huun Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2004 hmm[signature][hline]You must be silent in front of my famous presence .
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2004 huun, aziz nesin o meşhur, türk milletinin yüzde 60'ı aptaldır lafını neden söylemiştir biliyor musun? o lafın sebebi, 82 anayasası için yapılan referandum sonuçlarıdır. o referandum, yüzde 92 gibi sonuçla sonuçlanmış ve 82 anayasası yürürlüğe girmiştir. çeşitli belgesellerden gördüğüm ve bu belgesellerde, birincil şahıslardan işittiğim kadarıyla işin özü şudur. aziz, bu lafı, bu referandum sonucuna tepki olarak söylemiştir. akabinde, sanırım müjdat gezen ile konuşmuş. müjdat gezen şuna benzer bir şey söylemiş: "abi, biraz ağır konuşmadın mı?" nesin: "yüzde 92 diyecektim ama bu ülke insanını seviyorum."
huun Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 sonuc aptal miyiz yani ?aydin olunca bu hak oluyor yani . adi ustunde referandum . kendi istedigi gibi sonuclanmadi diye boyle konusabiliyor . [signature][hline]You must be silent in front of my famous presence . [Bu mesaj huun tarafından 26 Temmuz 2004 07:54 tarihinde değiştirilmiştir]
Qui Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Şöyle bir gerçek var: Referendum'lardan önce yeni anayasa gazetelerde yayımlanır. İlerleyen günlerde referendum yapılır. Anayasaya onay veren insanların %100'üne yakını, bıraktım tamamını, kendi meslekleri ile ilgili olan kısımları bile okumamışlardır. Evet oyları körü körüne yapılmıştır. Bu Türkiye'de kabul edilen bütün anayasalarda olmuşturda. Daha sonra ne mi olur? Oraya evet oyu basan insanlar bir kaç sene sonra bik bik etmeye başlarlarlar, bu anayasayı hazırlayanın... şeklinde söylemlerde bulunurlar. Bence Aziz Nesin yanlış söyledi, %100 aptal bu hareketi yapanların. Bu da %85'e fln tekabül ediyordur heralde.[signature][hline]God created the earth in six days, on the seventh he rendered. @ui ICQ UIN: 1957744 MSN Messenger: [email protected] ek$i | DevianArt | Eve-Online | K.O.C.
GEd Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 seffaf zarflarla atilmis oylar falan die duymustum ben fislemisler hayir diyenleri (anayasa oylamasi) ondan kabul etmis herkez(zorlama iste) tabi sehir efsaneside olabilir.dogrulugundan emin degilim
Qui Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Oha şehir efsanesi direk, yani o oylamada ben oy kullanmadım ama konuştuğum insanlar bunu söylerlerdi heralde![signature][hline]God created the earth in six days, on the seventh he rendered. @ui ICQ UIN: 1957744 MSN Messenger: [email protected] ek$i | DevianArt | Eve-Online | K.O.C.
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 o oylamada, birçok saçmalık yapıldı. kapalı oy ama zarflar şeffaftı. ve evet, hayır olayı renklere bağlıydı. bu renkler de dışarıdan rahatlıkla belli oluyordu. ayrıca kenan evren, o anayasa referandumundan önce, sanırım güney illerinden birinde yaptığı konuşmada, "eğer halkımız bu anayasa'ya hayır derse, biz bundan halkımızın askeri yönetimden memnun olduğu izlemini çıkaracağız." gibi bir şeyler söylemiştir huun. bu demokrasi değildir. halka, sizi süründürelim mi, yoksa daha çok mu süründürelim seçimi yaptırmaktır. her anayasa referandumunda, hayır sonucu çıkması halinde ne tür bir yol izleneceği halka açıklanır. ancak bu oylamada olay muallaktır. kenan evren'in dediği gibi, hayır çıksa idi, bir 4-5 sene daha askeri yönetim başta olabilirdi.
Sufi Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 askeri yönetimden vazgeçmek uğruna hayır oyu kullanacakların bile evet attığı bu durumu genel bir örnek olarak kullanamayız.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Qui Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Şeffaf oy olayına çok şaşırdım. İnanılır gibi değil![signature][hline]God created the earth in six days, on the seventh he rendered. @ui ICQ UIN: 1957744 MSN Messenger: [email protected] ek$i | DevianArt | Eve-Online | K.O.C.
Sufi Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 söylediğim cümlede gizli saklı bir yön yoktu. yine de açklamaya çalışayım: askeri yönetimden vazgeçmek uğruna (askeri yönetimden vazgeçip aksak yüksek de olsa demokratik bir düzene geçmek uğruna) hayır oyu kullanacakların bile (normalde demokratik sistem diye sunulan şeyi gerçek bir demokratik sistem olarak görmeyip hayır oyu kullanacakların bile) evet attığı (evet oyu kullanıp demokratik rejime kavuşarak, önüne sunulan sistemin hatalı yönlerini ileride demokratik yöntemlerle düzeltebilmek ümidiyle evet attığı) bu durumu genel bir örnek olarak kullanamayız.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004 [Bu mesaj Sufi tarafından 26 Temmuz 2004 21:17 tarihinde değiştirilmiştir]
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 bu çok büyük bir yalan ama sufi, ehe. hatta yok böyle bişii.. sen önce yasal yollarla, bir anayasayı benimse. sonra 22 senedir o anayasanın kahrını çek. sırf bu anayasa yüzünden birçok, abuk subuk sorunun olsun. sonra, ah işte biz askerler gelmesin de, ne olursa olsun mantığıyla hareket ettik. allahtan kenan evren şeriatçı değilmiş. yoksa halimiz ne olurdu değil mi? şeriat mı, askeri yönetim mi diye sorardı yine bize. ve biz yine bokunun boku ile, bok arasında seçim yapardık. sonuçta halimiz boktan farksız olurdu. biz sadece bize sorulanları mı cevaplayacağız? soru sormayacak mıyız, yaşadığımız yer için bir savaşımda bulunmayacak mıyız? demokratik yollarla yapılmayan bir seçimin, demokrasiyi benimsemiş bir ülkede ne işinin olduğunu sormayacak mıyız? hep aptalları mı oynayacağız? önümüze hep iki tabak koyulacak ve biz birini mi seçeceğiz.. gayet de uygun bir örnek.
unity100 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 22 senedir o anayasanin kahrinin cekilmesinin sebebi 22 sene oncesinde ulkeyi bin turlu guzel hiziple maymun gibi tarumar eden guruhlarin 22 sene boyunca ayni sekilde iktidara gelmesi. ne olacakti hayir oyu atilip iktidari hemen demirele, erbakana ecevite turkese mi devretselerdi ?[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~.
Sufi Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 eh be bombacı:) o dönemde evet atanlarla bir görüşelim istersen. eminim ki onların söyleyecekleri bize çok ilginç gelecektir. kenan evren askeri düzen mi şeriat düzeni mi diye sormuş olsaydı oylamanın durumu çok farklı olurdu. demokrasi ümidiyle evet atanların herhalde hiçbiri bu durumda evet oyu kullanmazdı. oylamanın sonucunda %51 ile şeriat düzeni çıkmış olsaydı da bugün bu tartışmayı yapamıyor olurduk. askeri düzen mi, topal demokratik düzen mi? sorusuyla; askeri düzen mi, şeriat düzeni mi? sorusu arasında taktir edersin ki dağlar kadar fark var.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Sufi Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 ayrıca ek olarak unity'nin dedikleri.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 ehe, unity. sen ve birkaç kişiyle daha bu forumda herhangi bir şey tartışmak istemiyorum. zira hiçbir yere varmıyor sizle yapılan bu tartışmalar. şimdi soruna ne desem bir cevabın olacak, hatta bu mesaja da bir cevabın olacak. ve hatta ben konuyla tamamen alakasız bir ekleme yapsam, ona da cevabın olacak. olacak da olacak.. yanlış anlama, kötülemek de istemiyorum. gayet güzel, bilgili bir şekilde tartışıyorsunuz ama yani bana göre değil. bir yerden sonra hep karşılıklı olarak, "karşındakinin açığını bulmaca" oyununa gidiyor işiniz ve sadece galip gelmek için yazıyorsunuz. forumdaki son yazı bana ait hissiyatıyla yazıyorsunuz, veya ben böyle hissediyorum. üzgünüm, yanlış anlamamışsındır umarım.
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 sufi, ne yazık ki ben hiçbir fark göremiyorum. biri totaliter rejimlerin eşşek gibi önünü açan bir anayasa, diğeri ise totaliter bir rejim biçimi.
Sufi Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 bombaci çok fark var. birinden geri dönüş gözyaşı dökmeden olmaz. diğerinden dönüş için (aslında dönüş denemez, düzeltmek için) sadece doğru adımları atmak gerekir.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 sufi, gayet spekülatif olacak ama, aynı şey bugün yaşansa ne diyeceksin? ve bu gayet de yaşanabilir, olasılığı yüksek bir önerme, bu kadar değişken bir siyasi tabanda. yine aynı şey? sonra yine bize iki seçim sunulacak, sonra biz yine kötünün iyisine mi yöneleceğiz, iyinin ne olduğunu söylemek yerine? nereye kadar? adımız topala çıkana kadar mı? sınırları nasıl çizeceğiz?
Sufi Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 bombaci, geçmişte yaşadığımız örnekte iki ihtimal vardı: kötü ve düzeltilebilir yanlış. bugün karşıma bu iki ihtimal çıksa benim tercihim ikincisi olurdu. o dönemde oy kullanmadım, kafamda kalan 3-5 teli de boyayan birisi olmama rağmen o dönemde oy kullanmaya yetişebilmiş birisi değilim. gerçekten yaşamadıktan sonra insanın bu durumda kararı nasıl olur elbette tam olarak bilmem zor. ama koşulları değerlendirerek yapmayı seçeceğim şeyi tahmin etmeye çalışıyorum.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 ancak sufi, burada bahis konusu olan bireyler değil tam olarak. birey bazında düşünürsek, elbette ki herkes, yapabileceğinin en iyisini yapar. zira aziz nesin de, şu kesim aptal, bu kesim iyi filan dememiş; toptan memleket insanına bir değindirme de bulunmuş. bireyin düzen önünde hiçbir şansı yok elbette. ama bu birey, gidip durum hakkında hiçbir girişimde bulunmaz ve üstüne, oylamanın üstünden geçen 5-6 sene sonra anayasaya küfrederse, ben de o bireye aptal derim.
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 kıssadan hisse; yönetilen, yönetici karşısındaki sorumluluğunu bilmeli, cehalete ve bunun getirisi olan aptallığa boyun eğmemeli. daha doğrusu hesap sormasını, toplum olmasını, topyekün hareket edebilmek için gereken atılımların nasıl ve ne şekilde yapılacağını bilmeli. elbette ben de o dönemde yaşamadım, elbette ben de tam olarak bunun zorluğunu kavrayamam. ama hiçbir şey, sanırım yaşadığım yerin huzurunu kaçırmaya davetiye çıkaracak bir seçimin getireceği zorluklardan daha zor olamaz böyle bir durumda.
Sufi Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 ben buradaki tartışmaya, anayasa oylaması konusuna girildikten sonra o konudaki fikirlerimi söylemek için girdim. aziz nesin ve madımak olayı hakkında söyleyeceklerim şunlardır: madımak'ta yaşanan olaylar cehaletin terörü körüklediği lanet edilecek bir olaydır. aziz nesin kişi olarak sevmediğim ama görüşlerindeki netliğini taktir ettiğim biridir.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
unity100 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 said: BombaciMulayim, 26 Temmuz 2004 21:31 tarihinde demiş ki: ehe, unity. sen ve birkaç kişiyle daha bu forumda herhangi bir şey tartışmak istemiyorum. zira hiçbir yere varmıyor sizle yapılan bu tartışmalar. şimdi soruna ne desem bir cevabın olacak, hatta bu mesaja da bir cevabın olacak. ve hatta ben konuyla tamamen alakasız bir ekleme yapsam, ona da cevabın olacak. olacak da olacak.. yanlış anlama, kötülemek de istemiyorum. gayet güzel, bilgili bir şekilde tartışıyorsunuz ama yani bana göre değil. bir yerden sonra hep karşılıklı olarak, "karşındakinin açığını bulmaca" oyununa gidiyor işiniz ve sadece galip gelmek için yazıyorsunuz. forumdaki son yazı bana ait hissiyatıyla yazıyorsunuz, veya ben böyle hissediyorum. üzgünüm, yanlış anlamamışsındır umarım. simdiiiiiiiii. kacak oynama. soz konusu birkac kisinin tartismalarinda 'karsidakinin acigini bulmaca' degil 'karsidakinin argumaninin acigini bulmaca' soz konusu. bu da tartisma denen seyin dogru olan metodudur, baska bir yol olamaz. ancak bu surecten basariyla gecen argumanlar gecerli olarak kabul edilebilirler. eger bir karsi arguman koyamiyorsan tamam derim eyvallah. ama yok kacak oynayacaksan eooooo.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~.
LiquiD Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 Mesaj tarihi: Temmuz 26, 2004 eoooo ehoe üzgünüm, ben öyle görüyorum ve tartışmak istemiyorum.
Öne çıkan mesajlar