Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Debriyajsız vites değiştirmek


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bugün bişey farkettim okula giderken, devrini tutturunca (1400dd civarı) vitesleri debriyaja basmadan değiştirebiliyorum.

Vites arttırırken çok rahat oluyor ancak düşürürken devir düşük olduğu için zorluk oluyor bunuda bi aragaz verip halledebiliyorum :)

Daha önce vitesi attırabiliyordum fakat vitese takabildiğimi bugün farkettim. Deniyordum fakat geçmiyordu tabi devrine dikkat etmiyordum. Acaba arabanın kaşarlanmasıyla fln ilgili olabilir mi bu durum? Bazen bir garçlamayla birlikte geçiyor ancak tam deviri tutturunca yumuşacık geçiveriyor.

Neden olabilir ve zarar verirse arabanın hangi aksamlarına zarar verebilir? Şanzıman mı yoksa debriyaj mı örneğin.

Birde bu 1400 devirin teknik açıklamasını istiyorum hemen!
Bir süredir teknik açıklamalara pek girmiyorduk eski günleri yadedelim :)
Mesaj tarihi:
Selam,

Senin arabaya modifiye şart artık. Hemen gereksiz ağırlıklardan kurtulalım; misâl senkromeçler :P

O "tarrrr" sesi senin senkromeçlerin işi tam çözemediğini, kademe dişlilerinin birbirine vurduğunun sesi. Debriyajdan ömür yesen keşke diyeceğim ama şanzımanı yiyorsun.

Devir olayına gelirsek; yokuş aşağı inerken de 1400rpm'de deneyip görüşlerini yazar mısın ;) Ona göre teknik açıklama yapalım.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Sen 'Amannn' derken ben de ellerimi ovuşturup, kulağımda çıkacak olan o mekanik senfoninin inanılmaz iç gıcıklayıcı sesini hayal ederek 'evett, evetttt, EVETTTT' diye hazzın doruklarında mırıldanıyorum :P

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Motor yokuş aşağı giderken sen gaz vermediğin için devirlenmek için isteksizdir fakat teker hızlanmak ister. Sen vitesi değiştirmeye başladığında vitesi ilk boşa alırsın, o anda tekerler motorun freninden kurtulur ve daha hızlı dönmeye başlar fakat motor da onu zorlayan tekerlerden kurtulduğu için devrini düşürmeye başlar. Sen bu aşamada vitese takmak için zorladığında şanzıman oldukça zorlanır ;) Senkromeçlerin feryatları yükselir.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Bu arada çıkartırken zorlanması gerekmez mi? Takarken değil de.. Ben bu vitesi değiştirme işini 6. vitese kadar 100km civarında yaptım bi yokuşun lafı olmaz şimdi aramızda.
Mesaj tarihi:
Ya zaten mengene zoruyla geçirmiyorumki vitesi zorlayarak girmiyor yani devrini bulunca cuk diye geçiyor.

2 veya 3 zorlasan farketmezde vitese geçirildiğinde şanzımanı zorlaması açısından 2 de dişli daha devirli döneceği için ilk anda daha fazla zarar verebilir diye düşündüm.
Mesaj tarihi:
Bu arada herzaman öyle geçiriyorum gibi bir intiba yaratılmasın. Tamam bugün kendimi eğlendirdimde sadece yeni farkettiğim için :) Zaten akıcı kullanıma imkan veren bir durum değil 1200 devir nedirki rolantinin biraz üstü. Belki sıkışık dur kalk trafikte uygulanabilecek bişey ;)

1200 yazdım çünkü biraz değişkenlik var gibi vitesler arasında. 1-2-3 arası 1200 - 1400 arası iyi. 4. vitese en rahat 2000 devirde giriyor.
Mesaj tarihi:
Şöyle söyleyim vites zaten geçtikten sonra şanzıman üzerine ekstra bir yük bindirmez. Vitesi ilk takmaya teşebbüs ettiğim an ile vitesin yerine oturduğu an arasında bir aşınma olacağı kaçınılmaz. 2. vites dişlisi daha küçük olduğundan daha hızlı dönecekken 3. vites dişlisi daha büyük olduğundan daha yavaş dönecektir. Hızda aşınmayı etkiler diye düşünüyorum ben.
Mesaj tarihi:
Tamam bende hiç olmaz demiyorum :) paramecium senkromeçlerin feryatlarını daha az duysun diye 2 yerine 3 e takarım diyorum :)

Yalnız yinede büyük aşınma vitesi çıkarırken olacaktır heralde rampa aşağı giderken vitesten debriyajsız çıkarabiliyoruz zorlayarak ve araba bi ıkınıyor.
Mesaj tarihi:
Selam,

Anlaşıldı, sen bir yerden düşeş şanzıman buldun, elindekini eğlenerek öldürmeye çabalıyorsun :D

Dişlerin kenarları çarpacağı için kırılırlar sadece. Diğer bir risk de kırıntı şeklinde olan kopmalar eğer daha büyük olursa dişliler arasına kaçabilir. Ama bunun oldukça düşük ihtimal olduğunu duymuştum.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
viteslere zor gecis neden kaynaklanir?

araba sabahlari 1 e gecmiyor :S yok ciddi gecmiyor :D 15 dakka sonra aciliyor resmen sorunsuz tuy gibi geciyor :D gece bilmemne yagi falan mi donuyor :P
Mesaj tarihi:
Pekii bu vitesler neden debriyajsız geçmeye başlar? Herzaman geçiyordu da Vodan mı farkında değildi yoksa arabamı laçkalaştı?

Bu durum herhangi bir aksamda kötüye gidişin işareti olarak kabul edilebilir mi yoksa normal midir?
×
×
  • Yeni Oluştur...