EzerGecer Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Türkiye'de motorinle benzin arasındaki fiyat farkı neredeyse kalmadı. Uzmanların daha az 'yakmak' için önerileri var. İşte İngiliz yakıt rekortmeni Taylor çifti ve Peugeot uzmanlarının ekonomik sürüş için önerileri... Agresif kullanmayın Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanılıyor. Özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının. Yüksek viteslerde kullanın Vites ne kadar yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini artırabilir. Otomatik vitesli araçlar, araba yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiği zaman sürücü gaz pedalını hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites değişimi 2000-2500 civarında olmalı. Aşırı hız yapmayın Araç ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır. Motorun bakımını yapın İyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın. Lastik basıncı önemli Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. 69 milibar değerinin tam altında şişirilmiş bir tekerlek yakıt verimliliğini yüzde 3'e kadar düşürebilir. Aşırı ağırlık taşımayın Bir aracın içinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve arka koltukta gereksiz eşyalar taşımayın. Portbagajı kaldırın Portbagaj ya da tavan çubukları kullanılmıyorsa sökülmeli. Bunlar, aracın aerodinamik etkinliğini olumsuz olarak etkileyerek araçta yüzde 5'e varan oranda yakıt tasarrufunu azaltır. Boşta çalıştırmayın Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz gereken zamana kadar motoru kapatın. Klimayı tutumlu kullanın Klima tesisatı motora ek bir yük getirir ve kullanım sırasında fazladan yakıt kullanır. Ilık günlerde klimayı açmak yerine havalandırmayı kullanın. Hava filtresini kontrol edin Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine kadar artırır. Hızı dengeli tutun Tamamen durmaktansa yanan kırmızı ışık yeşile dönene kadar daha erken yavaşlayın ve o hızda devam edin. Ayrıca bir tepenin başlangıç noktasına ulaşmadan önce hızınızı biraz artırın ve ardından motoru daha sert çalıştırmaya gerek kalmadan hızının aracı tepeye çıkarmasına izin verin. Yokuştan boşta inmeyin Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir. Kaynak : Mail Grubu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Abi biz bunların hepsini zaten biliyoruz niye bize de uzman demiyorlar? Ben bitane daha ekleyim 0 dan 50 ye 8 saniyede de çıkabilirsiniz 15 saniyede de. Tercihen 15 saniyede çıkın daha az yakarsınız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Camları sonuna kadar açıp elinizi kolunu falan dışarı çıkarmayın. Aerodinaminin ağzına sıçıyorsunuz, bu da tüketimi arttırıyor. Arabanın bagajında evinize çıkarmaya üşendiğiniz ağır şeyler varsa onları çıkarın. Fazladan ağırlık fazla tüketim demek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2008 Moderatör Gadget'a duyuralım o halde :) Bagajı boşalt! Bence yakıt tüketimi konusunda işin bokunu çıkarmaya gerek yok kıçınızı yırtsanız 100km de 1 lt tasarruf edersiniz depo başı 10 15 YTL gibi bi para eder en fazla. Nasıl rahat ediyorsanız öyle kullanın bana sorarsanız. Ikınsam 7lt'yi geçemiyorum tabi tuzum kuru :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 dikkate alsam muhtemelen 12.3 lt/100km den aşa inebilirm sanırsam :D ama idda ediyorum 1.6 benzinli otomatik 307 ile kimse sehir ici 9un altına inemez araba 4 vites yahu, of Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2008 Selam, Vodan said: Moderatör Gadget'a duyuralım o halde :) Bagajı boşalt! Bagajdaki yedek atletimin ve donumun kime ne zararı var kardeşim; ha üstümde, ha bagajımda... Yaz sebebiyle yağmurluklar ve şemsiye çıktı ya daha ne olsun. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar