Kendercik Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 Bahsettiğin şanzımanları bilmiyorum ama benim otomatik deyince anladığım yalnızca D'ye takıp gidebilen şeyler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 bundada d ye takiyorsun zaten :) paramecium nerdesin abi gel resimli falan anlat Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 Selam, Eve gidiyorum, üstüme rahat birşeyler alıp gelicem. PS: Yaz yaz bitmez ki bu konu be : Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 5, 2009 Selam, Sırayla bazı teknolojilere göz atalım: CVT (Continuously variable transmission) Minimum ve maksimum değerler arasında sonsuz değerde vites oranına sahip olan şanzıman olarak tanımlayabiliriz. Diğer otomatik şanzımanlar size önceden belirlenmiş oranları sunarlar. En büyük avantajı, motorun veriminin en yüksek olduğu devir bandında çalışmaya olanak sağlayarak, daha düşük yakıt tüketimi elde etmesidir. http://www.vibratesoftware.com/images/Jatco%20CVT2%20Inside%20View%20Small.jpg http://www.europeantransmission.com/eurotranshomepage/images/cvt22.jpg http://www.automotive-illustrations.com/img/Honda-Acura/Insight-cvt.jpg http://www.asctbhopal.com/Technovista06/Final%20Tech-06/ME/7/original_files/image023.gif http://www.insightcentral.net/_images/cvt-mechanism.jpg Avantajlar * Bahsettiğim gibi, motorun en verimli olduğu bandı kullanma imkânı * Mükemmel yumuşaklıkta bir sürüş Dezavantajlar * Yüksek torklu motorlara uygun olmayan yapı Görece dezavantaj * Gaza bastığınızda moor devri sabit kalmasına rağmen aracınız hızlanır. Birçok sürücünün bu noktada kafası karışıyor :P Birçok marka değişik isimler altında bu şanzımanı kullanıyor: Audi - multitronik (ilk zamanlar limit 310Nm idi ama şimdi 400Nm) Honda - CVT Mini Klasik tip (Torque converter) Kaba anlatımla; krank miline bağlı kanatçıklar ki buna pompa diyelim, hidroliği savurarak şanzımana bağlı olan türbini çevirir. Arada fiziksel bir bağlantı yoktur. Düşük devirde aktarım yavaşlar ve iletim oranı azalacağı için motoru durduracak karşı yük oluşmaz. Bu parça motor ile şanzıman arasında yer alır. En kaba gösterim budur: http://www.familycar.com/Classroom/Images/Trans_Fans.jpg http://www.csa.com/discoveryguides/auto/images/fig19.gif http://media-2.web.britannica.com/eb-media/26/4726-004-7913CB65.gif http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Torque-converter-cutbox-model.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Bauma_2007_ZF_Drehmomentwandler.jpg Hareketin kinetike nerjiyle akatırımı gibi bir mevzu ortadaki. Elbette verim kavramı söz konusu. İLk sorun Türbin hiç bir zaman pompa ile aynı deviri yakalayamıyor. Peki vitesler nasıl geçiyor? Motorun devrine göre santrifuj ile basınç üreten düzenek, şanzımana ne zaman üst veya alt vitese geçmesi gerektiğini söylüyor. Sistem tamemen hidrolik çalışıyor kısacası. http://www.carbibles.com/transmission_bible.html Burası oldukça güzel anlatıyor konuyu. DSG ise yarına artık :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Haziran 6, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2009 matama said: hangi sportif ozelligi olan araba otomatik vites satilmiyor ya? ferrari 10 senedir dondu F1 e porsche desen PDK de tamamen artik veyron lamborghini falan desen egear bentley zaten tartismiyorum anca sporumsu gorunen ama yurumeyen aletler normal vites satiliyor zonda, koenigsegg,viper, ford gt ve corvette zr1 aklıma gelenler.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Haziran 6, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2009 zonda yilda 100 tane bile uretilmiyor koenigsegg ayni sekilde muhtemel onlar bu teknolojinin yayilmasini bekliyorlar cunku onlar icin boyle bir gecis cok maliyetli. ferrarinin porsche nin harcadiklari parayi dusununce corvette otomatik satiliyor amerikada hep ya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Haziran 6, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 6, 2009 ozaman hangi çok satılan sportif ozelligi olan araba otomatik vites satilmiyor ya? dicektin :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Haziran 11, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 11, 2009 Scheriff said: madem konusu açıldı soriim içim rahatlasın otomatik 3.20i'de araba giderken ani ve sonuna kadar gaza basıldığı durumlarda araba 2-3 sn geç tepki veriyor. DS modda tepki suresi dusecektir ve daha iyi olacaktir. ama daha da dussun, manual gibi olsun isterseniz smg ya da dct ye gecis yapmaniz gerekli. onlarda bu sorun hemen hemen yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar