Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Bugün bişey farkettim okula giderken, devrini tutturunca (1400dd civarı) vitesleri debriyaja basmadan değiştirebiliyorum. Vites arttırırken çok rahat oluyor ancak düşürürken devir düşük olduğu için zorluk oluyor bunuda bi aragaz verip halledebiliyorum :) Daha önce vitesi attırabiliyordum fakat vitese takabildiğimi bugün farkettim. Deniyordum fakat geçmiyordu tabi devrine dikkat etmiyordum. Acaba arabanın kaşarlanmasıyla fln ilgili olabilir mi bu durum? Bazen bir garçlamayla birlikte geçiyor ancak tam deviri tutturunca yumuşacık geçiveriyor. Neden olabilir ve zarar verirse arabanın hangi aksamlarına zarar verebilir? Şanzıman mı yoksa debriyaj mı örneğin. Birde bu 1400 devirin teknik açıklamasını istiyorum hemen! Bir süredir teknik açıklamalara pek girmiyorduk eski günleri yadedelim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 olm dişlileri dökecen yola :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Selam, Senin arabaya modifiye şart artık. Hemen gereksiz ağırlıklardan kurtulalım; misâl senkromeçler :P O "tarrrr" sesi senin senkromeçlerin işi tam çözemediğini, kademe dişlilerinin birbirine vurduğunun sesi. Debriyajdan ömür yesen keşke diyeceğim ama şanzımanı yiyorsun. Devir olayına gelirsek; yokuş aşağı inerken de 1400rpm'de deneyip görüşlerini yazar mısın ;) Ona göre teknik açıklama yapalım. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 paramecium said: Devir olayına gelirsek; yokuş aşağı inerken de 1400rpm'de deneyip görüşlerini yazar mısın ;) Ona göre teknik açıklama yapalım. Aman diyorum! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Selam, Sen 'Amannn' derken ben de ellerimi ovuşturup, kulağımda çıkacak olan o mekanik senfoninin inanılmaz iç gıcıklayıcı sesini hayal ederek 'evett, evetttt, EVETTTT' diye hazzın doruklarında mırıldanıyorum :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Ben anlamadım ya yokuş inmek ile ne alakası vardır? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Selam, Motor yokuş aşağı giderken sen gaz vermediğin için devirlenmek için isteksizdir fakat teker hızlanmak ister. Sen vitesi değiştirmeye başladığında vitesi ilk boşa alırsın, o anda tekerler motorun freninden kurtulur ve daha hızlı dönmeye başlar fakat motor da onu zorlayan tekerlerden kurtulduğu için devrini düşürmeye başlar. Sen bu aşamada vitese takmak için zorladığında şanzıman oldukça zorlanır ;) Senkromeçlerin feryatları yükselir. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Bende 2 yerine 3 e takarım? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Bu arada çıkartırken zorlanması gerekmez mi? Takarken değil de.. Ben bu vitesi değiştirme işini 6. vitese kadar 100km civarında yaptım bi yokuşun lafı olmaz şimdi aramızda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 benim bi arkadaşta puntosunda gaza abanır abanır, araç devir kesiciye gidince debriyajsız vites atardı... bi problem olmazdı :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 vodan 2 3 farketmez cunku her halikarda teker hızlanırken motor yavaslicaktır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Ya zaten mengene zoruyla geçirmiyorumki vitesi zorlayarak girmiyor yani devrini bulunca cuk diye geçiyor. 2 veya 3 zorlasan farketmezde vitese geçirildiğinde şanzımanı zorlaması açısından 2 de dişli daha devirli döneceği için ilk anda daha fazla zarar verebilir diye düşündüm. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Bu arada herzaman öyle geçiriyorum gibi bir intiba yaratılmasın. Tamam bugün kendimi eğlendirdimde sadece yeni farkettiğim için :) Zaten akıcı kullanıma imkan veren bir durum değil 1200 devir nedirki rolantinin biraz üstü. Belki sıkışık dur kalk trafikte uygulanabilecek bişey ;) 1200 yazdım çünkü biraz değişkenlik var gibi vitesler arasında. 1-2-3 arası 1200 - 1400 arası iyi. 4. vitese en rahat 2000 devirde giriyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 ama işte her halukarda sokmaya calıstıgın dislinin donus hızı aynı olur? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Şöyle söyleyim vites zaten geçtikten sonra şanzıman üzerine ekstra bir yük bindirmez. Vitesi ilk takmaya teşebbüs ettiğim an ile vitesin yerine oturduğu an arasında bir aşınma olacağı kaçınılmaz. 2. vites dişlisi daha küçük olduğundan daha hızlı dönecekken 3. vites dişlisi daha büyük olduğundan daha yavaş dönecektir. Hızda aşınmayı etkiler diye düşünüyorum ben. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 ben de onu diyorum zaten, daha hızlı dönen bi dişliyi daha yavaş dönen birine baglamaya calısınca aşınma kaçınılmaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 28, 2008 Tamam bende hiç olmaz demiyorum :) paramecium senkromeçlerin feryatlarını daha az duysun diye 2 yerine 3 e takarım diyorum :) Yalnız yinede büyük aşınma vitesi çıkarırken olacaktır heralde rampa aşağı giderken vitesten debriyajsız çıkarabiliyoruz zorlayarak ve araba bi ıkınıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Selam, Anlaşıldı, sen bir yerden düşeş şanzıman buldun, elindekini eğlenerek öldürmeye çabalıyorsun :D Dişlerin kenarları çarpacağı için kırılırlar sadece. Diğer bir risk de kırıntı şeklinde olan kopmalar eğer daha büyük olursa dişliler arasına kaçabilir. Ama bunun oldukça düşük ihtimal olduğunu duymuştum. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 viteslere zor gecis neden kaynaklanir? araba sabahlari 1 e gecmiyor :S yok ciddi gecmiyor :D 15 dakka sonra aciliyor resmen sorunsuz tuy gibi geciyor :D gece bilmemne yagi falan mi donuyor :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 29, 2008 Selam, Yağın viskozitesi düşüyor. Belki daha ince yağ önerebilirler. Hoş şanzıman yağı değiştiren hiç görmedim : Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Pekii bu vitesler neden debriyajsız geçmeye başlar? Herzaman geçiyordu da Vodan mı farkında değildi yoksa arabamı laçkalaştı? Bu durum herhangi bir aksamda kötüye gidişin işareti olarak kabul edilebilir mi yoksa normal midir? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Selam, Geçebiliyor canım, ama bu sadece ihtimallerin bir araya gelmesiyle olan bir olay diye biliyorum. Her devirde ve koşulda olmaz yani. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cocacola Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 1, 2008 bende otobüscülerin bu yöntemi kullandığından şüpheleniyorum her seferinde o garç sesi öldürüyor insanı :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar