Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

c++ konusunda yardım lazım


freemaniacss

Öne çıkan mesajlar

Sago sola yaptirmadigina gore sorun cikmaz. Bilmedigini, bilemedigini soracaksin ki ogreneceksin, hic bir ogretment buna ka$ catmaz.

Muhim olan yazdigin her neyse anlamis olman, biri kalkip sana bu algoritmayi niye bu sekilde yazdin dedigi zaman gulumseyip ne dusundugunu siralarsan sorun yok, ama kalkip kem kum bir arkadas bu sekilde olur dedi dersen tabi ki olmaz.

Basarilar dileyeyim, kacayim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arlooax'a katılıyorum. Buraya bütün ödevini yazmanın bir anlamı yok zaten. Takıldığın, yapamadığın yeri sorabilirsin. Vakti ve bilgisi olan seve seve yardım eder. Hoca da sizi izolasyona kapatıp her şeyi tek başınıza yapmanızı istemiyordur. Önemli olan ödevi anlayarak yapmak. Araştırmak, başkalarına sormak da bunun bir parçası.

Eğer hiç başlayamayacak ya da özel sorular soramayacak seviyedeysen daha önce kendin çalışman daha doğru olur bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Doğru diyorsunuz,derdim şöyle bişey,c++ bilgim zayıf ve proje teslimim için 2 hafta gibi bir sürem var.Yani 2 hafta uğraşsam mantığını anca kavrıcam şu oyunun yapımı konusunda,kodlama işine girişsem yetişmicek.Konuların çoğunluğunu teorik olarak ta olsa biliyorum.Kodlama işi biraz sıkıntılı geçiyor,bir de mantığını oturtmak.
Oyunum biraz,satranc,dama tarzı birşey.

Karşılıklı aynı taşlar var.[10][5] lik arrayim olucak bunun için.
0 1 0 1 1
2 2 0 0 2
0 0 0 0 0
0 0 0 0 0
0 0 2 2 2
1 0 1 1 0
1 dediğim şeyler ayrı taş,2 dediğim şeyler ayrı taş,0 dediklerim ise matriste boş olan noktalar.Benim buradaki taşları ilerletmem gerekiyor.Mesela ben cinsi 2 olan A[2][2] deki taşı belirlediğim ilerleme hareketlerine göre(mesela 2 cinsindeki taş 1 kare ilerleyebilirken,1 numaralı taş 2 kare ilerleyebilecek) 1 ileri götürücem,sonra karşı tarafa geçecek böyle böyle devam edicek olay.Üst üste geldiklerinde ortada şans faktörüne dayalı bir kapışma olacak.
Bu tarz bir oyunu nasıl yapabilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmm,hareket ettirme olayı sadece array indexlerini arttırıp azaltmadan ibaret, atıyorum [3][2] de 1 varsa ilerlettikten sonra [5][2]'yi 1 yapıp [3][2] bosaldıgı icin 0 yapabilirsin.
Sıra konusuna gelince,
atıyorum "bool turn=false;" yaparsın false iken birini oynatırsın oynattıktan sonra onu true yaparsın digeri oynar o cıkınca false yaparsın digeri oynar falan,yanlıs anlamadıysam eger projeni bu basit mantıkla cozersin bu isi.
Gozunde cok buyutme bence 2 hafta cok bile bu projeye eger sadece anlattıgın kadarsa.
Kolay gelsin...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dersi yeni alıyorum zaten,yeni başladı sayılır,3-4 haftada ne kadar öğrenilirse o kadar öğrenmiş vaziyetteyim,ama dediğim gibi konuyu nasıl kullanıcağımdan daha çok,fonksiyonlarda neler yapmam gerektiği konusunu yapamadım,classların içine giricek fonksiyonların neler yapması ya da nasıl yapması gerektiği gibi şeyler.

Bu arada evet sadece 2 tür taşım var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir başlangic

class oyunekrani
{
protected:
bool sira;
piyon [] beyaztarafpiyonlar;
piyon [] siyahtarafpiyonlar;
kale [] beyaztarafkaleler;
kale [] siyahtarafkaleler;

public:
void oyunekrani(); //yapıcımız
void ~oyunekrani(); //yikicimiz
void saldirikontrol(); //karsilasan taraf varsa saldır kodlarını cagirir.
void siradaki(); //hamle sirasini diger tarafa gecirip ilerle kodunu çağirir
bool kazananvarmi(); //kazanan varmı bakar varsa oyunu bitirir
}

class piyon
{
protected:
int hit;
int dex;
int mana;
int xposition;
int yposition;

public:
void piyon(); //piyon yapici
void ~piyon(); //piyon yokedici
void ilerle(); //bir ileri git
void saldir(); //karsida biri varsa saldir
int getPozisyon(); //xy pozisyonu döner
}

class kale
{
protected:
int hit;
int dex;
int mana;
int xposition;
int yposition;

public:
void kale(); //kale yapici
void ~kale(); //kale yokedici
void ilerle(); //bir ileri git
void saldir(); //karsida biri varsa saldir
int getPozisyon(); //xy pozisyonu döner
}

void main()
{
oyunekrani yenioyun = new oyunekrani();

while(!yenioyun.kazananvarmi())
{
yenioyun.siradaki();
yenioyun.saldirikontrol();
}
cout<<"Oyun bitti daha ne bakiyorsun?"< }

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ohh yeah man,ohh yeahh.Tcpip sana puanım 9 kanga.Yalnız biraz abartmışın haaa,projeyi yaptın resmen :D Ha bu arada aklıma gelmişken sorayım.Şimdi benim elimde 2 ayrı grup+2 farklı taş olduğu için toplam 4 adet array mi yaratsam daha mantıklı olur yoksa tek arrayin içine hepsini atsam ve o array üstünde işlem yapsam daha mı mantıklı olur.
Yoksa ikisi arasında bir fark falan yokmu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o koda göre zaten 2 farklı taş türü (piyon ve kale) var.
array tutmazsın diye düşünerek her piyon ve kale kendi x ve y pozisyonunu tutuyor.
sana düşen elemanlar arasında karşılaşan varmı bakacaksın. birbiri ile çakışanları saldırtacaksın.

yani fonksiyonların içi senin algoritma yeteneğin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arrayi tam anlamadım

şöyle de olur sanki,

oyun alanın tipi taş pointerları matrisi olur, o noktada biri yoksa null varsa hangisiyse artık onu gösterir,
taşlar ölünce de bir daha hiç kullanmayacaksan direk oyun alanı üzerinden giderek delete çağırırsın fazladan taşı şu arrayda saklayayım falan demek yerine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...