Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul'da bugün (08.09.08) sabah köprü trafiğine çıkanlar


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Baggio said:
Bunun nesi kötü ki yani, mal mıyız neyiz itiraz ediyoruz, canımız cehenneme. Arabamız var çünkü, tü kakayız biz.

(İşte bu mülkiyet düşmanı zihniyetten oy toplamak için de güzel bir çalışma ayrıca metrobüs, ilk mesajımda kastettiğim buydu bazı arkadaşlar başka yerlere çekse de.)


Her ne kadar fakir fukaradan oy alan bir belediye olarak orta ve üstü sınıfların dertlerini çok fazla sallamadığı için bu metrobüs kalabalığına kalkıştığına inancım tam olsa da, bu durum insanların iki metreye 5 metre arabalarında, litrelerce akaryakıt harcayarak tek başına seyahat etmeyi terkedip bu ülkeye doğru düzgün bir katkıda bulunması için bir fırsattır bu metrobüs olayı.

Batıda bunun çok örneği var. Özel arabayla bile gidilse o arabayla çok kişinin yolculuk etmesi teşvik ediliyor, misal tek kişinin bulunduğu özel araçtan yüksek köprü-yol vs ücreti alınırken araçtaki yolcu sayısı arttıkça bu fiyat düşüyor.
Mesaj tarihi:
Şu marmaray ile beraber uzun metro yapılıyor baya bi katkı sağlayacaktır. Artı olarak kritik noktalara tüneller açılıyor karayolu dahilinde bunlar gayet yararlı şeyler. Ama evet ana fikir insanları toplu taşımaya çekmek.

Aman ben metroya binemem , of karizmam bozulur şeklinde tripçi şaziye birçok insan var.
Mesaj tarihi:
ya bügün yaşanır yani normal
hayır bügünde bişe var hiç karşıya geçmeyen insanın geçesi geliyo bişe oluyo okulların açıldığı gün metrobüs metro 10 şertili otoban vs.yani hiçbişe kar etmez abicim, sanki insalar trafiğe çkmak için bu günü daha çok bekliyolar anasını satıym
Mesaj tarihi:
Şehir içinde mesela 4x4 nedir abi? 1.5 şerit kaplayan yarma gibi jipler, trafikte isterse 8x8 olsun gitmiyor babacım işte. Şehir içine 4x4 girişi yasaklansın kardeşim, gövde gösterisi yapacam diye audi q7 alıp kaldırıma park edip giden adam cezalandırılsın. Hız göstergesi 200 üstü olan arabada yasaklansın. Amaç bir yerden bir yere gitmek mi, şehir içinde rally yapmak mı? Taşıma adı üstünde, bin bir yerden bir yere götürsün, 300 kadranlı araba neye yarar şehir içinde? Git İzmit pistine takıl sabaha kadar. Minibüs, dolmuş, taksi, bunlarada "soförü insan olmak zorunda" kuralı getirilsin. Bu gibi önlemler alınmalı arkadaş, yoksa bu trafikten sittin sene kurtulamayın.
Mesaj tarihi:
Horizon said:
Aman ben metroya binemem , of karizmam bozulur şeklinde tripçi şaziye birçok insan var.


Bizi de deliler sarmadı, iki nokta arası düzgün metroyla yeterince hızlı (hususi araç kadar hızlı olmasını beklemiyorum da, 3 katı da olmasın bir zahmet) ulaşım olsa bineriz tabii de, arabam varken saçma sapan altyapılar yüzünden "minimum" iki aktarma gerektiren tramvay/metro/otobüs ağımızın nesini kullanayım yani, bir yere kadar.
Mesaj tarihi:
köprü 3 şerit olduktan sonra e5'in 232323 şerit olmasını istemek ne işe yarar hala anlayabilmiş değilim
emniyet şeridi gerekli ama kaza olduktan sonra illa ki tıkanıyor yol
Mesaj tarihi:
Ya zaten toplu taşımaya teşviğe laf eden yok. Otobüslerle 2 saatte gidilecek yolu 1 saate indiren her türlü çözüme okey.

Yalnız madem yapıyorsun, bak metro için tünel kazmak pahalı diyelim. E sen yolu zaten ayırdın 2 yıllığına yolu ayırıyorum dersin alttan tüneli kazacağına yüzeyden kazarsın maliyeti daha düşük olur ve İstanbul gerçek bir çözüme kavuşur. Metro hattını tamamlayıncada üstünü tekrar yola katarsın..

Hadi bırak metro yapamadın diyelim. Peki sen madem yolu ayırdın, e neden petrole muhtaç bir ülkede hala raylı sistem yerine lastik tekerlekli ve petrole dayalı bir çözüm getiriyorsun? Otobüse para vermek kolay ray pahalı diyelim. E günü kurtarmak diyen arkadaşlara soruyorum peki bu nedir?
Mesaj tarihi:
anam. konu ne olmuş :)

ya metrobüs kısa sürede bitip, oy alma amacıyla "bakın sizin için çalıştım" demek için gösterilecek bi harcama sadece zaten. Ulaştırma amacı falan kesinlikle yok, yolu direkt ayırarak kaçınılmaz şekilde daha hızlı ulaşmasını sağlıyo otobüsün o kadar. EDS gibi bişey kurup da o şeridi bu otobüslere ayırabilirdi, daha da ucuza gelebilirdi belki, İngilterede olan "Bus Lane"vari bişey olurdu tam. Hem o zaman köprüden bile geçebilirdi bu araçlar. Ama yok, o yeterince somut bi görüntüye sahip değil, sadece "otoyoldaki şeridi otobüse verme" diye görülür. Bunun kendi yolu var, altyapısı var falan, daha iyidir bu. hah.
Mesaj tarihi:
@Vodan
said:

alttan tüneli kazacağına yüzeyden kazarsın maliyeti daha düşük olur


Bu söylediğinde ciddi misin? Daha doğrusu şöyle sorayım. Daha önce hiç Taksim-4.Leven metrosuna bindin mi?
×
×
  • Yeni Oluştur...