Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

kers sistemi nedir?


Redogski

Öne çıkan mesajlar

@letsgetthesunshine, matama: bu işlere yaradığını biliyorum ama ben nasıl çalıştığını sordum zaten.
@mathias: oraya tabiki baktım buraya açmadan önce. orda sadece sistemin ne yaptığı nerde kullanıldığı kim tarafından bulunduğu gibi bilgiler var ama nasıl çalıştığı yazmıyo.
benim merak ettiğim toplanan kinetik enerji nasıl araçlarda güç olarak aktarılıyo ve kullanılıyo motorda veya nerde nasıl kullanılıyosa..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sistem -anladığım kadarıyla- şu şekilde çalışıyor.

Şanzımana akuple bir kasnak var. Bu kasnağın D çapı ve m kütlesi var. Kasnak normal koşulda durağan halde. Siz fren yapmak istediğinizde motorun aksla olan bağlantısı kesiliyor ve aks ile bağlantıya bu kasnak geçiyor. Bu kasnak da, w kadar açısal hıza ulaşmak için karesi ile doğru orantılı miktarda kinetik enerjiyi akslardan alıyor (Ek=1/2.I.w²) Bu sonuçta kinetik enerjinin depolanması için geliştirilmiş basit bir yöntem.

Daha sonra araç hızlanmak istediğinde, daha düşük oranlı bir kademe seçiliyor ve bu kasnak bu sefer motor milini destekliyor. Normalde o oranı çevirmek için daha yüksek iç kinetik enerjiye ihtiyaç duyan motor, bu enerjiyi o kasnaktan sağlıyor.

Bu mantık egzantirik preslerde/şahmerdanlarda yıllardır kullanılır. Bir motor büyük kütleli ve çaplı kasnağı hızlandırır, gerektiği anda o ivmeden dolayı yüklendiği Ek'ı darbe olarak boşaltır.

Powerball kullanan arkadaşlar sisteme yabancı olmasa gerek. Orada da sisetme uygun frekansta pulse ile yükleme yapılıyor ve devir arttıkça artıyor.

Benden bu kadar :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim bildigim kadariyla iki tip var, birincisi teker basina bir elektrik motor seklinde ikinciside direk aks uzerinde bagimsiz calisan bi motor/dinamo.

normalde fren esnasinda devreye giren dinamo su honda jazzlarda falan da kullanilan kademeli vites sistemi(cvt) yardimiyla sarj oluyor, ardindan sarj tamamlandiginda surucu talebinde dinamo bu gucu alip ters calisarak (motor gorevi) cvt organi sayesinde tekerlere ekstra guc veriyor. burda guc direk mil ustunden degil sanirim, yoksa motor devride artacagi icin aslen pek bi kazanci olmazdi. bisiklet teker gobekleri gibi bi mantigi olsa gerek, hali hazirda oldugundan daha hizli degilse aktarma calismiyordur tek yonlu olarak calisiyordur yani.

teknik detayli sablon ve hatta animasyonlari vardir illaki cift debriyajli vites kutularinda oldugu gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de turbo sanıyordum yani toplanan enerji kompresöre veya turbonun kanatçıklarına aktarılarak daha yüksek basınç elde ediliyor ve daha fazla hava pistonlara gidiyor sanıyordum ama değilmiş.

Direkt krank miline veya tekerlere doğrudan normal motor gibi güç veriyor boost tuşuna basıldığında. Pratikte çok zor bence gerçi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...