Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

otomatik şanzıman


kingpin

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Sırayla bazı teknolojilere göz atalım:

CVT (Continuously variable transmission)
Minimum ve maksimum değerler arasında sonsuz değerde vites oranına sahip olan şanzıman olarak tanımlayabiliriz. Diğer otomatik şanzımanlar size önceden belirlenmiş oranları sunarlar. En büyük avantajı, motorun veriminin en yüksek olduğu devir bandında çalışmaya olanak sağlayarak, daha düşük yakıt tüketimi elde etmesidir.

http://www.vibratesoftware.com/images/Jatco%20CVT2%20Inside%20View%20Small.jpg

http://www.europeantransmission.com/eurotranshomepage/images/cvt22.jpg

http://www.automotive-illustrations.com/img/Honda-Acura/Insight-cvt.jpg

http://www.asctbhopal.com/Technovista06/Final%20Tech-06/ME/7/original_files/image023.gif

http://www.insightcentral.net/_images/cvt-mechanism.jpg

Avantajlar
* Bahsettiğim gibi, motorun en verimli olduğu bandı kullanma imkânı
* Mükemmel yumuşaklıkta bir sürüş

Dezavantajlar
* Yüksek torklu motorlara uygun olmayan yapı

Görece dezavantaj
* Gaza bastığınızda moor devri sabit kalmasına rağmen aracınız hızlanır. Birçok sürücünün bu noktada kafası karışıyor :P

Birçok marka değişik isimler altında bu şanzımanı kullanıyor:
Audi - multitronik (ilk zamanlar limit 310Nm idi ama şimdi 400Nm)
Honda - CVT
Mini

Klasik tip (Torque converter)
Kaba anlatımla; krank miline bağlı kanatçıklar ki buna pompa diyelim, hidroliği savurarak şanzımana bağlı olan türbini çevirir. Arada fiziksel bir bağlantı yoktur. Düşük devirde aktarım yavaşlar ve iletim oranı azalacağı için motoru durduracak karşı yük oluşmaz. Bu parça motor ile şanzıman arasında yer alır.

En kaba gösterim budur:
http://www.familycar.com/Classroom/Images/Trans_Fans.jpg

http://www.csa.com/discoveryguides/auto/images/fig19.gif

http://media-2.web.britannica.com/eb-media/26/4726-004-7913CB65.gif

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Torque-converter-cutbox-model.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Bauma_2007_ZF_Drehmomentwandler.jpg

Hareketin kinetike nerjiyle akatırımı gibi bir mevzu ortadaki. Elbette verim kavramı söz konusu. İLk sorun Türbin hiç bir zaman pompa ile aynı deviri yakalayamıyor.

Peki vitesler nasıl geçiyor? Motorun devrine göre santrifuj ile basınç üreten düzenek, şanzımana ne zaman üst veya alt vitese geçmesi gerektiğini söylüyor. Sistem tamemen hidrolik çalışıyor kısacası.

http://www.carbibles.com/transmission_bible.html
Burası oldukça güzel anlatıyor konuyu.

DSG ise yarına artık :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:

hangi sportif ozelligi olan araba otomatik vites satilmiyor ya?

ferrari 10 senedir dondu F1 e

porsche desen PDK de tamamen artik

veyron lamborghini falan desen egear

bentley zaten tartismiyorum

anca sporumsu gorunen ama yurumeyen aletler normal vites satiliyor


zonda, koenigsegg,viper, ford gt ve corvette zr1 aklıma gelenler..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Scheriff said:

madem konusu açıldı soriim içim rahatlasın

otomatik 3.20i'de araba giderken ani ve sonuna kadar gaza basıldığı durumlarda araba 2-3 sn geç tepki veriyor.


DS modda tepki suresi dusecektir ve daha iyi olacaktir. ama daha da dussun, manual gibi olsun isterseniz smg ya da dct ye gecis yapmaniz gerekli. onlarda bu sorun hemen hemen yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...