Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Opel Hakkında Düşünceleriniz


Xærø

Öne çıkan mesajlar

Selam,

VW grubu GM gibi modeli marka çatısı altında gezdirmez. Golf olur Rabbit, Bora olur Jetta falan :P Ama VW gidip de Audi falan olmaz. Bu GM'in yapacağı bir strateji.

Saab benim için de çok özeldi ama GM markası yüzünden uzak duruyorum.

Astra vs Golf kıyasında arada o kadar fark olmaması eleştiriliyor. Doğru, eleştirilecek nokta zaten. 1-2k YTL'lik bir fark varsa anca vardır. VW için Golf, o fiyat mertebesinde satılamayacak kadar yüksek bir karizmaya sahip olarak görülüyor. Model kendi prestijini yaratıyor yani. Opel'de bu fiyat farkı sayesinde araç satabilmekten memnun, daha üst basamağa oynamak pek istemiyor. Yoksa o malzeme ve işçilik kalitesini sunamaz mı; gayet kolay sunabilir. Ama markaların kendilerine biçtikleri konum farklı işte. Her zaman için Astra Golf'den aşağıda kalite sunmak zorunda :D VW grup olarak bunu aşmak için Bugatti-Audi-VW-Seat-Skoda sıralaması yaptı. Parana göre araç bulma şansın daha yüksek.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Vodan'cım heybetlim, o iki model de misâl TR pazarına aynı anda sunuldu ve satıldı :D Almanya'da Polo adıyla satılırken TR pazarında Cordoba adıyla satılmadı yani ;)

Lütfen GM ile VW grubu karıştırmayınız;
VW grubu en güzel ortak şase kullanımı uygulamasıyla ruhsuz cc otomobiller üreten firmadır :))))

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:
Selam,

Vodan'cım heybetlim, o iki model de misâl TR pazarına aynı anda sunuldu ve satıldı :D Almanya'da Polo adıyla satılırken TR pazarında Cordoba adıyla satılmadı yani ;)

Lütfen GM ile VW grubu karıştırmayınız;
VW grubu en güzel ortak şase kullanımı uygulamasıyla ruhsuz cc otomobiller üreten firmadır :))))

Saygılar.



seytan diyor al full spor paket bir leon. soktür bütün armaları. sonra orta konsolu söktür.

bir iki ufak tarafa kromaj yaptır. orta konsola custom made bir tane tak şöyle şık güzel bir şey.

güzel bir ses sistemi entegre ettir.

en güzelinden kumaş döşemeyi yenilet.

sonra git bir WV arması tak önüne.

Golften çok satmazsam şerefsizim. tahminen baya da maliyet farkı olur. golf roket fiyatına satılıyor çünkü. hiç utanmıyorlar aynı motora aynı üretim bandına bu fiyatlandırma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşımda daha önceden opel astra vardı
aracını öve öve bitiremezken aylar geçtikçe söve söve bitiremedi.

karlı havada yaptığı sürüşten sonra direksiyon hidroliğini değiştirmek zorunda kaldı 20 bin km yapmış arabada ne direksiyon kutusnun değişimi ? bizim 12 yaşındaki bmw mizde bile 3 sene önce değişmişti.

daha sonra hava - derecelerdeyken bi iki kere daha çıktı ve sonra çıkamadı zaten bütün ışıkları yanıyordu aracın.

bir başka arkadaşımsa astrasının triptronik vites kutusu kontrol unitesini yakmıştı durduk yere

neyse bunlara aldırmadan bizde opel corsa aldık. şirket aracı olarak dizel tercih ettik çok yol yaptığından.

araç servis aralarında 2 kere fren diski değiştirdi ki o kadar frene asılan bir insan değilim , motor freni ile veya mesafeyi korumak için istanbul sürüş tekniklerini kullananlardanım.

servise gittiğimizde diskin değişme nedeninin frene çok basmak olduğu söylendi. ki o kadar basmadığımı kendim biliyorum. ki frene çok basmak nedir ? ona göre hesaplanarak balataların yüksekliği belirkeniyor , bütün gün gaz fren gaz fren oynamadıkça tehlikeli bölgeyi şehir içerisinde geçmeniz zor.
daha sonraları ufak bi çukura benziyen yerden 30 la geçtim diye(bütün gün boyunca belki 3000 tane araç 40 la 50 ile hop hop atlıyor bende kibar kullanıyorum diye hafif frene dokundum) ön aks yamulup motora alttan 1. 2. vitesteki yüksek titreşimden değip ses çıkartıyordu...
durduk yere motor stop ediyor
şu son günlerdede klima tam gaz çalışırken 1 kademe fanı düşürüyor sonra tekrar devam ediyor. hergün türlü türlü huyu çıkıyor aracın
birdaha opel almayız herhalde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xærø said:
Dikkatimi çekti ve paylaşmak istedim. Bilginize..



• Renault megane %7.69

• Opel astra %7.01

• Opel corsa %6.44

• Opel servis ve bakım sorunları %5.44

• Ford focus %3.68

• Renault clio %2.71

• Renault servis ve bakım sorunları %2.56

• Ford servis ve bakım sorunları %2.4

• Hyundai servis ve bakım sorunları %2.3

• Citroen c4 %2.2

• Ford fiesta %1.95

• Fiat doblo %1.63

• Peugeot 307 %1.58


Dikkat edilirse bunlar Türkiye'nin en çok satan arabaları. Bazıları toplam 10 bin satarken bunlar yılda 80 bin satıyor. Bu sitede hiç Aston Martin şikayeti yok diye Aston Martin çok dayanıklı araba diyemeyiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aston Martin doğal olarak bunların hepsinden daha dayanıklıdır ama. Neyse bu konu apayrı bi konu o yüzden geçelim. Opel nere Aston Martin nere...

Ama şu var listede gerçektende Audi ve Vw bayağı bir gerilerde. Sonuçta neredeyse aynı sınıflarda araçlar üretmekte bu 4 5 firma (Opel,Ford,Renault,Audi,Vw)

Ama şu da var Opel müşteri sorunlarına yaklaşımı ve çözme konusunda hepsinden daha fazla ilgili... Bunu bir internet sitesinde bile bu kadar üstüne düşüp yapabiliyorsa. Birebir sorun çözmede başarılı olabileceklerini düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yahu uç bir örnek veriyorum sen ağaçlara bakarken ormanı gözden kaçırıyosun. Yazının ikinci paragrafıyla da bunu tescilliyorsun.

Çok satan arabadan tabiki daha çok şikayet gelecek. Aston martin satılmıyor ve bu sitede hiç şikayet yok diye en iyi araba anlamına gelmez ki.. Burada mübalaa var tabiki. Bunu al x bir marka için koy mesela.

Bak üşenmedim 2007 yılı verilerini veriyorum

KOMPAKT HATCHBACK
Model Satış adeti
Opel Astra 8.468
Volkswagen Golf 4.738
Citroen C4 4.047
Ford Focus 3.070
Audi A3 2.223

Gördüğün gibi Astra satışta Golf'ü 2'ye A3'ü 3'e katlamış. O sitede Astra'dan çok daha fazla şikayet olması çok normal. Ha Astra sorunsuz bir otomobil değildir orası ayrı ama grafiklerdeki uçurumun sebebi bu. Sitenin verdiği grafiğe bakıp Aaaa Astra en sorunlu otomobilmiş bak demek doğru değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Volvo alacağıma para biriktirir Saab alırım :D
Tabi Doğuş yüzünden Audi almayacağımı düşünürsek ;)

Seri üretim her türlü araç ve makinada hata ve arıza olma ihtimali vardır. Ne kadar kasarsanız kasın. Bu kusurlar genellikle araca özel olurlar. Ama bir seri Astra'da çıkan elektronik problemi bariz bir tasarım hatasıdır. Diğer tür hatalar kabul edilebilir ama görülme olasılığı %50'i geçen hata artık çüşş dedirtir. Opel bu imajı değiştirmek için çok çalışmalı ve üstünden de zaman geçmeli.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
Cafein said:
Volvo alın rahat edin birader, ohhh...


focus tabanli tabuttan esinlenmis bir dizayn diyecegim makyaj oncesi s40 a , hele bir de giris seviyesi ise yol bilgisayari bile olmayan 1.6 motor, of of off.

sonra kosarak saklanacagim ve cafein i bekleyecegim :P


Doğru yalan değil, Ford Focus ve Mazda 3.23 tabanlı. Tasarım açısından ilk olarak ben de sevmemiştim ama alışıyor insan, ki çok kıytırık bir renk almazsan hala dikkat çekici, Focus bence çok daha toparlak ve tipsiz bir araba.

Benim söylediğim güvenilirlik konusunda. Bugüne kadar düştüğüm her türlü zor durumdan ve olması mutlak çok ciddi iki kazadan beni kurtardı. Öyle ki kurtardıklarında eski arabam 306 olsaydı o mesafede fren tutmayacağı ve araba savrulacağı için (tekinde 120 ile TEM'de giderken en sağ şeritten önüme 50 ile kamyon çıktı mesela) kesin ölmüştüm. Volvo beklemediğim şekilde durdu ve araba kendini tutup savrulmadı, kaza yapmadan kamyoncuya öfkelenebildik.

Ek olarak 40.000km'deyim, bunun bir kısmı da uzun yollarda geçti(meslek icabı çok dolandığım ve uçak kullandığım için kilometre nispeten düşük kaldı). Daha tık demedi ve servise periyodik bakım ve hırsız abinin cam çerçeve indirmesi harici daha gitmedim. Keza annemde de 2001 model S40 T4 var, o iyice şekilsiz olmasına rağmen periyodik olarak tıkanan kelebek valfi haricinde o da bize sorun çıkartmadı.

Özellikle eski arabamda ve kardeşimin şu an arabasında yaşadığı sorunları düşünerek "Volvo alın rahat edin" diyorum, iddiam arabayı alınca kafanızın rahat olması konusunda. Yoksa 306 varken servisle akrabaydım, araba 30.000 km'den başlayarak bildiğin durduğu yerde dökülmeye başlamış, km 60.000'e gelirken bir senede 6.500 YTL masrafla rekora koşmuştu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Senelik sağlam bir masraf tutarıymış.

Kardeşim Volvo'da proje yapmıştı İsveç'de safety üstüne master yaparken, gerçekten de pasif güvenlik konusunda adamlar çalışıyorlar. Ama neticesinde "Volvo" oluşu rahatça evet demeyi engelliyor. Üstümüzde bıraktığı marka imajından kaynaklanıyor. Diğer Avrupa ülkelerindeki marka pazar paylarına bakıp, TR pazarıyla kıyaslamak lâzım aslında.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xærø said:
Bende alırım ama Kocaeli'de yetkili servisi bile yok...


O ne yazık ki ciddi bir sorun. Volvo Türkiye'yi Arkas devraldığında olan bütün Volvo servisleri kapanmıştı, sonra da tüm Marmara yöresine tek bir servis bakıyordu, o sıralar kaostu, acil durumlar için üç hafta sonraya yoksa 1.5 ay sonraya randevu verebiliyorlardı. Şimdi tekrar servis ağını yayıyorlar da rahatladı. Tabii yüksek satış rakamları olmadığı için yine Türkiye içinde pek yaygın değil, geçen senenin toplam satış rakamı İstanbul'da günde trafiğe çıkan yeni araç sayısı ile eşit.

Volvo Türkiye'yi önemli bir pazar olarak görmediğinden pek yatırım yapmıyor. Bu sebeple de Volvo Türkiye'de önemli bir pazar haline gelmiyor, önemli değil diye Volvo yatırım yapmıyor, çember böyle kendini besleyerek devam ediyor. Yine de bir kere kullanınca kendine oldukça alıştıran ve insanın huzurla kullandığı bir arabadır.

İkinci elini alacaksanız eski kasa S40ların 1.6larına pek yanaşmayın, o ara ucuz olsun diye sürülmüş ABSsi olmayan içi odun bir sürü Volvo var, "Bu mu övdüğün araba" diye bana söversiniz sonra :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...