Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Selam patiler, bu çarşambaya teslim etmem gereken bir comp. graph ödevim var, ve aynı güne başka bir proje teslimim ve bir önceki gün ise festivaller'de konserimiz var bu ödeve ayıracak fazla vaktim yok o nedenle. OpenGL bilen birinden biraz yardım alabilir miyim? ödev The figure below shows a scene with several objects disposed at the corners of a cube, which itself has one corner at the origin. Seven objects appear at various corners at the cube, all drawn as wire frames. Initialize a 640-by-480 pixel screen window and set the viewport.
Cd- Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Sadece viewport mu set etcen bunları da çizecen mi anlamadım? Çiz dememiş?
Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Çiziceksin aynı zamanda.
Cd- Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2010 GLUT kullanıyosanız çizeceğin şeylerin çoğunun fonksiyonu var sana kalan sadece kordinatları vermek, translate felan yapmak. http://www.dei.isep.ipp.pt/~matos/cg/docs/manual/gluSphere.3G.html http://www.genesim.co.il/gluTorus.htm http://libsh.org/ref/online/onlinese2.html gibi... Viewport da çok karışık bi' şey değil http://www.opengl.org/sdk/docs/man/xhtml/glViewport.xml Bi kaç tutorial okuyarak 2 saatte felan yaparsın eğer hiç bilgim yok diyosan.
Perfectionist Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Kemarlos kim veriyor dersi? Onur Tolga şehitoğlu mu?
Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Aydın Öztürk veriyo dersi. Ödev bu gece 24.00'a kadar ve henüz başlamaya vaktim olmadı bile :S :S
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 zamanim olsa yapardim biseyler, ama benim de aksama opengl finalim ve yetistirmem gereken projem var adsf.
Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Yetişmez mi diyosunuz :D
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 yetistigi kadar, aslinda cok bisey yok, objeler zaten hazir fonksiyonlu, sen sadece yerlerine koyucan.
Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Ya o zaman yetişir. :) Bi de objeler kendi etraflarında dönecekmiş köşelerde olanlar şimdi gördüm heralde yeni upload etmiş hoca :S
Perfectionist Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Kemarlos yapılmayacak birşey değil aslında. Umarım yetiştirirsin. Cisimleri hazır bulup viewport'u set edip sadece konumlandırıp translate falan ediceksin sanırım. Yapabildiğin kadar yap bari. En azından boş proje verme. Computer Graphics'te projeler ağırlıklı olması lazım. Sınavlar sıkıntılı geçmişti ben aldığımda. Normalde kalırdık o notlarla, ama hoca projelere bakarak notlandırmıştı genel olarak. Final projesi yok mu buarada? Mayısın ortasında ne projesi ki bu böyle?
Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Ödev bu bildiğin. Projeyi de verdi final projemiz de var onu da koyarım yakında :) Ya bununla ilgili bi kod var elimde ama yarına başka bir projeyi yetiştirmeye çalıştığım için bununla uğraşamıyorum. Eğer openGL konusunda usta olan elimi sallasam ellesi bir arkadaş yardımcı olursa yetiştiricem bunu da :) Şöyle bir kod var elimde: // Ekrani cizmek icin cagrilir void RenderScene(void) { // Pencereyi temizle glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); //ana_küp glPushMatrix(); glTranslatef(0,0,0); glRotatef(25, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(-16, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCube(2.1f); glPopMatrix(); //simit glPushMatrix(); glTranslatef(-0.7,1.5,0); glRotatef(-70, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireTorus(0.2f, 0.5f, 10, 10); glPopMatrix(); //çaydanlık glPushMatrix(); glTranslatef(0.7,0.4,0); glRotatef(25, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireTeapot(0.35f); glPopMatrix(); //Daire glPushMatrix(); glTranslatef(1.3,1.3,0); glRotatef(60, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireSphere(0.4f, 12, 12); glPopMatrix(); //küp glPushMatrix(); glTranslatef(-1.3,0.7,0); glRotatef(22, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCube(0.5f); glPopMatrix(); //küp glPushMatrix(); glTranslatef(1.3,-0.5,0); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glScalef (0.3, 0.3, 0.3); glutWireDodecahedron(); glPopMatrix(); //Cone glPushMatrix(); glTranslatef(0.8,-1.4,0); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.30f, 0.9f, 10, 10); glPopMatrix(); //Dönmeyen_Cone glPushMatrix(); glTranslatef(0,-0.5,0); glRotatef(30, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glRotatef(80, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.08f, 0.3f, 8, 6); glPopMatrix(); //Dönmeyen_Cone glPushMatrix(); glTranslatef(-0.72,0.2,0); glRotatef(-80, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(0, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.08f, 0.3f, 8, 6); glPopMatrix(); //Dönmeyen_Cone glPushMatrix(); glTranslatef(-0.82,-0.5,0); glRotatef(80, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(-28, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.08f, 0.3f, 8, 6); glPopMatrix(); //gluCylinder(quadratic,1.0f,1.0f,3.0f,32,32); glutSwapBuffers(); }
Perfectionist Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Tamam olmuş bu. İki ayar çek kaktır gitsin. Benimde microprocessor ödevim var. Pek yardımcı olamıycam. Olmak istesemde unuttum zaten openGL işlerini. Glutamine tavsiye etsem? :D
simit Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Perfectionist said: Tamam olmuş bu. İki ayar çek kaktır gitsin. Benimde microprocessor ödevim var. Pek yardımcı olamıycam. Olmak istesemde unuttum zaten openGL işlerini. Glutamine tavsiye etsem? :D microprocessor ' e yardımcı olalım . ödev neydi : )
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 void reshape(int w, int h) { glViewport(0, 0, w, h); glMatrixMode(GL_PROJECTION); glLoadIdentity(); gluPerspective(50.0, w/h, 2, 100.0); glMatrixMode(GL_MODELVIEW); } void main(int argc, char **argv) { glutInit(&argc, argv); glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB | GLUT_DEPTH); glutInitWindowSize(500, 500); glutCreateWindow("hede"); glutReshapeFunc(reshape); glutDisplayFunc(RenderScene); glutIdleFunc(NULL); glutMouseFunc(mouse); glutKeyboardFunc(keyboard); glEnable(GL_DEPTH_TEST); glutMainLoop(); }
Perfectionist Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Sağol :) Sorduğuma değmez valla, saçma sapan uzunlukta sorular sormuşlar. Hikaye gibi okuyorum.
Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 #include <GL/glut.h> #include <stdio.h> #include <math.h> int yRot; int w=640, h=800; // Ekrani cizmek icin cagrilir void RenderScene(void) { // Pencereyi temizle glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); //ana_küp glPushMatrix(); glTranslatef(0,0,0); glRotatef(25, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(-16, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCube(2.1f); glPopMatrix(); //simit glPushMatrix(); glTranslatef(-0.7,1.5,0); glRotatef(-70, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireTorus(0.2f, 0.5f, 10, 10); glPopMatrix(); //çaydanlık glPushMatrix(); glTranslatef(0.7,0.4,0); glRotatef(25, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireTeapot(0.35f); glPopMatrix(); //Daire glPushMatrix(); glTranslatef(1.3,1.3,0); glRotatef(60, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireSphere(0.4f, 12, 12); glPopMatrix(); //küp glPushMatrix(); glTranslatef(-1.3,0.7,0); glRotatef(22, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCube(0.5f); glPopMatrix(); //küp glPushMatrix(); glTranslatef(1.3,-0.5,0); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glScalef (0.3, 0.3, 0.3); glutWireDodecahedron(); glPopMatrix(); //Cone glPushMatrix(); glTranslatef(0.8,-1.4,0); glRotatef(yRot, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.30f, 0.9f, 10, 10); glPopMatrix(); //Dönmeyen_Cone glPushMatrix(); glTranslatef(0,-0.5,0); glRotatef(30, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glRotatef(80, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.08f, 0.3f, 8, 6); glPopMatrix(); //Dönmeyen_Cone glPushMatrix(); glTranslatef(-0.72,0.2,0); glRotatef(-80, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(0, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.08f, 0.3f, 8, 6); glPopMatrix(); //Dönmeyen_Cone glPushMatrix(); glTranslatef(-0.82,-0.5,0); glRotatef(80, 1.0f, 0.0f, 0.0f); glRotatef(-28, 0.0f, 1.0f, 0.0f); glutWireCone(0.08f, 0.3f, 8, 6); glPopMatrix(); //gluCylinder(quadratic,1.0f,1.0f,3.0f,32,32); glutSwapBuffers(); } void reshape(int w, int h) { w= 600; h= 800; glViewport(0, 0, w, h); glMatrixMode(GL_PROJECTION); glLoadIdentity(); gluPerspective(50.0, w/h, 2, 100.0); glMatrixMode(GL_MODELVIEW); } void main(int argc, char **argv) { glutInit(&argc, argv); glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB | GLUT_DEPTH); glutInitWindowSize(800, 800); glutCreateWindow("hede"); glutReshapeFunc(reshape); glutDisplayFunc(RenderScene); glutIdleFunc(NULL); //glutMouseFunc(mouse); //glutKeyboardFunc(keyboard); glEnable(GL_DEPTH_TEST); glutMainLoop(); } abi saçma sapan bişi çiziyo olması gerken şeyler mevcut ama saykodelik bir şekilde dağılmışlar ekrana :D
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 glMatrixMode(GL_MODELVIEW); glLoadIdentity(); gluLookAt(30, 30, -10, -50, -50, 10, 0, 1,0); gibi bisey koyman lazim objeleri cizmeden once, rakamlari degistirip bak tam nasi gorunuyo.
Cuce Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 şükrüme bak be! 10 print "sükrü kral" 20 return to 10
Kemarlos Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2010 teşekürler arkadaşlar hallettim ödevi saolun yardımlarınız için, özellikle aquila ;)
Öne çıkan mesajlar