paramecium Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Selam, said: İtalyan tuning firması UK Garage son projesi Lotus Exige tabanlı Extrema’yı sunuyor. UK Garage, TVR, Noble ve Radical gibi isimlerle çalışıyor. Daha Exiga olduğu zamanlardan şimdiki halini alıncaya kadar Extrema üzerinde çok uğraşıldı Motorla başlayalım: Alıcılar Yalnızca GM motorlarından oluşan ilk listeyi inceledikleri zaman bu kadar çeşit karşısında şımarmadan edemeyecekler. Giriş noktasında 2,6 litrelik, 360 bg’lik (265 kW) bir motor var, onu 2,8 litrelik ve 450 bg’lik (331 kW) ya da 3,4 litrelik ve 560 bg’lik (412 kW) versiyonlar izliyor. Bu motorların üçü de 95 kg ağırlığındaki bir PowerTech V8 motorunu temel alıyor. Bu motorla da aracın toplam ağırlığı 750 kg’yi aşmıyor. Bir sonraki “menü”ye geçildiğinde GM’nin 2,8 litrelik V6 turbosunu görüyoruz. Bu motor ya 300 bg (221 kW) ya da 350 bg (257 kW) güç üretiyor. Bu makineyle aracın ağırlığı 850 kg’ye kadar çıkıyor ki bu bile çok hafif. Performans merdiveninde yukarılara çıkıldığında işler daha ilginç bir hal alıyor. UK Garage potansiyel müşterilerine Extrema’larına takılacak Chevrolet ve Corvette motorlardan oluşan bir liste sunuyor. Yine en alttan başlarsak, 420 bg (309 kW) ya da 500 bg (368 kW) güç üreten iki Chervolet LS3 var. Bu seviyede ağırlık biraz artıp 960 kg’ye çıkıyor. Katıksız Extrema hırıltısı için yanıp tutuşanlar 513 hp’lik (377 kW) LS7’yi ya da Corvette ZR1’de bulunan 647 bg’lik (467 kW) LS9’u tercih edebilirler. Bu sefer aracın ağırlığı 1000 kg’ye ulaşıyor. Bu özel kombinasyon Extrema’nın sıfırdan 100 km/s’ye 2,8 saniyede, sıfırdan’dan 200 km/s’ye de 7 saniyede çıkmasına ve 320 km/s azami hıza ulaşmasına imkân tanıyor. Vites değişimleri ya mekanik, ya da sıralı bir şanzıman sistemi vasıtasıyla hallediliyor. Extrema’nın alüminyum bir şasisi var ve alıcılar ya fiberglas, ya da kevlar-karbon kompoziti bir gövde taktırabiliyorlar. Gövde bu büyük motorların sığabilmesi için yaklaşık 20 cm uzatılmış, ayrıca daha büyük tekerlekler için genişletilmiş ve ayarlanabilir bir süspansiyon sistemiyle donatılmış. Bütün bunlar, temel model için vergiler dâhil 66.000 Sterline alınabiliyor, yollarda yasal hale getiren dönüştürme işlemleri ise ekstra maliyetle yapılıyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Çok sevdim. Bayılıyorum zaten hafif araçlara üstüne üstlük epey de güçlü gibiler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 750 kg, 560 bg . vay be. iyimis. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Eralp Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Niye ön jant ile arka jantı farklı yapmışlar ki? Çok çirkin duruyor bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 o diilde, 750kg haliyle 1000kg halinin arasındaki agırlık dagılım problemini nası hallediyolar acaba? mid engine de olsa bi yere kadar sonucta, ben lotusa corvette v8i falan yakıştıramadım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 750kg iyidir, hastasıyım bi de çok fazla ağırlık farkı var gerçekten acaba safra mı koyuyorlar diye düşündm de... Safra koymak saçma olurdu di mi arabalara? çok saçma bi fikir di mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Eralp said: Niye ön jant ile arka jantı farklı yapmışlar ki? Çok çirkin duruyor bence. ahah farketmemişim bile hafif araba sapıklığımdan arabaya bakınca ilüzyon görüyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 29, 2009 ya lotus V8'i çok eski ve ağır kaldı, ya da GM V8lerle beraber para üstü olarak sakız dağıtıyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 30, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 30, 2009 Selam, Vallahi aracın dengesi için safra koyuluyor. Hatta benim eski Audi 80'in bagaj tarafındaki bir etikette, aracın yolcu durumuna göre nekadar kum torbası konacağını gösteriyordu. GM alüminyum alaşım V8 motor yapmaya başladı mı? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar