Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

?işletme


aglaures

Öne çıkan mesajlar

en iyi bölüm iktisat iktisat öğrencileri zehir gibiler master doktora post doktora ne varsa yaparlar hepsi ordinaryus olur
işletme ne ki bölüm değil orda okuyanlarda tembel matematikte en fazla çarpım tablosunu bilir bilsede kasmazlar zaten allah belasını versin işletmenin

aheauhfafdf nası bir hırstır nası bi gazdır anlamış değilim pardon mantığım çok düz aheuaheh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hoccemama said:
en iyi bölüm iktisat iktisat öğrencileri zehir gibiler master doktora post doktora ne varsa yaparlar hepsi ordinaryus olur
işletme ne ki bölüm değil orda okuyanlarda tembel matematikte en fazla çarpım tablosunu bilir bilsede kasmazlar zaten allah belasını versin işletmenin

aheauhfafdf nası bir hırstır nası bi gazdır anlamış değilim pardon çok mantığım çok düz aheuaheh


Bravo çok doğru bir tespit...
=P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

karşılaştırma olsun diye boğaziçi işletmeden de matematik ve bilgisayar derslerini koyuyorum (bunun dışında tabi istediğiniz matematik dersini alabilirsiniz ama işletme programında olanlar bunlar)

AD 150 Introduction to Data Processing

Bilgi işlem aracı olarak bilgisayarın tanıtımı; bilgi işlem kavramları; bilgisayarı oluşturan unsurlar: yazılım ve donanım; yazılım çeşitleri: tablolama yazılımları, kelime işlem programları, veritabanları; uygulama programları.

Calculus I,II
İstatistik I,II


AD 353 Operations Research


Lineer programlama ve ilgili konuların ayrıntılı ve sıralı incelenmesi: grafik yöntemi, model oluşturma, simplex yöntemi, ekonomik yorumlama ve ikilik, ikili simplex yöntemi, hassasiyet çözümlemesi, bazı Lineer Programlama sorunlarının ulaştırma sorunu olarak oluşturulması, ilk basit çözümü bulma süreci ve ulaşım algoritması, aktarma sorunu; network (ağ) kuramı, döngüsel networkler (ağlar) için en kısa yol algoritması, asgari bağlantı ve azami akış sorunları; son konu olarak (dizileştirme) kuyruklama modelleri ve uygulamaları.


AD 407 Decision Processes


Karar vermenin tarihçesi ve yapısı, karar ve belirsiz ortamlar; kesinlik şartlarında karar verme, maliyet-miktar -kar çözümlemesi, tahmin; belirsizliğin sayısal ölçümü; olasılık kavramları, yeniden gözden geçirme ve uygulamaları, Bayes yaklaşımı; belirsizlik ortamında karar vermede değerleme kriterleri; kesin bilginin tahmini beklenen değeri, bir karar kriteri olarak yararlılık; kesin olmayan bilginin tahmini beklenen değeri; karar ağaçları; EVSI ve örneklemenin ekonomisi; lineer programlama ve bir karar verme aracı olarak kısıtları; özel amaç algoritmaları; görev planlama, ulaştırma modelleri, hassasiyet çözümlemesi; oyun kuramı; Markov zincirleri; network (ağ) çözümlemesi; sayısal bölümlemeler; geçmiş, şimdi ve gelecek.


AD 490 Topics in Game Theory and Managerial Economics


(Oyun Teorisi ve Yönetim Ekonomisi)

Tamamlanmamış bilgi oyunları, asimetrik bilgiye sahip piyasalar, işbirlikçi oyunlar, mekanizma tasarımı, ortak mülkiyet ve dağıtım, karşılaştırmalı piyasalar, açık artırmalar.


AD 491 Advanced Topics in Operations Research

İleri düzeyde lineer programlama, düzeltilmiş simplex, tamsayı programlaması, hedef programlaması, sezgisel programlama, devingen programlama.

Ön koşul: AD 353

Harbi kolaymış lan işletme hehe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aldigim derslerden bazilari:


ECO 231 Mathematical Statistics I
Providing mathematical solutions and proofs in order to understand the Probability Theory, Random Variables, Distributions, Moment Generating Functions, Estimation methods, Testing and Inference Process, and providing a general concept in order to emphasize the link between Statistics and Econometrics.

ECO 232 Mathematical Statistics II
Continuation of ECO 231.

ECO 321 Mathematical Economics I
The purpose of the course is to present a systematic treatment of mathematical economics which would emphasize the unifying structure of economic theory and mathematical methods involved in modern economic theory. It is hoped that students in economics will recognize the importance of the analytical approach to economics and become familiar with basic and powerful mathematical tools. The courses are not an exposition of elementary calculus with applications to economic problems; rather they are the courses on economic problems using mathematical tools to aid in the analysis. The topics are mathematical economics and economic models; static analysis (static equilibrium, linear models and matrix algebra); comparative static analysis (multivariable calculus) and optimization theory (unconstrained optimization problems).

ECO 322 Mathematical Economics II
Continuation of ECO 321. ECI 322 focuses on mathematical techniques and applications in economic theory, as in the first part of the course. Topics include constrained optimization, nonlinear programming, linear programming and introduction to dynamic analysis.

ECO 331 Econometrics I
This course is to introduce the basic concepts of econometrics. Main focus is to give the underlying idea behind linear regression and statistical inference on linear regression models.

ECO 332 Econometrics II

Continuation of ECO 331. The course will examine the Classical Linear Regression, Hypothesis Testing, Theory of Maximum Likelihood Estimation, Introduction to Generalized Method of Moments (GMM), Nonlinear Regression, Bootstrapping and Monte Carlo methods.

ECO 435 Applied Econometrics I
To extend the range of econometric techniques, to show how econometric theory and economic theory can be used to solve and to explain the practical problems. The students will be expected to understand and discuss different econometric time series modelling techniques, estimation, testing, data generating processes for time series and to use package programs to increase their ability to specify and evaluate econometric models.

ECO 436 Applied Econometrics II
Continuation of ECO 435.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ginaly said:
işletmeler arasında IT de çakarız.

excel, access, VBA.

ps: temel bilgisayar bilimleri ile karıştırmayalım. excelde hücre içini boyamaktan değil; pivot tablelardan, add-inlere, macrolardan, array functionlara kadar geniş bir konu yelpazesinden bahsediyoruz.

Pek degil. Bu soylediklerin Intro to Programming konusu. Alti ustu VB, abartmamak lazim.

Bence alinan bilgisayar derslerini kendinize sektor acmak icin degilde, kendi sektorunuzde rakiplerinizden one gecmek icin kullanirsaniz daha basarili olursunuz. Soyle dusun, eger sen bu VB bilginle IT is ararsan rakiplerin seni defalarca katlayan, gece gunduz program yazmis insanlar olacak. Isi alma ihtimalin dusuk. Ama buna karsilik bir yonetim pozisyonuna basvurdugunda senin gibi insan profili cok olacaktir/bilgisayar bilgin seni onlardan one tasir. Umarim anlatabilmisimdir.

Tabi TR'de illa okudugun isi yapmak zorunda degilsin. Olay tamamen sana ve cevrene kalmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...