Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tüketici hakları yasası mal iadesi hakkında soru.


Arkansis

Öne çıkan mesajlar

tüketici hakları yasasına göre 14 gün içerisinde alınan mal beğenilmemesi veya ayıplı mal olması durumunda geri iade edilebiliyor ve ''para geri alınabiliyor" sanıyorum.

Geçen hafta perşembe günü almış olduğum HIS Radeon 9600 XT yi 3 ayrı sistemde 3 ayrı chipsette denedim. Bunlardan birisi VIA diğer ikisi ise NFORCE I & II olmak üzere değişen modellerdi. Kart hepsine en başından beri yaptığı aynı sorunları gösterdi.

Elimdeki kartı
AGP 4x destekleyen EPOX 8k3a
AGP 8x destekleyen EPOX 8RDA +
AGP 8x destekleyen ASUS (şu anda modelini hatırlamıyorum , en son üretilenlerden biri idi)
ve yine AGP 8x destekleyen ABIT NF7-S
modelinde denedim.

Yaptığım benchmark testlerinde kullandığım sistemler
AMD 2000 AMD 2500 barton + ve AMD 2600
Kart her seferinde olumsuz davrandı ve kendsinden beklenen performansın çok çok altında seyretti ve testi izleyen insanlarıda şaşırttı.


Bütün yaptığım Bios değişiklikleri , bütün driver denemelerime ramen bu karttan yeterli performans alamadım. Kartı geri iade edip paramı almayı ve başka bir üretici ithalatcısından kart almayı planlıyorum..

Şimdi sorum şu , ben bu kartı TELLİOĞLU 'ndan aldım ve geri götürüp iade etmek istiyor paramı geri almak istiyorum. Kartın yenisini istemiyorum çünki 4 gündür artık sıkıldım bıktım usandım , hertürlü konfigürasyonu denedim ama başarıya ulaştıramadım bu kartı. Aynı kartın ASUS modeli bu karttan katkat daha iyi dereceler alırken benim kartım ASUS dan daha iyi denilmesine ramen çok daha düşük performans gösteriyor.

Bana ürünün yenisini vermeyi teklif edebilirler , ama ben yinede paramı alıp çekip gitmek istiyorum , iyice soğudum. Sizce paramı geri alabilirmiym ? Para geri iade ediliyormu ? yoksa ayıplı malı geri alıp yenisini veya daha iyisini mi veriyorlar ?

Cidden paramı geri almak istiyorum , kredi kartı ve taksitle ödendi , ilk taksit yani 100 milyon hesaptan çekildi. Ne düşünüyorsunuz ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paranı geri istemek gibi bir hakkın yok. yenisiyle değiştirebilirsin istersen.

eğer paranı geri istemek konusunda ısrarcı olursan karşı tarafın zararını tazmin etmek zorundasın. örneğin cihazın değer kaybını (ikinci el oldu) ödemen gerekli. ve taksitle almışsın. bu durumda ileride ödeyeceğin parayı bugün almak istemiş oluyorsun. bu da olayı daha komplike kılıyor.

fakat bunlar bir yana, türkiye'de yaşadığımızı düşünürsek değiştirebilirsen şanslısın.[signature][hline]en ince yerim bileğim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabii yukarıda yazdıklarım aksine bir akit yapmadıysan geçerli. örneğin adam "bir ay içinde istersen geri getir, paranı ödeyecem" dediyse ya da dükkanda buna benzer bir yazı varsa paranı geri alabilirsin ama yine türkiye koşulu gözönüne alınırsa hukuki takip yoluna gitmen gerekebilir.[signature][hline]en ince yerim bileğim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şirket ithalatcı sanırım

binalarına girdim
son kullanıcıya mal vermiyorlar
babam faturayıda şirket adına kestirdi.

Hata benden kaynaklanmıyor
darbelemedim kırmadım düşürmedim , zaten böle ibşide olamaz , kart çalışmıyor doğru düzgün , yapması gerekeni yapmıyor.

Yani ayıplı mal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
said:
Catscratch, 10 Temmuz 2004 16:19 tarihinde demiş ki:
Ya firmaların çoğu belli gün içinde iade edildiğinde parayı geri veriolar. Arayıp öğrenmek lazm.


bazıları vermiyor ama..[signature][hline]===> orc_lord <===
Buddy'nin resimlerine gider..di...
Buddy'nin resimlerine gider...
Pati Pet Açıldı!

