Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hollanda'da THY Uçağı Düştü


ZaugnaKhaldun

Öne çıkan mesajlar

THY devletin basindada apronda deve kesen bir zihniyet var ne cabuk unutuldu

http://www.haberler.com/ankara-thy-de-yasanan-son-gelismeler-meclis-haberi-yazdir/

ah buda zamaninda chp nin meclise evrdigi onerge

ki gazete okumasam bile THY nin ne oldugunu biliyorum annem rezervasyondan emekli cem kozlu doneminden, babamin en yakin arkadasi pilottu

teee 1990 larda teknik bakim ekibinin cok yetersiz oldugun sikayet edip duruyorlardi AKP doneminde bu daha kotu oldu

arayin bakin terzi kalfasi teknisyen var torpille girmis

said:

Türk Hava Yolları 70 yıllık tarihi boyunca ilk kez bu kadar çok eleştirildi. Yaz başından bu yana rötar ve iptallerle yolcuların sabrını taşıran kurum, kadrolaşma iddialarının hedefi oldu. Kaptanları isyan ettiren "zihniyet değişikliği" gün geldi, kokpit anonsuyla yolculara da yansıdı. Sayıları hızla artan erkek kabin memurlarının içki servisinden kaçtığına yönelik fısıltılar artık ayyuka çıktı. Sonunda Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım "Burası tasavvuf dergahı mı kardeşim" diye açıklama bile yaptı.

Türk Hava Yollarının biri 32, diğeri 25 yıllık iki deneyimli kaptan pilotuyla konuştuk... İşten çıkarılmalar söz konusuyken isimlerini saklı tutup rumuz kullandık. İki kaptan pilot da kamuoyunu meşgul eden iddialardan çok daha fazlasını anlattılar... Hava İş Sendikası Başkanı Atilay Ayçin, TALPA Başkanı Tuna Gürel, TASSA Genel Başkanı Berna Tanyolaç gibi isimler de Türk Hava Yollarındaki kanayan yara üzerine sorularımızı yanıtladı... Bu 5 ismin anlattıklarına bakılırsa sorun sadece kadrolaşmadan, adam kayırmadan ibaret değil. Eksik ve deneyimsiz personel iş başında olunca kaza riski de kol geziyor. İddialar doğrusuysa "gökyüzünde her an büyük bir felaket" yaşanabilir...

THY'de 32 yıllık pilot İ.A. ve 25 yıllık pilot E.B. anlatıyor
Pilotlar zorla, yorgun halde ve istemeyerek uçuyor
• Eskiden, bizim yöneticilerimizin her biri kurum içinden yetişmişti, meslek ahlakına aykırı davranmazdı. Yürürlükteki aylık azami 110 saat uçuş süresini kesinlikle aşmazlardı. Şimdi erozyona uğrayan şey en başta bu meslek etiği. Bizi kurallara uymamaya zorluyorlar. Baskı ortamında, kural dışı uçuşları kabul etmek zorunda kalıyoruz.

Yönetim 110 saati aşmanın tehlikelerini anlamıyor
• Uçuş kurallarının ne anlama geldiğinin bilincinde değil THY yöneticileri... Biz uçmayı reddedince, "Ne demek kardeşim, geçen gün de böyle bir havada gittiniz" diyorlar mesela... Bunu diyen Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı. Havacılık kültüründen yoksun insanlar. Bir pilotun 110 saati aşmasının ne demek olduğunun bilincinde değiller...

Baş pilotlar da baskı altında ve bizi uçmaya zorluyorlar
• Onların atadığı baş pilot konumundaki insanlar da bunlarla iyi geçinmek adına bizleri kapasitelerimizin üzerinde uçuşa zorluyor. Almaata'dan bir uçak kalkıp, Antalya'ya geliyor. Aynı ekip Antalya'dan Kiev'e, Kiev'den Antalya'ya dönüşe yollanıyor. Eskiden Almaata'dan İstanbul'a gelirdik, orada biterdi, ki çok önemli 6.5 saatlik bir uçuştur bu.

Uluslararası havacılık kuralları artık hiçe sayılıyor
• Yöneticiler yönergeler üzerinde öyle yorumlar yapıyorlar ki, bunlar kabul ettikleri ve uluslararası otoriteler nezdinde uymayı taahhüt ettikleri anlaşmalara uymuyor. Eskiden yöneticiler tüm haklarımızı korurdu. Şimdi personel sinmiş durumda... Üst yönetim ben ekibimi buna zorlayamam diyemiyor, 'al istifamı' onurunu gösteremiyor.

Kural ihlali isteği bizzat üst düzey yöneticiden geliyor
• Yakın zamanda çok acı bir facia yaşadık hızlandırılmış tren olayıyla... Bu yabana atılacak bir örnek değil. Bizi Allah koruyor hakikaten. Kısa vadede hemen görülmez bunun etkisi. Bu kural ihlali anlayışı, diğer birimlere de yerleşir. Oysa bizde bu kurallar kanla yazılmıştır. Bu bütün dünyada böyledir. Kural, ihlal edemezsiniz. Yazılı olan her şey talihsiz bir olayın sonucunda kural haline gelmiştir. Bunu ihlal edemezsiniz, ederseniz olacakları göze almanız gerekir. Pilot "110 saati geçiyorum, ben bu uçuşa gidemem" dediğinde "Ama lütfen uçak yerde kalıyor, gideceksin" deniyor. Bunu söyleyen THY Genel Müdür Yardımcısı'nın kendisidir. Bizzat onun ricasıyla uçan kaptanlar var.

Toplama pilot aldılar, nasıl eğitim verdikleri tartışılır
• Evet personel eksik. Toplama bir sürü pilot aldılar. Şimdi bunlara yeterli eğitimin verilip verilmediği tartışılır. Doldur boşalt yapıyorlar. Eğitimler, çok kısa sürüyor, aksayarak veriliyor. Simülatör eğitimleri bazen derslerden önce uçularak yapılıyor. Böyle lakayıtlıklar hiç yaşanmazdı.

Yöneticiler şirket imkanlarını kullanıyor, rüşvet yiyor....
• Helikopter pilotları geldi mesela... Yönetim kurulunda biri var. Bu adam kişisel çıkarları uğruna şirketin olanaklarını kullanıyor. Bu adam yönetimde ve açıkçası rüşvet yiyor. Böyle bir anlayışla yönetildiğini hisseden pilot ve kabin mensupları, mesleki ve ahlaki erozyona uğruyor... Bunun sektöre zararları uzun vadede çıkacaktır.

Almanya 'THY bize tehlikeli madde taşımasın' dedi
• Düşünün Almanya, THY'nin tehlikeli madde taşımasına izin vermedi. Örneğin yanıcı, uçucu, toksit, ya da radyoaktif maddeler çok özel ambalajlarla çok ayrıntılı kurallara tabii olarak taşınabilir. Yolcu bagajlarına da konulur ama bunların arasındaki mesafeler falan... Çok aynntıh yasalar vardır, bu konuda bağlayıcı. Bunlara uyularak taşınabilir bu tür maddeler, radyoaktif madde de dahil. THY'deki bu kurallara uyma-mazlık, burada da kendini gösterdi. Almanya geçen yıl ambargoyu koydu ve dedi ki "THY benim havaalanlarına tehlikeli madde taşıyamaz." Bu özel bir bilgidir, hiçbir yerde de yer almadı. Almanya önce uyardı, aykırı şeyleri tespit etti. Baktı ki uyan yok, ambargoyu koydu.

Gülen'in okulu var diye 9 yolcuyla uçuş yapıyoruz
• Kimi yerlere yolcu full gidip geliyor mesela. Bu hatlarda seferlerin artırılması gerekirken, şuraya da uçuşumuz başladı diyebilmek için yeni hatlar koydular. Bu yapılan marifet değil. Ancak söylenilen şu; Fethullah Gülen'in okulu olan her yere THY uçuş yapacak. Seçilen noktalar öyle ilginç ki, mesela Yemen'de Sana ve bunun gibi diğer Müslüman Afrika ülkelerine... Başka hiç mi uçacak nokta kalmadı? Koca uçakta 9 kişiyle gidip, 10 kişiyle dönmenin nasıl bir mantığı var anlamış değilim doğrusu.

Batmanlı, İHL'li terzi kalfası uçuş koordinatörü yapıldı
• Son dönemde alınanların tamamı meslek lisesi mezunu. Yani çoğu imam hatip kökenli. Bunları harekatçı dediğimiz, uçuşları koordine eden, oldukça önemli ve kilit pozisyonlara yerleştiriyorlar. Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu'ndan mezun bir sürü genç insan var mesela, bu işi liyakatıyla yapabilecek. Ama personel alımında onlar yok. Size çok net bir şey anlatayım. Harekatçı dediğimiz kişi çok önemli bir iş yapar. Ben ilk kez gördüğüm birisine sordum, "Neredeydiniz daha önce" diye... Dedi ki "Batman'daydım..." "Teknisyen falan mıydınız?" diye sordum. "Yok" dedi, "Ben terzi kalfasıydım." "Eğitiminiz ne?" dediğimde "Meslek lisesi mezunuyum" dedi. Peki "Hangisi" diye sorunca suratını astı, söylemedi. Bu kişileri suçlamıyorum. Bunu yapan mantığa soruyorum, havacılık kültüründen yoksun, bunun eğitimini almamış, terzi kalfalığı yapan bir kişi getirilip uçuş koordinatörü yapılır mı?

Stewart sayısı hızla artıyor çoğu imam hatip mezunu
• Son dönemde alınan bütün stewart'lar lise mezunu. Biraz da bunun için stewart sayısı artıyor. İçlerinde tek tük üniversite mezunu var, diğerleri bu şekilde. Anlaşılan şu aldıkları imam hatiplileri kamufle edebilmek için meslek lisesi mezunu diye alıyorlar. Çünkü imam hatipliler meslek lisesi mezunu diye geçiyor. İmanı hatiplilerden havacı olmaz demiyorum. Ama bu ciddi bir meslek. Hiçbir meslekte olmadığı kadar bilgi ve deneyimin rolü vardır. Son derece uzmanlık gerektiren bir iştir. Çünkü can güvenliği söz konusu başka bir şey değil. Bir iki yıl sonra namaz saati uygulaması koyarlarsa pek de şaşırmamak gerekir bu gidişle...

Kıdemli personeli attılar yerlerine imamları getirdiler
• Siz geleceksiniz... Ulusal bayrak taşıyıcısı ve dünya üzerinde bir yere gelmiş bir havayolunun üst düzey yöneticilerini müdür seviyesine kadar, 6 ayda sistemi değiştireceksiniz. Yerine "imamları" getireceksiniz. Kaza riskini dikkate almadan. Şanınızı THY'de yürüteceğinizi sanacaksınız... Böyle bir şey mümkün mü yani?

Kombassan'ı batıran adam bize yönetici olarak geliyor
• Şimdi bakın şuradan başlıyor iş. Ulusal havacılığımız gerçekten yabancıların tehdidi altında. Fırsat kolluyorlar. Şimdi bunların yaptığı her şey, "Yahu Türkler ne anlar havacılıktan, onlar gitsin tuvalet temizlesin" anlayışının temelini oluşturuyor. Bizim asıl hazmedemediğimiz bu... Ucuz Türk emeğini Almanlara sunup daha kârlı bir kuruluş oluştursun diyen bir adam var. AKP'nin atadığı bir adam bu, Kombassan'dan gelen hatta orayı batıran adamlardan birisi. Bu adam şimdi genel müdür yardımcısı. Türk sivil havacılığında bu ilktir. Mücahit Kaptan'ı attılar. 5 kabin memurunu attılar. Atatürkçü, bağımsızlıkçı insanlardı.

Hosteslere "Atatürk rozetini çıkarın" dediler
• Bir ara bir haber çıkmıştı, kabin hizmetleri başkanıyla ilgisi... Sonradan yalanladı. "Ben söylemedim" dedi. Mesela kabin memurlarının büyük çoğunluğu bröve, kimlik ve Atatürk rozeti takarlardı. Çok net dedi ki, "Arkadaşlar bröve ve kimlik dışında bir şey takmayacaksınız, bunu genel müdürümüz istemiyor." Kabin görevlileri "Atatürk rozeti de mi takmayacağız" deyince "Evet takmayacağız, lüzumu yok" dedi. Çok sert tepki gördü, kendisi hâlâ takmaz. Bu çok somut yaşanmıştır. Bu tepkiyi görmeselerdi o rozeti indireceklerdi, cesaret edemediler.

Telsizden "Cuma" uyarısı yapılıyor, ezan dinletiliyor
• Bunu çok net olarak duyan arkadaşlarımız var. İki tane telsiz kanalımız var bizim. İşleri koordine ederken harekat veya dispetch kanalı dediğimiz kanal örneğin, uçakta bir eksiklik ya da teknik bir arıza varsa kullanıyoruz. Şimdi bu kanaldan namaz vaktinin duyurulması şeklinde bir uygulama var. Her namaz saatinde değil tabii. Cuma namazı başlayacak, hayırlı olsun gibi anonslar yapılıyor. Radyodaki ezan sesini telsize verip telsizde ezan dinletenler dahi var.

Kaptanlar maaşlarını riske atamıyor ve boyun eğiyor
• Aslında kaptanlar arasında radikal eğilimli olanlar pek çıkmazdı eskiden... Ama şimdi aramızdan bazıları var ki, cuma namazını kaçırmıyorlar. Birçok pilot, maalesef yüksek maaşlar aldıkları için (10-12 milyarı buluyor) yönetime sesini çıkarma yürekliliğini göstermiyor. İşini riske atamıyor. Bu da bizim bir utancımız.

TALPA BAŞKANI KAPTAN PİLOT TUNA GÜREL: Uçuş personalinden tasarruf olmaz, sıkmayı unutulan bir bida bile felakete neden olabilir
Her bir yolcu uçağı ortalama 9 pilot gerektirir. Bir uçak getirdiğiniz zaman ülkeye, o uçağın uçuş operasyonlarını sürdürebilmek için 10 pilot takviye etmek zorundasınız. Uçakların performansları artıyor, bununla beraber menzilleri de... Bu personel üzerinde yorgunluk etkisi yaratıyor. Hele ki bazı uzun menzilli uçuşlarda 3 pilot gerekiyor. Uçuş personelinden tasarruf olmaz.

Kokpittekiler kadar yerdekiler de, özellikle teknik personel çok önemlidir. Yeterli değilse, sıkacağı veya sıkmayı unuttuğu bir vida çok işler açar. Buna paralel olarak bir de uçuş ekipleriniz eksikse, bir tanesinin yapacağı hata örneğin bir kabin memurunun bir bavulu yolcunun kafasına düşürmesi... Şirketin başına iyi bir beladır bu. Veya bir pilotun yorgunluktan sızıp, uyuyup kalması... THY'ye gelince işten çıkartılan veya şirketle ilişiği kesilen kabin memuru veya teknisyenler var. Ama bize intikal etmiş bir şikayet yok. Belirli bir görüşün, hükümete yakın bir anlaşıyın kadrolaşması gibi bir şey söz konusu. Ulaştırma Bakanlığı ile bir toplantı yaptık ancak kuralları değiştirmek işverenin işine gelmiyor. Kural ihlalleri olunca da pilotlar, standartları daha yüksek olan şirketlere geçiyor. Bu da sıkıntılar yaratıyor.

Kaptanın söylediğini teknisyen anlamıyor
1 YILDA 400 PERSONELİ İŞTEN ÇIKARDILAR, ZORLA EMEKLİ ETTİLER
THY bundan 1-1.5 yıl önce 50-60 veya 65 uçağa sahipti. Yine bir yıl önce taşıdığı yolcu sayısı 12 milyon civarındaydı. Şimdi 2006 yılında filo sayısı olarak 82 uçağa sahip, 20 milyon yolcu taşımayı hedef olarak koymuş. Artı 23 tane de yeni uçuş harekat noktası belirlemiş. Ama eldeki personelin mevcut olanını dahi koruyamamış, düşmüş. Son 1 yıl içerisinde çıkartılan işçi sayısı 400 civarında. Bu şu demektir, 2 uçak başına düşen personeli siz işten çıkartmışsınız. Çünkü uluslararası standartlarda bir uçak başına düşmesi gereken personel sayısı 230-250 civarındadır. 400 kişinin 355'ini zorunlu emekliye sevk etmek istediler, bu arkadaşlar 9 Ocak tarihi itibariyle emekli olmadıkları için iş akitleri feshedildi. İşe iade davasını kazandık. İşveren buna rağmen iş başı yaptırmadı artı bir tazminat ödeyerek işten çıkarttı.

