Valeron Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Arkadaşlar uzun bi süredir dizel otomatik araçlara bakıyorum ve en gözde,piyada 2.el olanı Corsa'lar.Şimdi aklıma bi soru takıldı.Bu Corsalarda Otomatik yazıyo ama vites kutusu otamatik viteslerdeki gibi değil.Mesela Park modu yok.Ya tiptronik vites(ki otomatik şanzıman zaten),yada easytronic vites(buda bildigim kadarıyla yarı otomatik şanzıman demek)Bu corsaları kullanmış olan veya bilgisi olan var mı.Bu 2005 Corsa dizeller otomatik yazanlar yani tiptronik mi easytronic mi? tam olarak ne farkları var çok basit somut örnekler verirseniz sevinirim.Bide eaystroniclerin yokuşta kayıyor,konuma göre boşta veya R de bırakıosunuz şeklinde bişeyler okumuştum nedir durum ? Arkadaşlar ilginize çok teşekkür ederim,sizden ricam anlayabileceğim basit bi dilde anlatmanız.Araştırmama rağmen tam hakim diilim mevzuya : )) Çok sağolun. Diğer bir sorumda Ford Fiesta'lar aynı şekilde piyasada çok ama bunlar Tiptronik vites.Yukarda farkı açıklıcaksınız zaten,sorum şu bunu çok tercih etme demişlerdi yorumlarınız neler ?
Namessar Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Oncelikle sanzimanin olayi: Eger arabalar sadece tek bir aktarim rasyosunda disliye sahip olsaydi,bu rasyo (ratio) mecburen son surat icin ayarlanirdi. ve o zaman istenen son hiza varana kadar olan kisimda arabaniz kagni gibi hizlanirdi. Kisacasi motorun torku verimli bir sekilde aktarilamamis olurdu. sanziman bunu saglamak icin kullaniliyor. otomatik sanziman ile manual sanzimanin farki degisik vites kombinasyonlarinin nasil olusturuldugudur. manual bir sanziman degisik dislileri kilitleyerek ve acarak degisik aktarim oranlari, dolayisi ile vites oranlari elde ederken, otomatik bir sanziman ayni disli seti ile butun degisik vites oranlarini elde eder. klasik otomatik vitesler bunu planetary gear denilen bir sistemle yaparlar. basit fizikte gormussunuzdur, ufak bir carki buyuk bir carka degdirirseniz dislilerle, cevrelerinin oranina gore degisik hizlarda donerler. aralarindaki buyukluk farklarina gore dogru dizilim ile oransal aktarim yapabilirsiniz. planetary denen sisteme ise klasik yanyana dizilis yerine ic ice dizilis yapildigi icin bu isim verilmistir. aynen gunes sistemi gibi. merkezde ufak bir cark, etrafinda ona dokunan ufak carklar ve hepsi dev bir carkin icinde o cark distakilerin hepsine dokunuyor. gezegen sistemine benzer bir dizilis oldugu icin de adi planatery. bu sistemin ozelligi istediginiz disliyi sisteme baslangic icin kullanirken istediginiz baska bir taneyi cikis icin kullanirken istediginizi sabit tutarak ve donmesini engelleyerek tonla degisik kombinasyon elde edebilmeniz ve boylece degisik oranlari gerceklestirebilmenizdir. tiptronic ve septeptronic vitesler hala bildiginiz otomatik viteslerdir. hala normal otomatikler gibi torque converter kullanirlar. tek farklari ozel bir modda surucunun vites degisimine mudahale edebilmelerine izin vermeleridir. arac motor redline a varana kadar vitesi surucuden komut gelmedigi icin degistirmez, surucu komutu ile degistirir ya da redline da motoru korumak icin otomatik olarak degistirir. dsg, smg, easytronic gibi sanzimanlar bildigin manual sanzimanlardir. bunlar tiptronic vitese gorunuste cok benzeselerde aslinda farklidirlar, cunku torque converter icermezler ve sistem bildigin manual sanzimanla ayni isler. tek farki debriyaj ve vites kutusunun elektronik olarak bir cip tarafindan kontrol edilmesidir. easytronic ne yazikki smg ve dsg gibi basarili performans gosteren bir vites tipi degil. bir de variomatic ve multitronic sanzimanlar var. onlari da artik bu islerden anlayan biri anlatsin.
CoolRider Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Mesaj tarihi: Mart 10, 2008 Corsa easytronikten mumkun olduğunca uzakta dur! Bu sistem iğrenç ötesi diğer başlıktada belirtmiştim. En azından benim kullandığım corsa böyleydi yeni modele guvenin varsa bir test surusu iste yada çok etik deil ama mesela aynı modelin 2. eline bak alıcakmış gibi davran onu bir gezdir galeride yoksa easytronik test için. Eğer hala geliştirmedilerse inan bana bu araçta daha çok yorulcaksın yokuşta kaçırmıyım falan fişman olaylarıyla; ayrıca vitesi 3 yaşıdan çocuk gibi değiştirdiği için konforlu bir yolculuk söz konusu bile deil! illa corsa alıcaksan manuel al!
Pasha Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 yokus kalkis destegi var artik easytroniclerde. vites degistirme olayi ise evet ayagini gazdan az da olsa cekmek gerekiyo devirli giderken. duz vites aracta nasi ayagini gazdan cekmezsen ayni onun gibi sarsintili oluyo vites gecisleri.
paramecium Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Selam, @Namessar Dövseydin abi :P Saygılar.