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Arkansis, 10 Temmuz 2004 22:37 tarihinde demiş ki:
kartı aldığım firma büyük bir firma
pazartesi paramı geri iade etmelerini umarım
etmezlerse daha iyisiniv ersinler
şu çektiğim çile bu sıcakta anca böle ödenir eğer gerçekten müşteri ilişki bazında iyilerse göreceğiz.

firmalar malın uyumsuzluk/performans düşüklüğü durumunda malın sağlam olup olmadığını (yani senin tarafından hasar görüp görmediğini) kontrol ettikten sonra, aradaki fiyat farkını werip başka bi mal alman koşuluyla geri alıyolar. (forumlarda hep bu olayı anlatıyorum millet ezberledi artık :)) 2 yıl önce sis chipsetli asus marka anakartım winfast ekran kartımla uyumsuzluk çıkarttığı için via chipsetli epox anakartla deiştirdim[signature][hline]a.k.a "bay bomba"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kusura bakma ama AGP 8x uyumlu bütün anakartlarda çalışmak üzere tasarlanmıştır bu kartlar

buna rağmen
3 değişik anakartta denedim
1 tanesi VIA chipsetli 2 tanesi NForce II
NForceII bak
yani yuh yani

o zaman kutunun dışına yazsalardı hangi anakartı alacağımızı bi zahmet
ona göre haraket etseydik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet bu gün gittim malı teslim ettim , biraz sinirlenip adamlara kızdıktan sonra bana kendileri de karta baktılar 3600 3d mark puanının çok iyi olduğunu söylediler , bende dalgamı geçiyorsunuz diye onları tersledim , başıma gelen hadiseleri bir bir anlattım. Para geri iadesini kabul edemeyiz dediler , ama size kartın yenisini veririz dediler. Bende kartın bir üst sürümünü istedim , 9800 HIS Excalibur iceq. Üzerine birazdaha para ekleyerek daha iyisini aldım.

Adam bana tutturdu sen performansından memnun kalmamışsın bundanda memnun kalıp kalmayacağını nereden bileceğim dedi.

Çok güzel ayak üstü budadım adamı , sen benimle dalgamı geçiyorsun ...vs vs diye ... zaten 4 gündür burnumdan soluyorum kart rezil durumda , birce bana hızından memnun değilsin diyor delimidir nedir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Silthanas, 12 Temmuz 2004 11:50 tarihinde demiş ki:
bu arada ''geri iade'' nedir =)


geri iade şöyle olmakta kannımca , elindekini alip satan amcaya iade ediosun oda SATILAN MAL GERİ ALİNMAZ diye malı sana Geri iade edio .. sanirim böyle bişi ...

bi yersoyleyin uplayayim tüketici koruma kanunun PDF sini ... herkeste olmasi lazim , adam size kıllık yapmaya başliyinca basıosunuz lafı , "şu kanun şu madde şu fıkraya gore hede hede" gibisinden....[signature][hline]inochi kakeru sugata , sukito yuu utsukushisa ni kotoba wo ounda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende aynen öyle yaptım.

Adamı sürekli g.t etmeye başladım vıdı vıdı ediyordu , dedi normalde zaten ben bu malı geri alamam dedi almam ! yani dedi.
Bende nası almazsın ? Hemde öyle bir alırsınki dedim , tüketicinin 14 gün içerisinde ayıplı malı iade etme hakkı var dedim vıdı vıdı başladım yine azına s.cmaya , iyice pustu.

Bu gün gittim kartı aldım , içerideki herkez uyuz bir edayla bakıyordu , bende onlara onların bana baktığından dahada uyuz baktım , gerzo hasanlar ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,

Hemen İl ticaret Odasında'ki (umarım doğru hatırlıyorumdur) Hakem Kurulu'na başvur ve durumu açıkla. Onlar Tellioğlu'na gerekli ayarı vereceklerdir. Sonuçta mal tüketilebilen bir mal değil (mesela peynir aldın ve bir ksımını tüketip geri verdin olayı yok). Dolayısıyla geri almak zorundalar. Sorun çözülmezse benimle temasa geç. Fatura kesildiğine göre haklı kişi sensin. Diğer taraftan kartı şimdiden kutula ve kutu içeriğini tamamen muhafaza et. Dur bi özel mesaj atayım.[signature][hline]Berkin Bozdoğan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adam bana para iadeyi bırak
malı geri almıyordu

ben tüketici hakları lafını açınca ilk önce pustu biraz düşündü.

bu karttada sorun varsa artık , sizden mal felan almıyorum deyip paramı geri alma yoluna gideceğim.
hale bak ya , hem o kadar para dök , hemde rezil ol ....

adamlar bu kadar olaya ramen paramı hala gerivermez ler ise
olay mahkemeye taşabilir[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Arkansis, 14 Temmuz 2004 10:50 tarihinde demiş ki:

olay mahkemeye taşabilir


genelde tuketici hukuku konusunda pek mahkeme olmaz . hakem heyeti toplanir 3 dakkada karar verir. eger adam o karara uymazsa o zaman mahkeme olur .[signature][hline]You must be silent in front of my famous presence .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...