Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

opengl vb ile ilgilenmiş olan varsa ufak iki soru


Fly

Öne çıkan mesajlar

ilk soracağım şey destek/tamamlayıcı (ses vs misal) kütüphanelerle ilgili.

stajda oyunumtrak bir şey yapıyoruz, opengl kullanıyor, freeglut kütüphanesiyle birlikte. görsel kısmını yazmadığım için araştırmakla yetindim sadece, glut ile ilgili kötü yorumları da görünce alternatifi varsa hazır iki boyutlu tırışkadan iki üç obje çizmekten ibaretken değiştirelim dedim.

en güncel ve popüler olan kütüphaneler (opengl üzerine çıkan katman olur, ses için kullanılan) neler ? sdl'i biliyorum bir tek, onunla geçici bir sistem yazmış sonra diğer arkadaşın glutla yaptığı sistemle değiştirmiştik piksel piksel çiziliyor ıvır kıvır yüzünden.

tutorialler de çok eski gibi (nehe nehe derdi herkes mesela, ilkokuldayken bile hatırlıyorum, o derece yani sdf), ahanda burası diyebileceğiniz güncel nereler var ?

ikincisi, sene 2010 olmuş, ciddi bir iş için sıfırdan motor yazmanın çok da esprisi olmadığı şüphe götürmez zaten, fakat bir nebze bilmemin (basitinden bir motor yapma deneyimi edinmenin diyelim, başka işim olmazsa mevzubahis oyuna basitinden 3 boyutlu bir motor yazmak istiyorum mesela) herhangi bir avantajı olur mu, yoksa vakit kaybı mı olur ?

teşekkürler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sdl kullanılıyor şu an genel olarak. glut yetersiz kaldığı için.

motor yazmak sana müthiş bir deneyim kazandırır. tüm alt yapıyı öğrenmiş olursun. bence oyun programlama yapmak isteyen herkes en azından bir motor yapımına girişmiş olması gerekmektedir. motor yazarken pratik yapmış oluyorsun, çok işine yarar. vakit kaybı olarak görme bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...