Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

çizimlerim..


Denn

Öne çıkan mesajlar

yaptıgım işin henüz sanat olmadıgını gayet iyi biliyorum.
gelecege yönelik konusmustum ben.
su anda yaptıklarım alıstırmadan öteye gidemez zaten.
sınava yönelik bişey ne kadar sanat olabilir ki?
su anla ilgili olarak söyledigine katılıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
cuce ye katılmıyorum. bunların sanat olup olmadıgınada kim karar vermiş.yani bunları yaparken snn ne hissetiğinin bile bunlara farklı anlamlar katabilceği yada kompoze ettiğin şeyleri neden koyup koymamman bile önemliyken bunlara sant diyemeyiz.illa bi akıma bağlı kalmanda gerekmez.sanat yaptım diye gezenleri görüyoruz.sanat her şeyden önce yaratıcıllıktır ve biz söz vardır bnde cok önemserim bunu.
"Ben sadece yaratırım ve ne yarattığımın hiç bir önemi yoktur"
yani mühim olan bişeyleri oratay dökmen bnce o ztn belli bi yerden sonra şekillenecektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır hayır. şimdi burada sınavlara hazırlanan birisi var. yani amaç yeteneklerini göstermek çünkü ondan istenen bu. sanat başka bişey. bunlar bir çeşit algını, çizim ve kompozisyon yetneğini, görsel hafızanı göstermek için yapılan antremanlar.

benim bi kaç tavsiyem olacak.

öncelikle bütünden detaya git. ayrıntıları ilk başta unut. ordaki taramalar, işte adamın tırnağı tşörtün deseninden önce, tüm oranların, yerleştirmesiyle ve perspektifiyle resmin tüm elemanlarının kompozisyonun içine oturtulması. bunun için eskiz yapmalısın (bilmiyorum bunlar için yapıyo musun) eskiz de kağıdın sağ alt köşesine sadece çizgisel olarak bir önizlemesini yap kompozisyonun, sonra büyüğe o kompozisyonu uygula.

ikinci önemli şey geometrik düşünce. tüm biçimleri önce figür dahil geometrik formlar olarak algıla. küp, koni, küre, silindir ve dikdörtgenler prizması şeklinde tüm cisimleri(ayrıntısız tabiki) resmedebilmeyi ve açı edğiştiğinde bu formların nasıl değişeceğini önce kafada algılayıp - beyninde kurgulayıp- sonra resme aktarma üzerine yoğunlaşmalısın.

bu ikisi resim çizmenin en en önemli kısımları. bunları hakkıyla yapan bu işi götürür. sonrasında, cisimlerin karakteristik özellikleri (tahta metal vs), ışık gölge röfle ışığı yansıma koyu açık, anatomi (kas kemik oranlar perspektif içinde vücudun ve hareketli vücudun görünümü, kumaş ve kıvrım şeklinde ilerleyeceksin ki dediğim gibi ilk iki kısıma yoğunlaş bunlar işin temeli ve senin bu alanlarda eksiklerin var.

sonrası zaten gelir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle Güzelsanatlar çizgifilm/animasyon(2) bölümünde okuduğumu belirtmemde yarar olacağını düşünüyorum.(Empati baabında.)(bkz. bizde bu yollardan geçtik ben ettim sen etme yeenim)
Yapılan şey sanat değildir sanattır diye tartışmak yanlış.
resime sıfırdan başlayan bi insan önce vücudunu eğitir. el-göz ilişkisini hızlandırır.Öncelikle düz çizgi atılmalıdır.yani el açılmalıdır. Sana tavsiyem çizime başlamadan önce bikaç 35e 50 kağıdını feda edip bol bol koldan bilekten düz çapraz daire çalışman olacaktır. Bir objeyi veya figürü ne kadar sık aralıklarla gözlemlersem o kadar az hata elde edersin.Heyecan yapıp çizmeliyim çizmeliyim diyip obje/figüre bakmayı ihmal edersen ortaya oransız bir resim çıkması söz konusu. Desende sıralama:
İlk etapta oran orantı gelir.Oransız bir deseni istersen mükemmel tonla yine de göze hoş gözükmeyecektir. Hatalı olur ve direk elerler. Gözlemlememiş ,nesneyi göremiyo vs. derler.
Oran orantıyı en doğru biçimde oturtmak için sık sık araştır en doğru çizgiyi gördüğün an bi ton koyu gir.
ikinci olarak deseni geometrik formuna doğru oturttuktan sonra yine aynı biçimde sık gözlemle gördüğün organik ayrıntıları gir. çizgini ışık olan yer ve gölge olan yerle aynı tonda boğma.(bunun içinde dediğin gibi bol bol çizgi çalışmakta fayda var ki el kontrolu gelişir. eğer kalemi bastırmaktan vazgeçemeyenlerdensen öneri olarak kaleminin arkasına bi parça hamur silgi yapıştırarak kaleme ağırlık verip daha hafif çizgiler atabilirsin.)
Figürde kas gruplarına dikkat etmeye çalış. Bunun için varsa anatomi kitaplarından faydalanabilirsin.
)yoruldum yazmaktan(

en son olarak diyebileceğim şeyler.. Gölgelendirmen başlangıca göre oldukça başarılı.Şahsen ben en son girdiğim sınav hariç hiç birinde tam gölgeli bi desen teslim edememiştim.Bi korkaklık vardı bi türlü koyu giremiyodum.Sınavda taramalı bi desen yapmamanı tavsiye ederim çünkü tarama gerçekten çok sonrasında (okula girip okumaya başladığın zaman vs.) gelişen ve her yiğidin harcı olmayan zor bi teknik. Süre kısıtlı olduğu için (genelde 1.5 saat) en güzeli lekesel gölge girmeni tavsiye ederim.Böylelikle o anki heyecanla yanlış tarama atıp bian herşeyi berbat ettin hissine kapılıp iyice stres panik korku yansıtan bi desen teslim etmezsin. Aklıma geldikçe yazmaya devam ederim .. Ha bide asla mekan çizgisini atmayı unutma yoksa desenin 2 boyutta kalır.. Adamlar elemek için havadan sebep arıyo zaten(1200 kişi dile kolay)direk ayırırlar kenara.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lovecraft0Z said:
hayır hayır. şimdi burada sınavlara hazırlanan birisi var. yani amaç yeteneklerini göstermek çünkü ondan istenen bu. sanat başka bişey. bunlar bir çeşit algını, çizim ve kompozisyon yetneğini, görsel hafızanı göstermek için yapılan antremanlar.

benim bi kaç tavsiyem olacak.

öncelikle bütünden detaya git. ayrıntıları ilk başta unut. ordaki taramalar, işte adamın tırnağı tşörtün deseninden önce, tüm oranların, yerleştirmesiyle ve perspektifiyle resmin tüm elemanlarının kompozisyonun içine oturtulması. bunun için eskiz yapmalısın (bilmiyorum bunlar için yapıyo musun) eskiz de kağıdın sağ alt köşesine sadece çizgisel olarak bir önizlemesini yap kompozisyonun, sonra büyüğe o kompozisyonu uygula.

ikinci önemli şey geometrik düşünce. tüm biçimleri önce figür dahil geometrik formlar olarak algıla. küp, koni, küre, silindir ve dikdörtgenler prizması şeklinde tüm cisimleri(ayrıntısız tabiki) resmedebilmeyi ve açı edğiştiğinde bu formların nasıl değişeceğini önce kafada algılayıp - beyninde kurgulayıp- sonra resme aktarma üzerine yoğunlaşmalısın.

bu ikisi resim çizmenin en en önemli kısımları. bunları hakkıyla yapan bu işi götürür. sonrasında, cisimlerin karakteristik özellikleri (tahta metal vs), ışık gölge röfle ışığı yansıma koyu açık, anatomi (kas kemik oranlar perspektif içinde vücudun ve hareketli vücudun görünümü, kumaş ve kıvrım şeklinde ilerleyeceksin ki dediğim gibi ilk iki kısıma yoğunlaş bunlar işin temeli ve senin bu alanlarda eksiklerin var.

sonrası zaten gelir.


arkadaşımızda demiş zaten şimdi okudum hakikaten boldladığım yerleri çok önemli.
lovecraft0Z +rep
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lyvannas gayet güzel anlatmış, aynen öyle.

doğru biçim çok önemli, öncelikle bunu halletmen gerekiyor. sonra doğru çizgi değerleri, doğru desen ve doğru ışık gölge geliyor tabi.

sonra da çizdiğin nesneleri bir arada düzgün resmedebilmek için kompozisyon çalışmaları.

bunun için de aynen dedikleri gibi iyi gözlemlemek, iyi ölçüp biçmek (önündeki bir nesneyi çizerken, kalem kullanarak göz kararı ölçü alarak orantıları ayarlamak gibi) ve elbetteki el göz koordinasyonu şart.

mesela güzel sanatlara çalışırken el alıştırması olarak büyük ve boş bir kağıda sürekli elips çizerdim. tek harekette düzgün bir elips çizmek kolay değildir. bunu yaparken bilekten ve dirsekten çizerek denemekte fayda var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...