Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Update: Oyun Subat 25'e ertelendi. 22 Ocakta Sinirli Slotlu Trial Baslayacak[Status Tartisma Topic'i]


narsor

Öne çıkan mesajlar

oynayinca oyunun kendi dezayninda hata oldugunu fark ediyorsun. Yeni nesil mmocu degilim ben, 98 den beri az cok her buyuk mmo yu oynadik EQ I ve II disinda. Bir oyunun sorunu rate 'fixlemekle' cozulmez.

Sen 1 skille de bir adama vurabiliyorsan, 100 skille de vurabiliyorsan yuksek skilli olmanin bir anlami ve degeri kalmiyor. Birini kesmek te bisi degil, stamina bitene kadar iki taraf ta salliyor karsilikli, stami ilk biten gg hf. Oyun MMORPG ama fps olmaya calisiyor, ama fps de olmadigi icin eksik kaliyor. O fizzle bir ayar dedigin sey birsey degistirmiyor. Sonucta sistemde sorun var. Regler cok pahali, onu indirsen de magery skillin sadece atabildigin buyuleri degistiriyor. Craftable itemlar dukkandaknden 1% falan daha iyi sadece. 3 saatte craft ederek 50 ok yaparken, sirf goblin keserek 3 saatte 400-500 ok yaparsin.

Bunlarin hepsi ayar duzelir desen bile oyunun skill advancement uzerine degil, resource ve gold grind oldugunu anliyorsun kisa surede. Tum design bunun ustune yapilmis, o yuzden de cok kisi hayal kirikligina ugrayacak. SB neden saksolari cekti? Cunku kotu bir oyundu... bu oyun da SB ye benzeyerek kendisine faydasini azaltti oldukca.

Kisaca benim gibi bir UO deneyimi arayanlar bulamayacak bu deneyimi maaelsef.

There is no cake.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

skillerin katkıları tweeklenir, ama bu relaese kadar yapılabilinicek bişey degil,

bu sorunları herkez goruyordur, adamlarda ciddiyetini anlıyacaktır muhtemelen.

tahmin ettigimiz gibi, oyun releaseden 2-3 ay sonra anca adam olucak bişeye benzeyecek.
acıkcası ben bu durumu kabullenmiştim.


housing de benım ıcın sorun degil, zaten sevmem pek. guild olarak ortak bir mekanımız olması yeterli.


resource/gold grinde, olucagı basından beri belliydi zaten, ne bekliyordunki bu konuda ben onu anlamadım. UOda böleydi ordada resource ve gold grindlıyorduk.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E mesela denmiştiki mana missile atıyorum attıgım buyu, buyunun kendi skilli ilerledikce artıyor misal ileride 3 tane mavi baloncuk(:D) atıyor vs buda skilli arttıkça dmgın artmış olduğunu göstermezmi? Açıkçası ben seni anladım ve bir yere kadar da katılıyorum ama mesela beni mage skillim artınca dmg artmaması ama yeni büyülerin açılması üzmez bana uyar ama beğenmiyecek kişiler olucaktır elbet. Fakat dediğin gibi melee durumu biraz kötü 2 tarafında stam bitene kadar kapısması suxzor yani :D ama clan savaşlarında felan bence okcu buyucu melee vs vs ne varsa toplu kapısmaları baya zevkli olucakdır gibime geliyor;fakat denemedim oyunu hiç bilemiycem :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tweak edilecek sey var edilmeyecek sey var.

Butun oyunu bastan design etmeleri lazim. Kendi akillarinca sacma bir duzen kurmuslar. Elinde resource olsa da mutlaka gold da veriyorsun yapmak icin, bu da sacma bir sistemi ortaya koyuyor.

kisaca soyle anlatayim:

3 tane ok yapmak icin gerekenler:

3 odun
3 ingot
5 gold. (moblarin cogu oldugu zaman 5-15 arasi gold dusurur, ha bi de en az 5-6 ok)

Building component icin gerekenler:

10k Odun
10k Tas
5k gold.

:/ arada sacma bir gold sink var yani, ben neden ok yapmak icin havadan 5 gold veriyorum? Nedir yani? Forge parasi mi? forge parasiysa neden kendi townumdaki forge'a da o parayi veriyorum? Hayir kendime forge da alamiyorum para biriktirip? Ne is?

Sonra oyun fps, yani lmb ye bastikca swing yapiosunuz ve adamin hitboxu tutarsa vurmus oluosunuz. Ole miss yaptiniz, hedef dodgeladi yok. Vuruosunuz. Isterseniz 1 dmg olsun, isterseniz 50. Buna ayar cekilse de bisi degismiyor, daha betada 100+ kisilik clanlar kuruldu bile ve 1 kisiye en az 10 kisi giriyor :) Bu da olumu kolay ve ucuz kiliyor, bu da KIMSENIN itema yatirim yapmamasi dmeek oluyor, bu da kimsenin crafterdan pahaliya item almayacagi anlamina geliyor. Crafter zaten pahaliya urettigi icin o itemi, sana pahaliya satacak, sonra o silah ta uzun kalmadan dusecek mutlaka. Simdi sorarim, crafterin kilici normal mobdan dusen kilictan sadece BIRAZ daha iyi oldugu icin naparsiniz? Gidip belese mob mu kesip lootlarsiniz? Yoksa craftera gidip tekrar bi 100 gold bayilir misiniz? Arada fark fazla olsa bile, insan cok cabuk ve kazara oluyor. O kadar komik ki adam genklerken saga sola savururken kilici kendi adamlarinizi da vuruosunuz ve bu yuzden o sekilde de olmek ve lootlanmak mumkun.

Fikirler ortada ve guzel, ama uygulama kotu. Basit denge ayarindan ote sorunlar var. Bugune kadar hep oyle teselli olduk, iste denge ayari yapilir hallolur diye kandirdik kendimizi. Ama skiller geldikce oyunun bos oldugu, lvl 1 de neyseniz 10x gmde de o oldugunuzu farkettik, ve bunun basit bir ayarla olmadigini da gorduk. Cunku oyunun tum dengesi bunun uzerine kurulmus, butun mekanikler de bunu desteklemekte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O dediğin şeyler ne bileyim adamlar da görüyodur heralde, yani en azından öyle umuyorum. Çünkü sırf biz değil, o özelliklere tav olup oyunu bekleyenler de aynı şekilde hayal kırıklığına uğrar gördüklerinde/duyduklarında. Bi şekilde çözüm bulmaları gerekir adamların yoksa " darkfall patlamış " muhabbetleri döner.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:


resource/gold grinde, olucagı basından beri belliydi zaten, ne bekliyordunki bu konuda ben onu anlamadım. UOda böleydi ordada resource ve gold grindlıyorduk.


hayir, UO resource grind falan degildi. Misler gibi kasinca skillerimiz guzel guzel geliyordu ve her artan 1% de gelisme goruyorduk kendimizde. Ilk basta paso fizzlerken ilerde cok daha zor buyuleri iyi oranlarla yapiyorduk ve bu da bize bir gelismede bulundugumuzu gosterip zevkli kiliyordu.

UO da craft ederken maden kaziyorduk ve her aldigimiz level yeni bir maden aciyordu bize, yeni imkanlar sunuyordu. O yeni madenlerle daha guzel silahlar yapiliyordu. Burda oyle bisi yok. 1% de de 100% de de cikarma orani ve urun sayisi ayni. Ve cikardiginiz maden cesidinde de bisi yok (2-3 tip var sanirim). Dragonscale armour yapmak icin koskoca dragon kesip lootlamaniz lazim (en az 30-40 tane istiyor) ve size sagladigi bir avantaj yok, armour ve fire resist faktoru normal full plate'e gore cok az. Degistirsen bile sen oyle zor yaratik koyuyorsan, ondan elde ettigin seylerle yaptigin itemin cok guclu olmasi lazim, ve bunu da giyenin savas alaninda cok guclu olmasi lazim, herkes icin bir hedef olmasi lazim. Ama yok oyle bisi iste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Skill kısmını bilemem de craftlardaki gold u kaldırmak gayet yapılabilir birşey olsa gerek ki o kalktımı zaten craftlar baya bir mutlu olur :) ilerdede patch vs ile bir kaç ay içinde rahatlıkla craft itemların optimizasyonunu yapabilirler bence ki anlamı olsun. Dediğin gibi 1 e 10 dalınca kendi adamını öldürebiliyorsun e zaten oyunu güzel kılan şeylerden biride bu 1 kişi den ziyade toplu oyun oynamak 100 kişilik mğthiş organize bir clanın bi 200 300 kişiyle kapışması kadar zevkli bişey olabilirmi? hele birde rakip random zergfest hiçbir takım oyunu tecrübesi olmayan insanlardan oluşuyorsa :) ben halen umutluyum kendim denemeden net karar veremem bir kaç ay veririm bu oyuna ben ondan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

heh. sana kotu haberim var dark. oyunun yapisindan dolayi o bok attiginiz 1000 kisilik zergfestler de ayni sekilde savasiyor, sizin gibi "pro elit team"ler de. cunku oyunda taktik dusunmeni gerektiren hic bir sey yok.

Bir hitbox var karsinizda. Skillinize bakmaksizin tutturdukca dmg veriyorsun, 5 veya 10 farketmez. Kimse tek gezmedigi icin siz de 30 kisi geziosunuz ve combat sadece strafe edip kilici saga sola sallamaktan ibaret oldugu icin de hem adama vuruosunuz, hem kendi adaminiza, ve bunu engellemenin bir yolu yok. Wessexte sacma sapan drill kasiolardi 10 aydir. Iste line formation su bu... hepsi yalan oldu heh. Yanindaki adama da vuruosun cunku kilic sallayinca falan. Acaip sacma bir sey.

Aradaki goldu kaldirirlar bir patchle, ne ki bu diyorsun da, oyunun release'ine 20 gun kala olacak sey degil bu.

Oyun maalesef early alpha konumunda. Eger cidden bize yillarca anlatilan darkfall'i yapmak istiyorlarsa, bu tempoda ve bu tester sayisiyla ve feedbackle EN AZ 6-7 ay daha kasmalari lazim.

Soz verdikleri herseyin yarisi var sadece oyunda. Bakin su oyunu hepinize en cok gazlayan insan oynadiktan sonra hayal kirikligina ugrayip, bu denli bir fikir degisimine girdiyse, cidden bisi var. Beta forumlarinda modlar bile oyuna kizmisken, elestirirken, ne kadar eski 2003-2005 uyesi varsa, fanboi'yu varsa elestiriyorsa, bi bokluk vardir.

Bizim hyperion kralinin bile "oyunu oynadikca, ilerledikce darkfall'in cok buyuk bir hayal kirikligi oldugunu anlayacaksin" demesi bazi seyleri aciklamali, ki bu herif 5 senedir olmayan bir oyun icin korkunc gaz alliance yapti, 1000 kisi falan su an herifin oyun ici karekterinin kurdugu ortam icin oynamayi bekliyor.

Uzucu seyler bunlar, ve ilk basta hersey guzel geliyor ama 1 hafta gecince iste yavas yavas anliyorsun.

size tavsiyem... ne kadar merakli olursaniz olun, sakin pre-order etmeyin. Bekleyin trial ciksin, 2 hafta dolu dolu oynayin, sonra girin. Oyunda 150 kisilik clanimiz var, sehiri hemen kurduk, bina mina diktik, ona ragmen bir heves eksikligi var. Demekki sorun cok.


lol bu arada belirteyim, oyunda daha kiyafet gormedik farkli turden, ve herhangi bir dye da yok. Paso olacak dedikleri seyler oyunun release'ine 20 gun kala yok. Sonra eklenir diye gecistirmeyecek kadar da eksik var :) Ben bu kadar diyorum. Umarim sizi tatmin eder, ama pre-order edip te bosuna israfta bulunmayin, oyunun EN AZ 6-7 ayi var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Musluk said:



Sonra oyun fps, yani lmb ye bastikca swing yapiosunuz ve adamin hitboxu tutarsa vurmus oluosunuz. Ole miss yaptiniz, hedef dodgeladi yok. Vuruosunuz. Isterseniz 1 dmg olsun, isterseniz 50. Buna ayar cekilse de bisi degismiyor, daha betada 100+ kisilik clanlar kuruldu bile ve 1 kisiye en az 10 kisi giriyor :) Bu da olumu kolay ve ucuz kiliyor, bu da KIMSENIN itema yatirim yapmamasi dmeek oluyor, bu da kimsenin crafterdan pahaliya item almayacagi anlamina geliyor. Crafter zaten pahaliya urettigi icin o itemi, sana pahaliya satacak, sonra o silah ta uzun kalmadan dusecek mutlaka. Simdi sorarim, crafterin kilici normal mobdan dusen kilictan sadece BIRAZ daha iyi oldugu icin naparsiniz? Gidip belese mob mu kesip lootlarsiniz? Yoksa craftera gidip tekrar bi 100 gold bayilir misiniz? Arada fark fazla olsa bile, insan cok cabuk ve kazara oluyor. O kadar komik ki adam genklerken saga sola savururken kilici kendi adamlarinizi da vuruosunuz ve bu yuzden o sekilde de olmek ve lootlanmak mumkun.



crafterların işi daha da zorlaştırıp yaptıkları itemlar blessli olursa , yada en azından şarjlı (item üstündeydek 5 kere ölünce lootlanabilir hale gelse atıyorum ? ) olursa craft canlanır piyasa canlanır.
diğer söylediğin yanlışlıklar zaten hemen düzeltilmeli.Craft için para ödemek saçma, %1 de de %100 de de aynı şans saçma.Staminaya bağlı kapışmalar saçma.
Player house olmaması benide derinden yaraladı.Ev döşeyip glacier stafftan florasan yapmayı umuyodum:(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya belli olmaz hemen ümidiniz kaybetmeyin, ben kaybetmedim açıkcası. Oyunda tabi ki dengesizlikler oalcaktı combat sisteminden zaten bkelentim buydu karambol oalcağını biliodum spam şeklinde melee combatın, ama bi formasyon gerektirecek yine bunlar massive savaşlarda vs. Oyun sonuçta hala sandbox oturup bu sistemle bütün gün mob kesip xp kazanıp leve latlayıp son levela ulaşmaya çalışmıcaz, takıclaz öle mal mal yine 3-5 arkadaş toplanıp etrafta gezip insan genkleyip lootlasan zevk alırsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tepkilerim fazla gelmis olabilir malum yasadigim hayal kirikligi buyuk oldu oyunla ilgili. Ben de mantiksiz bir adam degilim, nelerin sonra eklenebilecegi, nelerin eklenmeyecegini bilirim. Sorun bir haftadir "neyse bunu da tweaklerler gecer" diye kandirdikca daha fazla sacmalikla yuzlesmem. Ama cidden anlatilinca anlasilacak bisi degil, oynayinca siz de yasarsiniz, umarim oyunu da seversiniz :)

Ama beta forumlarin hali de cok ic acici degil, kimse acik secik nefret kusmuyor, ama ilk gunlerdeki I <3 this game furyasi bitmis coktan ve elestiriler yavas yavas agirlasiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya bu sektör büyüddükçe kalitesizleşiyo resmen.Eskiden MMORPG oynayan insan sayısı çok daha azdı ama zamanına göre 1000 kat kaliteli işler çıkıyodu piyasaya(UO,EQ,Daoc..vs).İçi boş vaatler verip oyunu kakalıyor adamlar.Artık bana fail gibi gelmiyo bu patlayan oyunlar.Box parasıyla oyuna yaptığı harcamaları şöyle böyle çıkarıp idiot funboiların ve de oyuna umut bağlayan inatçı insanlardana ekmek yiyen dolandırıcılar gözüyle bakmaya başladım artık firmalara.
O kadar da takip etmeden yaya yaya bekliyordum oyunu ama içten içe de deli gibi heycanlanıyodum.Bu da yalan oldu Musluk'un kritiğini okuyunca.Başka hobiler edinicem.Dikiş nakış kursuna gidicem yeminle öff.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...