Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

otomatik şanzıman


kingpin

Öne çıkan mesajlar

merhaba arkadaşlar,
2007 model bir toyota yaris'im var manuel. sıfır almıştık zamanında hep içimde kalmıştı dizel ve otomatik almadığım için ancak geçenlerde bir benzinli otomatik versiyonunu kullanma şansına eriştim. otomatik almadığım için yaşadığım bütün pişmanlıklar yok oldu. Dizel için sürüyor tabi :p.

Şimdi daha önceden kullandığım arabaların otomatik şanzımanları nedir bilmiyorum ama
misal olarak: 96 Model Toyota Carina ve 2009 Model 3.20i
bu arabalarda vitesi D ye aldığınız zaman gaza basmadan hafif bir ivmelenme mevcut aynı zamanda R ye aldığınız zaman da aynı şeyi görebiliyoruz ancak toyota yaris te bu olay yok. vitesi E(D)'ye alınca kendiniz gaza basıyorsunuz çok saçma olmuş eğer böyle bir teknoloji varsa ki ilk kez duydum biri açıklarsa sevinirim. akabinde vites geçişleri çok yavaş ki burda toyotaya şanzımanı kötü diyenler olmuş. otomatikten sonra manuel nasıl tatlı geldi düşünün. o kadar kötü. bir de hep merak etmişimdir bayırda geriye kaçan otomatik vitesli arabalar var bunların türü nedir?

son olarak yeni honda jazz denedim onun da geçişleri acayip yavaş geldi. direksiyon arkasına mandal koymuşlar manuel arttırın icabında diye ancak o bile yavaş atıyor. burdan anladım ki lüks bir araç almıyorsanız otomatik vites almayın :p ya da japonların otomatik vitesi tırt.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben başliyim

otomatik şanzımanlar 3e ayrılıyo(gibi farzedebiliriz)
tork konvektörlü
DSG,F1 vs, çift kavramalı sıralı şanzıman
elektronik debriyajlı

senin dedigin toyotalar, easy tronic falan, elektronik debriyajlı kullanıyolar, bmw 2009 3.20iler DSG cift kavramali sanziman kullaniyolar, 02 peugeot 307ler (:P) ve eski araclar tork konvektoru kullaniyolar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sintisyzer said:

bmw 2009 3.20iler DSG cift kavramali sanziman kullaniyolar


emin degilim 2009 modellerden. uzun suredir uzagim. durumu bilmiyorum.

benim bildigim turkiye de 3 serisi tum sedan araclar ozel siparis degilse klasik tork konvertorlu otomatik vites kullaniyor.

ancak benim bildigim smg secenegi 3.20i icin sadece coupe ve cabrio da o da fark vererek mumkundu. turkiye de var miydi o secenek ondan da emin degilim. bmw dusuk hacimli motorlarda standart smg zaten sunmuyordu. (2000 i dusuk sayiyor adamlar, turkiye gibi degil.)

SMG zaten cift kavramali degil. performansi gayet yuksek sirali bir manual sanziman ama tek kavramali. cift kavrama DCT oluyor, (dual clutch transmission)ve 3 serisinde sadece M3 te kullaniliyor.

kontrol edeyim konu ile ilgili doneyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sintisyzer said:

ozaman 4e ayıralım, vw golf gti da dsg kullanıyolar diyelim


golf un gti olmayan cogu modelinde de dsg kullaniliyor.

hatta dsg nin yuksek torkla sorun cikarmak gibi bir problemi oldugu icin tersine ozellikle dusuk hacimli ve benzinlilere takmaya calisiyorlar.


ancak tork sorununu su anda asmis gibi duruyorlar. bugatti veyron gibi bir canavar bile sanirim dsg sanziman kullanabiliyor artik.

konu ile alakasiz olarak, bir de quattro larda dsg kullanamiyorlardi uzun sure sanirim. sebebini bilmiyorum. hatta dsg kullanilamamasi audi lerde problem olmustu uzun sure musteriler acisindan.

bilgili oldugum bir konu degil. paramecium gelir simdi beni yamultur, varsa bir hata duzeltir :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

madem konusu açıldı soriim içim rahatlasın

otomatik 3.20i'de araba giderken ani ve sonuna kadar gaza basıldığı durumlarda araba 2-3 sn geç tepki veriyor. burda tepkiden kastım hızlanma. yoksa devir göstergesinde ibre yukarı fırlıyor ama bunun tekerleklere yansıması sora oluyor.
bütün otomatik araçlarda bu böyle midir?

eğer böyleyse bu güvenlik açısından bir eksiklik gibi geliyor bana. ben ani olarak hızlanmak istediğimde o 1-2 sn önemli olabilir gayet. garip geliyo bana
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BMW falan için diyeceğim yok ama özellikle ucuz ve daha mütevazi otomobiller için ileri teknoloji şanzımanlar ağırlık ve oransız masraf olduğundan düz vites otomatiği dövecektir diye düşünüyorum.
Sadece iyi olduğundan hareketle Ferrari'nin sistemini alıp clioya koymak hiçbir şey kazandırmaz. Yer de yoktur zaten :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi mesajıma baktım da saçma örnek gelince aklıma tüm söylediğimde saçma durmuş
DSGli araçları falan bilmiyorum ki ben :) Ağırlığı nedir? Maliyeti nedir? Teknolojinin ilerlemesi demek elbette ki bu unsurların da azalmasını sonuçlayacaktır. Her şey olur zaman içinde. (lafımı çevirmesini de bilirim) Sonuç olarak araçların teknik bilgilerinde otomatik şanzımanlı versiyonlar daha fazla benzin yakıp daha yüksek hızlanma sürelerine sahip oluyor.

Sportif özellikleri ağır basan pek çok araç da(Amerika haricinde) otomatik vites opsiyonu ile satılmıyor, vardır bir kerameti diyorum.

edit: debriyaj kısmını hiç sıkıntı yapmıyorum kendime, yorulmuyor ayağım. Günün birinde sol ayağımı kırmadığım sürece benim açımdan sorun değil. Yalnız galiba dizel araçların debriyajları epey sert oluyor. Doğru mudur?
(ya da bana öyle geldi, ama mantıklı da geliyo düşününce)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hangi sportif ozelligi olan araba otomatik vites satilmiyor ya?

ferrari 10 senedir dondu F1 e

porsche desen PDK de tamamen artik

veyron lamborghini falan desen egear

bentley zaten tartismiyorum

anca sporumsu gorunen ama yurumeyen aletler normal vites satiliyor

Kendercik said:

Şimdi mesajıma baktım da saçma örnek gelince aklıma tüm söylediğimde saçma durmuş
DSGli araçları falan bilmiyorum ki ben :) Ağırlığı nedir? Maliyeti nedir? Teknolojinin ilerlemesi demek elbette ki bu unsurların da azalmasını sonuçlayacaktır. Her şey olur zaman içinde. (lafımı çevirmesini de bilirim) Sonuç olarak araçların teknik bilgilerinde otomatik şanzımanlı versiyonlar daha fazla benzin yakıp daha yüksek hızlanma sürelerine sahip oluyor.

Sportif özellikleri ağır basan pek çok araç da(Amerika haricinde) otomatik vites opsiyonu ile satılmıyor, vardır bir kerameti diyorum.

edit: debriyaj kısmını hiç sıkıntı yapmıyorum kendime, yorulmuyor ayağım. Günün birinde sol ayağımı kırmadığım sürece benim açımdan sorun değil. Yalnız galiba dizel araçların debriyajları epey sert oluyor. Doğru mudur?
(ya da bana öyle geldi, ama mantıklı da geliyo düşününce)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...