Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

VW DSG-7


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

TSI 90kW(122HP) ve TDI 77kW(105HP) motorlarda sunulacak yeni şanzıman. Yeni DSG-7'nin avantajı kuru kavrama olması.

Şimdi detaylar;
0.4 litre/100km yakıt ekonomisi sunuyor Golf TSI (122 PS) tabiki eski 6 kademeli DSG şanzımana oranla.
1.7 litre yağ bulunuyor DSG-7 içinde.
6 model yeni şanzımanla sunulacak.
6.5 litre yağ bulunuyor DSG-6 içersinde.
70 kg DSG-7'nin ağırlığı.
93 kg ise DSG-6'nın ağırlığı.
105 HP DSG ile sunulan en düşük VW motor gücü.
140°C maksimum DSG-6 yağ sıcaklığı.
226 kişi üretimlerinde çalışıyor.
250 Nm DSG-7 ile kullanılabilecek maksimum motor torku.
300 HP DSG şanzımanlı VW motorlu için en yüksek motor gücü.
350 Nm DSG-6 için maksimum motor torku.
750 adet/gün DSG-7 üretiliyor Kassel fabrikasında.
1,500 adet/gün DSG-6 üretiliyor Kassel fabrikasında.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

KHaRoN doğru söylüyor. VW bunu küçük otomobillerde daha fazla yakıt ekonomisi ve daha kıvrak bir performans için geliştirmiş.

Şimdiye kadar 6milyon DSG-6 satmış VW firması ve sırf 2007'nin ilk 11 ayında satılan şanzıman 364bin satmış.

122HP'lik Golf TSI için manuel-6 ile öngörülen tüketim 6.3lt/km iken bu değer DSG-7 ile 5.9lt/km. Emisyon oranı ise 149'dan 139gr/km oluyor. Klasik tip tork konvertörlü otomatik şanzımana oranla ise %20'e varan düşük tüketim oranlarından bahsediliyor.

Polo pek nasiplenemeyecek bundan ama Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Touran gibi modeller yararlanabilecek.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DSG 7, 7 ileri vites...

Son zamanların en çığır açan teknolojisi DSG bence. Ferrarinin onca F1 şanzımanından çok daha hızlı vites değişimleri sağlıyor, ve golf te opsiyonel sunulan birşey =)

diğer markalar da hunharca kopyalıyor bu tasarımı. BMW M3 te kullanmaya başladı bile. Volvo-Ford da bir DSG üzerinde çalışıyormuş...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada smg nin bayadır uygulandıgını bılıyorum ben bmw da. ama dedıgım gıbı sadece bellı modelllerde. dsg gıbı yaygın degıl, malıyetı de yuksek. kım once gelıstırmeye baslamıstır bılemıyorum ama uygulamada bmw once uygulamıs olabılır.

hangısının oldugu zaten cok onemlı degıl, cunku teknoloji ikisine de ait degil. zaten varolan bir seydi kendisi f1 arabalarında ve ferrarilerde. ferrariler sıralı manual şanzımanlara 1995 ten bu yana sahip.

bu ıste asıl en serı uretılebılır ve hesaplısını toyota yaptı SMT ile. ama o da sondu gıttı arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bmw ise ilk smg şanzımanı e36 kasa m3 te kullanmış 1997 yılında. bu durumda bir hayli uzun suredir bmw bunu kullanıyor demektir.

ama dsg dediğim gibi golfe kadar indi. bu onu benim gözümde çok daha başarılı yapıyor. büyük olasılıkla yeni tsi motorlar vites manyağı yaptı milleti, zorunlu kaldılar. ama ben sebebe bakmam, sonuca bakarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:


hangısının oldugu zaten cok onemlı degıl, cunku teknoloji ikisine de ait degil. zaten varolan bir seydi kendisi f1 arabalarında ve ferrarilerde. ferrariler sıralı manual şanzımanlara 1995 ten bu yana sahip.



ayrıca wrc arabalarındada kullanıyor uzun bi süredir. elektronik şanzuman diye geçer ordada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Alıntı said:
* A long shift time is considered anything over 625 ms
* The average manual car driver: 500 ms - 1 s[citation needed]
* Aston Martin Vanquish: 250 ms
* Ferrari 575M: 220 ms
* BMW M3 E36 with SMG I: 220 ms
* Audi TT Quattro 3.2 (Direct Shift): 200 ms
* Ferrari 360: 150 ms
* Enzo Ferrari: 150 ms
* Ferrari FXX: Under 100 ms
* BMW M3 E46 with SMG II: 80 ms
* Ferrari F430 Scuderia: 60 ms
* Volkswagen Golf GTI (Direct Shift): 8 ms
* Bugatti Veyron (Direct Shift): 8 ms


Bence rakamlar güzel açıklıyor :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Tabi eğri oturup, doğru konuşmak da lâzım:

Alıntı said:
Advantages

* Extremely fast shift time of 8 milliseconds when shifting to the gear the transmission is expecting
* Practically no power loss, due to the use of twin clutches instead of a torque converter
* Better fuel economy than the planetary geared automatic transmission (due to lack of "slip" in a torque converter)

Disadvantages
* Lengthy shift time when shifting to a gear that the transmission did not anticipate (around 400ms, depending on the situation)
* Relatively expensive to manufacture
* Heavier than a comparable GETRAG conventional manual transmission (75 kg vs. 47.5 kg)
* Greater potential failure due to complexity
* Torque handling capability constraints limit after-market engine modifications


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Otomatik vitesten tamamen tiksinen ve hic anlamayan bir insan olarak iki sorum var.

Birincisi tahmin edilmeyen vites kavrami nedir? Sonucta yari otomatik de olsa arabaya hizlanmaya meyilliyse sirali bir sistemde ust vites, yavaslamaya meyilliyse alt vites hazirlanmazmi? Tahmin edilmeyen vites araba kullanmayi bilmeyen suruculer icin ortaya cikarilmis bi kavrammidir?
edit: ben yazana kadar kadar h1v sormus, matama cevaplamis ama benim sorumun cevabi olarak degil.

ikincisi, manuel viteste ulasilabilecek en dusuk sinir bundan sonra ortalama bir otomatik sanzuman dan dahi yuksek mi olacaktir? Hizlanma degerleri simdiye kadar normal araclarda hep otomatige gore manuel in onderliginde olmustu. Bundan boyle manuel araclarin degerlerini daha mi yavas gorucez otomatiklere gore?

Birde debriyaj seven bi insan evladi olarak, benim elimden debriyajimi almadan teorik olarak(insan hizini goz ardi edelim) ayni surelerde vites degistirebilecek tarzda bi sanzuman yapilamazmi?(bu ekstra soru oldu evet)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...