Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gerizekalı Otobüs


sipeyskeyk

Öne çıkan mesajlar

Neden Retarder?
Çünkü
Balatalı sistemlerin fren güçlerinin sınırları vardır. Balataların ateş topuna dönecek kadar ısınma noktasına ulaştığı anlar olur.
Günümüz ihtiyaçlarına uygun güçlü motorlar üretildi ama bu gücü durduracak retarder dışında başka yeni bir fren sistemi geliştirilemedi.
Retarder, şaft ile birlikte dönen rotorun hızını keserek frenleme etkisi yapar. Bu frenleme sırasında herhangi bir aşınma olmaz.
Rotor ve stator arasına da yapılan elektromanyetik mıknatıslanma sayesinde doğru orantılı artan kademeli frenleme gücü ile aracın karşılaştığı her durum için gerekli frenleme sağlanır.
Retarder ' li aracın balatalarının kullanımı azaldığı için tekerler ısınmaz. Bu sayede balataların, kampanaların ve lastiklerin ömrü uzar.
Retarder ' li bir aracın sürücüsü her durumda durabileceğini bildiği için konforlu ve güvenli bir yolculuk yapar. Yolcular frenleme etkisini hissetmezler.
Retarder ' li bir araçta 600 bin kilometrede iki kez balata değiştirilirken, retardersiz araç da en az yirmi kez balata değiştirilecektir.
Retarder ' siz araç bu süre içinde 58 gün servis dışı kalırken, Retarder ' li aracın fren sistemi daha az bakım ve onarım gerektirdiği için yalnızca 9 gün servis dışı kalacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...