Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fabrika çıkışı ve modifiye araçlar hakkında bir soru


Arkansis

Öne çıkan mesajlar

Fabrika çıkışlı bmw ler mercedesler lambolar ferrariler mitsubushiler subarular toyotalar vs vs neredeyse her markanın hızlı giden spor otomobili var.

Örnek olarak bmw m3 ü aldığınız zaman zaten fabrika çıkışı süper hızlı bir araç. Birde bu araçlar modifiye ediliyor. Atıyorum 400 beygirlik bir aracı turbo takıp bilmemne yapıp 500 beygir 600 beygir bazende saçma sapan kuvvetli arabalara çeviriyorlar.

Sorum şu. Otomobil üreticileri bu araçları kendileri dizayn ettiler ve dışardan modifiye ile aracı güçlendirilebilir kılan faktörler var. Bu faktörleri üreticilerde biliyorlar. Adam arabasını alıyor 500 beygirden 600 beygire veya daha yukarısına çıkarıtıyor. Neden üretici firma bunu en başında hızlandırabildiği kadar hızlandırmıyor ?

Bunun başlıca nedenleri motorun yapabileceği maksimum kilometre veya birtakım kanunlarmıdır ? Yada güvenlik sebeplerinden dolayı araçlarını modifiye şirketlerinin yaptığı gibi fabrika çıkışı bu kadar hızlandırmıyorlar ?

Dergi okuyorum. 1000 beygirlik supra. Bu aracı toyota yaptı. Toyota bilemiyomuydu bunu 1000 beygir yapmasını ?

Not : bu soruyu daha öncede soracaktım veya sormuşta olabilirim aradım bulamadım.(hafıza)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1. modifiye ekonomik degil: araclarin fiyatinida araclarin benzin tuketiminide normallerin ustune cikartiyor

2. modifiye uzun omurlu degil: evet turbo guzel bisi ama pistonlari dagitiyor chip modifikastonu iyi ama motor blogunu dagitiyor

3. modifiye guvenli degil: 400 beygire gore ayarli uretilmis bi suspansyinda 600 beygir kullanmak arabanin kontrolunu kaybetmek icin bire bir. ayni sekilde en basiti lastik genislikleri cogu aracla cok oynanamiyacak sayilar ama more power = more tire genelde bunu veremiyosun.

4. modifiye akillica degil (cogunluk icin): normal araclari kullanmaktan aciz binlerce insan varken (normal arac = kullanim araligi genis 70 yasinda amcaninda 16 yasinda amerikali bebeninde kullanabilecegi arac) gidip daha spesific daha ufak bi kitleye hitap edicek arac dizayn etmek sirket icin tehlikeli hem ekonomk hem reputasyon olarak.

5. modifiye cogu zaman legal degil: katalitik konvertorler cevre icin onemli ayni sekilde egzos sustgurucularida insanlarin huzru icin gerekli arabanin benzin girisini arttirinca egzos emisyonunda c02 de artiyo dogal olarak ayni sekilde aracta normalde cevedek soforleri rahatsiz edicek aydinlatma isikta yasak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha ayrica sirketlerin modofiyeli araclari war
mersedesin amg war
bmwnin m-technic var

bu araclarinda stripped down versionlari war radyosuz klimasiz hafiflik icin . cls sanirim bmwnini normal aractan 400 kilo mu ne hafif icinde roll cage fealn var. yaris icin uretilmi. ama ne kadar satiyo asil soru o
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bahsettiğin tarz modifikasyonlar genellikle çok fazla alt yapısı olmadan, motorun gücünü olabildiğince ve kısa yoldan arttırmaya yönelik, az maliyetle yüksek performans alınması için yapılıyor. ucuz etin yahnisi de tabii ki motorun hızlıca yıpranmasına yol açıyor. orta klasman otomobil üreticileri ise bu tarz olaylarla arıza çıkarması muhtemel işlere fazla girmiyorlar zira markalarının zedelenmesini istemiyorlar. amg, m division gibi resmi modifikasyon departmanları her ne kadar güç ve hız artırımında bu tarz bir artı sağlasa da çok büyük alt yapılarla, çok büyük deneylerden geçirilerek kullanıcılara sunuluyor, tabii ki bu da maliyeti katlıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pratik uygulamalar degil bunlar. atiyorum gittin bir s3u 500hp yaptin (ornekleri var). bu araca nerdeyse 1 s3 parasi daha yatiriyorsun. boyle ucuk kacik modifiyelerden sonra benzini ictigi icin arac, her yil 1 araba parasi da benzine veriyorsun. hos zaten bu arac 1 seneden fazla dayanmicagi icin uzun vadeli hesaplara gerek yok. adamlar boyle agir modifiye gormus araclari dyno ya aliyorlar sonra bi teste cikiyorlar arac ertesi gun servise geri donuyor bilmemnesi degisiyor bilmemne ayarlari yenileniyor falan.

yani bu kadar cok modifiye zaten mantikli degil, o yuzden firmalar zorlamiyor. ha ama soyle birsey var firmalar da optimum degerlerde uretmiyorlar bu araclari. buyuk markalarla calisan modifiye sirketleri onlar mantik sinirlari icinde boyle hevesleri olan insanlar icin kitlerini cikariyorlar zaten garantiyi bozmadan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o zaman şöyle diyebilirmiyiz
isterlerse yapabilirlerdi fakat bunu yapmak için yine çok uzun deneylerden geçirip araçların maliyetini yükselteceklerdi. Bunlardan fazla satamayacakları için yapmamayı mı tercih ettiler ?

Bu arada birşeyi söylemeyi unutmuşum. 100k ya arabayı alıyorsunuz standart. Galeride bunun birde 150k modifiyeli versiyonu var oda şu şu özelliklere sahip diyor misal ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkansis said:

o zaman şöyle diyebilirmiyiz
isterlerse yapabilirlerdi fakat bunu yapmak için yine çok uzun deneylerden geçirip araçların maliyetini yükselteceklerdi. Bunlardan fazla satamayacakları için yapmamayı mı tercih ettiler ?

Bu arada birşeyi söylemeyi unutmuşum. 100k ya arabayı alıyorsunuz standart. Galeride bunun birde 150k modifiyeli versiyonu var oda şu şu özelliklere sahip diyor misal ...


aynen ole
bide zaten war
modifiyeli versiyonlari
dedim ya en basiti track versiyonlari cikiyo
stripped roll cageli modifiyeli motorlu felan
ama yane gunluk kullanilcak bi araba deil
sert suspansiyon traction control yok bilmemne

yane olay yaris yapcak adam icinde arba war ama az satiyo
gormuyosun disarda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...