Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Need for Speed : Shift


Disappear

Öne çıkan mesajlar

Tron said:

oyun simulasyona deniyor. Fakat ben bu konuda pozitif davranamıcam. EA'nın sırf simulasyon yapıcaz diye evvelinde simulasyon oyunları çıkarmış bir firmaya vermesi işi değiştirmez.
Öncelikle kafalarımıza şunu bir sokalım! Her şeyden önce simulasyon oyunları EA'nın işine gelmez! Çünki EA oyun yaparken dönemlik hareket eder. Bu durumda iyi para getirir. Fakat hakkını veren simulasyon oyunları dönemlik değildir. Bu durumda sıcak ve hızlı gelen paranın miktarını azaltır.

Bir diğer durum ise! Siz tüketicilere bir ürün satıcaksınız. Bu ürünü kendiniz üretip satabilir veya başka bir üreticiten cüzzi mevlada satın alıp kendiniz tüketicilere yine satabilirsiniz. Değişen çok bir şey olmıcaktır. Burada EA tatlısını süslemiş sadece.

Simulasyon oyunlarını belirleyen zorunlu kriterler vardır! Canımı sıkan nokta hala bir çok kişinin bu kriterleri bilmiyor olmasıdır. Ben otomobil simulasyonları üzerine yoğunlaşmış biri olarak ilgi çekici bir kaç şeyi olabildiğince yalın bir ağızla sayabilirim.

-Her şeyden önce otomobil simulasyonlarında hareket eden tüm parçalara playerın hükmetmesi gerekir. Süspansiyonlar, kamberler, antirol, difransiyel, lastik türü seçimleri, lastik basınçları ve bir arabada olması gereken her şeye hükmetlidir.

-Saatlerce tam gaz gidemessiniz.
temel olarak debriyajı yakabilir lastikleri parçalayabilirisniz. bu yüzden her on turdan sonra hızını azalıtıp ve yol çizginizi değiştirmelisiniz böylece lastik ve debriyajı koruyabilirsiniz. bu olayın daha ilerisi motor yakabilirsiniz. keza aralıksız hızlı gidicem derseniz motor kesinlikle yanar.

-Lastik deformasyonu olmalı
Bilindiği üzere lastikler kavucuktan yapılma ve içi hava ile doldurulmuş tekerleklerdir. bu tekerleklerin üzerine ağırlık binince haliyle bözüşürler, esnerler. ...ve bu deformasyona göre aracın yol çizgisinde sapmalar oluşur. Buda sizin sürüşünüze etki eder. http://www.sansursensin.com/watch?v=s0ABK1g3mjg

-dış etkenler
f1 yarışlarını öyle böyle seyretmişsinizdir. Farkettiyseniz f1 araçları düzlüklerde öndeki aracın arkasına geçer böylelikle rüzgardan korunup hızlarını artırırlar ve öndeki araca bu şekilde yaklaşıp çok rahat bir şekilde öndeki aracı geçerler . (öff bu kadar kötü cümle kurulur.) Simulasyonlarda rüzgar önemlidir. Rüzgarın yönü sizi yol dışına çıkartabilir.
Yağmuru anlatmaya gerek yok sanırım.

Bu ve bunun gibi sayılabilecek onlarca etken sayılabilir.
Umarım laf kalabalığı yapmamışımdır.

Ama kişisel olarak simulasyonlarda en güzeli şu olsa gerek!
aracın 2. adımda nasıl tepki verebileceğini bilmek başka hissetmek başkadır. :)


EA bunları yaparsa-tırısa simulasyondur.

Team Speak'ten
a- abi sol ayak freni ile gir şikana, yoksa viraj dan sonra adam geçicek seni.(virajı stabil kesmek için ve motoru 3500
devirve üstünde tutup Turbonun çalışmasını sağlar böylece viraj cıkışında ve sonrasında roketlerniz.)
b- yok abi bir şey olmaz. Ben bloklarım onu
10 saniye sonra
b- abi üzgünüm :(
c- Odun ol emi!!!

Konuyu umarım çok dağıtmamışımdır.
oyundan bahsediyoruz diimi ??
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tron said:

oyun simulasyona deniyor. Fakat ben bu konuda pozitif davranamıcam. EA'nın sırf simulasyon yapıcaz diye evvelinde simulasyon oyunları çıkarmış bir firmaya vermesi işi değiştirmez.
Öncelikle kafalarımıza şunu bir sokalım! Her şeyden önce simulasyon oyunları EA'nın işine gelmez! Çünki EA oyun yaparken dönemlik hareket eder. Bu durumda iyi para getirir. Fakat hakkını veren simulasyon oyunları dönemlik değildir. Bu durumda sıcak ve hızlı gelen paranın miktarını azaltır.

Bir diğer durum ise! Siz tüketicilere bir ürün satıcaksınız. Bu ürünü kendiniz üretip satabilir veya başka bir üreticiten cüzzi mevlada satın alıp kendiniz tüketicilere yine satabilirsiniz. Değişen çok bir şey olmıcaktır. Burada EA tatlısını süslemiş sadece.

Simulasyon oyunlarını belirleyen zorunlu kriterler vardır! Canımı sıkan nokta hala bir çok kişinin bu kriterleri bilmiyor olmasıdır. Ben otomobil simulasyonları üzerine yoğunlaşmış biri olarak ilgi çekici bir kaç şeyi olabildiğince yalın bir ağızla sayabilirim.

-Her şeyden önce otomobil simulasyonlarında hareket eden tüm parçalara playerın hükmetmesi gerekir. Süspansiyonlar, kamberler, antirol, difransiyel, lastik türü seçimleri, lastik basınçları ve bir arabada olması gereken her şeye hükmetlidir.

-Saatlerce tam gaz gidemessiniz.
temel olarak debriyajı yakabilir lastikleri parçalayabilirisniz. bu yüzden her on turdan sonra hızını azalıtıp ve yol çizginizi değiştirmelisiniz böylece lastik ve debriyajı koruyabilirsiniz. bu olayın daha ilerisi motor yakabilirsiniz. keza aralıksız hızlı gidicem derseniz motor kesinlikle yanar.

-Lastik deformasyonu olmalı
Bilindiği üzere lastikler kavucuktan yapılma ve içi hava ile doldurulmuş tekerleklerdir. bu tekerleklerin üzerine ağırlık binince haliyle bözüşürler, esnerler. ...ve bu deformasyona göre aracın yol çizgisinde sapmalar oluşur. Buda sizin sürüşünüze etki eder. http://www.sansursensin.com/watch?v=s0ABK1g3mjg

-dış etkenler
f1 yarışlarını öyle böyle seyretmişsinizdir. Farkettiyseniz f1 araçları düzlüklerde öndeki aracın arkasına geçer böylelikle rüzgardan korunup hızlarını artırırlar ve öndeki araca bu şekilde yaklaşıp çok rahat bir şekilde öndeki aracı geçerler . (öff bu kadar kötü cümle kurulur.) Simulasyonlarda rüzgar önemlidir. Rüzgarın yönü sizi yol dışına çıkartabilir.
Yağmuru anlatmaya gerek yok sanırım.

Bu ve bunun gibi sayılabilecek onlarca etken sayılabilir.
Umarım laf kalabalığı yapmamışımdır.

Ama kişisel olarak simulasyonlarda en güzeli şu olsa gerek!
aracın 2. adımda nasıl tepki verebileceğini bilmek başka hissetmek başkadır. :)


EA bunları yaparsa-tırısa simulasyondur.

Team Speak'ten
a- abi sol ayak freni ile gir şikana, yoksa viraj dan sonra adam geçicek seni.(virajı stabil kesmek için ve motoru 3500
devirve üstünde tutup Turbonun çalışmasını sağlar böylece viraj cıkışında ve sonrasında roketlerniz.)
b- yok abi bir şey olmaz. Ben bloklarım onu
10 saniye sonra
b- abi üzgünüm :(
c- Odun ol emi!!!

Konuyu umarım çok dağıtmamışımdır.


kesinlikle katılıyorum
simulasyon olup herşey mıncıklanabilmeli ve oyun motoru bunları hesaplayıp aracın tepkilerini turdan tura değiştirmeli ki gerçeğe yakın ve daha eğlenceli oynansın.

