Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Toyota ile Sabancı'Nın yolları tamamen ayrıldı


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

said:
Sabancı Holding'in Toyota hisselerini 85 milyon dolara alan Ortadoğu merkezli ALJ Grup, Rekabet Kuru-mu'nun onayını bekliyor. ALJ Grup Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, görüşmelerin birkaç aydevam ettiğini ancak Toyota'yı çok istedikleri için fiyat pazarlığına girmediklerini söyledi. Bozkurt,"Başkanımız tam bir Türkiye âşığı. Toyota için gerekirse 85 milyon dolar daha yatırırız." dedi.

Dünyada otomotiv sektöründe taşları yerinden oynatan global kriz ortamında kısa bir süre önce Ortadoğu merkezli ALJ (Abdul Latif Jameel) Grup, Toyotasa'daki yüzde 65'lik satış ve pazarlama hissesi için Sabancı Holding'e 85 milyon dolar verdi. Dünya devini 19 yıl önce Türkiye'ye girmeye ikna eden, ancak ilk önce 2001 yılında üretimden çekilen Sabancı ailesi böylece Toyota ile yollarını da tamamen ayırmış oldu. Henüz Rekabet Kurumu'nun onayı beklenen satış işleminin resmî imzaların atılmasıyla Ramazan Bayramı'ndan sonra gerçekleşeceğini belirten ALJ Grup Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, Sabancı Holding ile görüşmelerin birkaç aydır devam ettiğini, ancak hiç fiyat pazarlığına girişilmediğini söyledi. Bazı gazetecilere izleyecekleri yolu değerlendiren Bozkurt, yaklaşık 50 yıldır Toyota Motor'la distribütörlük ve bazı ülkelerde bayilik çalışması yapan grubun Türkiye'de 10 yıldan daha uzun bir süredir Daihatsu distribütörlüğü yaptığını hatırlattı. Bozkurt, "ALJ Grup, potansiyeline ve geleceğine inandığı için Türkiye'de büyümek istiyordu. Başkanımız tam bir Türkiye âşığı. Daihatsu'nun distribütörü olmamız grup için yeterli değildi. Uzun zamandır fırsatları değerlendiriyorduk. 8-9 ay önce bu bağlamda yatırım bankası HSBC'yle çalışmaya başladık. Grup'un önceliği tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de Toyota'ydı." dedi.

Yatırım bankasıyla çalışmaya başladıktan sonra Sabancı'nın Toyotasa'daki hisseleri satabileceğine yönelik bilgiler aldıklarını ve görüşmelere başlandığını dile getiren Bozkurt, Sabancı'ya ödenecek olan 85 milyon doların içinde yedek parça ve 800 araçlık stokun dışında hiç mal varlığı olmadığını, sadece Sabancı'nın elindeki Toyota kontratına bu paranın verildiğini söyledi. Uzun dönemli bir strateji içinde olduklarını ifade eden Bozkurt, hisseleri devraldıktan sonra izlenecek yol hakkında şunları söyledi: "Yatırdığımız 85 milyon doları 5-6 yıl içinde çıkartmak gibi bir niyetimiz yok. Tam tersine biz bu 85 milyon dolarlık yatırımın dışında belki bir bu kadar yatırım daha yaparız. Para sıkıntımız yok. Grup, Türkiye'de operasyonlarına büyük önem veriyor. 2010 yılında Lexus'u da listeye dahil ettikten sonra 3 markayla ne kadar büyüyebiliriz ona bakacağız."

Toyotasa'nın devre dışı kalmasıyla en çok merak edilen konulardan biri şüphesiz eski ekibin, çalışanların ve bayilerin durumu. "Hazır çalışan bir sistem varsa buna niye çomak sokayım. Herkese kendini ispat etmesi için şans tanımak gerekiyor." diyen Bozkurt, çalışanların değiştirilmesine yönelik genel bir girişim olmayacağını, hatta merkez olarak da Sabancı'nın Toyota için Kartal'da inşa ettiği yeni binaya kiracı olarak gideceklerini belirtti. Satın alma haberi çıktığından itibaren geçen ilk haftada 50'nin üzerinde iş başvurusu geldiğini söyleyen Bozkurt, "Facebook sayfama bile onlarca CV bırakmışlar. Dahası tekstil, inşaat gibi sektörlerde bazı şirketlerden 'bizi de alın' talebi geldi. Şaşırdık. Onlara 'grubun tek vizyonu var; otomotiv'cevabını veriyorum." dedi.

"KOLTUĞU BİLE SATIN, İŞÇİ ÇIKARMAYIN"

ALJ Grup, Toyota Motor'un Suudi Arabistan, Mısır, Suriye, Sudan, Fas, Cezayir'de distribütörlüğünü Almanya, İngiltere, Japonya, Monaco ve Çin'de ise farklı şehirlerde bayiliklerini alarak yılda 320 binlik satışa imza atıyor. Toyota'nın en büyük distribütörlerinden biri olduklarını söyleyen Bozkurt, bunun Japonlar nazarında büyük bir güç sağladığını, bu avantajı Türkiye'de de kullanacaklarını dile getirdi. Toyota'nın Türkiye'deki fabrikasından daha fazla faydalanmayı hedeflediklerini ifade eden Bozkurt, "Grubun orta vadeli hedefi dünyada 500 bin araç satışına ulaşmak. Türkiye için hedefi ise orta vadede yani 2015 yılına kadar Türkiye'de 50 bin araç satmak. Tabii pazar da büyüyecek. Bu pazarda yüzde 10 pazar payına ulaşmamız lazım. 10 yıl sonunda ise otomobilde Türkiye'nin lider markası oluruz." diye konuştu.

ALJ Grup başkanının krizlerde işçi çıkarma gibi bir politikası olmadığını belirten Ali Haydar Bozkurt, başkanın geçen yıl tüm direktörlere bir mektup göndererek, "Krizde araçları yarı fiyatına satın, zarar edin, hatta ofisteki mobilyaları bile satın ama bir tane bile işçi çıkarmayın." dediğini söyledi. Başkan Abdul Latif Jameel'in dünya barışı, dinler arası diyalog gibi çalışmalarla Nobel Barış Ödülü aldığını hatırlatan Bozkurt, Türkiye'deki operasyona özel önem verildiğini, Toyota, Daihatsu ve Lexus markalarının başına Türk yöneticilerin atanacağını belirtti.


Lexus'un önü açıldı demektir bu :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...