El-Barto Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Önümüzdeki hafta iş yerinde 8-9 kişilik bir ekip, 3d bir yarış oyununa başlıyıcaz. Oyun motorumuz hazır, grafiklerle de hiçbir ilgim yok, o yüzden bana teknik işler kalacak. Benim en çok merak ettiğim şey ise bu oyunun multiplayer bölümü. Şimdi önceki projelerimde socket açma, udp, tcp stream gibi şeyleri kullandım. Bu yüzden bağlantı mantığında bir eksiğim yok ama asıl kafamı kurcalayan şey bu kullanıcıların kontrolünü ayrı ayrı nasıl sağlayabileceğim. Önceki projelerimde sadece bir alıcı, bi verici olurdu. Böylece iki tarafa da birer stream objesi yaratıp mesaj geldikçe oku derdim. Lakin burada 4 kullanıcı aynı anda yarışacak (oyun serverdamı host edilecek, kullanıcı tarafındamı belli değil) ve kafamda bunu nasıl oluşturacağıma dair pek birşey yok. Şu anda kod olarak değil ama mantık olarak bu işi nasıl yapabileceğim konusunda tavsiyeye ihtiyacım var. Tecrübelerinizi veya tahminlerinizi paylaşabilirseniz sevinirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 open source pek cok proje var buna benzer, basarili bir tanesini oturup incelemen lazim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
El-Barto Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Ya proje zaten incelemeye baslıycam ama ondan önce bu iste tecrübeli biri genel olarak anlatsa fena olmazdı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonmax Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 aramızda profesyonel oyun tasarımcısı olduğunu pek sanmıyorum. varsa ve burda takılıyosa zaten kafasına tükürüm öle adamın. gitsin EA'a oyun yapsın forumda işi ne asda Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 El-Barto said: Önceki projelerimde sadece bir alıcı, bi verici olurdu. Böylece iki tarafa da birer stream objesi yaratıp mesaj geldikçe oku derdim. Lakin burada 4 kullanıcı aynı anda yarışacak (oyun serverdamı host edilecek, kullanıcı tarafındamı belli değil) ve kafamda bunu nasıl oluşturacağıma dair pek birşey yok. Bir sunucu olacak bir kere. Sadece dedicated sunucuya izin verirsen işleri kolaylaştırmış olursun. Oyun oynadığı bilgisayarda ayrıca host etmek isteyen oyunun yanına bir de sunucu açar. Aradaki tek önemli fark sunucuyu oyun içinden kontrol etmek yerine sunucu konsolundan kontrol etmek. Bu da sizin proje için pek de önemli olmaz diye tahmin ediyorum. Onun dışında daha önce yaptıklarınla arasında çok büyük farklar yok. Her client sunucu ile haberleşecek. Sunucu da bütün client'ların mesajlarını dinleyecek, işleyip yanıtlayacak. Tabi optimizasyon baya önem kazanıyor ama onla ilgili de kaynak vardır yeterince diye tahmin ediyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
riglous Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 3, 2010 Dragonmax said: aramızda profesyonel oyun tasarımcısı olduğunu pek sanmıyorum. varsa ve burda takılıyosa zaten kafasına tükürüm öle adamın. gitsin EA'a oyun yapsın forumda işi ne asda aliskanlik? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arlooax Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Assagida linkini verdigim kitabin bir kopyasina veya kendisine ulasabilirsen ( kullanilmislari $2.00) , temel bilgilere ulasirsin. Bu arkadaslar temel bir library yazmislar, buyuk projeler icin yetersiz , scalable degil demek istedigim , ama acikcasi 4 kullanici rahatlikla handle eder. Her kullanici icin ayri bir thread aciyor ve paketleri sirali handle ediyor, dedigim gibi soz gelimi 1000 user icin yetersiz ve de inefficient fakat bahsettigin gibi 4 user gibi rakamlar icin gayet efficient. Developers Guide to Multiplayer Games Edit: Kitabin kullandigi dil C++ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
El-Barto Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Bugün server açıp 2 kişili basit hareketleri olan bi oyun oynamayı becerebildim ama optimizasyon da baya sorun yaşıyorum :D Server tarafındaa hareketler çok temiz şekilde gözüküyor fakat oyuncu tarafında kesilmeler var, interpolation ve extrapolation diye iki kavram öğrendim bunları uygulamam gerekiyomuş sanırım. Söylediğin kitaba da bakıcam ama c# da çalışıyorum, işime yararmı acaba(c++ da biliyorum)? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arlooax Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Hocam henuz daha dadanmadiysan, direk olarak GameDev.net 'in Multiplayer ve Network sectionina dal derim, her konuda yardimci olacak arkadas mevcut aradigin cevaplar babinda. GameDev.NET->MultiplayerNetwork(); Onun disinda dil onemli degil, C# olur, C++ olur, Java olur, etc.. onemli olan izlenilen design pattern, fakat o kitapda intro level, bir takim olaylarin altini cizecek , bu da sudur, bil de sen , biz yapmadik sen yaparsin babinda bir kitap, yani cok basarili bir kitap degil zaten ama dedigim gibi ilk step icin guzel. Neyse hocam, lafi uzattik, sen isin kaynagina egil, gamedev accountun yok ise acilen ac ve cozumlerine ulas : ) Kolay gelsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 .net kullaniyorsan xna'e bakinabilirsin komple Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Seceba Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 4, 2010 sourgeforce'da Xna ile ilgili yapılmış birsürü client vardı ultima online clientleri ufak multiplayer araba yarışı gibi şeyler, Souceforge ne ararsan var zaten ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar