Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

artık dizel araba almak mantıklı mı (ekonomik açıdan)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bi satıcı şöyle yorumlamıştı...

insanımız benim arabam km de şu kadar yakıyor geyiğini çok sevdiği için ekonomik olmasa bile dizele yöneliyor...

doğru bence. dizelin ekonomisi tamamen psikolojik. benzinlikte daha ucuza dolduğunu görünce, daha az sıklıkta benzinliğe uğrayınca, bi depoyla 800 900km gidince dizel acayip ucuza geliyor onlara... bunları yaparken arabaya fazladan verdiği 3-5 milyarla kaç yüz lt benzin alabileceğini hiç hesaba katmıyor..
Mesaj tarihi:
Selam,

LPG'nin 1.73 civarı olduğunu görünce insan sevini veriyor :D

Sadece şu yedek lastiği bir yere bırakamamanın verdiği ölümcül bagaj daralması var o kadar :P Elalem bırakıyor ama ben ı-ıhh

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Kuzenim Türkiye'deydi de dün sordum 1.70 bizim orada dedi. Dizelde 1.69 mu ne dedi :) CHF tabi bu YTL değil ama çokta fark yok 1.29 la çarp işte.
Mesaj tarihi:
dizelin ucuz olmasının sebebi ticarette kamyonlar, sanayide yakıt ve özellikle ama özellikle çifçi tarafından kullanılıyor olması idi. hatta asıl sebep çiftçi. Ama tüketim oranlarında hiç hesapta olmayan bireysel kullanıcı alıp başını gidince destek çekilerek avrupa fiyatlarına yaklaşılıyor.

Çok kızmamak lazım, bireysel tüketici için verilen bir destek değil çünkü. Ama bunu düşünerek araç seçmiş insanların şimdi kızması normal ve çok haklı, araba dediğin ötv idi zart idi zurt idi bindikçe roket fiyatına çıktığı için, zarar görecekler baya.

En baştan dizele destek verilmesi yanlıştı.
Mesaj tarihi:
Selam,

Çiftçi hala ucuz matorin bulabiliyor, en vasat kalite motorin onlar için uygun. O motorlara yağ koysan yakar durumdalar :) Olan eurodiesel denen kavramdan kaynaklanıyor. Kalite farkı, fiyatı çok etkiliyor.

Eski 1.9 2.0 diesel motorlu Audi, BMW veya Mercedes alacaksın, motor gücü 80-100HP arası olacak ama en azından eurodiesel yerine ne koysan yakacak :P

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Destekten ziyade, motorin benzin üretiminde ilk elde edilen yağ türü olduğu için üretim maliyeti düşük ;) Fakat kurşun oranıydı falandı diye içeriğe müdahale başlayınca maliyet fırladı.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
biyodizel diye bişey var bildiğim kadarıyla amerika da kullanılıyor bu kullanılmış yağları yakıt olarak kullanıyorlar ancak arabanın içerisi kızartma kokuyormuş :P
Mesaj tarihi:
kullanilmi$ yaglar da oluyo da, asil olay bir bitkiden uretmeleri biodizel i. Cok genis tarlalara ekiyorlar, cok maliyetli olmayan bir fabrikasi var. her turlu kazandiriyor aslinda.
Mesaj tarihi:
Yamulmuyorsam etanol seker kamisinin islenip damitilmasi ile olusan alkolle uretiliyor,
bio dizelin uretimi daha ziyade car-cop u yeniden degerlendirmeye yonelik calismalardi. Belkide ayni hammaddeyi farkli sekillerde ve seviyelerde isleyerek farkli yakitlar elde edebiliyorlardir.
Mesaj tarihi:
Selam,

Mısırdan da biodiesel elde ediliyor ama ekolojik olarak son derece zararlı bir üretim felsefesi bana göre. Tarıma elverişli toprağı ekip mahsülü yakıt yapımında kullanmak; toprağın bilinçsizce sömürülmesi oluyor.

Bu konu, başka bir konu altında gündeme gelmişti ve tartışılmıştı sanırım.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Namessar said:
dizelin ucuz olmasının sebebi ticarette kamyonlar, sanayide yakıt ve özellikle ama özellikle çifçi tarafından kullanılıyor olması idi. hatta asıl sebep çiftçi. Ama tüketim oranlarında hiç hesapta olmayan bireysel kullanıcı alıp başını gidince destek çekilerek avrupa fiyatlarına yaklaşılıyor.

Çok kızmamak lazım, bireysel tüketici için verilen bir destek değil çünkü. Ama bunu düşünerek araç seçmiş insanların şimdi kızması normal ve çok haklı, araba dediğin ötv idi zart idi zurt idi bindikçe roket fiyatına çıktığı için, zarar görecekler baya.

En baştan dizele destek verilmesi yanlıştı.


Yanlış falan değildi. Dizel kimya olarak benzinden daha ucuza mal olan birt yakıt..

Vergilendirme politikası da doğru ülkemiz için. Taşımacılığın %90 ından fazlası karayollarıyla yapılıyor, yani kamyon taşımacılığı. Tarımda kullanılan aletlerin hepsi mazotla çalışıyor, biz tarımı kuvvetli bir ülkeyiz(ülkeydik). Bunların hepsi mazotla çalışan şeyler olduğu için vergileri düşük tutuyolardı..

Şimdi mazotun fiyatının artması bu sektörlerde de zam olarak yansıyacak...gerçi çoğu kaçak mazot kullanıyor artıştan etkilenmez ama yinede bu artışı bahane edip fiyatları yükselteceklerdir her buldukları fırsatta =)
Mesaj tarihi:
ee bu durumda ekonomiden başka bir etkisi olmuyorki. Amacı anlıyamadım? Daha petrol kaynakları duruyor, bir ihtiyacta yok. Tek aklıma gelen; eğer bir ülkede petrol çıkmıyorsa dışa bağımlılığı azaltmak için kullanılabilir. Ama yapılan feragat sonuca değiyor mu? Ne kadar verimli bu yakıtlar ve üretimi?
×
×
  • Yeni Oluştur...