Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Airbag hakkında bir soru


JsH

Öne çıkan mesajlar

Amaaan kemere ne gerek var, surdan suraya gidicez zaten diyip kaza yapanlar, tum kaza oranlarinin %80 ini olusturuyormus. Hatta ve hatta genelde ilk 10 dakikalik surus icerisinde oluyormus. Uzun yolda ztn 100+ km hizlarda seyredildiginden olasi bi kaza sirasinda bi ise yarayacagindan hayli supheliyim.

Bu trafik kazalariyla ilgili bi rapor vardi soyledigim seyi daha bilimselce soyleyen, ama bulmaya useniyorum =P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kemer en basit ama en etkili hayat kurtaran güvenlik donanımı bir arabadaki bu su götürmez bi gerçek...

Ama alışkanlık isteyen bir donanım. Şahsen beni çok rahatsız ediyor kemer takmak.

Bir de şöyle birşey var ne kadar bilimsel olacak bilemem ama, şöförün önünde direksiyon olduğu için kemersiz yapılan kazalarda genelde şöförün hayatı kurtulur. Kemer takmayan yolculara olur olan. Kemersiz yolcu sert bir çarpışmada ön camdan uçabilir ya da kafasını bi yerlere vurabilir, ama şöför refleks olarak direksiyona tutunarak destek aldığı için bi nevi kemerin görevini gerçekleştirmiş oluyor =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dramatization: on
Direksiyon dolayisiyla kirilan kaburgalarinin akcigerine batip ic kanamaya sebep vermesi, ayni sekilde carpismanin etkisiyle kirilan iki kol da mi disari firlamaktan daha tercih edilebilir bi durum? =P
dramatization: off

Birde su emniyet kemeri uyarisi var mesela, 2.5 dakika boyunca giderek artan frekanslarda ditildayip duruyor. Insanlar nasil onu duymamazliktan geliyor onu hic anlamiyorum. Ben kemer aliskanligimi mesela onla kazandim, simdiki aracim uyarmamasina ragmen aynen biner binmez takarim.

Cozum olarak fake kemer tokasi takanlar, koltuk altindaki agirlik sensorunun kablosunu kesenler vb.
Araclarda ilginc, surucu olmayan araci hala surulebilir tuttugu icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o kaburga kirma olayini bir anlatayim

simdi bu emniyet kemerini bulan volvo biliyorsunuz, hatta logolarindaki isaret oradan geliyor. Neyse bunlar sonra hayrina bunun patentini acik hale getiriyorlar ki herkes yapsin. Neyse ilk volvolar bu emniyet kemerini koydugunda cok sert yapilmis bir cok kaburga kemigi kirigina yol acmis. Su an icin ortalama bir insanda buna yol acmiyor. tabi sans talih kader
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hala kötü markaların kemerleri kaburga kırıyor ya.

Aktif kemer gergi kontrolü falan oluyor arabalarda, onlarda yaşanmıyor bu problem pek.

ama mesela ladanın kemeri bildiğin naylondan imal ediliyor, çok sert bi malzeme esnemediği için kolay kolay kırıyor kaburgaları.

ama mesela mercedes en son hindistan cevizi lifinden imal ediyordu emniyet kemerlerini =)

materyalle alakalı bi durum yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
peki airbag, gözlük kullaan kişilerde nasıl bi etki yaratıyo açılınca ? yani malum gözlük burun üstüne oturan göze yakın bi alet. yüzüne bişey çarpınca önce burun üstüne oturan 2 ufak kızak direk gözle burun arasında yumuşak yere girmezmi? gözlük çerçevesi adama lens olmazmı ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...