Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Update: Oyun Subat 25'e ertelendi. 22 Ocakta Sinirli Slotlu Trial Baslayacak[Status Tartisma Topic'i]


narsor

Öne çıkan mesajlar

Lütfen burda hiç girip görmediğiniz, oynamadığınız ve hali hazırda çok az bilgi sahibi olunan bir oyundan bahsederken daha dikkatli olalım. Aramaya inanalım. Direk forumlardan bir alıntı yapıyorum, taming var demiyorum ama yok olduğu da kesin değil. Ayrıca taming diye bir skill bile var ama şimdilik sadece ata binmeye yarıyormuş bir beta leak de SS da görünüyor.


"Darkfall's basic racial mounts are widely available, and can be purchased from NPC merchants. Any player can own as many of these mounts as he can afford. In Darkfall, mounts are fully controllable by the player. Character control is maintained while riding; the character can equip items, attack, look around, etc. The player's riding skill affects the mounted maneuverability, mounted combat effectiveness, as well as movement speed to a lesser extent.

Mounts can be stored safely after use, but they can be taken over if left unattended, or when the rider is killed. Mounts will take damage, slowly regenerate their health, and they can also be killed. There are running and walking mode, and they can also jump and swim. Armored mounts and a taming skill are features under consideration."

this is from ignvault on an interview with darkfall devs... read up on your facts before you post fiction...

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Taming sadece mount, bi ihtimal de vanity petler için kullanılacak bi skill. UO benzeri taming koymuyoruz çünkü all kill no skill istemiyoruz demiş devler zamanında. Katılmıyorum bence pet yönetmek ayrı bi olay, dragon tameletmezsin olur biter ama aventurine böyle diyor. Ayrıca oyun aventurine e geçmeden önce UO benzeri taming olacak deniyordu. Vazgeçtiler sonra.

Yani taming var, ama bizim bildiğimiz anlamda taming yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abı, ben orda aim kasıcam, bilmemne kasıcam, ok yapmuru altında buyu yagmuru altında melee yapıcam hoplıycam zıplıycam bı kalkana gecıcem bı mızraga gecıcem bı baltaya gecıcem,

sen all kill diyip ai la adam kesiceksin.

yok öle yapma.

"all kill no skill"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu oynadikca dunyayi daha cok gezme firsati da buluyorum. Dunyada cok guzel yerler var, Fortlar var, cok guzel cizilmis ruinler var, npcler de az da olsa guzel.

Ama bisi farkettim bugun o da oyunu oynama heycanimin azaldigi. Maalesef oyun eglenceli olsa da, soz verdikleri herseyi oyuna dahil ettiklerini, ama yarim yamalak ettiklerini goruyoruz. Meslea,

Dunya 8 saat cidden, ama 3/4'u su yani... kara kisimlarini bir uctan diger uca 2 saatte gidebilioruz. Bu kotu bisi degil, ozellikle zirt pirt kal ort por yapamayacagimiz oyunlarda, ama maalesef ev dikme acisindan onemli bir detay. Ben sahsen oyunu 4-5 yildir aktif olarak takip ediyorum (manyak gibi oyunun cikisindan 3 sene once guilde girdim yahu) ve en buyuk hayalim evimi alip, guzel bir yere dikip vendorumu da koyup oradan esya satmakti (Faq ve dev interviewlarda defalarca bu ogelerin yer alacagina dair soz vermislerdi). Simdi gel gor ki birakin lego gibi kendi evimizi dizayn edecek bi ortam olsun, kendi evimiz bile olmuyor. Sehiri guya planlayacaktik falan, o da yok... 5-6 tane bina var ve sonsuz bir grind gerektiriyor, senden korkunc miktarda materyel isteyip bi de fail rate'i olacak, karsiliginda da oyle janjanli olaylari yok.

Bize 5 yildir bolgesel bankacilik olacak dendi, karavanlar olacak dendi, yok oyle bisi, banka global olmakla beraber, guild bankler de ayni sisteme dahil. Kisaca farmladigimiz esyalari bankaya atip, esyalari teleportlayabiliyoruz sehirlere, ne kervan olur bu oyunda o zaman, ne de trading ship.

Crafting zaten uzdu beni, resource gathering UO gibi olsa da, UOdaki craftingi zevkli kilan farkli degerli materyeller cok cok az ve skill seviyeniz oyuna cok az etki ediyor. Skilliniz size mesela sadece yeni hareketler veya kullanabileceginiz silahlar unlock ediyor, herhangi bir dmg'a katkisi falan yok bariz bir sekilde. Bir item craft ederken para oduyoruz, cok cok anlamsiz geliyor. Sen farmlamissin 30 odun, 30 demir, ok yapacaksin, bi de para veriosun her ok icin nedense.

Bunlarin hepsi zamanla gecer diyordum ki en sonunda magery'i gordum. Magery cidden cok uzdu beni. Regler korkunc pahali olmakla beraber gather ederek te toplanabiliyor ama teker teker ve nadiren. Oyunda target olayi oyuncuya bagli oldugu icin skill seviyesi size sadece atabildiginiz buyuleri unlock ediyor. Baska birsey degil. Ben zamanla fizzle orani azalir diye dusunuyordum, 70-80'e kasanlar hala fizz oluyor bazen diyor. Devler duzeltecez denge ayari dese de onemli bir dengesizlik bu.

Ama en buyuk uzuntuyu combatta yasadim. Oyunun 100% calisan tek kismi combat ve heycanla skillimi kastim falan filan ama gel gor ki her silahi kastikca acilan 4 skill AYNI. Ve herhangi bir faydasi da yok. Soyle armour'u azaltan, snare eden, stun eden hic bir sey yok. Ayni 4 attack var, ve cok standart seyler (Biri biraz daha sert vuruyor, biri kacan birini yanina cekiyor kisa mesafeli, diger 2 si de sert vurmanin gelismis halleri). Bize anlatilan sey polarm'in farkli yerde, kilicin macein farkli yerlerde iyi olacagiydi. Mounted combat cok kotu, ata binmek sizin staminanizi dusuyor nedense ve swing animasyonu dahi yok, vurdunuz mu vurmadiniz mi anlamiosunuz bitek mount saldiriyor.


Ozet: Oyun zevkli evet, ilk gunlerde cok eglendim... ama bir yerden sonra pvpnin hizli strafe ede ede kilic sallamak oldugunu anlayinca cok uzuldum. Tesellim hep skill aldikca duzelecek demekti, duzelmedi, yine ayni sekilde saga sola gidip adamlara vuruosunuz. Zamanla duzelir belki, devler her allahin gunu bir suru sey ekliyor oyuna, cok guzel calisiyorlar, ama maalesef zor ya. EvE 'e cok benzetiyordum ilk basta ama eve soz verdigi seyleri yaptirdi, ve cok guzel bir player driven ekonomisi de vardi, burada yalan olur player ekonomi. Crafterlarin baslangicta daha combata zorlanmasi ve sattigi itemlar her ne kadar "ustun" olsa da kimse ugrasmaz almaya. Cunku 2 dk da bir oluyoruz, vurulan dmglar yakin ve salladikca kilici tutturuyorsunuz hedefi mutlaka. 10 kisi olup ayni hedefe birer kere vursaniz oldurursunuz kesin, o yuzden kimse crafterdan esya mal almaz. Craftingin getirisi cok cok az ve fazla olsa bile her seviyeyi parayla almak zorunda.


Oyun konsept ve potansyel olarak iyi gorunuyor, dunyasi sasirtici derecede guzel ve eglenceli... ama bos. Combat ilk basta cok heycan verici ve korkutucu, ama bir yerden sonra donla gezip LMB spamfestine donuyor, bunun icin M&B ve Age of Chivalry var zaten. Oyunu aranizdan bir cok kisi begenebilir, ben de begenirim craft ve housing olayi bana agir darbe vurmasa.

Onceleri kesin pre-order ederim diyordum ama oynadikca eksiklikleri goruyorum ve uzuluyorum. Maalesef adamlar cok stabil bir client yapsa da, cok eglenceli ve ince detayli bir dunya yapsa da, Gemicilik gibi guzel konseptler koysa da, temel konseptler biraz sevk kirici ve benim gibi crafter hayali kuranlar icin de agir darbe. Oyunu beta sonuna kadar oynamaya devam edecem, ama boyle giderse ugrasmam buyuk ihtimalle.

EvE online halen en iyi MMO.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya pet olmasın abi istemiyorum ki binek olsun yeterdi. Binek'te ne biliyim kendisini kesene saldirabilir yada hiç saldirmasin öyle malak gibi dursun ama tamer olsun oyunda ya. Uo'dan iyice kopmuşlar sonuçta yine.

olacak dedikleri tamer'lık yok , düzgün craft yok,(en azından bildiğimiz kadarıyla düşük lvl'lılar için birşeye yaramıyor) , ev sistemi yok , vendor yok e ne var peki oyunda uo'a benzen peki ?


Böyle hep ilerde olucak vs... laflarla gitmez bir oyun. Yarım yamalak çıkan oyunların hali ortada.

(aoc,warhammer,tabula rasa vs.. ) Şu bir gerçek ki her oyunun release'te birtek şansı var o şansı iyi değerlendirmezse o oyun ölür. Ölen oyunda birdaha hortlamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sevgili azmo hepimizi gaza getirdin ve galiba oyun fail olmuş anladığım kadarıyla. Yani en azından release'te düzgün bir oyun beklemiyor bizleri buda o oyunun patlaması demektir.

Şimdi bizi getirdiğin gazami, heyecanamı üzüliyim diyicem ama senin uğraşını, emeğini görünce bu oyun için

Birtek senin harcadığın emeklere üzüldüm yeminle :D


Birde oyundan bahsettiğim bir sürü arkadaştan küfür yiyorum şuanda eminim :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir baska sorun da targeting bu arada. Sunu gordum ki, fps oyunu yapacaksan fps olsun, RPG yapacaksan da rpg. Kilici sagdan sola savururken her attiginiz mutlaka vurur adama, onun da her attigi size vurur. Bu dodge gibi seyleri imkansiz kiliyor. MMOlarin en zevkli yani, oha ne guzel dodgeladim falan demek, bunlari gormek. UO da arada miss ederdik falan heycan yapardik. Bunda yok oyle bisi.

Bunun bir kotu yani da skillerin size birsey vermemesidir. Skill aliyorsun, mesela swordsmanship 30 oluyor 20 den, heycan yapmioisun cunku bir etkisi yok. Yine vuruosun yine vuruyorsun. Yine strafe + lmb spam, yine spam. Her 15% skillde yeni ability falan acilsa hadi neyse derim, ve her silahin bir ozelligi olsa, ona da neyse derim ama mace'te ayniiii, kilic ta. Sadece base damageler farkli. Ben macele armour azaltamayacaksam, daggeri zehirleyemeyeceksem, kilicla decapitate edemeyeceksem, baltayla stam dusuremeyeceksem NE anlami var? Aklimda yillarca cilgin planlar vardi, crimsonu kurarken bile diyordum cakal gibi, iste arcane mace kasar, mortis kilic, ben axe, stam dusururken bir yandan dmgleri mortis verir o arada armouru da azaltir arcane vura vura... yok, oyuna girersek 10 kisi strafe yapa yapa tus spamlicaz. Wow falan da ayni sey 2-3-4-2-3-4 spamlamakla geciyor, ama en azindan fark oluyor, bir degisiklik var. Bunda o yok.

Ve tekrar belirteyim, ev olayinin kalkmis olmasi, hem de hic bir yerde aciklamasi olmadan, beni derinden yaraladi :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Masticore said:
sevgili azmo hepimizi gaza getirdin ve galiba oyun fail olmuş anladığım kadarıyla. Yani en azından release'te düzgün bir oyun beklemiyor bizleri buda o oyunun patlaması demektir.

Şimdi bizi getirdiğin gazami, heyecanamı üzüliyim diyicem ama senin uğraşını, emeğini görünce bu oyun için

Birtek senin harcadığın emeklere üzüldüm yeminle :D


Birde oyundan bahsettiğim bir sürü arkadaştan küfür yiyorum şuanda eminim :P


ya bana koymaz, oyun cidden bu sikintilara cevap verebilseydi cok cok eglenirdik, ama su haliyle kendi kafamda kurdugum guzel planlar ve hayalleri yok olmus goruyorum. Beraber oynaya oynaya keyif alacagimiz bir oyun bekliyordum, herkesin farki gorev ustlenip, bir suru dukkanimizin olup, bir yandan crafterlarimizi korurken bir yandan ormandan gecen yollari tutmak gibi falan... cogu yalan oldu. Su anda oyuna baslasak kafasi kopmus tavuk gibi daire cize cize lmb spamlicaz ve adam oldurunce de AHI AHI diyecez :) melee FPS oynamak istesem bir suru alternatif var, ve ayligi da yok :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyicene okudum uzucu sanki yapimcilar 8 yildir uyumus... ben ilk duydugumda full ozgurluk diyorlardi muslugun anlattigida oyunda hic ozgurluk yok diyor (crafter bile klicla npc avlicak)

evet malesef hala ne iyi mmo eve :(
bu arada mortal online la ilgili pek hayal kurmayin
bu arada arkadaslar swgemu bagis bekliyor crafting i oldukca guzel pvp si bildik tus sistemi :( atmosfer guzel sehrin gobeginde asi lere rahat saldira bilrisiniz :) (aslinda pek rahat deyil)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun adi Grindfall olmali. Hersey bir grind... skill almak gold istiyor, bir grind, item yapmak bile resource ve tool elinde olsa da para istiyor, yine grind. Clan city dedigin sey korkunc bir grind zaten, ve skilli 10k (cok cok para), toplasan guild basi 1 veya 2 tane olur ve cok amacsiz.

1 de de ayni fail rate, 100 de de ayni fail rate. Skillerin bir anlami yok. Baslarda oyun cok iyi gelmisti cunku skiller azdi, arttikca eglencemiz de artacak diye kandirioduk birbirimizi, alakasi yok... 65 mining var, hala 50% failrate nerdeyse. Oyun maalesef tahmin ettigimiz ve korktugumuz gibi oldu. Cok sey soz verip hepsini yarim yamalak yapmak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu var dediğin gibi player housing ve vendor durumu kötü olmuş bende hayaller kuruyordum; fakat ben mesela bu oyuna tamamen pvp için başlıycam ve abartı bi dengesizlik olmadan pvp zevki vericekse ffa loot halinde ozaman sorun yok :) ama bence dediğin rare ore vs eklenir yani sonuçda devler mal değil görecekler zamanla adam kesip 3 kurus etmeyen mal ala ala milletin bayıcagını ekliyecekler bişiler elbet bence birçok şey fixlenicektir sen bu yazdıklarını aynen beta forumlarınada yaz(ki bence yazmışsındır :P )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nda kalkınca adam akıllı neler olmus bitmis durum ne öreniriz zaten ama benim anladığım akdarıyla Azmo pek mage kasmamış ve diğer testerlarında kastığını sanmam greater magic vs geçen yoktur heralde daha sonuçda kısa zamana kadar surekli char wipe yapıyorlardı diye biliyorum. İleride daha birçok spell school var zannetmiyorumki daha insanlar onları test etmeye başlamış olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beta forumlarinda son gunlerde cok buyuk hava degisimi var. ilk basta herkes oyunu gormus olmanin verdigi cosku, ve harika ilk izlenimi icin (evet cidden harika bir ilk izlenimdi, maalesef oyunun geriye kalan tum olayi da ayni skeilde seyir ediyor) guzel tatli takiliyordu. Simdi yavas yavas sikayetler artmaya balsadi, ve sikayet edenlerin arasinda cok fazla 2003-2004 uyesi var, hatta modlarin HEPSI sikayetci oyundan heh.

PVP ise ilk basta zevkli ama sonra sen de goreceksin, strafe edip lmb spamlamakla geciyor. Bunu da degistiremeyeceklerini farkettim cunku herhangi bir taktik yapmanin anlami yok. Adamin hitboxuna isabet ettigin surece 1 skille de vuruyorsun, 100 skill ile de. Hatta oyunun her alaninda bu sorun var. Maden kazarken 1 skill ile de de bir nodedan 11 maden cikiyor, 100 de de. 1% de de 50% fail, 100 de de 50% fail orani. Yani oyunda ciddi bir asama kaydetme hissi yok. Hersey sonsuz bir grind. UO da 1-2 gunde gmlioduk skilleri ve zevkliydi, skill arttikca boyle basari orani da artiyordu, oyun zevkli oluyordu. Bunda herhangi bir "basarma" etkisi yok, skill sadece yeni maden tipi, yeni silah tipi ve yeni combat skill aciyor. Baska bisi yok. COD 4 gibi yani, sniper riflela 50 kisi oldurursen durbun veriyor falan filan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

D@rkwish said:
nda kalkınca adam akıllı neler olmus bitmis durum ne öreniriz zaten ama benim anladığım akdarıyla Azmo pek mage kasmamış ve diğer testerlarında kastığını sanmam greater magic vs geçen yoktur heralde daha sonuçda kısa zamana kadar surekli char wipe yapıyorlardı diye biliyorum. İleride daha birçok spell school var zannetmiyorumki daha insanlar onları test etmeye başlamış olsun.


makrocular her yerde. 80-90 magery kasan cok kisi var, ben 90 mining kastim makroyla (sehir icinde bir tas buldum ve kazdim). skiller zaten COOOOOOOOOOK yavas ilerliyor, bir de gelisme hissi vermiyor. Bilmiyorum, bu kadar ovdugum ve gaza getirdigim bir oyunun cok basit bir olayda bu kadar fail olmasi uzdu beni. Ama umarim oynamak isteyen arkadaslar oyundan zevk alirlar :)

ayrica zaten istesen de cok fazla kasamazsin, hersey COK pahali. Bir buyu almak 400-500 gold. Bu da en az 60-70 tane NPC kesmeye denk geliyor. Bi de regler var, bi de fizzle sansi. Cidden cildirtiyor oyun. Hersey bir grind.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...