %100 verim araçta imkansızdır

[Bu mesaj Mino tarafından 13 Ağustos 2004 19:36 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 ceker bir aracinin yolu daha iyi tutmasinda, bir teker yolu tutmadigi zaman kaybin %25 olmasi degil, diger 3 tekerinde hala yolu tutuyor olmasidir

ama 4 ceker arabalar surus keyfinin, bir parkuru daha hizli tamamlamanin arkasinda kaldigi arabalarda vardir

arkadan itmeli traction controlsuz bir arabanin keyfine baska hicbirsey veremez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
BOccOB, 13 Ağustos 2004 22:25 tarihinde demiş ki:
en az kayıp önden çekişte? arkadan itişten bile verimli diyorsun yani...

o yüzden spor arabaların %99 u arkadan itiş di mi? yahut 4 çeker?

millet 3000cc motoru alıp maksimum zevki alamasın diye...

sana cevap verme eğlencesini başkasına bırakacağım...


Boccob orada ne demişim motor önde olmak kaydıyla...

Ayrıca güçlü arabalar arkadan itiş çünkü önden çekiş 250 bg den sonra araçta kontrol kaybına yol açar... Niye çünkü ön tekerler hem yönle hem de güçle uğraşır bu yüzden arkadan itiş olur spora arabalar (ya da 4 çeker)...

Ben aktarmadaki kayıplardan bahsediyorum. Sen bana spor arabaları sunuyorsun. evet 4 çekerde patinaj azalır (güç dengeli dağıldığı için) ama aktarmadaki kayıp en fazla 4 çekerdedir. Bana 3000+ cc lik motorlarla çıkışıyorsun onlarda bu konunun üstesinden çoktan gelinmiştir. Niye zaten o kaybı telafi edecek kadar güç üretir.

[Bu mesaj Mino tarafından 14 Ağustos 2004 00:04 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Üstü açılabilen önden motorlu arkadan itişli araçlara roadster denir. Daha doğrusu genelde anlaşılan budur...

Mazda MX-5, Alfa Spider (Duetto nesli yeni çıkanlar değil), BMW Z3-Z4 gibi araçlar bu kategoriye girer.

Artık önden çekişliler de var ortadan motorluları da var (porsche boxster). Kavram biraz dağıldı ama gerçek roadsterlar üstte anlattığım gibidir.

[Bu mesaj Mino tarafından 14 Ağustos 2004 04:04 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...