110'U UÇUŞ OPERASYONLARINDA EN TECRÜBELİLERDİ, HEPSİ İŞ BULDU
Efendim nedir gerekçeniz dediğimizde, bunlar yüksek ücret aldıkları için maliyeti etkiliyor, personel giderleri açısından yüksek bir kalem tutuyor. O nedenle biz böyle bir daralmaya gitmek durumundayız denildi. Havacılıkta bazı şeylerin parasal karşılığı yoktur. Bu arkadaşlarımız uçuş operasyonu ile bilfiil ilintili olan arkadaşlarımız. Kim bunlar 110'u teknisyen, baş teknisyen konumunda, onaylayıcı teknisyen konumunda. Bunların birçoğu da baş teknisyen konumunda. Yani uçuş operasyonu ile ilintili olan operasyonları yönetebilen, amirlik yapacak yeterlilikte olan ve herhangi bir arıza vukuunda görüşüne başvurulacak tecrübeli insanlar. Şimdi siz bunları tutuyorsunuz salt bir maliyet unsurundan yola çıkarak veya bunu gerekçe göstererek bir çırpıda kapının önüne koyuyorsunuz. Bu arkadaşlarımızın yeterliliğini şu açıdan da anlayın, ilişkileri kesilir kesilmez, 9 Ocak itibariyle hepsi özel sektörle anlaşma yaptı.

2 GÜNDE 40 SEFER İPTAL OLDU NEDENİ KABİN AMİRİ EKSİKLİĞİ
Diğer taraftan kabin içerisinde uçağın tipine göre o uçağı uçuracak kabin amiri bulamıyorsunuz. Bu üç-dört hafta önce havaalanında cuma ve cumartesi günü yaklaşık 40 civarındaki sefer iptal edildi ya da gecikmeli yapıldı. Düşünebiliyor musunuz? Yerde uçak var ama uçağı uçuracak ekibiniz yok. Neden çünkü o uçağı uçuracak yeterlilikteki insanları tuttular, kapının önüne koydular. Bunların sayısı 77. Tekniğine, kokpitine bakıyorsunuz böyle, yolcu hizmetlerinde bankonun başına oturtacak adam bulamıyorlar. Bunlar halka rötar, sefer iptalleri olarak yansıyor. Bir şey daha var ki o da uçuş güvenliği. Başka bir ifadeyle kaza riski.

OYSA Kİ UÇAĞA KALKIŞ ONAYI VEREN TEKNİSYEN 5 YILDA YETİŞİYOR
Başka bir sektörde siz, temininde güçlük çekilen personeli kapının önüne koyduğunuzda bunların yerine o kimlikte o bilgi donanımına sahip insanları bulabilirsiniz. Ama THY ve benzeri kuruluşlarda kokpitin içini boşaltırsanız, kabinin içini boşaltırsanız, tekniğin içini boşaltırsanız bulamazsınız. Yeni elemanların yeterlilik noktasına gelebilmesi için belli senelere, tecrübelere ihtiyaç var. Örneğin uçağın kalkmasına onay veren bir teknisyenin yetişebilmesi için en az 5 yıl gerek. Bunun 2 yılını uçağın içinde geçirmesi lazım. Şimdi siz 110 tane bu konuda yetişmiş insanı kapının önüne koyduğunuzda diyelim ki 500 kişi aldınız. Bu 500 kişinin o 110 kişinin konumuna gelebilmesi için asgari 5 yıla ihtiyaç var.

KABİN EKİBİNE HİZMET PERSONELİ DİYE BAKMAYIN, BU DA DENEYİM İŞİ
Kabinde ikram servisi yapan arkadaşlarımızın asli görevi bu değil ki. Onun asli görevi acil konumlarda en kısa süre içerisinde o teknik yapıya uygun olarak yolcuyu tahliye etmesidir. O üniformanın içerisinde ikram servisi yapanların asli işi bu değildir. O tali iştir. Bir sağlıkçı kadar bir kalbe nasıl müdahale edilmesi gerektiğini bilirler. Bir iğne, aşı yapılmasıgerektiğinde bunu yapabilirler. Oksijen kullanımı en hızlı nasıl olur, bilirler. Şimdi siz bunları kapının önüne koyuyorsunuz, ondan sonra da ben uçak sayısını, yolcu sayısını, harekat noktası sayısını arttırdım diyorsunuz. Teknik olarak büyüme politikasıyla personel politikasındaki çelişkiden yola çıkarsak, bu tehlikelerle dolu bir gidişattır.

BİZ TESTİ KIRILMADAN ÖNCE SİVİL HAVACILIĞI VE BAKANLIĞI UYARDIK
Denetleyici konumda olan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı ve uluslararası üst kuruluşları bu konuda uyarmış durumdayız. Testi kırıldıktan sonra yol gösteren çok olur derler. Biz kırılmadan önce yol göstermeye çalışan bir kuruluşuz. THY yönetimine bunu sorarsanız önünüze koyacakları iki rakam var: Diyor ki, ben 1500 elemanı gönderdim, ama yerine 2 bin 500 kişi aldım. Ama nitelik olarak bakıldığında maalesef birebir hiç de karşılığı olmayan bir personel alım politikası izleniyor.

CALL CENTER'A 3 GÜN EĞÎTİMLE ADAM ALIYORLAR, YOLCULAR ÇILDIRIYOR
En basitinden call center dediğimiz çağrı merkezine 200 küsur personel alındı. Bu insanlar sınava girerken geçme notu 70 olarak belirlendi. 70'in altında puan alanlar geçemez denildi, hiçbirisi geçemedi. 50 puana düşürdüler, yarısı döküldü, 30 puana düşürüldü, 30 puanla o insanlar bu şirkete alındı. Yolcular bizi arıyor, "Call Center'ı arıyoruz, sorduğumuz sorunun yanıtını alamıyoruz" diye... Burası THY'nin vitrini. Ama aldığınız kişi iş kolu itibarıyla buraya uygun değil. Garibim gelmiş, 2 gün olmuş oturalı, 3 günlük bir eğitime tabii tutmuşlar, neyin ne olduğunun farkında değil. Boş olan kadroları bilinçsizce bir tamamlama telaşı içerisindeler.

8-10 AY ŞİRKET İÇİNDE DOLAŞIP BEĞENDİKLERİ KADROYU SEÇTİLER
AKP'nin il başkanlıklarından, ilçe başkanlıklarından gelen talimatlarla onun adamı, bunun adamı herkesi doldurdular. İşin adamı nerede? Yok. Giden bin 500 nitelikli elemanın yerine alınan 2 bin 500 kişinin çoğu bu tarzla alınan personel. Bir ara bir uzman politikası izlediler, herkesi uzman sıfatıyla aldılar. Bunlar 8-10 ay bu şirkette orası senin, burası benim dolaşmadık yer bırakmadılar. Niye? "Gidin, bakın, beğenin nereyi istiyorsanız, sizi oraya atayacağız" dediler.

UÇAĞIN ALTINA YATAN ADAM KAPTANIN DİLİNDEN ANLAMIYOR
Uçağın altında, kulaklık takan motor çalıştıran kişinin mesleki tanımı teknisyendir. Uçak teknisyeni. Bu kişi temel eğitim kursu görmek zorundadır, uçak üstünde en az 2 yıl çalışmak zorundadır. Ama siz 2-3 saatlik eğitimle göreve getiriyorsunuz. Kaptanlarla konuşuyoruz, diyorlar ki; "Aşağıda kulaklığı takan kişinin söylediklerini anlayamıyoruz". Kulaklığı takan arkadaş geliyor, "Kaptan teknik terim kullanıyor, ben onu anlamıyorum" diyor. İşi bilmediği için stresi de büyük, psikolojisi de hemen bozuluyor. "Tiklerim artmaya başladı. Uyuyamaz oldum. Uçağı gönderirken 10 sefer kargo kapısını kontrol ediyorum, acaba kapattım mı, kapatmadım mı?" diye ekleyiveriyor. Bu adam geliyor akaryakıt tankerini uçağın altına bağlıyor. Yakıt almasını, bilmiyor ki. 10 bin ton yakıt basıyor. Şimdi burada bir şirket suç işliyor. İki bu kişiden uçağı alan pilot suç işliyor. Zincirleme olarak birbirini tamamlayan hatalara bakın. Sonra o uçağı alıyor 200-250 yolcusuyla buraya getiriyor.

"İçki konusunu bizde duyuyoruz ama böyle bir şikayet almadık"
Berna Tanyolaç, Hostes ve Kabin Memurları Derneği (TASSA) Genel Başkanı: İçki servis etmek istemeyen erkek kabin memurları; kadınlara servis yapmaktan kaçınan stewarc'lar olduğuna dair birçok iddialar var. Ojesiz, manikürsüz tırnaklarıyla uçağa yetişen hostesler 'abdest aldım' deyince amirinden uyarı almadan kurtuluyormuş. Bu iddiaların her biri bizim kulağımıza da geliyor. Ama benim birebir tanık olduğum bir olay yok. Bu konuda dernek olarak aldığımız bir şikayet de yok.

"Uçuşa çağırmasınlar diye telefonlarımı kapatıyorum"
THY'de 5 yıldır görev yapan ve adını açıklamayan bir kabin amiri ise uçuşlarının yoğunluğuna isyan ediyor. "Birçok ardaşımızı işten çıkarttılar. Bize daha çok uçuş yüklüyorlar. Eksik kadroyla fazla iş bekliyorlar. Uçuştan geliyoruz, yine telefon edip uçuşa çağırıyorlar. Ben telefonlarımı kapalı tutuyorum. Çünkü yeni bir uçuşa gidecek gücüm kalmıyor. Böyle yapınca da uyan alıyorum" diyor.

"Uçuşlarımız çok yoğun, bu ağır koşullar stresimizi artırıyor"
TASSA Eğitim ve Teşkilatlanma Sekreteri Nur Banu Cingöz ise "Aslında bizim Avrupa'daki uygulamagibi rehabilitasyon merkezine ihtiyacımız var. Uçuşlarımız çok yoğun. Bu stresimizi artırıyor. Uzun ve yüksek irtifa uçuşlarda aşırı radyasyona maruz kalıyoruz. Duş alarak ve su içerek bunu atmaya çalışıyoruz" diyor.


balik hafizali tatlisuy liberalleri sizi :3
geliyorum diyen bir kaza idi


teknik arizalara karsi apronda kurban olarak kesilen deve de bosu bosuna hayatini verdi yazik

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ucak allahtan cakildi deve kesen yonetimle ilgisi yok yani asdfasdfasdf

benim adamim diye isini bilmiyen tecrubesiz insanlari ise aliyor THY, ucaklarin bakimlari aksiyor yerdeki ekip asiri tecrubesiz pilotlar ise yogun stres altinda calisiyor

ama alakasi yok tabi bunalrin ucak kazasiyla
Allahin isine akil erdirilmez

tanri dus dedi ucak dustu
yapicak bisey yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

raider said:
Off resmen her topicde ille biri laf sokmaya çalışıyor alakalı alakası yok tanrımış Allahmış derdiniz ne anlamış deilim.


senin derdin çok gergin olmak ahbap.

bu başlıkta vah vah tüh tüh yazmak kimseye bir kazanç sağlamayacak, ya eğlenmemize bakıcaz yada mücadeleye devam edicez. Hatta bu kazaya neden olduğunu düşündüğümüz zihniyeti eleştirerek aslında yapılması gerekeni yapıyoruz şu anda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya viktor nasıl bukadar rahat sallayabiliyosun ya, yazdıklarının çoğu yalan ve iftira. biz müsteşar akrabamızdan tut başka başka milletvekillerine kadar kimleri araya soktuk, ama genede kpssde yeterli puan almış olan elektronik-kontrol sistemleri MYO mezunu abimi thy'ye aldıramadık.
sen kalkmışın imam hatiplileri torpille teknik bölüme alıyolar zart zurt yapıyon. bırak ya bunun adı pislik atmak çamur atmak başka da bişi değil. ayıp valla bişi bilmeden etmeden c/p ile siyaset löl
ps: ne akpyi ne chpyi destekliyorum, yaşar nuri öztürk'çüyüm. baştan yazayım dedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mohi said:
ya viktor nasıl bukadar rahat sallayabiliyosun ya, yazdıklarının çoğu yalan ve iftira. biz müsteşar akrabamızdan tut başka başka milletvekillerine kadar kimleri araya soktuk, ama genede kpssde yeterli puan almış olan elektronik-kontrol sistemleri MYO mezunu abimi thy'ye aldıramadık.
sen kalkmışın imam hatiplileri torpille teknik bölüme alıyolar zart zurt yapıyon. bırak ya bunun adı pislik atmak çamur atmak başka da bişi değil. ayıp valla bişi bilmeden etmeden c/p ile siyaset löl
ps: ne akpyi ne chpyi destekliyorum, yaşar nuri öztürk'çüyüm. baştan yazayım dedim.


