Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Az Yakmanın Püf Noktaları


EzerGecer

Öne çıkan mesajlar

Türkiye'de motorinle benzin arasındaki fiyat farkı neredeyse kalmadı. Uzmanların daha az 'yakmak' için önerileri var. İşte İngiliz yakıt rekortmeni Taylor çifti ve Peugeot uzmanlarının ekonomik sürüş için önerileri...

Agresif kullanmayın

Agresif sürüşte, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanılıyor. Özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının.


Yüksek viteslerde kullanın

Vites ne kadar yüksek olursa motor hızı da o kadar düşük olur. Bu, yakıt verimliliğini artırabilir. Otomatik vitesli araçlar, araba yeterli hızlanmayı gerçekleştirdiği zaman sürücü gaz pedalını hafifçe bırakırsa vitesler arasında daha çabuk geçiş yapar. Araçlarda vites değişimi 2000-2500 civarında olmalı.

Aşırı hız yapmayın

Araç ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha hızlı gitmek, yakıt tüketimini yüzde 23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.

Motorun bakımını yapın

İyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu yüzde 4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın.

Lastik basıncı önemli

Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. 69 milibar değerinin tam altında şişirilmiş bir tekerlek yakıt verimliliğini yüzde 3'e kadar düşürebilir.

Aşırı ağırlık taşımayın

Bir aracın içinde taşınan ekstra her 45 kilogram için yakıt verimliliği yüzde iki oranında düşebilir. Bu nedenle bagajda ve arka koltukta gereksiz eşyalar taşımayın.

Portbagajı kaldırın

Portbagaj ya da tavan çubukları kullanılmıyorsa sökülmeli. Bunlar, aracın aerodinamik etkinliğini olumsuz olarak etkileyerek araçta yüzde 5'e varan oranda yakıt tasarrufunu azaltır.

Boşta çalıştırmayın

Boşta çalıştırma işlemi aracı hiçbir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken aracı sürmeniz gereken zamana kadar motoru kapatın.

Klimayı tutumlu kullanın

Klima tesisatı motora ek bir yük getirir ve kullanım sırasında fazladan yakıt kullanır. Ilık günlerde klimayı açmak yerine havalandırmayı kullanın.

Hava filtresini kontrol edin

Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da yüzde 10 değerine kadar artırır.

Hızı dengeli tutun

Tamamen durmaktansa yanan kırmızı ışık yeşile dönene kadar daha erken yavaşlayın ve o hızda devam edin. Ayrıca bir tepenin başlangıç noktasına ulaşmadan önce hızınızı biraz artırın ve ardından motoru daha sert çalıştırmaya gerek kalmadan hızının aracı tepeye çıkarmasına izin verin.

Yokuştan boşta inmeyin

Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın tamamen kesilmesini sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak yakıtı tamamen keser ve bu sayede eğime bağlı olarak sıfır yakıt tüketimiyle inmek mümkün olabilir. Araç boştayken daha çok yakıt tüketir.

Kaynak : Mail Grubu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Moderatör Gadget'a duyuralım o halde :) Bagajı boşalt!

Bence yakıt tüketimi konusunda işin bokunu çıkarmaya gerek yok kıçınızı yırtsanız 100km de 1 lt tasarruf edersiniz depo başı 10 15 YTL gibi bi para eder en fazla. Nasıl rahat ediyorsanız öyle kullanın bana sorarsanız. Ikınsam 7lt'yi geçemiyorum tabi tuzum kuru :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...