freemaniacss Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 c++ dan anlayan herhangi birisi bu başlık altına yazabilir mi acaba?Benim dandiğinden bir oyun projem var,bir kaç bişey sormam lazım özel msj aracılığıyla.Satranç benzeri bir oyun yapmam lazım,detayları burada veremiyorum çünkü hocayla papaz olmak istemiyorum :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tcpip Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 iyiyimdir forumdan sorularını cevaplarım :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Friedman Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Hazır c++ konusu var bende sorayım. Konsol programcılığını çözdüm sayılır artık. Az bişey kaldı. Visual c++ dan devam edeyim mi yoksa başka bir dile mi geçeyim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tcpip Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 hedef meselesi hızlı masaüstü uygulamalar geliştirmek istiyorsan direk görsel c# a atla. yok acelem iş güç değil kendimi geliştireceğim diyorsan öğren iyidir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Friedman Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Yok yok işimle kesinlikle alakası yok. Sırf çocukluktan kalma bir hevesim olduğu için uğraşıyorum. Açıkçası bireysel takılıcağım için buna uygun bir alana yönelmek istiyorum ama tam çözemedim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
freemaniacss Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Tcpip, özel mesaj attım sana,bir bakabilirmisin acaba? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Abi gizliniz sakliniz ne ? Konussaniza iste surda. Yardimci olur muhabbetiniz bizlere de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Friedman Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Hocası patidenmiş :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
freemaniacss Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Ya bu proje hocanın biraz bi yerinden çıkma bi olay olduğu için,google da yapılan bir aramada anında bu proje çıkıcak,ondan sonra sağa sola yaptırdınız muhabbetleri eşliğinde 0 lar havada uçucak,o yüzden pm ile halletmem lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arlooax Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 19, 2010 Sago sola yaptirmadigina gore sorun cikmaz. Bilmedigini, bilemedigini soracaksin ki ogreneceksin, hic bir ogretment buna ka$ catmaz. Muhim olan yazdigin her neyse anlamis olman, biri kalkip sana bu algoritmayi niye bu sekilde yazdin dedigi zaman gulumseyip ne dusundugunu siralarsan sorun yok, ama kalkip kem kum bir arkadas bu sekilde olur dedi dersen tabi ki olmaz. Basarilar dileyeyim, kacayim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Seele Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2010 arda bey? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mightee Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2010 görsel bişeyler olacaksa openGL kullanmanı öneririm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
freemaniacss Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 20, 2010 Görsel birşey yok,fakat daha c++ acemisi olduğum için,çok zor geliyor class lar ile bağlantılı birşeyler yapabilmem.Ya da fonksiyonlar da kullanmam gereken mantıkları anlayamıyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2010 Arlooax'a katılıyorum. Buraya bütün ödevini yazmanın bir anlamı yok zaten. Takıldığın, yapamadığın yeri sorabilirsin. Vakti ve bilgisi olan seve seve yardım eder. Hoca da sizi izolasyona kapatıp her şeyi tek başınıza yapmanızı istemiyordur. Önemli olan ödevi anlayarak yapmak. Araştırmak, başkalarına sormak da bunun bir parçası. Eğer hiç başlayamayacak ya da özel sorular soramayacak seviyedeysen daha önce kendin çalışman daha doğru olur bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
freemaniacss Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2010 Doğru diyorsunuz,derdim şöyle bişey,c++ bilgim zayıf ve proje teslimim için 2 hafta gibi bir sürem var.Yani 2 hafta uğraşsam mantığını anca kavrıcam şu oyunun yapımı konusunda,kodlama işine girişsem yetişmicek.Konuların çoğunluğunu teorik olarak ta olsa biliyorum.Kodlama işi biraz sıkıntılı geçiyor,bir de mantığını oturtmak. Oyunum biraz,satranc,dama tarzı birşey. Karşılıklı aynı taşlar var.[10][5] lik arrayim olucak bunun için. 0 1 0 1 1 2 2 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 2 2 1 0 1 1 0 1 dediğim şeyler ayrı taş,2 dediğim şeyler ayrı taş,0 dediklerim ise matriste boş olan noktalar.Benim buradaki taşları ilerletmem gerekiyor.Mesela ben cinsi 2 olan A[2][2] deki taşı belirlediğim ilerleme hareketlerine göre(mesela 2 cinsindeki taş 1 kare ilerleyebilirken,1 numaralı taş 2 kare ilerleyebilecek) 1 ileri götürücem,sonra karşı tarafa geçecek böyle böyle devam edicek olay.Üst üste geldiklerinde ortada şans faktörüne dayalı bir kapışma olacak. Bu tarz bir oyunu nasıl yapabilirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Penthesilea Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 int matrix[10][5]; ile baslayabilirsin. nasil yapabilirim cok garip bir soru, derste anlatilanlari kavradiysan yapmak istedigin asiri basit birsey zaten. basla sen, takildikca sor, buradan aninca cevap alirsin zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Stblack Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 hmm,hareket ettirme olayı sadece array indexlerini arttırıp azaltmadan ibaret, atıyorum [3][2] de 1 varsa ilerlettikten sonra [5][2]'yi 1 yapıp [3][2] bosaldıgı icin 0 yapabilirsin. Sıra konusuna gelince, atıyorum "bool turn=false;" yaparsın false iken birini oynatırsın oynattıktan sonra onu true yaparsın digeri oynar o cıkınca false yaparsın digeri oynar falan,yanlıs anlamadıysam eger projeni bu basit mantıkla cozersin bu isi. Gozunde cok buyutme bence 2 hafta cok bile bu projeye eger sadece anlattıgın kadarsa. Kolay gelsin... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Friedman Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 sadece 2 tür taş mı var ödevinde Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Deacon Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Bence de gözünde büyütme. Oldukça kısa sürede bitirebilecek bir şeymiş. Eğer gerçekten zorlanıyorsan dersi tekrar almanı önericem çünkü çok temel şeyleri bilmiyorsun demektir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
freemaniacss Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Dersi yeni alıyorum zaten,yeni başladı sayılır,3-4 haftada ne kadar öğrenilirse o kadar öğrenmiş vaziyetteyim,ama dediğim gibi konuyu nasıl kullanıcağımdan daha çok,fonksiyonlarda neler yapmam gerektiği konusunu yapamadım,classların içine giricek fonksiyonların neler yapması ya da nasıl yapması gerektiği gibi şeyler. Bu arada evet sadece 2 tür taşım var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 ne ödevler bitirdik burda hep beraber, korkmayın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tcpip Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 bir başlangic class oyunekrani { protected: bool sira; piyon [] beyaztarafpiyonlar; piyon [] siyahtarafpiyonlar; kale [] beyaztarafkaleler; kale [] siyahtarafkaleler; public: void oyunekrani(); //yapıcımız void ~oyunekrani(); //yikicimiz void saldirikontrol(); //karsilasan taraf varsa saldır kodlarını cagirir. void siradaki(); //hamle sirasini diger tarafa gecirip ilerle kodunu çağirir bool kazananvarmi(); //kazanan varmı bakar varsa oyunu bitirir } class piyon { protected: int hit; int dex; int mana; int xposition; int yposition; public: void piyon(); //piyon yapici void ~piyon(); //piyon yokedici void ilerle(); //bir ileri git void saldir(); //karsida biri varsa saldir int getPozisyon(); //xy pozisyonu döner } class kale { protected: int hit; int dex; int mana; int xposition; int yposition; public: void kale(); //kale yapici void ~kale(); //kale yokedici void ilerle(); //bir ileri git void saldir(); //karsida biri varsa saldir int getPozisyon(); //xy pozisyonu döner } void main() { oyunekrani yenioyun = new oyunekrani(); while(!yenioyun.kazananvarmi()) { yenioyun.siradaki(); yenioyun.saldirikontrol(); } cout<<"Oyun bitti daha ne bakiyorsun?"< } Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
freemaniacss Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Ohh yeah man,ohh yeahh.Tcpip sana puanım 9 kanga.Yalnız biraz abartmışın haaa,projeyi yaptın resmen :D Ha bu arada aklıma gelmişken sorayım.Şimdi benim elimde 2 ayrı grup+2 farklı taş olduğu için toplam 4 adet array mi yaratsam daha mantıklı olur yoksa tek arrayin içine hepsini atsam ve o array üstünde işlem yapsam daha mı mantıklı olur. Yoksa ikisi arasında bir fark falan yokmu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tcpip Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 o koda göre zaten 2 farklı taş türü (piyon ve kale) var. array tutmazsın diye düşünerek her piyon ve kale kendi x ve y pozisyonunu tutuyor. sana düşen elemanlar arasında karşılaşan varmı bakacaksın. birbiri ile çakışanları saldırtacaksın. yani fonksiyonların içi senin algoritma yeteneğin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2010 arrayi tam anlamadım şöyle de olur sanki, oyun alanın tipi taş pointerları matrisi olur, o noktada biri yoksa null varsa hangisiyse artık onu gösterir, taşlar ölünce de bir daha hiç kullanmayacaksan direk oyun alanı üzerinden giderek delete çağırırsın fazladan taşı şu arrayda saklayayım falan demek yerine. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar