paramecium Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Selam, TSI 90kW(122HP) ve TDI 77kW(105HP) motorlarda sunulacak yeni şanzıman. Yeni DSG-7'nin avantajı kuru kavrama olması. Şimdi detaylar; 0.4 litre/100km yakıt ekonomisi sunuyor Golf TSI (122 PS) tabiki eski 6 kademeli DSG şanzımana oranla. 1.7 litre yağ bulunuyor DSG-7 içinde. 6 model yeni şanzımanla sunulacak. 6.5 litre yağ bulunuyor DSG-6 içersinde. 70 kg DSG-7'nin ağırlığı. 93 kg ise DSG-6'nın ağırlığı. 105 HP DSG ile sunulan en düşük VW motor gücü. 140°C maksimum DSG-6 yağ sıcaklığı. 226 kişi üretimlerinde çalışıyor. 250 Nm DSG-7 ile kullanılabilecek maksimum motor torku. 300 HP DSG şanzımanlı VW motorlu için en yüksek motor gücü. 350 Nm DSG-6 için maksimum motor torku. 750 adet/gün DSG-7 üretiliyor Kassel fabrikasında. 1,500 adet/gün DSG-6 üretiliyor Kassel fabrikasında. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Biraz karışık olmuş sanki. İyi mi kötümü şimdi bazı yerleri ben anlamadım. Birde A3 1.4T'de kullanılacakmı ondan haber ver :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Max tork sinirinin 250nm olmasi diger dsg den farkli olarak yuksel hacimli tdi motorlarda kullanilmayacak olmasi seklinde yorumladim. Sanki sadece tfsi motorlarda kullanilmak uzere hafif ve cevik bi sanziman yapilmak istenmis. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 bide turkce alsak :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Selam, KHaRoN doğru söylüyor. VW bunu küçük otomobillerde daha fazla yakıt ekonomisi ve daha kıvrak bir performans için geliştirmiş. Şimdiye kadar 6milyon DSG-6 satmış VW firması ve sırf 2007'nin ilk 11 ayında satılan şanzıman 364bin satmış. 122HP'lik Golf TSI için manuel-6 ile öngörülen tüketim 6.3lt/km iken bu değer DSG-7 ile 5.9lt/km. Emisyon oranı ise 149'dan 139gr/km oluyor. Klasik tip tork konvertörlü otomatik şanzımana oranla ise %20'e varan düşük tüketim oranlarından bahsediliyor. Polo pek nasiplenemeyecek bundan ama Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Touran gibi modeller yararlanabilecek. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Yakında bunu yüksek torklu motorlar için geliştirirler ama nereye kadar kardeşim 5 6 7 derken kaça kadar çıkacak bu :) Bence 7 yeterli :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Selam, @Vodan; Evet, iyi birşey :) @prozzak; 8 yapıldı diye biliyorum. BMW veya Mercedes kullanıyordu. Hatta BMW olsa gerek. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 kamyona çevirdiler iyice 4-5snde bi vites atmaca mı olur, bide manuel degil yani insan karıstırır artık kacıncı viteste oldugunu dsgle, sırf tam otomatik olmalı o iş bence manuel 6 ftw Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Peki DSG-6 6 ileri, DSG-7 7 ileri mi? Yoksa 6 7 sadece versiyon numarası mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 14, 2008 DSG 7, 7 ileri vites... Son zamanların en çığır açan teknolojisi DSG bence. Ferrarinin onca F1 şanzımanından çok daha hızlı vites değişimleri sağlıyor, ve golf te opsiyonel sunulan birşey =) diğer markalar da hunharca kopyalıyor bu tasarımı. BMW M3 te kullanmaya başladı bile. Volvo-Ford da bir DSG üzerinde çalışıyormuş... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 bmw zaten bu sisteme sahip değil mi? başka bi isim altında smg miydi neydi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 smg nin tam açılımı sequential manual gearbox. ama gerçekten ismindeki gibi sequential olmak zorunda değil, vites atlayabiliyor. DSG de ise gerçekten sequential olması lazım bildiğim kadarı ile. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 ama smg yi bmw sadece m kitli araclarda ve belli bir fiyatın üzerindeki modellerde kullanıyordu. geri kalan hep streptronic tir. dsg nin guzelliği golf e kadar inmis olması. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 mrmarv kavga cikacak ama zor sagliyor derrarinin f1 sanzimanindan :) formula arabalarindan bahsetmiyorum tamamen gectim onu, yeni f430 scuderia da 60ms gecis zamani ki benim kiytirik 430 spyderimda 120ms ben hayatimda ona yakin vites degisitren araba gormedim. Yanlis bilgi vermeyin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 bu arada smg nin bayadır uygulandıgını bılıyorum ben bmw da. ama dedıgım gıbı sadece bellı modelllerde. dsg gıbı yaygın degıl, malıyetı de yuksek. kım once gelıstırmeye baslamıstır bılemıyorum ama uygulamada bmw once uygulamıs olabılır. hangısının oldugu zaten cok onemlı degıl, cunku teknoloji ikisine de ait degil. zaten varolan bir seydi kendisi f1 arabalarında ve ferrarilerde. ferrariler sıralı manual şanzımanlara 1995 ten bu yana sahip. bu ıste asıl en serı uretılebılır ve hesaplısını toyota yaptı SMT ile. ama o da sondu gıttı arada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 alfa romeo nun (dolayısı ile fiat ın) selespeed i VW ve BMW dan da onceymis ornegin. az once netten buldum bende. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 bmw ise ilk smg şanzımanı e36 kasa m3 te kullanmış 1997 yılında. bu durumda bir hayli uzun suredir bmw bunu kullanıyor demektir. ama dsg dediğim gibi golfe kadar indi. bu onu benim gözümde çok daha başarılı yapıyor. büyük olasılıkla yeni tsi motorlar vites manyağı yaptı milleti, zorunlu kaldılar. ama ben sebebe bakmam, sonuca bakarım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Namessar said: hangısının oldugu zaten cok onemlı degıl, cunku teknoloji ikisine de ait degil. zaten varolan bir seydi kendisi f1 arabalarında ve ferrarilerde. ferrariler sıralı manual şanzımanlara 1995 ten bu yana sahip. ayrıca wrc arabalarındada kullanıyor uzun bi süredir. elektronik şanzuman diye geçer ordada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Selam, Alıntı said: * A long shift time is considered anything over 625 ms * The average manual car driver: 500 ms - 1 s[citation needed] * Aston Martin Vanquish: 250 ms * Ferrari 575M: 220 ms * BMW M3 E36 with SMG I: 220 ms * Audi TT Quattro 3.2 (Direct Shift): 200 ms * Ferrari 360: 150 ms * Enzo Ferrari: 150 ms * Ferrari FXX: Under 100 ms * BMW M3 E46 with SMG II: 80 ms * Ferrari F430 Scuderia: 60 ms * Volkswagen Golf GTI (Direct Shift): 8 ms * Bugatti Veyron (Direct Shift): 8 ms Bence rakamlar güzel açıklıyor :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Selam, Tabi eğri oturup, doğru konuşmak da lâzım: Alıntı said: Advantages * Extremely fast shift time of 8 milliseconds when shifting to the gear the transmission is expecting * Practically no power loss, due to the use of twin clutches instead of a torque converter * Better fuel economy than the planetary geared automatic transmission (due to lack of "slip" in a torque converter) Disadvantages * Lengthy shift time when shifting to a gear that the transmission did not anticipate (around 400ms, depending on the situation) * Relatively expensive to manufacture * Heavier than a comparable GETRAG conventional manual transmission (75 kg vs. 47.5 kg) * Greater potential failure due to complexity * Torque handling capability constraints limit after-market engine modifications Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 abicim o 8ms in bir aciklamasini bulup koyacagim buraya, mantikli degil 8ms cunku formula arabalarinda en onemli olaylardan biri bu vites degisimi ve scuderianin vites degisimi efsane oldu bir anda formula arabalari yakalandi nasil olur falan dendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Selam, 8ms ama 250-300Nm torka dayanıklılar sadece ve yukarıda yazdığı gibi tahmin edilmeyen viteslere geçişte süre 400ms :P Bence en kritik değer bu. Mükemmel değiller ama kötü de değiller yani. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
h1v Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Tahmin edilmeyen vites geçişleri nasıl oluyo? otomatik konumundayken mi 8ms? otomatik konumu varmı bilmiyorum gerçi:D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 su 4 ten 1 dustugunde mesela diyelim 250 nm de veyron gibi bir arabada dusuk degil mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Otomatik vitesten tamamen tiksinen ve hic anlamayan bir insan olarak iki sorum var. Birincisi tahmin edilmeyen vites kavrami nedir? Sonucta yari otomatik de olsa arabaya hizlanmaya meyilliyse sirali bir sistemde ust vites, yavaslamaya meyilliyse alt vites hazirlanmazmi? Tahmin edilmeyen vites araba kullanmayi bilmeyen suruculer icin ortaya cikarilmis bi kavrammidir? edit: ben yazana kadar kadar h1v sormus, matama cevaplamis ama benim sorumun cevabi olarak degil. ikincisi, manuel viteste ulasilabilecek en dusuk sinir bundan sonra ortalama bir otomatik sanzuman dan dahi yuksek mi olacaktir? Hizlanma degerleri simdiye kadar normal araclarda hep otomatige gore manuel in onderliginde olmustu. Bundan boyle manuel araclarin degerlerini daha mi yavas gorucez otomatiklere gore? Birde debriyaj seven bi insan evladi olarak, benim elimden debriyajimi almadan teorik olarak(insan hizini goz ardi edelim) ayni surelerde vites degistirebilecek tarzda bi sanzuman yapilamazmi?(bu ekstra soru oldu evet) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar