inf Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Merhaba arkadaşlar, patinaj bölümündeki ilk başlığım galiba bu. Hemen soruma geçeyim. Düşük bütçemle, beni maddi açıdan da fazla bunaltmayacak, 2.el bir opel corsa almak niyetindeyim (2001-2005 model arası). Tabi niyet ekonomi olunca ilk olarak dizellere yöneldim.Ancak artık eskisi kadar avantajlı olmadığı konusunda bir izlenime kapıldım. (Gerek yakıt fiyatlarının artışı, gerek bakım masrafları) Fiyat açısından bakınca da özellikle van modelleri gayet uygun. Ama dediğim gibi, 2.el bir araç alacağımdan, garanti gibi bir lüksüm olmayacak. Servis maliyetleri ciddi bir tehdit gibi duruyor :) Ayrıca vanların ticari-hususi, yok arkası camlı, ruhsata işli, koltuğu takılı tadında bir sürü ıncık cıncık detayı bulunuyor. Bunların gerekli prosedürerinin bana ne gibi bir maliyeti olur? Tabi ruhsata işli olması gereklimidir, ya da işlettirme prosedürü uzunmudur? gibi bir sürü soru zinciri beraberinde geliyor.. 1.0 motor olan corsaların da uzun yolda neredeyse 720-800km civarı bir menzili varmış.(Ufak tefek fan gruplarına rastladım ve edindiğim bilgi bu yönde) 3 silindirli ve motordan bağımsız çalışan klimaları varmış. Triger kayışı da zincirli olduğundan değişim gerekmiyormuş vs. Yakıt tüketimi ve işletim gideri açısından uygun bir alternatife benzettim. 1.2 motor seçeneğini de 1.0 motora alternatif olarak koydum. Zira 2. el olarak 1.2 daha yaygın,edinmesi daha kolay gibi. Ama güçten ziyade, ekonomik oluşu öncelikli tercihim. Bu noktada daha tecrübeli olanların önerileri gerekli oluverdi :) kilometreleri az sayılmayan, yaşlı denebilecek araçlar neticede.. Fiyat aralıkları da oldukça yakın. Ne yapmalı, ne etmeli?
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Kız arkadaşım için aynı mevzu üzerinde bizimde sorularımız var bu yüzden çok net cevaplar veremeyeceğimi öncelikle belirteyim. Ayrıca ikinci elde de seninle kapışacağız bu durumda en iyi arabayı önce kim alacak diye :p Şimdi öncelikle Van konusuna değineyim. Bu Van'lar 2003 yılında sanırım popüler oldu. Corsa 1.7 DTI Van modellerini alıp çok uygun fiyata koltuk, cam taktırıp ruhsata işletip kullandı insanlar. Daha sonra devlet uyanıp aracı ticariden binek'e çevirme prosedürünü zorlaştırdığı için bu modellerden alacaksan kesinlikle ruhsatta Hususi olarak görünenleri tercih etmelisin. Yalnız ruhsatta bu şekilde belirtilmiş olsa dahi bunların pek tutulmadığını ve ucuza satıldığını göreceksin. Yalıtımları binek Corsa'lar gibi değil iş amacıyla üretildiğinden birazda donanımdan kısılmış. Mesela müzik sisteminin bilgi ekranı yok torpidonun üzerinde. Ben Van modellerine uzak durmanı öneriyorum ucuza alabilirsin ama satarkende para etmeyecektir. Motor mekaniği konusunda şüphen olmasın 1.7 DTI motorlar Isizu üretimi olduğundan dayanıklıdır. Corsa 1.2 veya 1.0 arasında ise, bana sorarsan 1.0 olanları tercih edilebilir aslında 60 HP ve Easytronic olanları bayan için çok uygun ben kız arkadaşımın bunlardan almasını istiyorum çünkü bütçemiz kısıtlı ve birazda 1.2'lerden daha ucuz haliyle. Yalnız erkek için biraz sıkıntılı olabilir çünkü biz ara sıra kafamıza esip gazı kökleyebiliriz eeeh deyip bir bayan şoförün arkasından sıyrılmak isteyebiliriz. Bu gibi durumlarda araba 1. vites haricinde pek gitmeye niyetli değilmiş diye duydum. 0-100'ü 20 saniyeye yakın yani 100'e çıkana kadar zaten gideceğin yere varıyorsun :P Biz tahmin ediyorum ki 1.2 motorlu bişey alacağız. Burada da 3 kapı ve 5 kapı seçenekleri ortaya çıkıyor. 3 kapılılar ikinci elde daha ucuz dolayısıyla satarkende yine pek para etmeyecek talep daha düşük olacak. 5 kapılılarda hep beyaz renkli ve 95 bin km gibi yol yapmış arabalar. Bu sebeplerden ötürü benimde aklımda hangisinden alacağımız konusunda net fikirler oluşmuş değil. Yinede yazdım belki senin işine yarayabilir. Bu arada o modellerdeki çoğu Corsa'nın ABS'si yok. Her ne kadar ABS'nin hayati birşey olduğunu düşünyor olsam da kız arkadaşıma laf geçiremiyorum bütçesini zorlamaya pek yanaşmıyor.
Kharon Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Dizelde benzinliye gore ek bir bakim masrafi yok oncelikle bunu soylemek lzm. Yakit masrafina gelirsek dizel bi suredir goz korkutucu sekilde artti ama son indirimle yine kabul edilebilir duzeylerde. tabiki arac fiyatini dusununce o kadar da mantikli bir secenek olmayabilir seninde coktan dusunmus oldugun uzere. Vanlara gelirsek, bilmiyorum bu boyuttaki ticariler makasli mi oluyor? cok bi bilgim yok ama, su genellemeyi rahatlikla yapabiliyorum ki , ticari arac hor kullanilir. Vodanin degindigi ruhsat problemlerinden once bunu goz onunde bulundurmak lzm. 1.7 motorlar vergi baglaminda uzucu olabilir bu yuzden 1.3cdti dusunmeli , fakat 2004 oncesi dizel kalitesinde belirgin bi kalitesizlik oldugu icin daha genc araclar tercih etmeli. Sorun su ki 1.3cdti lari istenilen fiyata bulmak biraz zor olabilir. uzun lafin kisasi, ben olsam van, 1600cc den daha hacimli motor ve 4(2004 oncesi) yasindan buyuk dizel arac dusunmem. Birde illa corsa mi diye sormak istiyorum. vw nin 1.4tdi motoru da mesela dusundugun fiyat araliginda gayet guzel ve ekonomik bir motordur. 2004 skoda fabia tdi(kasa degistirdigi icin bariz derecede ucuzladi), vw polo tdi fln da bakilabilir gibi geliyor bana.
Namessar Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 polo nun dizelleride aynen benzinli poloların yaptığı gibi su gibi yakıt iciyor. aynı motoru baska kasaya takınca sorun yok. polonun sırrı ne VW ne yapmıs bu kasaya da boyle olmus cozebilmis degilim.
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 VW'de 8V hastalığı var belki valfleri disable ediyolardır :p
aktiftablet Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Fabianın içi corsaya göre daha güzel duruyo, bi üst sınıfmış gibi.
inf Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Şöyle aslında, şu aralar kullandığım araç zaten 2001 model bir ford focus ve yakıt açısından iflahımı kuruttu diyebilirim hiç çekinmeden :) Bir ara gözümü karartıp ford ka edinmeyi bile düşündüm:P Vw modellerine karşı da,edindiğim tecrübelerden yola çıkarak ciddi bir ön yargım var yakıt tüketimi konusunda. Fabia olabilir aslında ama biraz araştırmak lazım. Hiç kullanan birileri yok çevremde. Kullanım şeklim çoğunlukla istanbul içi ve ayda 1 ya da 2 istanbul-ankara arası uzun yol. Yazılanlardan yola çıkarak van tercihini bir kenara koyuyorum. 1,0 ve 1,2 modellerini üste aldım :) Manuel vites harici seçenekleriyle iligli rahatsız edici şeyler okudum. İstanbul trafiğinde çok ısınıyormuş, araba kendini kapıyormuş falan gibi şeyler. (Bir de direksyon kutuları problemliymiş anladığım kadarıyla(tüm corsaların)). Bu yüzden ilk tercihim manuel de ısrarcı davranmayı planlıyorum :) peki corsa 1.2'nin teknik verileri elinde olan varmıdır acaba? hatta 1,0'ın da olabilir. Bir çok yerde, bir sürü farklı şeye rastladım. Artık hiç birinden emin değilim :)
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 http://www.otokritik.com/fabrika-teknik-verileri-model/999-2001-model-Opel-Corsa-12i-16V-5K-otm.html 1.2 varda 1.0 yokmuş benim sitede. 75 HP yeterlidir. Yalnız Corsa'ların Twinport olmayan 1.4'lerinin kontrolsüz derecede yakıt yaktığını söylediler bi forumda. Günahı boyunlarına diyelim :)
Kharon Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Fabia kullanimi cok yumusak, donanim olarak bir cok ust sinif arabadan daha dolu, ic hacim olarakda sikinti yaratmayacak sekilde genis bi arabadir boyutuna gore. Servis olarak vw grubu bakiyor ztn, yuruyen aksam icin yedek parca nispeten pahali ama zirt pirt problem cikmayacagindan bir problem olacagini zannetmiyorum. Birde dusuk hacimli motorlarda trafikde kullanilacaksa tork a da bakmali secerken. dusuk tork fazla ikinan motor, fazla ikinan motor yakit tuketimi demek. Beygir benzinli bir motor icin 4000rpm den sonra onem kazandigi ve sehir icinde devamli devirli kullanilmayacagini dusunursek torkun daha onemli oldugunu rahatlikla soyleyebiliriz sanirim.
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2008 Bütçene göre Toyota Yaris veya Honda Jazz'ı da değerlendirmeye almanı öneririm.
inf Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2008 Fabia'ya hala tam anlamıyla bakamadım vakitsizlikten. Honda jazz ve toyota yaris'de de ciddi olarak gözüm var ama ayırdığım bütçenin üstünde kalıyorlar ne yazıkki. Tabi fiyat konusunda referans aldığım siteler üzerinden konuşuyorum (sahibinden.com arabam.com vs.) Şu an manuel vitesli bir opel corsa 1,0 olabilecek gibi görünüyor, iyice aklıma yattı yani :) Hatta alabilirsem Ankara'dan alıcam arabayı, kuru ikliminin biraz daha araba dostu olduğunu çok net söyleyebilirim. Tabi plakayı 06'dan 34'e çevirmek gerekicek. Bu işlem zormudur? ne isterler? bilgisi olan var mı? :)
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2008 Hehe abartma ya İstanbul'daysan al gitsin buradan bitane.
Kharon Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2008 Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2008 plaka degistirmek icin ruhsat degistirmen gerekicek, haliyle arac muayenesi fln tarzinda seyler icin tekrar ugrasicaksin. maliyetide iste yeni araba alirken ruhsat cikarttirmak kadar tam olarak bilmiyorum. Benim plaka calinip hirsizlik fln vakalarina karisinca killanip tamamen degistircektim plakayi, polis bana degmez ugrasma oyle seylerle ztn senin plaka kayitli sana bisey olmaz diyince vazgectim. Isime de gelmedi degil yani.
Öne çıkan mesajlar