Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Revo Technik ve 1.4TSI + 1.8TSI


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,




Yeni yazılımın en büyük avantajı stock mode'da kullanıma imkân vermesi. Gaza basıcam, hız yapıcam diyenler bir düğme ile Revo Technik'İn yazılımına geçiş yapabiliyor.

Yazılımın USA fiyatı 499$

Soru; otomatik şanzımanlar bu tork artışına dayanabilecek mi? Sadece manuel viteslere mi uygulanabiliyor acep?!?

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alinan gucler abarti gucler gibi geldi. Dyno uzerinde bu gucleri verebilecegine inanmiyorum. 140HP lik motor 205+ deniyor. Bu gucleri almasi heleki o hacim ile cok mantiksiz. Revo nun Turkiye dist. bildigim kadari ile kapatti. Şuan alman araclarina yazilim yapan Vmax var. Otomatik sanzumanin bu torku kaldirabilecegine inaniyorum fakat bu kadar guc cikarabilecek kadar TFSI'in ne turbosu var ne hacimi var. Bildiğim kadariyla TFSI motorlarda K03 turbo kullaniliyor. O turbonun ufleyebilecegi max kapitesi 180hp civari (saglikli bir sekilde). Ben bile K04 turbo ile anca bu kadar guc alabiliyorum 2.0 litre hacimli bir motorda. Sadece switch seklinde yazilim degistirme guzel bir sey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kompressor olmasi cok fazla bir etken degil yazilimda. Anca kasnak felan değiştirirsen kompressorden guc alabilmen mumkun. Fakat Turbo arabada direk basinc ile oynanip guc aliniyor. Birazda hava yakit ile oynayip guzel sonuclar elde ediliyor. Fakat bu revo firmasi durumu bana gore abartmis. Bu kadar guc alinir ama nasil ? Turboya biraz fazla peak attirir fakat buda turbo acisindan cok zararli, 2 ay sonra turbo degistirmek zorunda kalabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

140 ile 170 hplik versionlar arasindaki fark nedir onu bilmek lazim? Turbonun egsoz palleri ile oynanmiş olabilir. Veya K04 turbo olabilir direk. Onun icin net birsey diyemicem. Belkide direk yazilim farkidir. Yazilim olarak 30 hp alabilirler. Fakat 140HPden 205hp leri almak imkansiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous said:
kompressör yazılımla alakalı olmayabilir ama alınan güçle alakalı =)


Ben bunu demek istemedim. Kompressorlu coopers leri biliyoruz. Yazilim ile cok fazla guc alamazlar. Fakat kasnak felan degistirip guc alabilirler fakat alabildikleri gucu ortalamaya vurdugunda anca turbo arabaya map yaptigin kadar olur demek istemistim. TSI motorlardaki kompressor alt devirlerin ölü olmamasi icin konulmus bir kompressor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Zamanında B5 A4'ün o 1.8T motoru ile 150HP olan stock değeri alıp 420HP yapabiliyorları. 380HP sonrası silindir gömlekleri değişiyor, hacim 2000cc mertebesine çıkıyordu yaklaşık.

1.4 hacimli bir motor için de 205HP çok zor olmaz bence de.

1.4 125HP'lik modeli ilk çıkartsalardı ve sonra da '170HP yaptık' deselerdi bu %36'lık artış da nesi be derdik herhalde. Ama şimdi bunu normal görüyoruz. 170'den 205'e ise %20.6'lık bir değişim var.

DSG-7 şanzımanlarda tork sınırı 300Nm idi sanırım. Forumda yazmıştım özelliklerini, o sebeple şanzımanın oldukça fazla zorlanacağı kanısındayım.

Yol bilgisayarlı Audiler için değiştirilebilir yazılım parametreli chip sistemi zaten vardı. 4 yazılım şansınız vardı; valet-parking, stock, performans, pist. Her biri için oktan tanımı falan yapılabiliyordu.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suan biz Z20LET bloktan 420hp cikardik zaten. Hani şu kötü dediginiz opel blogundan eheh :) hemde ecotec bloktan :) internal parcalara girdikten sonra hyundai bloguda iş gorur tofaşinda. 140hplik version anladigim kadariyla sadece yazilim farki var 170hplikten. 170HP de 205 anca olur zaten. 30 hp normal sayilir. Gerci cok stressli olur o hacimde o gucler. Altlarda guzel ust devirlerde basinc dusecegi icin smooth bir guc egirisi olamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya benim kuzenimde 1.6 FSI A3 var. Diyor ki çipin içini okumuşlar komple yazılımı Almanya'ya göndermişler oradaki bir şirket gerekli yüklemeyi yapıp geri göndermiş araba 136 HP'mi ne olmuş.. Öyle şeymi olur dedim yok dyno da ölçtük böyle çıktı dedi. Hani modifiyeci özenti gençliktende değildir kendisi.

Olur mu böyle bişey? Çipten farkı olarakta normalde arabanın immobiliserini ayırıp gerisini stoktaki yazılımla yaparlarmış bu arabada aracın tüm parametrelerini göndermişler ona göre yazılım hazırlanmış..

Bana biraz fantastik geldi ama 1.6 FSI atmosferik motor 136 HP üretiyorsa güzel vallahi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Soru; otomatik şanzımanlar bu tork artışına dayanabilecek mi? Sadece manuel viteslere mi uygulanabiliyor acep?!?


Ayni soruyu zamaninda burda 100 den 200 e 5 sn de cikan bi civic in sahibine sormustuk kusura bakmasin hatirlayamadim.

Sanzimani ele almiyormuyuz sorusuna 30k km dir bisey olmadi daha da bisey olmaz diye cevap almistik. orda %250-300 gibi bi verim soz konusuydu, hondada boyleyse vw de neden olmasin diye cevap veriyorum ben buna.

Birde dogrudur turbo basinciyla fln oynanmistir ama bu tarz turbo basinclariyla blow off farz oluyor, cufcuf sevenlere ideal. yoksa motorun gomlegini ustunuze giymek isten degil gibi geldi. Veya biz o kadar tirt motorlara alismisiz ki bunlar muazzam geliyor :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vodan : kuzenin dogru soylemis. Cogu aracin beyini OBDII portundan okunabiliyor. Ve okunan dosya yurtdisindaki bu işle ugrasan kisilere email,msn veya icq yolu ile yollanuyor. Zaten 256kb bir dosya. Bu dosya uzerinde oynama yapip (orjinal dosyanin backupini almalari mutlaka lazim) sana geri yolluyorlar. Byteshooter diye bir cihaz hem okuma yapip hem yazabiliyor. Dedigim cihazi bilgisayara baglayip dosyani arabana yukluyorlar. Cok yeni araclarda byteshooter bazen işe yaramiyor hatta 2006 model cogu arabadan sonra işe yaramiyor diyebiliriz. O zamanda beyini acip epromdan bilgileri alabiliyorlar bunada toolbox A veya b diye aletle yapabiliyorlar. 96 model oncesi araclarda ise direk epromu degistirmek gerekiyor genellikle. Bunuda yine beyini aciyorlar, tune edilmis epromu eski epromu cikarip takiyorlar.

Sanzuman konusuna gelince hondalarin sanzumani cokta saglam bir sanzuman degil esasinda. Daha dogrusu torka dayanan bir sanzuman degil. Kaldiki motoruda tork uretebilen bir motor degil. Eger takip edebiliyorsaniz 400 500hp civiclerin torku 300 civarinda kalir. Fakat bir opel motoru ve sanzumani standart olarak ozellikle Z20LET, C20LET veya Z20LEH sanzumani 600nm torklari kaldirabilmekte. Z20LEH blok ile kullanilan m32 sanzuman suan icin opelin en iyi motoru ve en iyi sanzumanidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İki şeyden bahsedicem;

İlki Wv nin 1.4 TSI 140 ve 170hp likleri hakkında. Penta Oto nun sahibi iddia ediyo ki 140 ve 170 likler yazılım farkından daha öte değişik motorlar. Neden? dedim. 170 liğin motor bloğu falan filan daha farklı dedi. Nerden biliyosun dedim. Öyledir yoksa kaldırmaz o kadar gücü falan dedi. Sonra anattım "bakın , WV nin bu motor için tek kaliteli blok üretmesi bi dandik blok bi de sağlam blok üretmesinden daha ucuza mal oluyor, o yüzden iki motor da yazılımın dışında aynıdır " dedim bi türlü anlatamadım adama.

İkincisi ise Golflerin TSI ın gücünü yere aktaracak kadar iyi yere basmaması. 205 maksimum 225 taban lastik oluyor bu araçlarda ve 140 beygirlik olan bile en küçük dikkatsizlikte deli gibi patinaja düşüyor. Manuel viteslilerinde durum daha da vahim. 205hp olunca araç nası hareket edecek cidden merak ettim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...