Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Uçan kaçan araba serisi #1: Alfa 33 1.7 16V (ya da Quadrifoglio Verde)


Mino

Öne çıkan mesajlar

Araç 1983'te Alfa Sud'un demode olmasıyla piyasaya sürüldü. 87'de makyaj geçiren kasadan sonra 1990 yılında geniş çapta değişikliğe uğradı ve ona performans kazandıran 1.7 16 subaplı boxer makinaya sahip oldu... İkinci seri (1987-1990) ülkemizde daha azdır. Bu yüzden size 3.seri 33 1.7'den bahsedeceğim.

Performans verileri: 1712 cc 10:1 sıkıştırma oranlı boxer-4 motor. 132 bg/6500 dd 154nm/4600dd 1000kg boş ağırlık 0-100 8.3 sn. 205 km maks hız. Tüketim: Şehir dışı 5.9 /ort 7.9 /şehir içi 10.5lt/100 km

Aracın avantajları: Kısa stroklu boxer motoru sayesinde çabuk devirlenir. Ağırlığı az olduğu için hızlanması iyidir ve çoğu iki litre klasmanda olan kompakt araçlarla yaklaşık aynı ivme ve hız değerlerine imza atar. Headers ve Throttle Body nin standart oluşu aracın yapılan modifikasyonlara iyi cevap vermesini sağlar.

Aracın Dezavantajları: Motoru standart haliyle aşırı zorlanmaya dayanıklı değildir. Özellikle subapların zayıflığı ve krankın yapılan modifikasyonlara (chip ile artan devir ~8000 devir gibi) yetişememesi ve aşırı zorlanmada parçalanma ihtimali vardır. Bu yüzden yarış amaçlı kullanımlarda bu parçaların üstünde önemle durulur.

40.000 de bir triger kayışının ve bilyalarının, tercihen su devir daim pompasının da değişmesi olası sorunları büyük ihtimal engeller. Bunun dışında eski Alfalar'da sık görülen elektronik sorunlar çıkabilir. Kablolara bakılması ve gerektiğinde müdahale edilmesi olası sorunların önüne geçer. Alanlar ve sportif amaçlı kullananlar kronik sorunları bildiği için tecrübeli sahiplerde daha az sorun çıkarır.

Frenler: Frenler zayıftır. 100km den yapılan panik frende 48.6 metre gibi günümüz şartlarında zayıf kalan bir değere imza atar... ABS sadece 4 çeker modeli olan Permanent 4 modelinde opsiyonel olarak sunulur. Bu yüzden güvenlik için disklere "drill" (önemli hesaplamalarla diskte delikler açarak fren disklerinin çabuk soğumasını sağlama ve fading -ısınan frenlerin güçten düşmesi- olayını indirgemeye çalışma) işlemi uygulanır. Yetmediği zaman daha büyük kaliper ve disk alınma yoluna gidilmektedir. Arka frenlerde kampana yetmediği durumlarda disk frenler kampanaların yerine monte edilir.

Modifiye seçenekleri: Chip+Egzantrik+Hava Filtresi+ Egsoz gibi modifikasyonlarla 160-165 beygirleri görmek zor değildir. Daha büyük dereceli egzantrikler + ve buna uygun besleme + işletim sistemi takılarak daha yüksek güç alınabilir ancak motorun daha çok zorlanacağı ve ömrünün kısalacağı unutulmamalıdır. Eski versiyonlarda olan çift karburatör yoluna gidilebilir, tabi bu güç artışından benzin sarfiyatı önemli ölçüde artacaktır.
Drag yarışları için daha kısa şanzımanlı olan 1.3 veya 1.5 modellerinin şanzımanları kullanılabilir. Tabi patinaj sorununu azaltmak için slick lastikler kullanılır ya da bu riskin en aza ineceği 33 Permanent 4 (ya da Q4) versiyonu seçilebilir...

Yol Tutuş: Kule gergisi ve spor yay/amortisör üçlüsüyle yüksek hızlarda dengeli bir sürüş sağlanabilir. Jantlar performansa göre büyütülebilir. 16 inch'ten büyük jant kullanıcılar tarafından tercih edilmemektedir.

(Resim 33 Q4 modeline aittir)



Aracın tamir/bakım kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz... (Toplam 27 mb zip li halidir. İngilizce PDF dosyalarıdır. BMP formatında scan edilmiş sayfalar da bulunmaktadır)

http://www.cuoresportivo.pl/_mm/modele/33/33dok.shtml

www.ahmotorsports.co.uk (Alfa 33 için yarış motorları hazırlayan ingiliz firma)

www.colombo-bariani.com (Alfa dahil bir çok modele dereceli egzantrik üreten italyan firma)

www.supersprint.it (Egsoz sistemleri)

www.ompracing.it (Alfa 33'e grup N klasmanına uygun modifiye parçaları bulunabilir)

[Bu mesaj Mino tarafından 02 Temmuz 2004 18:35 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...