nbl_silencer Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Az önce gelen bir özel msg için ufak bir doküman hazırlıdım. Belki başkaları da sorabilir diye buraya koymak istedim. Programlamada genel olarak 4 farklı sayma sistemi kullanılır. Bu sayma sistemlerinin mantığı lise'de gösterilir. (kimi hocalar pek anlatmaz.) 2lik (binary) 8lik (octal) 10'luk (decimal) 16 (hex..) Sayma sistemleri Her sayma sisteminin rakkamları, 0 dan başlar ve kendisinden bir düşük rakkama kadar gider. (Ne demek bu?) Binary (2lik): 0 ve 1 den oluşur. Octal (8lik): 0,1,2,3,4,5,6,7 den oluşur. Decimal(10luk): 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 dan oluşur. (10 luk sistem bizim günlük hayatta kullandığmız sistemdir. ) Hexagonal (16lık): 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F den oluşur. Sayma sistemleri niye kullanılır? Amaç optimum düzende veri bilgisi ve transferidir. Hep duymuşsunuzdur bilgisayarda herşey 0 ve 1 den ibarettir diye. Aslında gerçekten de öyledir. Çünkü bilgisayarda bilgiler en alt seviyede ya 0 ya da 1 olarak tutulur. Bizim okulda yaptığımız deneylerde +3volt a kadar 0 , 3v tan sonrasını 1 kabul eden chiplerle çalışıyoruz. Binary'i anladım peki niye Hexagonal var? Hexagonal bir sayı, daha AZ yerde daha yüksek sayılar barındırabilir. Ama HDD'ler Hexagonal olarak tutamaz. O yüzden sayınız binary'e çevrilir siz istediğinizde tekrar Hex hale dönüştürülür. Sayı sistemleri arasında Çevirme: Bunu sadece yazı ile anlatmakta ne kadar başarılı olabileceğim bilemiyorum. Sign convension: 10^0 = 1 (her sayının sıfırıncı kuvveti 1 dir. ) 10^1 = 10 10^2 = 100 yani ^ üssü demektir. 10^2 = 10'un karesi. => 100 Mesela 10luk sistem için. 4 haneli bir sayı için _ _ _ _ | | | |- Birler basamağı (10^0) | | | -- Onlar basamağı (10^1) | | ---- Yüzler basamağı (10^2) | ------ Binler basamağı (10^3) 16 lık bir sistem de ise _ _ _ _ | | | |- Birler basamağı (16^0) | | | -- 16'lar basamağı (16^1) | | ---- 256'lerbasamağı (16^2) | ------ 4096'lar basamağı (16^3) şimdi 10 luk bir sistem de 12 sayısı bildiğimiz oniki'ye eşittir. 16 lık bir sistem de 12 nin neye eşit olduğuna bakalım. 1 2 | |- 1x2=2 | - 16x1=16 + ------------ 2+16=18 'e eşitmiş. Malesef çok acil çıkmam gerekli geri dönünce bitireceğim. Anlamamış olabilirsiniz. Çünkü farkındayım çok kötü anlattım ;) Gitmeden hemen şu hex değerleri söyleyelim. A = 10 B = 11 C = 12 D = 13 E = 14 F = 15 [signature][hline]Silencer [Bu mesaj nbl_silencer tarafından 18 February 2004 22:56 tarihinde değiştirilmiştir] [Bu mesaj nbl_silencer tarafından 18 February 2004 22:57 tarihinde değiştirilmiştir] [Bu mesaj nbl_silencer tarafından 18 February 2004 22:59 tarihinde değiştirilmiştir]
Pawliger_Asgard Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Saol Silencer Cok Iyi Gidiyorsun :)[signature][hline][b]Email:[email protected] Amor [b]Ultima Zone Editoru Exile Game Master Amor Amor a.k.a Pawliger Anet Exile
nbl_silencer Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 said: PawligeR, 18 February 2004 22:57 tarihinde demiş ki: Saol Silencer Cok Iyi Gidiyorsun :) ahaha rezil olcam bu gidişle. Bir de sözde hoca olmak istiyorum. Daha sayı sistemini anlatamadık...[signature][hline]Silencer
Amolth Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Parmaklarına kuvvet :)[signature][hline]CSDownload CS Server : cs1.csdownload.net
Pawliger_Asgard Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 bu kadarıda yeterli sanırım birdahakı geldıgınde daha ıyısını yazarsın :)[signature][hline][b]Email:[email protected] Amor [b]Ultima Zone Editoru Exile Game Master Amor Amor a.k.a Pawliger Anet Exile
zgrw Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 niye canım bizim okuldaki c++ dan daha iyi açıkladın :)[signature][hline]Lütfen Yerler Çöp Atmayın! İmza:Kat Temizlikçisi è lo zgrw che è il padrone dei mages(In Italiano) [Bu imza zgrw tarafından 14 January 2003 02:17 tarihinde değiştirilmiştir]
Amolth Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Bayaa bişeyler olcak ;)[signature][hline]CSDownload CS Server : cs1.csdownload.net Yakında UO Shardı İle Geliyoruz. Coming Soon..
MumChamber Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 güzel bir yazı olmuş. alt + 0185 = ¹ alt + 0178 = ² alt + 0179 = ³ ben de birşeyler ekleyeyim, bilgisayarda 1 ve 0lar kullanılır çünkü işlemci transistörlerden oluşur (silencer daha iyi bilir.) bu transistörler bildiğimiz elektrik anahtarlarına benzerler ve açık ya da kapalı olabilirler. bu da demektir ki iki durumları vardır ve bunu yazıyla ifade etmenin tek yolu ikilik sistemden geçer. hex sistemlerin kullanılması ise gönderilen karakter sayısını azaltmak içindir. bu sayede veri transfer hızı sabitken karakter sayısı azalacağından performans artacaktır.[signature][hline]its supersonic
Arthur_HellsFire Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 ya Bekleyin pascalla uraşıom ondan sonra c++ ye gelicem :)
zgrw Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 o 1 - 0 olayını sağlayan transistatörlere Memory Gatelerş denşr . bunlar And , Or , Not ve XOr gateleridir . And gate ine ; 1 gelir ve 1 gelir se 1 çıkar 1 ve 0 gelirse 0 çıkar 0 ve 1 gelirse 0 çıkar 0 ve 0 gelirse 0 çıkar Or gateine 1 ve 1 gelirse 1 çıkar 1 ve 0 gelirse 1 çıkar 0 ve 1 gelirse 1 çıkar 0 ve 0 gelirse 0 çıkar XOr gate ine 1 ve 1 gelirse 0 çıkar 1 ve 0 gelirse 1 çıkar 0 ve 1 gelirse 1 çıkar Not gate ine 1 gelirse 0 çıkar 0 gelirse 1 çıkar .[signature][hline]Lütfen Yerler Çöp Atmayın! İmza:Kat Temizlikçisi è lo zgrw che è il padrone dei mages(In Italiano) [Bu imza zgrw tarafından 14 January 2003 02:17 tarihinde değiştirilmiştir] [Bu mesaj zgrw tarafından 18 February 2004 23:16 tarihinde değiştirilmiştir]
taz Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 iyi de emulatorlarla alakasını kavrayamadım :D hacker mı yapacan milleti. ehe
Arthur_HellsFire Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2004 RunUO Programming = C# den dolayı
Öne çıkan mesajlar