Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Twin Clutch? çift kavrama? hönk?!


Mr_Hand

Öne çıkan mesajlar

Şimdi, her 15 dkda bir yaptığım gibi ööle otomotiv haberlerini takip ediyodum. Maserati'nin inanılmaz güzellikteki Granturismo modelinin daha spor versiyonu çıkacağı yazıyor son bikaç gündür her yerde... Bi sitede bu yeni modelin "twin clutch" (çift kavrama) parçasına sahip olacağı yazıyordu...

Şimdi, bu kavrama dediim şey debriyaj deil mi? bunun nasıl bi sistemi var? sıvıyla yapılan viskoz mu ne deniyo öyle bi kavrama mı? nedir? Ve özellikle merak ettiğim "twin" nasıl oluyor? hadi buyrun meendizler cevaplayın sorularımı :P

not: normalde araştırır, kendi cevabımı alırım öörenirim de maksat başlık açıp muhabbet yapmak hehe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

coolrider bahsettiğin şanzuman senin ama. Yani bi dişli 1de iken diğeri 2yi hazır bekliyo vs. muhabbeti... debriyaj balatası nasıl bişey, anlamak istediğim bu sanırım. Bi de çift demiş vay vay vay :) Bi de bildiğim kadarıyla viskoz kavramayla da çalışan bişey bu.

işte yarım yamalak biliyorum, tam mekaniğini bilen biri istiyorum :P

typo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

volkswagen deki DSG nin maserati versiyonu işte...

otomatikleştirilmiş düz vites sistemi, ama iki tane debriyaj var. 6 vites varsa bi debriyaj 1-3-5 diğeri 2-4-6 ya bakıyor. ilk debriyaj 1. vitesi kavramıiken 2. debriyaj 2 yi hazır bekliyor, vites değişimi istediğinde bir kalkarken iki pat diye iniyor. bu da kalk-değiş-in olayından çok daha hızlı vites değişimi sağlıyor...

olay bu...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ben de heyecanın nedenini anlayamadım :)

Çift kademe vites düşürmeye çalışırsanız DSG 400ms gibi vites değiştirme süreleri size sunuyor :(

Debriyaj denen şey;
Balatalı bir disk ile çelik bür yüzey. Sen debriyaj pedalına basınca yayın birbirine doğru yapıştırdığı bu yüzeyleri birbirinden ayırıyorsun. Böylece motoru ilettiği gücü ortadan kaldırarak, senkromeçlerin sayesinde vites değiştirip, ayağını debriyajdan çekerek kuvvet bağlantısının tekrar oluşmasını sağlıyorsun. Debriyaj balatasının yakılması falan ise bu başlantının tam kurulmaması sonucu yarım yamalak kavrayan debriyajın kaçırarak oluşan sürtme sonucu balataya zarar vermesi.

DSG'nin kullandığı ise bunun iki tane küçük debriyaj sistemi ile uygulanması. Fiziki olarak boyut küçültüldüğü için debriyajların yüzeyleri küçülüyor ve haliyle de aktaracakları kuvvetler azalıyor. Bir de daha hafif yapmak için malzemeden kırpınca, ortaya max 250Nm sınırlı DSG-7 çıkıyor.

Viskoz kavrama akslara güç aktarma aşamasında kullanılan bir sistem. Debriyaj ise şanzıman ile motor çıkışı arasına kullanılır.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açıklama getirmeye çalışan herkese tenks :)
Ayrıca para saol, anlattığın sistemi kabaca dün gece yatarken çözdüm. Bi anda "haaa böle olacak" diye aklıma geldi bi anda :) Heyecanın sebebini demiştim maksat muhabbet olsun diye... Arada oluyo böle işte, uzun zamandır duyduum ama tam olarak bilmediim bişey. Sonra bi yerde bi daha görünce bilmediimi farkediyorum falan :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoruK said:
vites küçültürken nasıl oluyor? ben 5ten 3'e, 4ten 2'ye falan?

Vites kuculturkende aynı hesap alttaki vitesi hazırlıyor! Şimdi elektronik olduğu için bahsedilen zamanlar 400, 500 ms yane sen frena bastığın anda o hemen alttakini hazır ediyor kaldırır kaldırmazda usttekini hazırlıyor! Yane öyle bir arada düşünce zamanı gibi bir faktor yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyle olmuyor coolrider iste :)

sen iki vites dusure birden bastiginda, diyelim 5 ten 3

3 uncu vitese sadece 5 inci viteste kullandigin debriyaj sistemi gecebiliyor

o yuzden senin 5incideki debrijay gidiyor kendini 3 e takiyor :)

bu da 300 400ms falan oluyor

sanirim bu ve tork limiti yuzunden f1 arabalarinda falan kullanilmiyor bu tam olarak yada limitli versiyonu kullaniliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ee tmm bende farklı birşey demedim ki 4 teki 3 e gidiyor die sadece aşağı inerkende , yukarı çıkarkende aynı mantık. Araç hem yukarıdaki hemde aşağıdaki vitesleri aynı hızda hazırlayıp, ayarlıyabiliyor dedim.Hazırlıyor derken tek bir debriyajdan bahsetmiyorum, zaten twini konuşuyoruz.

P.s: Matama senin bana bir giderin var ama çözemedim. Ne yaptım abi ben sana! :) :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
grandturismonun onu mukemmel ama yurumuyordu dogru yapiyorlar daha saglam bir makine lazim ona


evet 405 beygir kulağa süper gelse de 2 tonun altında çok işe yaramıyo...

ama yeni motor da tatmin edici diil ki beah. Yani gene daha iyi, 4.7lt 450 beygir ama ne biliim. 405 le 450 beygir birbirine çok yakın...

maserati gibi bi süperspor markadan motor seçenekleri arası 45hp değil de en az şöyle bi 100-150 beygir fark beklenir bence :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
istanbul parkta test ettim grantourismoyu yurumuyordu :) gerci once f430 la tur attim ama , ne biliyim hic birseyini begenmedim arabanin. On designi haric. alete en az boyle 550 bg falan lazim 612 deki motordan lazim :)


allah allah :)

Valla ben kasımda lansmandan hemen sonra binme fırsatı buldum, bana fişek gibi geldi, accayipte beğendim arabayı... 216.000 euro toplar toplamaz buna harcicam yani :)

ama bana fişek gibi gelmesinin sebebi benim arabanın 0-100 ünün 11.5 saniye olması olabilir tabi :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...