Yanlış adamları sokmuşsunuz demek araya,ülkede hangi hükümet olursa olsun torpilin kralı vardır.

Her kurumda hemde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nesini haklı gösteriyor dostum? viktor imam hatiplileri dolduruyor diyor. oysaki kazın ayağı öyle değil, milletvekiliyle görüştük. meclisten tanıdık olarak 2-3 kişiyi anca sokabilmişler son 5 yılda thy'ye. onlar da amerikada eğitim almış cidden bu işi hakeden adamlar. yani öyle eskisi gibi, aha bu bizim köylü bunu alalım müdür yapalım mantığı yok thy'de.
ama İETT falan dersen ona eyw derim. orası ayrı bir yer:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mohi said:
n meclisten tanıdık olarak 2-3 kişiyi anca sokabilmişler son 5 yılda thy'ye. onlar da amerikada eğitim almış cidden bu işi hakeden adamlar. yani öyle eskisi gibi, aha bu bizim köylü bunu alalım müdür yapalım mantığı yok thy'de.
ama İETT falan dersen ona eyw derim. orası ayrı bir yer:D


Çelişkiye bak , hem torpille gir hem hakeden adamlar olsunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Horizon said:
Adam topiğin içine etti geçti işte. Uçağın kazasına sebep olan şey nedir bilmiyorken atıp tutma ile yapacağını yaptı.


topik değil başlık.


içine miçine etmedi, haberler geldi , en son durum kesinleşti ve tartışma safhası başladı. klasik olay dizilimi.

Mohi said:
nesini haklı gösteriyor dostum? viktor imam hatiplileri dolduruyor diyor. oysaki kazın ayağı öyle değil, milletvekiliyle görüştük. meclisten tanıdık olarak 2-3 kişiyi anca sokabilmişler son 5 yılda thy'ye. onlar da amerikada eğitim almış cidden bu işi hakeden adamlar. yani öyle eskisi gibi, aha bu bizim köylü bunu alalım müdür yapalım mantığı yok thy'de.
ama İETT falan dersen ona eyw derim. orası ayrı bir yer:D


ben mi yanlış okuyorum?

edit: GED de aynı yere takılmış, demek ki doğru okumuşum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu isler boyle, bos pozisyonlara isini bilen degil yandas sokuluyor. Bu zihniyet degismedikce de Turkiye adam olmaz. (ki ben degisecegini hic ama hic zannetmiyorum.) Yani mesela en basitinden devlette assistant prof. pozisyonuna belli hocalarin gorusune uymuyorsan giremezsin cogu zaman. THY'de de personel alimi ayni sekilde yapiliyor, baska yerlerdde de ise alimlar ayni. Bu eskiden de boyleydi. Koalisyonlarda herkes kendi sahip oldugu yerde adamini sokuyordu, simdi iktidar tek basina oldugu icin kadrolasmasini tek basina yapiyor. Ucagin dusme sebebini ogrenmek lazim once. Ama gene de kadrolasma ve benim adamimdir ise uygunmudur degilmidir diye bakmadan yandasa pozisyon verme, eninde sonunda agritacak insanlarin basini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

of ya ne diye direniyosun ki bukadar anlamamak için?
diyelim 5 kişi var o görevleri yapabilecek başvuranlar arasında, adamlar o 5 kişi arasından 2 tane kendilerine yakın olanı seçiyor işte. hem hakeden oluyorlar hem de torpil işte ne var bunda anlamıycak??
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mohi said:
of ya ne diye direniyosun ki bukadar anlamamak için?
diyelim 5 kişi var o görevleri yapabilecek başvuranlar arasında, adamlar o 5 kişi arasından 2 tane kendilerine yakın olanı seçiyor işte. hem hakeden oluyorlar hem de torpil işte ne var bunda anlamıycak??


hakediyorsa torpile ne gerek var diyoruz bizde. orada bir gariplik var diyoruz. adamların kafasına s...m diyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...