Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patide tekneci var mı


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
ya şimdi bikaç tane
diesel motorlu bi tekne var
inanılmaz gürültülü oluyor içerisi motor 2k rpm'e gelince yanındakiyle konuşamıyorsun.
açtım baktım motora, hiç bir yalıtım yok içeride, en azından cam elyafı yalıtım kaplıyorlar o bile yok, parana göre kendin yaptır mantığı ile boş bırakmışlar herhalde lol.

şimdi internetten arıştırdım, en temizi kurşun plaka almak 0.5mm bulup, daha türünü kestiremediğim bir süngeri ya da cam elyafını motor kompartmanının iç yüzeyine yapıştırıp, süngerin üstüne de plakaları yapıştırmak gibi duruyor.
Plakaları hazır alırsan (sünger kurşun önceden sandviçlenmiş) metrekaresi 300 lira falan o kadar param yok.
ama plakaları kendin alırsan metrekare fiyatının daha düşük olacağını tahmin ediyorum, kilosunu 5 liraya alıyordum ben kurşunu.

şimdi merak ettiğim bu motorun olduğu yerin tamamını mı kaplamak lazım ses gövdeye geçmesin diye? Yoksa sadece yukarı bakan kısmını mı kaplamak lazım. Tamamını kaplarsan ona para hiç dayanmaz.
teknik fizik dersinden çakma hatırladıım kadarıyla, içeriye komple kaplaman lazım kablo giriş çıkışlarına kadar.

Bide bu motorun hava girişi kendi üzerinde sanırım, içerisi çok ısınıyor ve sıcak havanın taşıdığı oksijen miktarı düştüğü ve araçlardaki paalı karışım takip eden sistemlerden olmadığı için zengin yanma elde ediyor olabilir miyiz?

bunlar sorularım
Mesaj tarihi:
motoru öyle soğutuyorsun ama hava karışımına giren havanın sıcaklığı ayrı
hava ısındıkca yoğunluk düşüyor, haliyle birim hacimde giren oksijen miktarı düşüyor, ama motorda modern bi sistem yoksa içeri aldığı havanın miktarı hacmine göre ölçülerek alınıyor, yani sen havayı ısıtıp oksijen miktarını düşürürsen motor zengin (yakıtı fazla oksijen az) yanıp performansı yakıt tüketimini falan bozabiliyor, diye biliyorum.
Mesaj tarihi:
dizel motora sıcak hava girmesi daha iyi.dizel deniz motorları kapalı alanda yüksek sıcaklık altında rahat çalışırlar.

motor marine edilmiş kamyon motoru mu yoksa bildiin marin motor mu?

ayrıca gürültülü çalışma sadece yalıtım nedeniyle olmaz. vuruntu olabilir, şanzıman hatası olabilir, şaft eğri olabilir. pistonlardan biri çalışmıyor olabilir. olabilir de olabilir. yani yalıtım dediğin olay azimut larda felan var. benettaularda bile yalıtım yok, ama onlar zaten 50 lik yanmar felan oldukları için ses yapmıyolar da fazla..

sizin motor kaçlık bi de onu öğrenelim. pancar motor olmasın =P
Mesaj tarihi:
Esh o zaman bu motorların kalibrasyonu ortamının sıcaklığına göre yapılmış herhalde?

dediğin diğer sorunların olmaması lazım çünkü kontrolden geçirildi tekne alınmadan önce, hatta şaftta az bi kayma vardı o düzeltildi.
gürültü anormal bir ses gibi de değil ama motorun sesi bildiğin içeride, olduğu gibi geçiyor kapaktan.

öğrenirim babadan gelince hpyi
Mesaj tarihi:
valla o kadar çok ses varki 2000-2300 üstü çalıştırmıyoruz motoru o yüzden bilemiyorum.

izole etsem ne kadar gelicek diye denemek için kamara sayabileceğim yere girip kapıyı kapadım, gene düşük frekans ses bayağı ama çok daha sessiz bi ortam.
motorun tekneye takıldığı mountlara baktım ama çok anlamadım ama dampener var gibi, olmasa onu bulup takmak inanılmaz iş olurdu.
Mesaj tarihi:
bizdeki 135 lik de zaten 1800-2000 devir arası çalışıyor max. daha yukarı çıkmaz genelde . bazı yeni tip motorlarda 3000leri felan görüyolarmış. turbolu mu alet?
×
×
  • Yeni Oluştur...