Bu arada F1-2000 ve F1-2001-2002 oyunları vardı zamanında EA nın. Kamber açısından tut da kanatcık ayarlarından vites dişlisi şanzıman oranlarına, lastik basınçlarına kadar herşeyle oynanabiliyordu.
Yalnız rüzgar hesaplanıyormuydu taa 9 sene önceki oyunda geçişlerde pek hatırlamıyorum ama hala ara ara oynarım. Zor oyundu. Bi 10 tur gittikten sonra o F1 aracı vızır vızır kayardı arkadan ve önden, fren balansı ile oynayıp dengede tutmaya veya lastikleri optimum kullanıp geçilmemeye çalışırdım... (tabi driving aid leri opsiyonlardan kapatıp herşeyi direksiyon ve pedallara yüklediğinizde)

Şimdilerde F1 oyunu bile yok simülasyon tadında oynayabileceğimiz peh ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o.O'

O.ö

ya arkadaşlar.. bilmiyorum bende mi sorun var ama..
normal şartlarda, okadar çok işim gücüm derdim tasam sıkıntım kederim varki.. başım okadar çok şeyle dolu ki.. hatta artık başım okadar ağır geliyoki binlerce sorunu düşünmekten ve bu sorunlara çözüm üretmeye çalışmakan.

açıkçası:

beni şeetseniz, oturup da bunca sıkıntı stresimin arasında, yok lastik bu turda yıprandı, agali bilmemne kapakçıı meme yaptı, benzini çok koyduk araba ağırlaştı, bilmemneye sağdaki frenle giryim, ötekine soldakiyle giricem, yolu hissetmeliyim, gözüm kapalı sürmeliyim, LAN ARKADAN Bİ TIKIRTI GELDİ!! diye STRESE GİRİP DE kendimi kasamam..

OYUN = para vererek kafamı eğlenceli bir şeyle meşgul etmek için aldığım şey. eğlenmem için öncelikle eğlenceli olmalıdır o şey. ve beynimi herşeyden çok kasmayacak bir şey olmalı ki, zaten tükenmiş olan beynim deşarj olabilsin..

eğer ralli pilotu olmak isteseydim gider motorsporları ile ilgilenmeye başlardım 13-14 yaşlarımda. 20 yaşıma geldiimde motor indirip, saat 220 ile sokaklarda psikopatlık yapardım..

hayır benim tek istediğim boktan bir günün sonunda kendime ayırabileceğim bir 3 saat. ve bu 3 saatte boyayup basitçe upgrade edebileceğim, duvara vurunca parçalara ayrılmayan, bastımı giden, çektimi duran bi arabayla heleloy diye yarış yapıp ordan oraya gitmek..

işte o yüzden, sanıyorum ki benim gibi düşünenlerin sayısı bir hayli fazla ve yine bu sepebten NFS nin en sevilen oyunları most wanted, carbon, underground 1-2 oldu.. prosche bile ilk deli grafikli unutulmaz oyunu olmasına rağmen, bu gün onu bitirebilen adam etrafımda pek görmedim. (hatırlarım bi spider start yarışı vardı, 50 tur, her tur 5 dk anasını satim) vsvs..

sonuç olarak.. arabanın yapını suyunu da düşüneceksem.. EA, oyununu da al git derim..

buna lafı olan arkadaşlara da grid'i tavsiye eder NFS oynamayın derim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonmax şurda terazin olsa yemın edıyorum bina dikerdim üstüne. Gerçekten artık o kadar baydım ki bende bu NFS serisini kovalamaktan artık olucak hadi bu sefer lan bu belki bu sefer bak yine olmadı bi sefer daha derken ben artık resmen sıkıldım nfs den. o kadar güzel(!) oyunlar yapmalarına rağmen ben ara sıra canım sıkılıp cd çantasından need for speed: porsche unleashed oynadımı bile biliyorum.

üstüne üstlük bide bu kadar vasat ötesi oyunlar yapıldıktan sonra tamamen bambaşka bir sektör olan bu simulasyon olayına girerler ve bu işide ele yüze bulaştırıp çıkarlarsa kapısına kilidi koyup çıksın gitsin bu adamlar artık o EA binasından.

Oyun kasmasın insanı rahat oynansın germesın sınırlendırmesın ınsanı ne yaparsa yapsın yeterki EA bana u2 de yaşattığı hazzı tekrardan yaşatabilsin. (oha ne fantezi yaşamışız biz EA ile) Yoksa bundan sonra araba yarışı falan oynamam ben. bitmiştir :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EA'in hem simülasyon hem de arcade yapabilecek hatta üzerine Hello Kittylisi, Simslisi, çileklisi falan nasıl isterseniz yapabilecek kaynağı var aslında. NFS olarak bakıldığında bence de arcade olması çok daha iyi. Zaten bir düşünün, son senelerde arcade yarış oyunu deyince aklınıza kaç tane oyun geliyor. Muhtemelen hepsi NFS serisinden.

NFS2'nin pist, araba sayısı ve , Most Wanted'ın çıtırları ve hikayesi, Carbon'un atmosferi ve takım oyunu, Underground'un müzikleri ve yenilikçi yaklaşımı hepsi güzel şeyler. Bu adamların asıl sorunu 2 oyunda bir reset atmaları. Underground'da kotardıkları birşeyi Most Wanted'da beceremiyorlar. Tam tekrar rotaya oturdular diyorsun, bir sonraki oyun ne idüğü belirsiz yarı-simülasyon başarısızlık oluyor.

Herhalde EA'in serilerinden arada bir tamamen memnun etmeyi başaran bir oyunu varsa NFS'dir. (C&C honorable mention eheh) Ama o da her sene hit patlatmak yerine 3 oyunda 1 falan oluyor.

edit: typo typo typo

edit: Doruk futbol oyununu nasıl bitiriyorsun arkadaş, dünya kupası bile her 4 sene tekrarlıyor :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet o tarihte bütün avrupa türklerle dolmuştu bende de, fm nin garip bir olayı işte bu da, nereliysen ona göre generate ediyor gençleri, oyun oynanmaz hale gelmişti mencıstıra bakıyorsun forvette ali ile mehmet, orta sahada serkan, orhan vs. realin genç yetenekleri burhan veysel hüseyin hakan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi kimse oyuna similasyon demiyor

bu ne celallenme? similasyonla arcade arasında denge kurmuş deniyor. similasyon ogeleri içeren arcade oyun deniyor

boşuna klavye yormuş amcalar. içlerinde "türkçe" olarak EAya giydirmek kalmış yer aramışlar herhalde :)

oruç başına mı vurmuş nedir :)

her nasıl ki diablo RPG ogeleri içeren bir hack&slash ise , nfs serisi de , kimi zaman iyi kimi zaman kötü olarak ; similasyon ogeleri içeren , gerçek hayatta 60ın üstüne çıkmamış adamlara 250 ile gitme hissini "simule" etmeye çalışan bir seri.

yuh o tron kimse , cidden canı sıkılmış :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoruK said:

evet o tarihte bütün avrupa türklerle dolmuştu bende de, fm nin garip bir olayı işte bu da, nereliysen ona göre generate ediyor gençleri, oyun oynanmaz hale gelmişti mencıstıra bakıyorsun forvette ali ile mehmet, orta sahada serkan, orhan vs. realin genç yetenekleri burhan veysel hüseyin hakan


nereliysen değil , hangi ligler açıksa :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@dragonmax

tamam işte senin için de ilaç mevcut. Basıyorsun arcade moduna bakıyorsun oyununa, eğlencene. Vakti olupta hastası olan ve kasmak isteyen simulasyon moduna geçiyor.

Zamanındaki o F1 oyunu öyleydi mesela. Açardın bütün driving aid leri. NFS gibi giderdi araba ve hep araba geçmeye çalışırdın çok eğlenceli olurdu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eskiden bi midtown madenes vardı :p bomboş şehirde bomboş dolaşıp, köprülerden uçup gökdelenlere çarpardık.. asdsa..

şaka bi yana, hayatımın 4.5 senesini wow da ağır hardcore player olarak geçirdikten sonra. artık sadece iler ok tuşuna basıp "eheh çarptım eheh" diye özürlü gibi sevine mutlu ola oyun oynamak istiorum..

iş hayatı adamı göçertio :(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...