Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Opel Corsa 2005 Dizel,Otomatik ve Fiesta Dizel Tiptronik


Valeron

Öne çıkan mesajlar

Arkadaşlar uzun bi süredir dizel otomatik araçlara bakıyorum ve en gözde,piyada 2.el olanı Corsa'lar.Şimdi aklıma bi soru takıldı.Bu Corsalarda Otomatik yazıyo ama vites kutusu otamatik viteslerdeki gibi değil.Mesela Park modu yok.Ya tiptronik vites(ki otomatik şanzıman zaten),yada easytronic vites(buda bildigim kadarıyla yarı otomatik şanzıman demek)Bu corsaları kullanmış olan veya bilgisi olan var mı.Bu 2005 Corsa dizeller otomatik yazanlar yani tiptronik mi easytronic mi? tam olarak ne farkları var çok basit somut örnekler verirseniz sevinirim.Bide eaystroniclerin yokuşta kayıyor,konuma göre boşta veya R de bırakıosunuz şeklinde bişeyler okumuştum nedir durum ?
Arkadaşlar ilginize çok teşekkür ederim,sizden ricam anlayabileceğim basit bi dilde anlatmanız.Araştırmama rağmen tam hakim diilim mevzuya : )) Çok sağolun.


Diğer bir sorumda Ford Fiesta'lar aynı şekilde piyasada çok ama bunlar Tiptronik vites.Yukarda farkı açıklıcaksınız zaten,sorum şu bunu çok tercih etme demişlerdi yorumlarınız neler ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oncelikle sanzimanin olayi:

Eger arabalar sadece tek bir aktarim rasyosunda disliye sahip olsaydi,bu rasyo (ratio) mecburen son surat icin ayarlanirdi. ve o zaman istenen son hiza varana kadar olan kisimda arabaniz kagni gibi hizlanirdi. Kisacasi motorun torku verimli bir sekilde aktarilamamis olurdu. sanziman bunu saglamak icin kullaniliyor.

otomatik sanziman ile manual sanzimanin farki degisik vites kombinasyonlarinin nasil olusturuldugudur. manual bir sanziman degisik dislileri kilitleyerek ve acarak degisik aktarim oranlari, dolayisi ile vites oranlari elde ederken, otomatik bir sanziman ayni disli seti ile butun degisik vites oranlarini elde eder.

klasik otomatik vitesler bunu planetary gear denilen bir sistemle yaparlar. basit fizikte gormussunuzdur, ufak bir carki buyuk bir carka degdirirseniz dislilerle, cevrelerinin oranina gore degisik hizlarda donerler. aralarindaki buyukluk farklarina gore dogru dizilim ile oransal aktarim yapabilirsiniz. planetary denen sisteme ise klasik yanyana dizilis yerine ic ice dizilis yapildigi icin bu isim verilmistir. aynen gunes sistemi gibi. merkezde ufak bir cark, etrafinda ona dokunan ufak carklar ve hepsi dev bir carkin icinde o cark distakilerin hepsine dokunuyor. gezegen sistemine benzer bir dizilis oldugu icin de adi planatery. bu sistemin ozelligi istediginiz disliyi sisteme baslangic icin kullanirken istediginiz baska bir taneyi cikis icin kullanirken istediginizi sabit tutarak ve donmesini engelleyerek tonla degisik kombinasyon elde edebilmeniz ve boylece degisik oranlari gerceklestirebilmenizdir.


tiptronic ve septeptronic vitesler hala bildiginiz otomatik viteslerdir. hala normal otomatikler gibi torque converter kullanirlar. tek farklari ozel bir modda surucunun vites degisimine mudahale edebilmelerine izin vermeleridir. arac motor redline a varana kadar vitesi surucuden komut gelmedigi icin degistirmez, surucu komutu ile degistirir ya da redline da motoru korumak icin otomatik olarak degistirir.

dsg, smg, easytronic gibi sanzimanlar bildigin manual sanzimanlardir. bunlar tiptronic vitese gorunuste cok benzeselerde aslinda farklidirlar, cunku torque converter icermezler ve sistem bildigin manual sanzimanla ayni isler. tek farki debriyaj ve vites kutusunun elektronik olarak bir cip tarafindan kontrol edilmesidir. easytronic ne yazikki smg ve dsg gibi basarili performans gosteren bir vites tipi degil.

bir de variomatic ve multitronic sanzimanlar var. onlari da artik bu islerden anlayan biri anlatsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Corsa easytronikten mumkun olduğunca uzakta dur! Bu sistem iğrenç ötesi diğer başlıktada belirtmiştim. En azından benim kullandığım corsa böyleydi yeni modele guvenin varsa bir test surusu iste yada çok etik deil ama mesela aynı modelin 2. eline bak alıcakmış gibi davran onu bir gezdir galeride yoksa easytronik test için. Eğer hala geliştirmedilerse inan bana bu araçta daha çok yorulcaksın yokuşta kaçırmıyım falan fişman olaylarıyla; ayrıca vitesi 3 yaşıdan çocuk gibi değiştirdiği için konforlu bir yolculuk söz konusu bile deil! illa corsa alıcaksan manuel al!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:) Ya kusura bakma! Eğer tabi gönlünde yer ettiyse aracı al! Ordan sonra ben ne desem boş! Ama 2005 dediğine göre ikinci el, git galeri/sahibine hadi bir tur atıcazde kalkışına vites değişimine kendin bak. Eğer beğenirsen ne mutlu sana, beğenmezsende corsanun dizel motorları güzel manuelini bulursun 2005 model hem daha ucuzdur :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi manuel istemiyorum pek.Dur kalk dur kalk istanbul trafiğinde yazık yani.Bide ehliyeti aldıımdan beri ki bi 8 ay oluyo,bizde otomatik vectra var 2.2 elegance onu kullandım hep.otomatiğe alıştım yani.abi nası mesela bunun vitesi biraz açıklayıcı olabilirmisniz ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi yok oyle bisey :) duz vites mantiginda kullanman gerekiyo vitesi dogru. vites gecislerini ayagini gazdan cekerek yaptirirsan en ufak bi sarsinti olmuyo.

yani eger easytronic alincaksa vites gecislerini beklemeden ayagini gazdan cekmek suretiyle vitesi degistirtmen gerekiyo.

duz vites aracta nasil ayagini gazdan cekmeden vites degistirince sarsiliyosan aynisi oluyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Peki bişey sorcam, tiptronik kullanımda bu dediğini yapabiliriz ayağı gazdan çekip vites arttırırız ama otomatik konumda vitesin ne zaman geçeceğini nasıl kestiriyoruz? Ayağı gazdan çektiğimizde araba hızlanmak istemediğimize kanaat getirmez mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

30dk kullandiktan sonra alisiyosun easytronic vitese. araci bayiiden aldip yola ciktigimda ben de garipsemistim ama alisiliyo hemen cidden :)

duzden tek farki debriyaj pedali olmamasi diyebilirim ha bide vitesi otomatik atmasi :) diger otomatikler gibi olmamasinin yaninda ekonomi de sunuyo, duz ne yakiyosa bu da onu yakiyo :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İstersen tiptronik modda vitesi kendin arttırıp azaltabiliyorsun.

Otomatik durumda ise kendisi normal otomatik şanzıman gibi vitesleri değiştiriyor. Sarsıntı olsun istemiyorsan tam vites değişeceği sırada ayağını gazdan çekip tekrar basman gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...