Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

bi-xenon


Namessar

Öne çıkan mesajlar

serviste orjinal bi-xenon uygulatmayi dusunuyorum. 1.20i ve 1.20d lerde bi-xenon a hazir durumdaymis araclar, tesisat uzerinde hazir oluyormus. sadece 3-4 gunde montaj yapip baglantilari yapiyorlar ve test ediyorlar.

1.16i lerin ise cogunda uygulanamiyormus. arac eger bi-xenon lu gelmediyse gerekli tesisat bulunmuyormus aracta.

1.18i leri ise bilmiyorum, durum ne soracagim. eger yapilabiliyorsa tavsiye eder misiniz?

bana hep olumsuz konustu arkadaslar. tesisat varsa bile aracin bir cok kisminin sokulup takilacagini, bu nedenle kasanin bir daha asla fabrika cikisi gibi olmayacagini, rigidite yitirecegini, bi-xenon uygulanabiliyor olsa bile fabrika ayarlamasi gibi olmayacagini, kosiflerin beceremeyecegini, sacilma dagilma otomatik yukseklik vs de sorunlar cikacagini soylediler.

sonradan yaptiran varsa bu tur bir uygulama yorumlariniza ihtiyacim var. ozellikle kasanin ne kadarina dokunduklarini merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Far ve balasttan oluşuyor. Senin gözünü korkuttukları kadar olmadığına eminim. Sonuçta mevcut parça montajından başka birşey değil. Rijit yapının nasıl zarar göreceğini ise hiç anlamadım :)

Bence -orjinal olmak kaydıyla- uygulayabiliyorlarsa yaptır. yoldaki o ayarsız insanlardan olmazsın inşallah ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende Audilerde çok görüyorum şu gözalıcı çakma zenonlardan :)

Orjinal olmayınca sadece otomatik yükselip alçalma çalışmıyor başka bir dezavantajı yok heralde. Yalnız arıza verme olayı olursa can sıkar gerçekten. Yerinde olsam yaptırmazdım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cakma dediginiz xenonlarin goz almasinin sebebi mercekli degil reflektorlu farlarla kullanilmasi + ayarsiz olmasi.

kendi aracimda xenon kit kullaniyorum, yukselik ayari calisiyo.
ayarini da yaptirdim gram goz almiyo. bi cok kez denedik, arkadan geldim, karsilikli geldik en ufak bi sikayet gelmedi.

illa yaptirilcaksa karsi tarafin ruh halini goz onunde bulundurmak gerekli :) ayar ve mercekli far sart.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pasha sen sonradan mı taktırdın? Otomatik yükseklik ayarı çalışmıyor diye biliyorum. Bir arkadaşım yaptırdı Astra'sına aynen otomatik kalkıp inmiyor fakat manuel olarak ayarı yapılabiliyor.

Sonradan takılamaması sebebi aracın kendi beynine kadar değişiklikler gerektirmesi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otomatik ayara malesef dikkat etmedim, bana gore gereksiz bi ozellik zaten :) onumu goremiyosam yukseltirim olur biter. xenon un artilari yaninda bu eksi fazla onem teskil etmiyo benim icin :)

aracin beynine herhangi bi degisiklik yapilmadi. tanidigim bi opel ozel servisinde yaptirdim montaji, ek bi beyin taktilar ariza isigi yakmamasi icin. araci aldigimin 2. veya 3. gunu taktirmistim ki 1 yil 3 ay falan olmus hala en ufak bi ariza olmadi. bunun yaninda sebepsiz yere ariza isigi yanmasi olayiyla da karsilasmadim.


dedigim gibi kaliteli bi marka + isinin ehli bi usta, mercekli far ve montaj sonrasi ince ayarla kesinlikle karsi tarafi rahatsiz etmiyo(cogu yer montaj sonrasi ayar yapmiyo).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

CoolRider said:
Peki arabanın hazırlığı olayında bahsedilen nedir? Sonuçta far yuvası ve ampul deil mi sistem neyi modifiye etmeleri gerekiyor ki?


Xenon bildiğimiz ampul gibi aküden gelen voltajı yiyince çalışan bi sistem değil...

Voltaj yükselticilerden geçiyor tonla, milyon voltlara ulaşınca gerilim tepkimesi başlıyo xenonun. yanmaya başladıktan sonra çok az enerjiyle devam edebiliyo..

farklı yani baya bildiğimiz ampullerden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarv'ın bahsettiği çalışma prensibi doğru fakat balastlar aracın elektrik-elektronik düzeni açısından problem yaratan bir komponent değildir. Üzerinden geçen gerilimi depolar ve bin voltlar seviyesine ulaşınca bir anda boşaltır.

Problem yaratma sebebi otomobillerde farların analog anahtarlarla değil dijital anahtarlar aracılığıyla beyin üzerinden geçerek kontrol edilmesidir. Arabanın elektronik düzeninde beklenmedik bir güç çekimi vs olduğunda arıza ışığı yakıyorlar. Bunu her araba yapmaz ama elektronik olarak ileri düzeydeki, sistemin kendi kendisini sürekli kontrol ettiği otomobillerde bilinen bir yaması yoksa problem yaşanır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 ay sonra ...
2 gun kadar once avcılar borusan, kosifler ve istinye borusan a teker teker xenon uygulaması mumkun olup olmadıgına daır birer email attım. yanıt gelmedi.

bunun uzerıne bmw turkiye ye email ile bilgilendirme taleplerine servisleriniz cevap vermiyor diye sikayette bulundum.

dunku sikayetimin ardından borusan avcılar aradı.

artık eskisi gibi orjinal farı kendi imkanları ile tanıtma sebebi ile ecu da sorun çıkma olayının olmadıgını, bmw xenon kit uygulaması yapılacagını soyledı.

bu kıt ıcerısınde otomatık far yukseklıgı, far yıkama, tum aydınlatma tesısatının bastan dosenmesı ıcın gereklı tum yeni tesisat, orjınal on farlar ve kıt ıcınde bulunan yenı stop lambaları oldugunu ve fiyatının 3600 Euro oldugunu ekledi. ayrıca ıscılıgınde 400-500 euro cıvarında oolacagını belırttı. ancak arabanız fabrıka da xenon tesısatı dosenmıs gıbı olacaktır dedı.

(stop farlarının degısme sebebını anlamadım ama, xenon alınca stopta ne degısıyor yahu?)

bu tarz bmw xenon kıtlerının varlıgından haberı olanınız var mı acaba? kosifler zamanında sordugumda sorun cıkarır, hata verir, ustelık far yukseklıgı calısmaz falan gıbı seylerden bahsedıyordu. avcılar ıse sıfır orjınal tesısatın mumkun oldugundan bahsedıyor.

fıyat bır de normal mıdır? ben 2500 euro cıvarı bır rakam soylerler dıyordum, hatta o rakama bile yuksek dıye burun kvırıyordum ama yaptırmaya nıyetlıydım.

yoksa sıkayet mekanızması ıslettıgım ıcın cok yuksek fıyat vererek benı vazgecırmeye mı calısıyorlar?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...