Valeron Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 bahsettgm corsa 2005,bunlarda aynı sekilde mi ?? easytronic mi,aynı sıkıntılar mı var ? fiesta tiptronikler nası ?
CoolRider Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Fordu bilmediyorum hiç deneme şansım olmadı! Dediğim gibi bir teste çıkar aracı ne demek istediğimi daha rahat anlıcaksın!
Valeron Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 abi azıma sıçtın ya alma alma alma dedin korktum bende :S
CoolRider Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 :) Ya kusura bakma! Eğer tabi gönlünde yer ettiyse aracı al! Ordan sonra ben ne desem boş! Ama 2005 dediğine göre ikinci el, git galeri/sahibine hadi bir tur atıcazde kalkışına vites değişimine kendin bak. Eğer beğenirsen ne mutlu sana, beğenmezsende corsanun dizel motorları güzel manuelini bulursun 2005 model hem daha ucuzdur :)
Valeron Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 abi manuel istemiyorum pek.Dur kalk dur kalk istanbul trafiğinde yazık yani.Bide ehliyeti aldıımdan beri ki bi 8 ay oluyo,bizde otomatik vectra var 2.2 elegance onu kullandım hep.otomatiğe alıştım yani.abi nası mesela bunun vitesi biraz açıklayıcı olabilirmisniz ?
Pasha Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 bildigin duz vites, elektronik kontrollu debriyaji var. vites dusururken vs ara gaz veriyo. aldigin aracta yokus kalkis destegi olmasina dikkat et eger easytronic istiyosan.
CoolRider Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 işte anlatılabilcek bir geçiş değil o yuzden dene göre bence! Tecrube yoksa kap pederi kolundan o denesin sen yanında otur :) En gözümde canlandırabildiğim anlatım vites geçişlerinde ileri geri sallandığını dusun!
Pasha Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 abi yok oyle bisey :) duz vites mantiginda kullanman gerekiyo vitesi dogru. vites gecislerini ayagini gazdan cekerek yaptirirsan en ufak bi sarsinti olmuyo. yani eger easytronic alincaksa vites gecislerini beklemeden ayagini gazdan cekmek suretiyle vitesi degistirtmen gerekiyo. duz vites aracta nasil ayagini gazdan cekmeden vites degistirince sarsiliyosan aynisi oluyo.
Vodan Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Peki bişey sorcam, tiptronik kullanımda bu dediğini yapabiliriz ayağı gazdan çekip vites arttırırız ama otomatik konumda vitesin ne zaman geçeceğini nasıl kestiriyoruz? Ayağı gazdan çektiğimizde araba hızlanmak istemediğimize kanaat getirmez mi?
Pasha Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 Mesaj tarihi: Mart 11, 2008 ona gore cekiyosun iste ayagini :) baktin devri geldi cekiyosun ayagini kendi yukseltiyo vitesi. yokus yukari kullanimda da manuel kullanmamiz tavsiye ediliyo zaten :)
Valeron Mesaj tarihi: Mart 12, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 12, 2008 e düzdeki gibi bağırıo hissedioruz yani vitesi atıcaamızı ?
Pasha Mesaj tarihi: Mart 12, 2008 Mesaj tarihi: Mart 12, 2008 30dk kullandiktan sonra alisiyosun easytronic vitese. araci bayiiden aldip yola ciktigimda ben de garipsemistim ama alisiliyo hemen cidden :) duzden tek farki debriyaj pedali olmamasi diyebilirim ha bide vitesi otomatik atmasi :) diger otomatikler gibi olmamasinin yaninda ekonomi de sunuyo, duz ne yakiyosa bu da onu yakiyo :)
Valeron Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 peki dizel alınca da normal manuel dizel gibi yakcak o zaman.Peki vitesi otomatik atıyo diyosun biz attırmıyorz mu hiç ? yani yavaşlarken,hızlanırken hep o kendisi mi atıcak ? Yoksa manueldeki gibi vitesi değiştir die bağırıo mu araba ?
Vodan Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 İstersen tiptronik modda vitesi kendin arttırıp azaltabiliyorsun. Otomatik durumda ise kendisi normal otomatik şanzıman gibi vitesleri değiştiriyor. Sarsıntı olsun istemiyorsan tam vites değişeceği sırada ayağını gazdan çekip tekrar basman gerekiyor.
Valeron Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Ama bunda Tiptronik mod veya otomatik mod tarzı bişi yok bildiğim kadarıyla ? Corsa larda ?
Vodan Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Şöyle bişey vites. En sola çekince A modu otomatik ortada + ve - var sağda da boş ve geri.
Valeron Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 yani bildiimiz otomatik vites gibi ben vitese dokunmadanda arttırıp azaltabiliyorum ? e nerde bunun manuel şanzıman geyiği o zaman abi ?
Namessar Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Valeron said: yani bildiimiz otomatik vites gibi ben vitese dokunmadanda arttırıp azaltabiliyorum ? e nerde bunun manuel şanzıman geyiği o zaman abi ? ilk mesajdan itibaren bir daha basla konuyu okumaya
Valeron Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Abi okudum ya :D okudumda sorularıma tam bişi alamıorm ki herkes farklı dio.Şimdi şu son sorduuma bi cevap ver nolur ya : ))
Öne çıkan mesajlar