Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pagani Zonda R


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

said:
Pagani Zonda yarış pistinde sürüşe çıkmaktan asla çekinmez; bu gerçek aracın Nurburgring Nordschleife’de seri üretim araçları için kırdığı rekorlarla geçmişte birçok kez ispatlandı. Pagani ekibi hırslı, yarış pistlerine odaklanmış müşterilerinin tavsiyeleriyle çok rağbet gören Pagani Zonda F’nin yarış versiyonundan beklenen performans düzeyini karşılamak için ısmarlama mühendislik çözümlerini kullanarak Pagani Zonda R’yi yarattı.

Karbon-Titanyum kompozitinden yapılan monokok şase yüksek burulma direncine ağırlığı kayda değer ölçüde az. Mercedes AMG’nin 750 bg’lik, 710 Nm torka sahip 6,0 litrelik yarış temelli V12 motoru şasiye doğrudan cıvatalanmış. Mekanik kablo vasıtasıyla çalışan doğrudan gaz kumandası gazın anında tepki vermesini temin ediyor.

Automac Engineering AMT sistemiyle birleştirilmiş Xtrac Magnesium kaplamalı vites kutusu sürücünün direksiyonun arkasındaki kulakcıkları oynatmasıyla harekete geçerek vites değişimlerini 20 ms’de tamamlıyor. 12 yönlü Bosch Motorsport çekiş kontrolü ve ABS sistemi sürücünün Pagani Zonda R’yi sürerken ayarları tamamıyla değiştirmesine imkan tanıyor.

Tamamen ayarlanabilir süspansiyon ve kanat yapılandırması sayesinde pitlerde bütün sürücüler uygun bir ayar bulabilecek. Arka tarafın verimliliğine Ennegi’nin modelleriyle gerçekleştirilmiş bir şaheser olan yeni ve karmaşık bir ön motor kapağı, kapalı gövde altı ve arka difüzör eklenmiş. Aerodinamik yapı, 350 km/s hızda 1.500 kg’lik bastırma kuvveti sağlayacak şekilde ayarlanabiliyor.

Aspa’nın yaptığı AvionA1 süspansiyon bileşenleri ve motorla vites kutusunu tutan işlenmiş yapısal ErgA1 parçaları otomobilin genelinin ağırlığını azaltacak şekilde tasarlanmış ve bütün araçta Poggipolini Titanium vidalar kullanılmış. Bu önlemler kuru ağırlığın 1.070 kg’ye düşmesini sağlamış.

Aracın iç kısmı sürücü için mükemmel ortamı sunacak şekilde tasarlanmış. Kontroller vazgeçilmez olanlarla sınırlı tutulmuş, fakat kaliteli kaplama her zamanki titiz Pagani standartlarını yansıtıyor. Ismarlama Toora koltuklar FIA onayından geçmiş ve en yeni HANS standartları ile uyumlular, beş noktalı emniyet kemerleri ve bir CrMo rollcage de araçtakilerin güvenliğini temin ediyor.

Pagani Zonda R’nin şanslı sahipleri yarış pistinde normal yolda kesinlikle mümkün olamayacak bir performans düzeyine ulaşacaklar. Ton başına 701 bg’lik bir güç-ağırlık oranı onları sıfırdan 100 km’ye 2,7 saniyeden kısa sürede çıkaracak ve Brembo karbon seramik frenleri de aracın daha da çabuk durmasını garanti edecek.

Pagani Zonda R kısıtlı sayıda üretiliyor ve tanesi vergiler hariç 1.460.000 Avro’ya satılıyor. Bu otomobil bir performans makinesi, bir yarış oyuncağı, bir koleksiyon parçası, bizzat Horacio Pagani’nin imzasını taşıyan bir sanat eseri.











Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...