Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir sorum var...


MrMarvelous

Öne çıkan mesajlar

Şimdi benim araba 1.6lt düz vites seat leon.

Son zamanlarda birşey dikkatimi çekmeye başladı.

Böyle dur kalk trafikteyken, ya da yokuş yukarı dur kalk yaparken falan bazen motor stop edecekmiş gibi olduğunda hemen debriyaja basıyorum. Debriyaja basınca rölanti devrine düşmesi gerekirken (900d/d civarı) böyle araç gaza basmamama rağmen böyle 2.000 devirlere çıkıveriyor, 1-2 saniye orda kalıyor daha sonra ideal rölanti devrine dönüyor...

Birde boş viteste araba durur haldeyken gaza bastığımda devir yükseliyor, gazı bıraktığımda inerken böyle 1.500-1600 devirleri civarında bi an duraksıyor, öyle iniyor. Düzgün anlatabildim mi bilemiyorum, ama 5.000 devirlerden aşşağı aynı hızda düşerken 1600 lere geldiğinde bi takılma olup daha sonra iniyor...

acep bi problem mi var? rölanti regülasyonunda falan? yoksa ben mi evham yapıyorum?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Elektronik sistem motorun durmasını engelleyebilmek için senden bağımsız gaz veriyor. Bu gaz o anki güç dengesinden dolayı deviri yükseltmiyor ama sen debriyaja basıp, motordan yükü kaldırınca birden o mevcut komut ile motor devri yükseliyor. Sonra da normale iniyor.

Belirttiğin üzere bu 900rpm bandına inme bazen oldukça yavaş oluyor.

Bu tepki benim aracımda da var ve normal birşey. Ben Sıkışık trafikte gaz vermeden ayağımı yavaşça debriyajdan çekerek ilerlerim. Debriyajla yavaşça oynarsan araç stop etmeden ufaktan ilerler. Öndeki araca yaklaşınca da debriyaja tam basarım ve bu aşamada motor birden devirlenir, halbuki demin rolanti devrindeydi :)

Sakin ol, herşey kontrol altında ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:
@MrMarvelous; aynı sorunu bende yasıyordum.
alakasız gelecek ama bu sorun devir daim'deki bozukluktan ve yağ eksikliğinden kaynaklanıyor.
suyuna ve yagına bak yani arabanın =)


hmm... baktırayım valla...

araba 1.6 motor 1.300 kilo olunca seri gitmek için motor her gün yırtınıyor benim kontrolüm altında =) o yüzden yağ ve soğutma suyu periyotlarım daha kısa =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ehehe ne biliyim içimde bir cvt nefreti oluşturdu corsa :)
Benim anlamadığım zaten bahsedilen audiler öle alt segmentteki ucuz araçlar deiller! Neden full otomatik yerine böyle değşirme sistemler kullanılıyor? Yane şöyle açıyım soruyu! Torku tam otomatik bir sistemin yönetemesi devşirme bir sisteme göre daha kolay değil mi?!?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
said:

Advantages

* CVTs can compensate for changing vehicle speeds, allowing the engine speed to remain at its level of peak efficiency. This improves fuel economy and by effect, exhaust emissions.

* CVTs operate smoothly since there are no gear changes which cause sudden jerks.

Disadvantages

* CVTs operate smoothly. This can give a perception of low power, because many drivers expect a jerk when they begin to move the vehicle. The expected jerk of a non-CVT can be emulated by CVT control software though, eliminating this marketing problem.

* Since the CVT keeps the engine turning at constant RPM over a wide range of vehicle speeds, pressing on the accelerator pedal will make the car move faster but doesn't change the sound coming from the engine as much as a conventional automatic transmission gear-shift. This confuses some drivers and, again, leads to an impression of a lack of power.

* CVT torque handling capability is limited by the strength of their transmission medium (usually a belt or chain), and by their ability to withstand friction wear between torque source and transmission medium for friction-driven CVTs. CVTs in production prior to 2005 are predominantly belt or chain driven and therefore typically limited to low powered cars and other light duty applications. Units using advanced lubricants, however, have been proven to support any amount of torque in production vehicles, including that used for buses, heavy trucks, and earth moving equipment.

* Because automotive CVTs are automatic, they are stigmatized in regions such as southern Europe which do not generally accept automatic transmissions of any kind. Japan with its generally smaller cars and stop-and-go traffic, has proven a much better market for CVT driven cars.


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

CVT sisteminde -en azından Audi'de- iki tane kasnak düşünün; biri motor miline bağlı, diğeri akslara hareket veren mile.

Sıfırdan hızlanmaya başladığınızda motor en verimli devrine geliyor, motor milindeki kasnak küçük çaptan büyük çapa doğru büyümeye başlarken, akslara giden mildeki kasnak ise küçülmeye başlıyor. Çevrim oranı değiştiği için araç hızlanmaya başlıyor ama motor devri sabit :P

Sürücüleri en çok rahatsız eden şey bu; motor sesi artmıyor ama araç hızlanıyor :D

Bende aşağıda çalışan 62 model Alman yapımı tornada bile bu varyatör sistemi var ;)

Bu animasyon herşeyi daha rahat anlamanızı sağlar.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

terminoloji karmaşası olmuş bu topicte o yüzden el koyuyorum...

CVT değişken oranlı şanzuman demek ve tam otomatik. motor belli bir devire gelip kalıyor, bağırmadan hızlanıyor.. ilginç bişi... genelde japon arabaları kullanır. audi de de olduğunu bilmiyordum...


opeldeki otomatikleştirilmiş düzün adının da easytronic olması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...