Sawer Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 16, 2009 2 haftadır flip-flopları işliyoruz bende bayağa anladıma ama geçen haftaki dersi kaçırdım, o derste hoca sınıfta flip-floplarla kola makinesi örneğini yapmış.5 lira atınca 1 veriyor,3 tane 1 arka arkaya verince kola veriyor şeklinde.Eğer biri biliyorsa anlatabilirmi tam olarak nasıl olduğu çünkü şimdiye kadar hep clock bazlı yapmıştık bu sanırım farklı bişi.
riglous Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 counter orneklerini arastir internette
razzRaziel Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 kola makinası neymiş ya öle, trafik lambası falan olsa anlarım da.. saydıran atılan paraların çeşidi ve miktarı mı? en mantıklısı derse girenlere sor
Sawer Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 trafik lambasını anlatabilirmisin?Derse girenlere sordumda hiçbiri adam gibi anlatamadı bende anlamadım.Biri birazcık anlatsa zaten konuyu bildiğim için anlıcam. not:birde counter örnekleri dedğiniz 0,1,2,0 diye sayan tarzda bişiyse ben onları biliyorum ama sanki üstte söylediğim şey o şekilde yapılmıyor.
riglous Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Hocanin verdigi spesifik ornegi bilemeyecegim. Amma velakin input 0 1 5 olabilir. 0'sa zaten sistem duruyor. 1 ise increment ediyor. 5 ise 1'lik donduruyor. Counter 3'e ulasirsa yapilmasi gereken is yapilip tekrar 0'laniyor sistem. 5'se yine sifirlaniyor.
Sawer Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 riglous said: Hocanin verdigi spesifik ornegi bilemeyecegim. Amma velakin input 0 1 5 olabilir. 0'sa zaten sistem duruyor. 1 ise increment ediyor. 5 ise 1'lik donduruyor. Counter 3'e ulasirsa yapilmasi gereken is yapilip tekrar 0'laniyor sistem. 5'se yine sifirlaniyor. usta onu bende anlıyorum bunun logic diagramı felan nasıl olabilir şeklinde sormuştum.
riglous Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Ilk basa case switch koyuyosun (Case switch'i counter'lardan once gormussunuzdur zaten...); 00 -> 0 diyelim, herhangi bir sey olmuyor. 01 -> 1 diyelim, counter kismina gidiyor (bunu biliyormussun zaten) http://en.wikipedia.org/wiki/File:4-bit-jk-flip-flop_V1.1.svg bunun 2 bitli olanini dusun. 3'e ulastiginda *kola dusur* diyip sifirliyosun counter'i. 10 -> 5 diyelim, *1lik dusur* diyosun Bu **'lar arasindaki kisimlari adam anlatmamistir tabii ki, bunu soruyosan. Ya da paralarin farkini falan nasil anladigini anlatmamistir. Baska neyi sordugunu anlamadim ben... oturup cizmemi istiyosan hakkaten ugrasilmaz onlarla. cizilmis case switch ara google'da. 2bit'lik counter ara. Sonra oturup birlestiriver.
Sawer Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 tamam kendi başıma çözdüm biz biraz farklı işlemişiz konuları ondan internetten veya senin dediğinden yapamadım.
Sawer Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 17, 2009 excition table diye birşey var.Şimdi diyelim trafik lambası var,3 araba geldiğinde yeşil ışık yanıcak.L=1,C(araba)=0 başlangıc durumu L ve L(t) durum değişkenleri C input oluyor.excition table'dan yararlanarak buluyorsun işte.Bayağa basitmiş.
Sawer Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2009 k-maps JK flip floplarının table değerlerini bulduktan sonra fonksiyonlarını bulmana yarıyor.
Venator Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2009 State machine -> state transition table gibi bişey kullanıyorsunuz sanırım, gerçi sadece ismi değişik ama aynı şey de olabilir.
Öne çıkan mesajlar