Vodan Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 Selamlar, (Bu girizgahı bana iş hayatı yapıştırdı. Merak etmeyin paramecium gibi Saygılar diye bitirmeyeceğim :) ) Efendim geçenlerde bir arkadaşım (yalan) evinin sokağına gelmesine birkaç yüz metre kala önündeki Audi A5'ten gelen seslere kulak kesilmektedir. Bu sırada ne tesadüftür ki aynı Vodan gibi 2005 model 41 bin KM'deki Opel Astra 1.3 CDTI aracına binmektedir ve A5'in çıkardığı sesin Turbo'dan mı yoksa Blowoff valften mi geldiğini anlamaya çalışmaktadır. Biraz ilerleyip A5 ile yolları ayrıldığında acı gerçekle yüzleşir ve o çığlık ile kuş sesi arasındaki metalik gıcırtının kendi Astra'sından gelmekte olduğunu anlar.. Neyse ertesi gün arabasını kullanmaz ve kız arkadaşından ödünç aldığı fıstık yeşili Corsa ile işine gider. Bir taraftan içi içini yemektedir ve o sesin nereden geldiğini merak etmekle birlikte aslında Turbo arızasından korkamaktadır. Ah keşke kulak kesilseydi, söylenenleri dinleseydi de şu arabayı stop etmeden önce bi 30 saniye şu turboyu döndürseydi diye içten içe kahrolmaktadır. Neyse, bu kasvetli duygudan kurtulmak için yine ne tesadüftür ki Vodan'ın hep gitmekte olduğu Opel Odak'ı arar ve sesi tarif eder; Gelen cevap, Alternatör Kasnağı veya V-Kayışı olabileceğidir ve yaklaşık 250 TL civarı bir maliyetle çözülebileceğidir. İnternette yaptığı araştırmasında ve Salih ustasının yönlendirmeleri sonucunda sesin V-Kayışı, Alternatör rulmanı, kasnağı, egzoz gibi ekipmanlardan geldiği konusunda bir beklenti içerisine girmiştir. Ertesi sabah kuzeni ile gideceği İkitelli sanayi'de önce tanıdık olan usta alternatör kayışı üzerine sıvı bir madde dökerek sesin oradan gelmediğini anlayacaktır fakat kapasitesi Astra'nın parmak girmeyen motoru içerisindeki sesin kaynağını anlayabilecek genişlikte değildir. Bu sırada sesin Turbo veya Intercooler'dan gelebileceğinden şüphelenmektedir ve Vodan'ın arkadaşının "Egzoz olabilir mi" sorusuna sadece "-olabilir" diye karşılık verecektir. 1 numaralı Usta'nın ustalığının yetmemesi sonucunda 50mt gerideki tanıdık olduğu söylenen Özel Opel servisine araç çekilecektir. Bu mıntıkadaki usta sıfatlı kişi sesin kaynağının alternatör kasnağı veya kayışı olmadığını ve kesin Turbo'dan geldiğini söyleyecek ve arabada çekişte olmadığını iddia edecektir. Vodan'ın arkadaşı'nın "Çekiş vaaar, gel istersen test edelim" tavsiyesi karşısında kendinden emin bi şekilde ukalalığa da devam edecektir. E Turbo arızası ise oluru nedir sorusuna cevabı ise "Bizde sök/tak 150 TL, Turbo arızası çıkarsa elimde bir tane çıkma var 600 TL'ye veririm, sıfırı ise 2000 TL" şeklinde olacaktır. Vodan'ın arkadaşı "Eğer turbo diyorsan, ben arabayı servise götürürüm" resti karşısında bozulan usta sıfatlı servis canlısı kendince triplere girmekte ve "Egzoz'dan geliyor olabilir mi?" sorusuna cevabı, "Yok kardeşim olmaz turbo'dan bu sen git 10 yere göster gel bize" şeklinde gevrek olacaktır. Araç Vodan'ın arkadaşı tarafından Opel Odak Topkapı'ya götürülür, müşteri temsilcisi Ahmet kardeş'e ses tarif edilir, Ahmet kaputu açar ve marşa basar, araba çalıştıktan sonra bir kaç kez ayağıyla gaza dokunur ve sırıtarak arabadan inerek motorun içine bile bakmaya gerek duymadan arkadaşına işaret parmağıyla işaret ederek ne diyorsun diye sorar. Gelen cevap "Egzoz manifoldunun civatası gevşemiş" olacaktır... Sonuç olarak bizim çıkma turboyla 750 TL'ye giderilecek olan turbo arızası 1 saat ve 57 TL karşılığında Egzoz manifoldunun civatası sıkıştırılarak giderilir. Üstüne birde diagnose aletinden geçen arabadaki diğer problemler sahibine bildirilir ve araç pırıl pırıl yıkanarak teslim edilir. Bu da böyle bir anı. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 cool story, bro. civata sıktırmaya 57 lira vermen kötü olmuş :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 Eh sanayideki usta canlısı nazlanmasa 20 lira verecektik helalinden ama günün sonunda buna şükür dedim mecburen :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dieevil Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 7, 2009 hangı ustaya gotursen hemen turbo dıyorlar en ıyı para ordanmı kazanıyolar ne halt yıyolar anlamadım gıttı 2006 caravella da serı sekılde 3-4-5-6 vıtes buyutme yada anı hızlanmalarda arac gaz kesıyodu bızımde (WV lerın baslıca sorunuymus bu meret de )ancak stop edınce kendıne gelıyodu arac .Gıttıkce ılerlemeye baslayınca goturduk yetkılı servıse . Yok efendım turbo sokulcek ıcınde blablablaba bısıler yapılcak e ne kadar 400 + dedı adamlar. bırde bı saab dan basımıza gelen olaydan dolayı turboya cokda dokundurmak ıstemıyoruz neyse geldık goztepe sanayıyıe ustamıza adam 98 lıra ıle ıcerden cıkartı aracı sımdı de tas gıbı makıne ılk turbo dıyen adamdan korkucan hocam bı kac yer gezmeden elletmeyın turboları sonrası cokdaha pahalı ya cıkıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 8, 2009 Selam, Intercooler opsiyonu beni benden aldı :P Ödenen bedelin açılımı şu şekilde olsa gerek: -vida sıkma işçiliği 3 TL -aracı yıkama ücreti 5 TL -araç diagnose inceleme ücretsiz -arıza tespit ustalığı 49 TL Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Eylül 8, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 8, 2009 Bide cümle arasında gizli; Arızayı saptayan kişi motor ustası falan değil he, müşteriyi karşılayan ve ilgili birime sevk etmekle görevli olan servis temsilcisi :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar