Namessar Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 dsg, smg gibi sanzimanlar klasık anlamda otomatik değiller. bildiğiniz manual sanzıman zaten. bu sanzımanların klasık otomatıkten farkı rastgele vıtes secımıne ızın vermemesı, vıtesın mutlaka sıralı olarak artması ve dusmesıdır. bır avantajı sanzımanın programlanmasını kolaylastırması ve sızı yuzlerce kombınasyon yerıne onlarca kombınasyona dusurmesıdır. gaza abandıgınızda kotu programlanmıs ve ne yapacagını sasıran bır otomatık sanzımanla karsılasmanız bu sıralı manual sanzımanlarda yoktur. sadece debriyaj ortadan kalkıyor ya da bazı modellerinde kalkmıyor ama kullanım zorunlulugu azalıyor. debriyaj pedalsız bır manual sanzıman dusun, sıralı manual sanzıman ıdeasına ulastın boylece. trıptronic ya da septectronic vs sanzımanlar aslında otomatıktırler, fakat vıtese kullanıcı mudahalesıne ızın verırler. bu gercek anlamda bır manual kullanım degıldır. sıralı manual sanzımanlarda ıse vıtesı resmen manualde oldugu gıbı aynı sartlarda degıstırırsınız fakat motoru sanzımandan ayıran debrıyaj pedalına basmanız gerekmez sızın yerınıze bunu sıstem yapacaktır. boylece debrıyaj pedalına basmak ve vıtese takmak arasında gerceklesen zaman kaybından etkılenmezsınız. bu sıstemın asıl amacı budur, bu nedenle predıctable bır hızlanma ıvmesınde en kısa surede yuksek hıza standart manual vıtesten hızlı cıkar. cunku manual vıtesın hızlanma avantajlarına sahıpken ınsan faktorunun gecıkmesınden arındırılmıştır. otomatık sanzımanlarda trıptronıc bıle olsa sız sanzımana bır sonrakı vıtesın emrını verdıgınızde ne yapacagına hala sanzıman karar vermektedır. ve hala sport u olsun, ulke yakıt fıyatı olsun, rampası olsun vs sı olsun bır cok bılınmeyenlı denklem ıcın ayarlanmaları gerekır. sıralılar oyle degıldır, sen manual de ne yapıyorsan gene onu yaparsın. ama basmazsın o debrıyaja. ama sıralı sanzımanda 3 ten 1 e takamazsın. ya da 1 den dırek 3 yapıp gıdemezsın bazılarının yapmaya bayıldıgı gıbı. ya ızın vermez ve sırayla vıtes gecmeyı beklersın ya da ızın verır ama gecıkme suresı artar. ben sunu anlamadım bmw nun smg sı ıcın adında sequentıal gecmesıne karsın dıgerlerının aksıne vıtes katı bır sekılde sıralı gecmek zorunda degıl dıyor, bu ıyı bır sey mı sonucta? ben kotu bır sey olarak algılamıstım acıkcası Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 ben manuel otomatik karsilastirmasini cevapliyacagim ferraride f360 dan beri manuel vitesten bayag hizli f1 sistemi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 yukarıda yazdıklarım kulaktan dolmadır. iddialı degılım. bir makine ya da elektronik muhendisi gelir simdi bir guzel beni yamultur :P onceden soyleyeyım dedım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Selam, DSG yapı olarak çift kavrama kullanıyor. 1-3-5 ve 7inci kademeler için 1 tane, 2-4-6 için ayrı bir tane kavrama. Sonuçta geçişler hızlı oluyor. Şimdi yanlış birşey söylememek için devamını eve gidince yazarım :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Selam, @Namessar Kim korkuttu seni böyle yahu :) Her zaman derim; Mühendislik, bilmedin konularda ustaca sallayarak karşındakileri olaya hakim biri olduğuna ikna etme sanatıdır :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Selam, DSG nasıl çalışır? Birinci kavramanın bulunduğu mildeki kademeler 1-3-5-R, ikinci kavramanın bulunduğu mildeki kademeler 2-4-6. Tek bir kuru kavrama yerine, her kavrama ıslak 4 lamelli kavrama içerir. Yer kazanmak için kavramalar iç içe geçmiş olarak yerleştirilmiştir. D modu Fren pedalına basılıp D seçildiğinde, ilk mildeki 1. vites seçilir. Kavrama tutunmaya başlamak üzeredir. Aynı zamanda 2. vites de seçilmiş ve hazırdır fakat herhangi bir kavrama yoktur ortada. Ayak fren pedalından kalkmaya başladığında 'ısırma noktası'nda kavrama başlar ve araç haraket eder. Gaza basarak araç hızlanır. Sistem duruma göre 2.vitese ne zaman geçileceğini hesaplar. Duruma göre bir üst vites seçilir. Bu seçim esnasında ilk milin kavraması bırakırken, ikinci milin kavraması kavramaya başlar ve bu süreç 8ms sürede gerçekleşir, pratikte güç kaybı yok sayılır. 6. vitese kadar süreç bu şekilde ilerler. Vites düşürme de bu işlemin tersi şekilde işler. DSG kullanım şeklini algılayarak kendini adapte eden bir sistem. Kontrol sisteminde bulanık mantık kullanılmış. Programcı olan arkadaşlar bilirler ;) Hoş çamaşır makinalarında bile artık bu var :P Eğer kick-down yaparsanız örneğin 6.viteste, sizi otomatik olarak 3.vitese düşürür. Eğer ekonomi istenirse de 35Mph gibi bir hızda 6.vitesde ilerlemek mümkün. S modu Herşey otomatiktir yine fakat daha yüksek devirlere çıkmaya izin verir. Manuel kumanda(kulakçık) modu Herşey bu sefer sizin kumandanızla oluyor. Kullanıcı hatalarını önlemek için bazı önlemler mevcut sadece. Misâl; 6000rpm ile giderken vites düşürmenize izin vermiyor, ne zaman ki vites oranına göre uygun devire düştünüz, işte ozaman işleminizi gerçekleştiriyor. Ayrıca çok yüksek ve düşük devirlerde de tercihinize müdahale ediyor. Varın siz karar verin sistemin iyi ve kötü taraflarına. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Oooh benden sonra bissürü tartışma almış başını gitmiş. Ben hepsine cevap yazayım tek postta: - BMW nin SMG si Vw in DSG sinden farklı. Yani, ikisi de otomatikleştirilmiş sıralı düz vites. Ancak DSG de çift debriyaj var. Şimdi BMW yeni M3 te M-DCT adında çift debriyajlı smg yaptı... - DSG nin açıklanan vites değişim süresi 8ms. Bu rakamın pratikte doğru olmadığına dair pek çok şey bende okudum. Ancak gerçek hızı bile ferrari nin F1 şanzımanlarından hızlı. Sonuç olarak yapısı gereği çift debriyajda bi kavrama bırakılırken aynı anda diğeri devreye giriyor. F1 şanzımanda kalıyor- vites değişiyor- geri kavrıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 DSG de bi de herkesin bilmediği bir özellik var: D(S) Modunu seçiyorsun. Sol Ayağın sonuna kadar frende. Frene basılı tutarken gaz veriyorsun. Motor 4.000d/d ye kadar çıkıp orda sabit kalıyor. Ayağını frenden bırakınca araç fırlıyor =) Launch Control var yani araçta =) Ama bütün VW modellerindeki DSG lerde var mı bilemiyorum. VW Golf 1.4 TSI 140hp de denedim ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
h1v Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 peki SMG de F1 kalkışı diye birşey var galiba. o nedir? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Iste o mrmarv in bahsettigi launch control hadisesi oluyor. yani sanirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 F1 kalkış = launch control Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 F1 kalkış ne abi hastayım böle terimlere. "olm benim arabada roketleme var." "babamın manda kasa mercedesi var." "hüseyin uzay kasa BMW aldı." vs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 hand benim arabanin 4.1 sn 0-100 u launch controlle 3.5 saniye civari oluyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 launch control ok onu biliyoruz da F1 kalkışı lafına tav oldum ben :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Manda kasa, çakal kasa olayına bende gıcığım da... F1 tipi kalkış olayı o kadar da abes bir terminoloji değil bence ya. Sonuçta LC, F1 arabalarında olan bir şey... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Selam, Neden sürekli aktif değil acaba?!? Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 cok benzin yer :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 buna ben cevap verebilirim cunku clutch in yiyip atiyor :) ben bir kac kere kendi arabamda denedim, gelen koku abartiydi. Ayarini yapmasi bayag zor ve ferrari nin bana soyledigi bu clutch denen nane 15 bin kilometre falan degisir fiyatrida 10 bin euro ama bu lc cok kullanirsan 3bin km de bekleriz seni :) clutch=debriyaj bu arada ama tam o anlamami geliyor bilemedigim icin boyle soyledim hani debriyaji yeme tabiri varya iste onu yapiyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Selam, Biz debriyaj balatası olarak alalım onu :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 o frene basıp gaza basmak olayı arabayı yiyip bitirmez mi? ben acaba öyle yapınca noluyo diye bikere deniyim dedim. araba resmen yapma lan diye kıvrandı bıraktım... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Selam, alıntı said: yapma lan diye kıvrandı bıraktım... İşte buna koparım :D Debriyaj balatasını harcarsın ve aktarma organlarına anlık pik yük verirsin. Balata ömründen yer, değişir ama aktarma organları olaya ne derece tepkisiz kalırlar, bilemem. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 inanmam :) ben debriyaj yagi sanmis idim :) paramecium said: Selam, Biz debriyaj balatası olarak alalım onu :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 paramecium said: Selam, alıntı said: yapma lan diye kıvrandı bıraktım... İşte buna koparım :D Debriyaj balatasını harcarsın ve aktarma organlarına anlık pik yük verirsin. Balata ömründen yer, değişir ama aktarma organları olaya ne derece tepkisiz kalırlar, bilemem. Saygılar. Otomatik vitesli arabada yapmayacaksın zaten. DSG arabada yapabilesin diye vites DS modundayken ayağın frende gaza basarsan debriyaj devreden çıkıyor. Otomatik arabada debriyaj yok, tork konvertörü var. Otomatik arabada frene basarken gaz verirsen gitmeye başlar. Çok uzun yaparsan vites kutusunu yakabilirsin bile... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Astra, yokuşta kaymasın diye Fren + gaz yapıp Easytronic arabada debriyaj balatası yakmayı başaran olduğunu duymuştum :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar