Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Çalışma Odası 3DSmax / Yorum Lütfen


Sensible

Öne çıkan mesajlar

Pek anlamam(yani yorumlarimi salliyabilirsin) masanin on tarafi cok karanlik kalmis bi de masa lambasiyla biraz daha ugrasirsan daha guzle olur herhalde dedigim gibi anlamam pek bu islerden ama guzel olmus devamini getir.[signature][hline]Get Up, Stand Up, stand up for your right Get Up, Stand Up, don't give up the fight
[Bob Marley]
Ben!!!(Ünlemlere de bak)
Cd- kafası karışıkken bir şeyler demeye çalışmış:
Yok asabah sabah kafamız sazten uçmuş o açıdan şey var bi de yani ben saşmalıyorum gene

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sandalye, masa, texture'lar falan çok hoş. iki kusur buldum: birincisi o kitabı kapatamazsın, kitap şekil olarak yanlış :). ikincisi de lambadan ışığı çok daha fazla dağılması gerek. kitap önemsiz. ama ışığı biraz daha dağıtırsan etrafa çok daha gerçekçi ve hoş görünür.

güzel olmuş. (ben de 3dmax hiç kullanmadım. ne zordur ne kolaydır bilmem ona göre :) )[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bide lamba çok parlak galiba :) Onu ayarlamalıydım.. Lambanın gözüken ışığı varya (ışın) o direct lamb diye bişi onu büyütünce çok kötü oluyo galiba ışığın gözükmemesi lazım hmm düzelteyim. Küçükten başlayıp genişleyen şekli var fakat o da üçgen şeklinde olduğu için saçma duruyo,valla daha uğraşırdım da üşendim aslında tam bi oda yapmayı planlıyodum kütüphane falan ehe[signature][hline]---Çok yakında Daoc'da---
Crosby,Stills,Nash & Young
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mayferin dediklerine arti olarak; isik golge olayina biraz daha onem ver. Kitabin ve ozellikle bardagin gölgeleri resmen yok. Bir de o isik mayferin dedigi gibi dagilmazsa o kitap yanar :)

Yada ille isigi öyle istiyorsan ( ki lamba degil projektor mubarek) tepeye kaldir basini yalitkan bir sablon koy batman falan cagir :p

Bunun disinda texturler ve kompozisyon fena degil. Biraz daha obje lazim masa üstüne kompozisyonu dengelemesi icin sanirim. Renkler her tarafta homojen... Isigin gücüne ve dagilimina göre olmali renklerin canliligi. Biraz daha özenirsen cok hos bir is olacak. Çünkü renkler pek hos aslinda.

[Bu mesaj Lion_Strimple tarafından 08 Ağustos 2004 15:27 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ışığın öyle görünmesi için ortamda partikül olması gerekir. toz veya sigara dumanı gibi... ışıklandırma ve texture olayı zor işlerdir lakin en önemli şeylerdir de falan filan yani.[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ışık olayı en zor işlerden biridir sensible. herşeyi mükemmel yaparsın ışıkta zıçarsın bütün çalışman çamur gibi olur. çok rastlanan bir problem.

en güzel aydınlatma yöntemi raytrace+radiosity kullanarak ışık kaynağından çıkan ışınların ortamdaki cisimlerden ve duvarlardan yansıyarak, aydınlatma değeri gittikçe azalmak suretiyle başka cisimleri ve duvarları aydınlatmalrı, onlardan yansıyanların diğerlerini aydınlatmaları, onlardan yansıyanların da başkalarını vs vs derken aynı ışığın tekrar ilk yansıdığı yüzeye dönerek o yüzeyi biraz daha aydınlatmasını bile sağlayabilecek bir yöntemdir. ama karışık sahnelerde render süresi kısa bir movie için bile günlere ve haftalara kadar çıkarabilir bu yöntemde. işlemci hızları arttıkça süreler kısalıyor olsa da hala renderı çok uzun süren bir yöntem.

normal (aslında uyduruk) aydınlatma ile yapabileceğin bazı şeyler de var. öncelikle tek bir ana ışık seçersin. bu ışık için gölgelendirmeyi açarsın. daha sonra ortamdaki her yönü aydınlatabilecek kadar yan ışıklar koyarsın. bunların kuvvetini ana ışıktan daha az yaparsın. böylece simsiyah yerlerin oluşmasını engellersin. ışık ekledikçe ortamda patlamalar olmaya başlıyorsa ana ışıktan başlayarak ışık değerlerini düşürürsün. çevreye yerleştireceğin 4-5 ışığın da ana ışığında ulaşamadığı bölgeler için ayrı ışıklar koyarsın. gerekiyorsa -ki mutlaka gerekir- her bir ışık için include ve exclude özelliklerini kullanarak görmemesi gereken cisimleri görmelerini engellersin ki ışık patlamalarını önleyebilesin.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aşağıdaki sahnede iki ayrı yöntemi kıyaslayabilirsin.

.....

her iki sahnede de bizim bakış açımızla sol üst köşede tek bir ışık var.

soldaki resimde ışığın hiç görmediği, kutunun bize bakan yüzü ve bizim de göremediğimiz sağ ve aşağı tarafta kalan yüzeyler ve ilaveten gölgenin düştüğü yer de tamamen simsiyah. çünkü ışık düştüğü yerde kalıyor. hiçbir yansıma yapıp başka yüzeylerde aydınlatma yapmıyor.

sağdaki resimde ise yine aynı yerde tek ışık var ama bu kez radiosity render yaptığımız için kutunun bize bakan yüzeyi duvardan aldığı yansıma ile biraz aydınlanmış hafif renkli gözüküyor. gölgenin düştüğü yerde ise yer karolarını görmek mümkün.

disk alanında yer sorunları başladığı için jpeg kalitesini çok düşük tuttum idare edin:) [signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

[Bu mesaj Sufi tarafından 09 Ağustos 2004 17:06 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet ben bu işten hiç mi hiç anlamam ama gözüme batan şeyleri sölim..

1-kahve fincanı biras havada uçuyo gibi olmuş ve içi simsiyah sanki üstünü örtmüşsün gibi..

2-Masanın bize bakan tarafı simsiyah halbuki sandalyeden oraya ışık yansır azda olsa birascık aydınlık olur..

3-Fincanın ve o lambanın gölgesi öyle olamaz çünkü fincanınki fincanın 3-5cm önüne düşmüş ve lambanınkide o kadar uzun olmas..

4-Birde lambanın rengi çok mat biras doku falan yapsaydın kıydırık duruo o kadar kaliteli dokunun yanında...[signature][hline]Siamonun Resimleri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

siamon,

gölgeler optik metodlarla render motoru tarafından hesaplanan gölgelerdir. hesaplanması, konan ışığın yeriyle ışık olan obje + gölgenin düşeceği yüzeylerin doğrultularına göre yapılır ki sonuç kesinlikle doğrudur. yanlış yapmaya çalışsan bile yapamazsın.

bardağın gölgesinin uzakta olmasının sebebi bardağın masadan birkaç santim yukarıda durmasıdır.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sufi, 09 Ağustos 2004 22:53 tarihinde demiş ki:
siamon,

gölgeler optik metodlarla render motoru tarafından hesaplanan gölgelerdir. hesaplanması, konan ışığın yeriyle ışık olan obje + gölgenin düşeceği yüzeylerin doğrultularına göre yapılır ki sonuç kesinlikle doğrudur. yanlış yapmaya çalışsan bile yapamazsın.

bardağın gölgesinin uzakta olmasının sebebi bardağın masadan birkaç santim yukarıda durmasıdır.


hee şimdi anladım ya ne kadar aptalım...[signature][hline]Siamonun Resimleri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi ortamın aydınlanması daha iyi. bir de tepegözün yaptığı aydınlatmayı şöyle bir hale getirsen:)



siamon, estağfurullah öyle demedim tabi ki:) gölgenin nasıl oluşturulduğunu bilmek için uğraşıyor olman gerekirdi. genelde 3d ile haşır neşir olmayanlar tıpkı bir illustrasyon ya da pixel art programında yapılan çalışmalarda olduğu gibi 3d progrmlarında da gölgelerin elle konduğunu düşünüyorlar. yeri geldiği için kısaca izah edivereyim dedim.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

[Bu mesaj Sufi tarafından 09 Ağustos 2004 23:31 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Unity haklısında adamı boğmak istemiyorum zamanında bana msnden flash öğrenmek isteyenler geliyodu kafayı yiyodum ben,nası bişey olduğunu bilirim o cevapları kendim aramam lazım :)

Sufi şimdi seninkine benzer yaptım ışıkladırmayı renderlıyorum koyuyorum bakalım olmuş mu :)[signature][hline]---Çok yakında Daoc'da---
Crosby,Stills,Nash & Young
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bak şimdi durum epeyce düzeldi. akrobatın ışığı olarak koyduğun omniyi kaldırınca tüm mekanı bozan ışık dengesizliği ortadan kalktı. masanın ve sandalyenin yere gölgesi düştü. akrobatın kendisi ve fincan, gölgeyi akrobatın omnisinden almayıp odayı aydınlatan esas ışıktan alarak gölgelerini olması gerektiği gibi düşürdüler. sandalye, masa, fincan ve akrobatın gölgeleri odanın ışığının bulunduğu yere göre aynı doğrultudalar artık.

kitapta biraz patlama var. onu düzeltmek için şöyle bir yöntem deneyebilirsin: spotun değerini düşürmek çözüm olabilir ama bu kez spotun masadaki görüntüsünden memnun kalmayabilirsin. o yüzden odanın ana ışığı ve spotun ışık değerleriyle oynama. odanın ana ışığının exclude özelliğine gir ve kitabı exclude et. bu durumda patlama kaybolacak ama kitap muhtemelen olması gerektiğinden daha az aydınlanacak. bu durumda da oda ışığının hemen dibine bir ışık daha koy. değeri oda ışığının yaklaşık yarısı kadar olsun. bu ışığın include özelliğine gir ve sadece kitabı seç. böylece bu son koyduğun ışık kitaptan başka hiçbir objenin aydınlanmasına karışmayacak. kitapta yine patlama oluyorsa sadece bu ışığın değeriyle oyna.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

[Bu mesaj Sufi tarafından 10 Ağustos 2004 08:26 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...