Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Blizzard's new MMO is a FPS


Norak

Öne çıkan mesajlar

KahnX said:

ultimada ve WoW'da böyle bişey olmadı adamlar o kadar iyi bi temel atmışlar ki oyun ne eskiyo ne de verdiği zevk azalıyo.


bu adamlar, mmo denen oyunu insanların sadece vakit geçirmek için oynadığını ve bu tip oyuncuların, hardcore oyuncuları ilgilendiren türden yeniliklerle ilgilendirmediğini biliyorlar. soliter oyna(t)mak gibi birşey özünde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Devokai said:

UO hala en sevdiğim MMOdur ama son updateler ve explerle rezil oldu yani o konuda üzgünüm katılamıycam.


eh o doğru ama onunla beraber insanları ve oynayan kitlesi de değişti.

bi zamanlar sanane.com vardı nebula nın ilk zamanları vardı, ags hardgamer vardı. hepsinde apayrı bi RP hayatı, anılar yaşadım ama kalabalık bi serverda ünlü olmanın tadıyla da birleşmişti bunlar eğilerek selamlanırdım britain yollarında ^^ asfd

yani haklısın herşey belli zamanlarda güzel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kspong said:

toggie said:

yoo knight online var senin gibiler icin, wow'dan once cıktı tas gibi oyun.


Neden böyle bir tepki verdin ki?. Senin gibiler için nedemek? Saygılı ol biraz! Ayrıca ben çok eski bi wow oyuncusuyum. Fakat çok kötü oldu oyun. Yapılan bütün oyunlar wow clone. Piyasayi tek başına elinde tutuncada alternatifler kalkıyor demek istedim.



bütün oyunların wow clone olması blizzard'ın sorunu mu?

wow'dan daha iyisini yaptılar oynamadık mı?

piyasayı tek elinde tutmak ne demek, çok kişi oynuyor o kadar, kimseye siz oyun yapamazsınız mı diyor başka firmalara?!

napsınlar, "abi iyice domine ettik piyasayı, oyun güzel, iyi de para kazanıyoruz ama başkalarına da şans vermemiz gerekiyor, artık bitirelim oyunu, ay sonuna serverları kapatıyoruz.." mu diyecekler.

hani nasıl bu kadar saçmalıyorsunuz bir anlasam, hadi biz fanboyuz diyelim, siz nesiniz abi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

WoW'da yapılan en büyük hata fikrimce dedication ve hardcore doğasına sahip MMO olayını casual seviyesine indirmektir. MMO'larda zaman içerisinde sabırla ve zorlukla gerçekleştirdiğin şeylerin sana ayrıcalık tanımasıdır. Ama Blizzard WoW'a artık nerdeyse patch başı reset basıyo (badge itemleri). Sen ağlamışsındır Firefighter yaparken Mimironda günlerce, şimdi git 5 run ile daha item al. İş artık sadece dizayn görmeye geldi.
Git dungeona bak nasıl yapılmış, atmosfer felan ama bossu kestiğine aldığın ödülün hiçbir anlamı yok. HM açılacak sen kas aylarca bitir üzerine 2-3 hafta içinde badge ile eşdeğer itemlar gelsin. Neymiş efendim %70 bunlara sahip olamıyomuş. Olmasın zaten yoksa zamanı gitsin single player oynasyın yada web tabanlı oyun oynasın. Herkes astronot olacaksa, astronot olmanın bir kıymeti yok.
Adamların cebi doldu 14 milyon oyuncuya ulaştılar ve oyunda Hardcore ve Casual arasında hiçbir fark bırakmadılar. Diğer firmalarda çıkaracakları oyundaki kalite yerine bizde nasıl 14 milyon oyuncuya sahip oluruz mantığı ile MMO kalitesini gittikçe düşürmeye başladılar.
Vanillada Ragnaros kestik yürüyüş ve gövde gösterisi yapmıştık IF'de. Benediction'u ilk aldığımda sanki Ferrari sahibi gibi hissetmiştim kendimi.
Kısacası Din ve Devlet işlerinin ayrı olması gibi Casual ve Hardcore'unda ayrılması lasım bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet ama bir zamanlar ne güzel hardcore elementleri vardı oyunda. Vanilla zamanı raid yapmak büyük bir olaydı. Yeni bir boss kesince millet nerdeyse ayakta alkışlıyodu.
Naxxramasa giderken cebimde her resist potdan 10 tane ve ayrıca 50 mana pot ile gidioduk. Loatheb kescez die world buff peşinde koşturuyoduk. Patchwerk'te healer olarak oynamak dünyadaki en gerilim şeylerden bi tanesiydi :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yapcak bişey yok , oyun da olsa iş bu. Müşterilerini düşünmek zorunda. Sonuçta oyunun çoook büyük bi kısmı olan casual oyuncuları mutlu edio bu content. Herkes boss görüo herkes belli bi seviye item alabilio.

hardcorelar için de hardmode yaptılar yüksek ilevellı itemlar vs. Bunlara casuallar ulaşamio yanında geçemio. Hardcore oyunculara content var fakat tabi ki eski hissi vermio . çünkü aynı bossu kesiosun sonuçta ne kadar zorlaşmış olsa da. Eskiden first kill muhabbeti vardı şu an takip bil edilmio nerdeyse doğru düzgün binelrce guild var her saniye değişio ilk kesen falan sallamio kimse normal modeu vs. Bunlar kötü olaylar. Ama yani eski wow gerçekten sırf hardcore kısım için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tbc'nin sonunda öldü hardcoreluk.

vanilla ve tbc'nin sonlarına kadar gayet hardcore idi oyun. nedense bu fikrini sunwell patchiyle ufak ufak bozdu blizz. her content ile eski contentin itemlarını badge ile dağıtmaya başladı. bosslar normal mode zaten şaka gibi. kael ve lady den beri ben bu oyunda boss combata girmedim wotlk'da (sunwell yapmadım, o da gayet zormuş)

hayır adamların zaten hayvan gibi kitlesi var, neden hala casual friendly olmaya abanıyorlar anlamadım. hoş, ben de o kitledenim ama hardcore kasan adamlar eminim aradığını bulamıyordur artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

yapcak bişey yok , oyun da olsa iş bu. Müşterilerini düşünmek zorunda. Sonuçta oyunun çoook büyük bi kısmı olan casual oyuncuları mutlu edio bu content. Herkes boss görüo herkes belli bi seviye item alabilio.

yalnız hardcore dediğimiz adamları küstürüp kaçırırsan o casualları taşıyacak, sürükleyecek ana damarı söküp atmış olursun ki büyük risk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizzard her zaman öncü yenilikler ve kalite sunan bir oyun şirketi olmuştur (ne kadar bazı fikirler çalıntı olsa bile). Her yaptıkları oyunda o alanda yeni bir olgu yaratmışlardır. Ancak bana sanki artık daha çok adam oynatmak için kaliteden ödün vermeye başladılar gibi geliyor. Ne kadar beğenildiklerinden çok ne kadar subscriber çabasına girdiler. Bunun yeni çikaracakları oyunlarda da pek farklı olacağını düşünmüyorum.

Starcraft ayrı bir boyut onu bu işe katmıyorum.
Diablo 3 muhakkak kolayca bir oyun olacak. Kesinlikle yeni bir boyut geçirecekler oyuna ve herkes deli gibi oynayacak ama oyun her zaman causal seviyesinde olacak.
Yeni Next-Gen MMO: Zorluk seviyesi olarak şu anki WoW'dan çok farklı olacağını düşünmüyorum.

Ama hala başka bir firmanın blizzarda 5 yıl boyunca rakip olamamasını bir türlü anlam veremiyorum. Becerikli bir firma blizzard mı kaldı yani...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Devokai said:

said:
Blizzard her zaman öncü yenilikler ve kalite sunan bir oyun şirketi olmuştur (ne kadar bazı fikirler çalıntı olsa bile). Her yaptıkları oyunda o alanda yeni bir olgu yaratmışlardır.


wut?


Adamlar dünyanın en başarılı RTS'sini yaptılar ki hala oynanıyor.
En iyi hack&slash rpg oyununu yaptılar ki hala oynayanı var.
En başarılı MMO'yu yaptılar ve 5 yılın sonunda 14 milyon subscriberları var.

Hepsinin çıkış tarihini baz alarak bu oyunlardan daha başarılı oyunlar söyleyebilir misin?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Masquerade said:

Mortis said:

yapcak bişey yok , oyun da olsa iş bu. Müşterilerini düşünmek zorunda. Sonuçta oyunun çoook büyük bi kısmı olan casual oyuncuları mutlu edio bu content. Herkes boss görüo herkes belli bi seviye item alabilio.

yalnız hardcore dediğimiz adamları küstürüp kaçırırsan o casualları taşıyacak, sürükleyecek ana damarı söküp atmış olursun ki büyük risk.


kimsenin küstüğü yok bak bütün guildler devam edio bi de üstüne yeni guildler çıkıo düzenli hardcore raiding yapan

ha hardcoreluğun gereksinimleri eskisi kadar yok ölücmül bi farm ölümcül guildçe işte resist seti kasmak işte consumable kasmak gibi şeyler yok ama yien de hardcore kesim duruo casual kesim de artio. Ben de TBC zamanı hardcore oynadım tabi ki bossları indirince aynı zevki almiorum şu an ama genel olarak contenti görüosun ediosun şu an casual oynuom keyif aliorum yani. Oyun çook gelişti.

Ayrıca hardcorelukla amelelik arasında ince bi çizgi var. Cidden hardmode bosslar skill gerektirio en azından bazıları , ve o content sırasında. Öle rotasyonlar falan komplexleşti eskiski gibi değil warlockla ben tbc zamanı sadece pet sacrfice edip shadowbolt spamliodum şimdi ise 3 specim bambaşka rotasyonlarla yapılıo vs. Bi de hareketli fightlar vs. DPSler arası çok fark , harbiden maximize etmek vs hardcorelukj gerektirio. Bu tarz şeylerle uğraşanlar hala var.

Yani hardcoreluk bence sırf 24 saat oyun oynayıp 24 saat farm yapmak değil. Hala hardcore olmayı gerektiren şeyler var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başarı ayrı bir şey, öncülük yenilik başka şeyler Dengesiz. Hangi yaptıkları oyunda yeni bir olgu getirmişler merak içindeyim.

Ha ben zaten yıllardır blizzard'ın, her türün oyunlarını iyi gözlemleyip, riske girmeden oldukça alışılmış bir konsept ve klişe bir hikayeyle oyun yaptığını ve bu yüzden çok sattığını ve tuttuğunu söylerim.

Ama yenilik? No lol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Devokai said:

Ha ben zaten yıllardır blizzard'ın, her türün oyunlarını iyi gözlemleyip, riske girmeden oldukça alışılmış bir konsept ve klişe bir hikayeyle oyun yaptığını ve bu yüzden çok sattığını ve tuttuğunu söylerim.


Diablo ile adamlar hack&slash rpg'yu sundular. Daha evvel böyle item based sistem sunan hiçbir oyun yok.

Starcraft ile RTS olayına yeni bir boyut getirdiler. 3 birbirinde bağımsız ve limitsiz strateji.

WoW ile şu ana kadar bütün MMO'larda olabilecek en başarılı combat sistemini getirdiler. CS oynarmış gibi karakter movement kabiliyeti verdiler. Gekon, Vurtne vs gibi adamların videolarını seyretti millet hayranlıkla (aklıma gelen isimler bunlar oldu). Everquest oynamadığım için PvE'si konusunda fazla yorum yapamicam ama bu konudada diğer oyunların çok üzerinde bir sistem getirdiler.

Benim fikrim bu kesinlike senin dediğine katılmıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...