Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

dizel motor uykumu kaçırdı


Redogski

Öne çıkan mesajlar

Selam,

TDI
Bu sistemde yakıt pompasından sonra her silindirin tepesinde bir pompa yer alır. Çalışma(püskürtme) basıncı 300bardı.

Sonrasında TDI geliştirildi ve pompa-nozul teknolojisini uyguladı VW. Bu çalışma Bosch ile beraber yapıldığından bu sefer diğer firmalar da kullanabildi. Bu sistemde pompa enjektörlere adapte edildi. Böylece her silindirin tepesinde local pompa+enjektör elemanı yer almaya başladı. Enjektörlerin kumandası kam milinden gerçekleştiriliyordu. Bu sistemin çalışma basıncı 2400bar olarak ortaya çıktı. Çok daha hassas enjeksiyon yapar hale gelmişti sistem.

Common-rail
Adından da anlaşılacağı üzere bu sistemde yüksek basınçlı bir pompa ve her silindire giden ortak bir hat mevcut. Basınç pompa tarafından üretiliyor. Her hattın sonunda da selenoid veya piezo valf bulunuyor. Her valf elektronik olarak ayrı ayrı kumanda edilebiliyor. Çok daha hassas ayarlamalar mümkün oluyor. Çalışma basıncı ise 2000bar.

Neden devirler düşük?
Aslında devirler yükselmeye başladı. Deviri yükseltebilmeniz için önemli bir şartın yerine gelmesi gerekli; yanmanın kontrollü ve hızlı gerçekleşmesi. Diesel mantığında bobin veya buji kullanılmadığı için havanın sıkıştırılması sonucu sıcaklığının artması ve bu ortama yakıtın püskürtülmesi neticesinde yanmanın gerçekleşmesi prensibi ile çalışır. Sizin mümkün mertebe yakıtı yüksek basınçla sevk etmeniz gerekir ki hava ile homojen karışsın ve yanma verimi artarak yanma süresi kısa bir zaman dilimine sığsın. Eğer yakıt damlacıkları büyük olursa yanma süresi uzar ve yanma verimi düşük olur. Basınçlı yakıt sevki için yakıtın kalitesi önem kazanmaya başlıyor. Daha yüksek sıcaklıklar için daha fazla sıkıştırma oranları seçilmeye başlanıyor. İilerde çalışma devirleri daha da yükselecek ama bu sefer çok daha kaliteli diesel yakıtlara olan ihtiyaç artacak. Bu da maliyet demektir.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dizel benzin kadar yanıcı bi madde değil. Yere benzin dök en küçük kıvılcımda parlar ya hani, dizele çakmak tut kolay kolay ateşe veremezsin. Kalorisi de çok daha düşük ayrıca.

O yüzden yüksek devirlere çıkamıyolar. 5.000 küsür devirden daha yüksekte dizel yakıtın pistonun içine homojen püskürtülmesi, tutuşması, patlaması sağlanamıyor, kimyevi olarak mümkün değil...

Dizele yapılan katıklar vs. ile devir 10 sene öncesine kadar yükseldi evet ama hiç bir zaman ferrari gibi 10.000 devir çevirebilen dizel motorlar olmayacak. Ben şahsen 6.000 e bile ulaşılamayacağını düşünüyorum...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...