Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Turbo - Egzost Modifikasyonu


fedaykin

Öne çıkan mesajlar

Şimcik benim bir adet Peugeot 206'm var ve buna kesin olarak egzost modifikasyonu, aklıma yatarsa da turbo eklemeyi düşünüyorum. Bunun için İstanbulda bildiğiniz bir yer var mı? Duyduğum kadarıyla özellikle turbo doğru düzgün takılmazsa, yanlış şey takılırsa filan motoru baya bir hallediyormuş o sebepten güvenilir bir yer olması cidden önemli. Birde lütfen Bostancıya git filan demeyin ben spesifik dükkan adı arıyorum çünkü dediğim gibi rastgele bir yere gitmek istemiyorum.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RED LINE TUNING
Murat Faralyalı
Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2.Kısım
4067 Ada 20 Parsel No:352 Maslak/İSTANBUL
Tel: (212) 276 19 01
[email protected]
diye bir öneri geldi bu işlerle alakalı bir arkadaşımdan walla kardeşimin arabasıylada bu kişiler ilgilenmişti geniş bir şirket istanbul ofisi bunlar.Bir bak istersen
burasida daha geniş bilgi için[signature][hline]End is near;
Bu I aint afraid;
I see sarrow on faces
But I aint show pitty,
Cause Im the Fallen One!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Anladıgım kadarıyla ciddi ve sağlıklı modifiye yaptırmak istiyorsun fedaykin.
O zaman senin araç için uretilmiş olan SuperSprint Komple egzoz sistemini yaptırmalısın.

Turbo için ise Kesinlikle ÇIKMA turbo kullanmamanı tavsiye ederim.Biraz masraflı olsada Garret markasının Çok iyi Turbo ları mevcut.
ama 0 başka turbo markalarıda var.
ayrıca Turbo ile birlikte Bitakım kablo,Piston tarzı lazım gelen şeyleride bu turbo ile eş oranda deiştirirsen Motor omrunu korumuş olursun..

yer olarak ne desem olmaz bence araştır fiyat al daha iyi olur.

hatta istersen BURSA da yaptırabilirsin bu işlemleri....

Kolay gelsin....[signature][hline]namı diger:

UnderTaker(BTD)
Loramis
Future_King

icq:98398233
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle bütün bu bilgiler için hepinize çok teşekkür ederim. Biraz bakınca SuperSprint Komple egzoz sistemini cidden mantıklı bir seçenek gibi duruyor. Aynı şekilde filtreyi'de değiştirmek mantıklı geldi. Turbo planlarını şimdilik ertelemek daha mantıklı gibi. Bu arada razor senin daha ayrıntılı bilgin varsa bir ara buluşalım kağıt attıktan sonra bana anlat bakalım şunları daha bir detaylı :)

Egzos modifikasyonu ile ilgili beni düşündüren tek şey 3000 devir ve altı için (klasik şehir içi kullanımı) tam tersi verimi düşürdüğünü bir yerde okudum. Bana pek mantıklı gelmedi ama bunun doğruluk seviyesini bilen varsa ve cevap yazarsa memnun olurum.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok canım benim bildiğim iki tip turbo işlemi var. Birincisinde motorda hemen hiç değişiklik gerekmediğinden rahatlıkla 1 milyarın altına yaptırabiliyorsunuz ancak tabii ki beygir gücünü diğeri gibi %50'lere varan oranda arttırmıyor.[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

razorcum bende sadece filtre var egzoz yok.

+ o gun ben cukura girdim o esnada tek teker boşa dondu TCS oldugundan dolayı devir kesti alet:D

nese zaten 1-2 kafa klafaya olur gerisinde sen rahat rahat alırsın

olm araba 1.4:D

olmadı NOS da deneyebilirsin fedaykin.
ileriye dusunmek gerekirse maliyeti zamanla turboyu geçer ama :D[signature][hline]namı diger:

UnderTaker(BTD)
Loramis
Future_King

icq:98398233
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

razorcum yapma allah aşkına turbo uygulamasının amacı bu zaten.Yanma odasına daha Zengin karışım verior.Daha fazla hava ve benzin.
Ornegin turbo motorlu bi araç goz onune alırsak turbonun devreye 3500 de girdigini var sayalım. basıncında 0.5 bar diyelim.
Araba eski 3500 dd ile turbo uygalnmış 3500 dd arasındaki benzin yakma derecesi aynımıdır?
tabiki bunda en buyuk pay motor hacminde ama turbo da baya fark ettirior.

yanlışım varsa duzeltin.[signature][hline]namı diger:

UnderTaker(BTD)
Loramis
Future_King

icq:98398233
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Turbonun devreye girmesi veya devreden çıkması diye bir şey yoktur her devirde çalışır

Turbonun içinde iki adet türbin veya başka tanımla pervane bulunur. Bunlardan biri egzosa , diğeriyse emme manifoltuna bağlıdır. Yanmış egzoz gazı , devirlenen motor ile hızlanır. Bu hızdan elde edilen kuvvetin bir bölümü, türbinlerden birini harekete geçirir. Dolayısıyla diğer türbin, bu dönen türbinlerle birlikte hareket eder. İkinci türbinin görevi ise, kazandığı dönme gücüyle dışarıdan hava emmektir.


yakıt olayı ise tamamen artmaktadır turbodan gelen soğuk hava ile benzin zengin bir karışım oluşturur ve yakıt tüketimide artar
+ o birmilyara turbo alanlar bunları neyle alıyorlar

blowoff valfe
intercooler
turbo manifold
silikon borular
ext wesgate (+)
turbo booster (+)
turbo timer (+)
turbo pipe

2 tür turbo olayıda bayağı güzel bunalar süpercharger (kompresör ) ve turbo charger olmasın
tekrar söylüyorum böyle ciddi konular hakkında fazla atıp tutmayın

sadece gülüyorum wehehehhehehehehehhehehe :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

[Bu mesaj Ragnar tarafından 31 January 2004 15:10 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fiyatları okuduğum yeride bir bulsam şimdi de o siteleri arıyorum.

said:
Ragnar, 20 October 2003 13:09 tarihinde demiş ki
İki tip turbo modifikasyonu bulunuyor . İlkinde modifiye işlemi , motora herhangi bir müdehale yapılmadan , sadece turbonun takılmasıyla gerçekleştiriliyor. İkinci tip modifikasyonsa , motorun tamamen dağıtılması ve daha dayanıklı parçaların eklenmesiyle yapılıyor.

...

Aslında soft turbo adı verilen turbo modifikasyonlarında, sadece turbo kitinin eklenmesiyle yeterli bir düzeyde güç arttırımı sağlanıyor. Ancak yüzde ellilere varan güç yükselten turbolarda, yukarıda sıralanan motor modifikasyonları yapılmalıdır.
[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet aslında dedigin dogru.Turbo her devirde çalısır 1000 dd dede çalışır ama atmosfer basıncını geçmez.Devir arttıkça belli bir duzeyde Atmosferik basıncı geçer ve o zaman asıl gucu ortaya çıkar.[signature][hline]namı diger:

UnderTaker(BTD)
Loramis
Future_King

icq:98398233
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ragnar güzelim o soft turbo yazısını sen yazmışısın ben yazmadım :)[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Son noktayı koyalım bence



TURBO

TURBO NEDİR?
Motorların gücünü arttırmak için kullanılan en verimli yöntem , turbo takviyesidir. Bu sayede çok yüksek güç elde ediliyor. Bazı otomobiller satandart olarak turbo motorlar ile satılıyor.Ancak normal motorlara sonradan da turbo takılabiliyor.

Turbo üreten bazı firmalar , motorunu güçlemdirmek isteyenler için değişik seçenekler sunuyor . Fakat yüksek güç amaçlayanların , otomobillerinin motorunun dağıtılmasına hazırlıklı olmaları gerekiyor. İki tip turbo modifikasyonu bulunuyor . İlkinde modifiye işlemi , motora herhangi bir müdehale yapılmadan , sadece turbonun takılmasıyla gerçekleştiriliyor. İkinci tip modifikasyonsa , motorun tamamen dağıtılması ve daha dayanıklı parçaların eklenmesiyle yapılıyor.

Bir turbo kiti birçok parçadan oluşuyor. Turbo manifoltu , by-pass ve wesgate valfi , hava boruları, intercooler ve turbo , bu kitin ana birimleri . Her biri ayrı göreve sahip olan bu parçaların, elde edilecek olan güce büyük katkısı vardır.



TURBO NASIL ÇALIŞIR?
Turbonun içinde iki adet türbin vaya başka tanımla pervane bulunur. Bunlardan biri egzosa , diğeriyse emme manifoltuna bağlıdır. Yanmış egzoz gazı , devirlenen motor ile hızlanır. Bu hızdan elde edilen kuvvetin bir bölümü, türbinlerden birini harekete geçirir. Dolayısıyla diğer türbin, bu dönen türbinlerle birlikte hareket eder. İkinci türbinin görevi ise, kazandığı dönme gücüyle dışarıdan hava emmektir.



TURBO KİT PARÇALARININ GÖREVİ
Havadaki oksijen miktarı ne kadar yoğunsa , yanma olayı da o kadar yoğun olur. Bu nedenle , emilmiş olan havanın önce soğutulması gerekiyor. İşte bu parça, kitte yer alan inrecooler'dır. Aslında bir radyatör olan intercooler, geniş yüzeyleri nedeniyle bir ısı transferi gerçekleştiriyor. Böylece havanın sıcaklığı düşürülüyor. Burada soğutulduktan sonra motora iletilen hava, yanmayı arttırarak daha fazla enerji çıkmasını sağlıyor. Yani basit bir açıklamayla, motorun gücünü arttırıyor.

Dışarıdan gelen hava, hızından dolayı bir basınç gücüne sahip. Bu basınç ayarsız bir şekilde motora iletilmiyor. Bu yüzden turboya giren egzoz gazının basıncı wesgate valfi tarafından ayarlanıyor. By-pass valfinin görevi ise, emilmiş olan birikmiş havanın bir kısmını bu valf üzerinden atmak. Böylece boşalmış intercoolera tekrar yeni havanın gelmesini sağlıyor.



MOTORDAKİ DEGİŞİKLİKLER
Turbo takviyeli motorların sıkıştırma oranı, atmosferik motorlara göre daha düşüktür. Fakat turbo basıncından dolayı, motorun bazı parçaları normalden daha dayanıklı olmalıdır. Bu nedenle pistonlar ve kolları, silindir kapak contası, subaplar gibi devamlı basınç altında çalışan parçalar geliştirilmelidir.

Aslında soft turbo adı verilen turbo modifikasyonlarında, sadece turbo kitinin eklenmesiyle yeterli bir düzeyde güç arttırımı sağlanıyor. Ancak yüzde ellilere varan güç yükselten turbolarda, yukarıda sıralanan motor modifikasyonları yapılmalıdır. Turbo sayesinde motorun torkunda çok yüksek bir artış oluyor. Dolayısıyla güç de artıyor. Bir ara turbolu motorlar çok sorun çıkartmaktaydı ve bu yüzden birçok otomobil üreticisi, araçlarını turboyla donatmamaya başladı. Fakat gelişen teknolojiyle birlikte bu konuda da gelişmeler yaşandı. Böylece tekrar turbo takviyeli otomobiller satışa sunuldu. Turbonun sağladığı güç artışı, en çok Formula 1 otomobillerinde oldu. Örneğin 1985 yılında yarışan F1 otomobilleri sadece 1.5 litre hacme sahiptiler. Ancak turbolu olan bu motorlar yaklaşık 1500 beygir güç üretiyordu. Bu değer göz önünde alınırsa, turbonun ne kadar güç sağlayabileceği anlaşılıyor. Tabii ki bu oranda bir güç eklemesi olmasa da, satndart motordan bir hayli fazla güç elde edileceği kesin. Örneğin küçük bir örnek vermek gerekirse, VW'in Passat modelinin 1.8 atmosferik motoru 125 bg güç üretebilirken, 1.8T turbo beslemeli motoru 150 bg. güç üretebilmektedir.

Turbo Kit Fiyatları

3000 ve 10000 usd arası

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
fedaykin, 02 February 2004 11:58 tarihinde demiş ki:
Ragnar güzelim o soft turbo yazısını sen yazmışısın ben yazmadım :)


soft turbo" valla öyle bişey yok yok yeni üretilen bir terimse bilemem

zaten minimum (basic eski soft :) ) kit içerisinde turbo manifold .turbo .bloowoff valfe .air intake. ve intercooler olması lazım değilmi zaten bunlar nerden baksan 5 milyar ediyor. + işçilik

aslında yanlış yazmım soft değil basic olması lağzım düzelteyim onuda (yanlış yönlendirme olmasın ):)

orada olmayan soft turboda 1 milyara olmayanı

[Bu mesaj Ragnar tarafından 04 February 2004 10:39 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
RazorJimmy, 03 February 2004 05:07 tarihinde demiş ki:
Mercedes'in kullandığı süperşarj besleme sistemlerinde 1000d/d'dan sonra devreye girerken, porsche 911 turbo'da kullanılan turbo kademesel olarak yaklaşık 3500 ve 5500'de devreye girer yanılmıyorsam.. Birbirine göre avantajları ve dezavantajları bulunur.. Turbocharge için belirli yüksek bir devir gerekir, supercharge için ise yüksek güç gerekir..

Süpersharger lar (kompressörler ) mercedeste olanını yazalım bir düğme vasıtası ile devreye girer (klima gibi ) güçünü kasnak tan alır yani şu devirde girer bu devirde girmez gibi bir terim yanlış olabilir. Yok sen direk bağladıysan yine böyle birşey söz konusu değil seninde dediğin gibi rölantiden itibaren çalışır.

Ankaralılar bile bilir hoşderede bir tamirci vardır (musa usta)
Çıkma bir e 200 comp kompressörünü bir 306 yı takmıştı ve bayağıda iyi olmuştu çıkma olmasına rağmen 4 milyarı bulmuştu :)

(yukarıdekiler turbo içinde geçerlidir motor egsoz gazı üretmeye başladığı anda trübunler hareketlenir ama motoru sıkıştıracak basın yüksek devirlerde ortaya çıkar )

unutulmaması gereken en önemli unsurda süperchargerlar alt devirlerde arabayı besler sonrasında turbochargerlar arabayı
doruğa taşır.

Yakıt sarfiyatına gelincede sonradan turbo uygulaması yapılan bir araba önceki halinden fazla yakacaktır. zaten tam manası ile turbo bir sistem yapılıyorsa basınçlı yakıt regülatörleride kullanılmalıdır motorun yakmaya ihtiyaç duyduğu yakıtı basınçlı şekilde pompalaması için beraberinde enjektörlerde değiştirilir.

Birde örnek verirken mercedes porche gibi markaları örnek vermeyi yanlış buluyorum onlarda kulanılan sistemler zaten başlı başına bir konu :9
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arcaneim bir tanem, o kanatlar seni uçurmuyor tam tersi yere yapıştırıyor o sebepten köprü uçuşları için benim kanat takmamaya ihtiyacım var :) Şöle 4 tekerin birden yerden kesilmesi gibi güzle bir duygu daha varmı hayatta ya, tabi arkada oturan kimileri kafasını tavana çarpıyor ama olsun :-D

Hımm şöle helalinden bir %10-15 güç artışı olsa zaten öpüp başımın üstüne koyacağım öyle %50 lerde gözüm yok :)[signature][hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.

bi fransız gastesi de şey demiş:
"ırak üç parçaya ayrılıcak.
1-normal
2-süper
3-kurşunsuz"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...