Namessar Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 peki turbo beslemeli benzınlı motorların omru ne kadar? perıodık bakım masrafları atmosferıkten daha mı fazla? bu aralar cok populerler o yuzden. hemen her marka ya turbo beslemelı en az bır motor cıkardı vw den sonra, ya da cıkaracak.
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Selam, Çok yaygın bir inanış vardır; '1.8 ile 1.8T arasındaki fark sadece turbo' diye. Motorların kod numaraları bile farklıdır. Silindir, biyel kolu gibi parçalar yükselen torka uzun süre dayanmaları için daha dayanıklı hale getirilirler ve ayrıca turbo eklenir motora. Bu sebepten ötürü, atmosferik motor ile turbo motorun dayanma süreleri -stock değerler ile normal kullanımda- aynı süredir. Çünkü min hizmet süresini atmosferik motor gibi tamamlaması hedeflenir ve tasarımlar buna göre yapılır. Bakım masrafı ise farklı değil. Neden? İkisinde de aynı mantıkla yağ, filitre değişimi oluyor. Turbo'da tek fark belli bir periyotta turbonun yağlama borusunun değişmesi. Ben şimdiye kadar 3 defa değiştirdim. Genoto'nun zamanında ilk değişimi yapmaması sebebiyle turbo yakmıştım ve bir süre 125Hp turbosuz dolandım ortalıkta :P Turbo kullanırken bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor ve bir çok kişi bunları es geçtiği için sorunlar yaşıyor ve sistemin problemli olduğuna inanıyor. Misâl; motor rejim sıcaklığına gelene kadar yüksek devir yapmamak (aslıdna tüm motorlar için tavsiye edilir), aracı durdurmadan önce turbonun soğumasını beklemek (bunu sağlamak için eve yaklaştığımda devirli kullanımı bırakır, motoru sıkıştırmam), motoru stop etmeden önce 30sn falan rölantide çalıştırıp, öyle stop etmek. Dikkat ederseniz tüm pist denemelerinde motoru ısıtma turu atılır, sonra test turu ve sonunda da motoru soğutma için tur atılır ;) Saygılar.
dieevil Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 100.000 de neden oldugunu basımıza gelen orneklerle acıklım :D 84 model audi 80 dıesel (cok uzun zaman odlugu ıcın km hatırlamıyorum ama patlattı 88 mercedes 200 D patlattı 90 Dı sanırım ) 300 d patlattı Golf D patlattı bu ara tarıhlerde 1 2 model daha geldı gectı ıste hatırlıyamıyorum son zamanlarda ıse 2002 Hyındai Accent 1,5 d mantara geldı. Kaldıkı bu mal aracın dıesellerınde sorun var Bellı km veremem ama bır zaman sonra arac yaz kıs cok zor calısmaya baslıyor ve hazın son gelıyor.. 2004 Vw LT35 mınıbus 85,000 km'de (tam patlatmadı ama kurum baglaması sorunu cıkardı ve 2.2 Ytl servısın verıdgını 600 felan yaptırdık .2007 yenı kasalarda bu sorunu kaldırdılar .. Simdi VW caravella var 75000 felan oldu bakalım o ne olcak yanı tamamı ıle deneyımlerıme gore yazdım hepsı patlıycak dıe kanun yok :D Tabı teknolojıde degıstı sahıt oldugum Renault megan'larda 200,000 km gordugum oldu kapak acılmamıs halde takır takır calısıyor aletler
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Selam, Şahinler kaza yapar demek gibi birşey bu ama :D Gördüğüm kazaların çoğunda şahinler vardı diye de savunmam olur ki deneyimle de sabittir ;) Kurum bağlayan motor ya kötü yakıyor ya da yakıt kötü. İkisinde de kullanıcı hatası var. Diesel için kısa ömürlü motor sözüne inanabilmem malesef mümkün değil. Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Bu bakım masraflarını hangi gerzek ortaya attıysa insanları çok fena etkilemiş. Herkesin ağzında bir bakım masrafıdır gidiyor. Astra 15.000 bakımı; 1.6 Twinport 116 YTL 1.3 CDTI 165 YTL Yeterli mi?
Vodan Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Dizel'in tek handikapı pis mazot bu arada. Onu da güvendiğiniz markalı biyerden alırsanız ve başınıza pis mazot dolayısıyla problem çıkarsa İstasyon'un sigortası zararınızı karşılıyor. Bu yüzden yakıt aldıktan sonra verilen o fişleri bir süre atmayın. Para 160.000'de araba alacaksın ama onda da problemler çıkacaktır illaki çok fazla kullanılmış bununda cam kaldırması, merkezi kiliti falan yarın bigün kısa vadede başına problem çıkarabilir. Birde gerçekten 27.000 YTL çok büyük masraf karşılık olarakta aman aman birşey vaadetmiyor. Ancak böyle düşünürsekte hiçbir zaman araba yenileyemeyiz arabalar külüstür +olur+ hala onlara bineriz :p
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Selam, Sen nasıl benim bir taneciğime külüstür dersin :P Ama çok fazla şey vaad etmiyor gerçekten. Klima iki bölme için ayrı ayarlanır olacak, farlar şeffaf plastik olacak, teyp CD/MP3 çalar olacak, yol bilgisayarı olacak, far düğmeleri direksiyon kolonunda değil de direksiyonun solunda konsolda olacak. Daha güncel ve yumuşak hatlar falan. Bir de olursa park yardımcıları falan. Gerçekten büyük bir fark yok yani. Kendisini salmaya başlayan gövde için de kule gergisi ile A4 için aracın altında şaft tünelinin başında gergi bağlantıları için yer var. Oralara paslanmazdan parça ayarladım mı araç biraz daha rijid olur diye düşünüyorum. Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Orada bir "olur" kelimesini eklemeyi unutmuşum pardon külüstür demiyorum tabiki arabana :) Aksine ben beklediğimden daha iyi buldum hiçte anlattığın gibi görünmüyordu :)
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 14, 2008 Selam, Sonax polyester esaslı çizik giderici cila kullandım (aracın yarısına sadece :P) fena olmadı ;) Diğer yarısını da bu akşam hallederim. Saygılar.
Syn Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2008 şöyle 2 tane fotoğraf buldum bunlar makyajlı hali mi a3 ün?
CoolRider Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2008 A3'un önü tamamda arkasını kaç kasadır beğenmiyorum. Bu audi Hatchback'i beceremiyor sedan yapsın mis gibi A4 A6 A8 :) Coupede olu A5 :P
Vodan Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 22, 2008 Yaz aylarında satışına başlanacak. http://www.otokritik.com/haber/122-2009-Audi-A3-ve-S3-Sportback-tanitildi.html
Mathias Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2008 Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2008 alın size rs6 reklamı o zaman video
Öne çıkan mesajlar