Juli Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 Evt arkadaslar ben bir stone yapmak istiorum bu stone da ssetler olucak yane msla button 1 e tıkladın mı copper set dusucek bunun gibi ama bende cantalar var bu cantalara çift tıklayınca full set cantana dusuo bu cantalarla bir set stone nasıl yapabilirim bunlara ethereal binekler ve birde bandaj eklersek super olur :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Faust Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 arkadaşım hazırcılık yapma. yazmayı dene. rosethorn bile: "level sistemi arıyorum yardım edin!, bu scriptinge iyi bir başlangıç değildir."[signature][hline]faust @ noir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zgrw Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 baka arkadaşım faq topiğinde dialog nasıl yapılır die bişi var onu oku sonra sen yazmayı dene oki ? iyice bone gibi yazar oldum :)[signature][hline]Her Avcı Avını Tutkuyla Avlar . Bense Ötesinde Bir Av Yaparım . Grandmaster zgrw [Bu imza zgrw tarafından 07 July 2004 23:18 tarihinde değiştirilmiştir] [Bu mesaj zgrw tarafından 10 Temmuz 2004 21:33 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
keyn Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 aynı dusuncedeyim biraz arastırma yaparsan ( ki bu forumda ) bir cok acılan topic goreceksin onlardan faydalanabilirsin.[signature][hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zgrw Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 sphereturkten c/p buda linki:http://www.sphereturk.com/konu_detay.asp?id=18 :: Dialog Nasıl Yapılır? :: Dialoglar nasıl yapılır? Dialogları yapmanın iki yolu vardır 1-)manuel olarak yapmak 2-)Dialog programları ile yazmak Ben size bu yazıda işin özünü yani elle yazmak olan kısmını anlatacağım.Elle dialog yazmayı öğrenir iseniz programları direk biliyor olursunuz. Dialog yazmaya başlıyalım Bir dialogda bulunması gereken 3 başlık vardır [dialog dialogadı] [dialog dialogadı TEXT] [dialog dialogadı BUTTON] Şimdi bunlar ne işe yarar İlk tanıttığımız başlıkta dialoğumuzun ne olduğu yani neye benzediği yazılır.İkinci başlıkta ise dialoğumuzdaki textler yani yazılar tanımlanır.Üçüncü başlıkta ise hangi buttonun ne işe yaradığı o buttona basılınca ne yapılacağı yazılır. Biz ilk başlıktan başlıyalım ben örnek içersinde dialoğumun adını d_hebele olarak vereceğim siz isdeğininiz gibi isimlendirebilirsiniz. [dialog d_hebele] 100,50 PAGE 0 resizepic 0 0 3000 400 350 gumppic 0 0 100 tilepic 0 0 5518 şimdi burada ne tanıttık.Ilk satırda dialoğumuzun adını verdik d_hebele olarak anlattık ikinci satırda yazdığımız 100,50 ise dialoğumuzun açılma pozisyonudur bu değer x,y olarak verilir x değeri dialoğumuzun ultima online penceresine soldan olan pixel uzaklığıdır, y olarak verdiğimiz değer ise dialoğumuzun ultima online penceresinden yukarıdan olan uzunluğudur yani biz burada sphere a dedik ki biz bir dialog açacağız bu dialog sol taraftan 100 yukardan da 50 pixel mesafesinde olacak. PAGE 3. satırda anlattığımız PAGE 0 ise bizim başlangıç sayfamızda yani ilk dialog açıldığında bunların gösterileceğidir Şimdi size dialogdaki page sistemini anlatmak istiyorum bu page sisteminin oyun içindeki gmpage ile hiçbir alakası yoktur.Page sistemi dialogların sayfa sayfa ayrılmasına ve bu sayfaların istenildiğinde kullanılmasına yarar yani Mesela Page 5 beşinci safya grubunu belirler bunu bir kitap gibi düşünebilirsiniz lakin page sisteminde önemli bir nokta var PAGE 0 Normal pageler her kitap sayfaları gibi biri açıldığında diğeri kapanır lakin page 0 hiçbir zaman değişmez.Bu nasıl işimize yarar mesela bir başlık attığımızda bunun her sayfada değişmesini istemiyoruz bunu PAGE 0 altında yazar isek hiç birzaman değişmez.Şimdi page sistemini anladı isek devam edelim Resizepic Orada bir resizepic görüyorsunuz bu alt zemini tanımlatır bize Bu satırın kullanımı şöyledir resizepic 0 0 3000 400 350 burada gördüğümüz ilk iki sayı yani 0 0 yine bize x y olarak uzunlukları veriyor lakin çok önemli birşey var resizepicdeki x y bizim dialogdan olan uzunluklarımızı verir ultima online penceresinden olan uzaklığı vermez mesela dialog altındaki uzaklık tanımlaması 100,100 resizepic deki uzunluk da 10 10 olarak verilmiş ise resize pic ultima online penceresinden 110 pixel uzaklıkta olur ( 100 dialogun ultima online penceresine olan uzaklığı 10 da resizepic in dialoga olan uzaklığı 100+10 = 110 :) Şimdi resizepic e devam edelim resizepic 0 0 3000 400 350 buradaki gördüğünüz üçüncü rakamda resimin mul içersindeki idisini tanımlıyoruz. Burada tanımlayabileceğiniz resimlerin idsini yazıyım bunları kendiniz denersiniz 2550 2600 2620 3500 3000 5054 5100 5120 5170 83 Şimdi resizepic in neye benzediğini belirledik. fakat geride iki rakam hanesi daha kaldı resizepic 0 0 3000 400 350 şimdi ilk iki rakamda resizepic in başlangıç uzaklıkları belirlendi fakat biz bu resizepic in sadece başlangıç yerini verdik yani ne kadar uzadığını belirlemedik işte bu son iki rakam ile resizepic ın boyutunu veriyoruz bu da yine x,y olarak geçiyor Şimdi buradan sonrasını biraz hızlı anlatacağım çünkü x y kullanımını öğrendik bir dialog sekmesinde kullanabilecekleriniz neler ; Gumppic Gumppic kullanımı şu şekilde gumppic x,y gumpid Gumppicler ultimaonline mul dosyalarından gumppic olarak okumanızı sağlıyor gumpları görebilmek için insideuo programının gumps bölümünü kullanın.ınside uo da gump bölümünden bir gump beyendiğiniz zaman bunu en kolay yoldan şu şekilde eklersiniz solda 000001FE gibi bir hex numarası vardir bunu dialogunuza eval ile yazın yani gumppic 100 100 Bu şekilde eklersiniz dialogunuzu Tilepic Oyunda gördüğünüz item şeklini eklemeniz için gerekli olan dialog satırıdır kullanımı tilepic x,y, eşyaid şeklindedir.Oyunda gördüğünüz bir itemı şöyle dialoğa eklersiniz oyunda .xshow id yazın elinize gelen targetı dialoğa eklemek istediğiniz itema tıklayın bir hex numarasi verecektir Mesela ben katana aldım örnek olarak .xshow id yaptığımda bana 013fe verdi bunu dialoğa eklemek için tilepic 100 100 yazıyorum Nomove Kullanım şekli sadece nomove yazıyorsunuz dialoğunuzun hareket ettirilmemesini sağlıyor Noclose Kullanım şekli sadece noclose yazıyorsunuz dialoğunuzun kapanmamasını sağlıyor. Şimdi buraya kadar yazdıklarımız sadece dialogun ilk ekranını içersinde biten komutlardı şimdi ise dialoglar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Juli Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2004 yardımlarınz için saolun :P dediklerinzde haklısnz ve bişey dieemem Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar