MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Haber Metni (www.worldcarfans.com) Julius Kruta adlı Bugatti medyayla ilişkiler başkanı demiş ki "Veyron işin sonu değil. Daha mükemmel ve daha pahalı bir otomobil daha yapacağız". "Veyron VW grubunun sonunu getiriyordu az kalsın, hala karlı bir proje değil ama yinede böyle bir girişim daha yapacağız". ilginç valla. Nası bişey olcak merak ediyorum.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 resimdeki de "veyron pur sang". Veyron'un da özeli. Dışı tamamen boyasız saf alüminyum be karbon fiberden. 10 tane üretildi, 10 u da tanıtıldığı fuarda satıldı. 1.6 milyon euro ya
matama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 belki bugatti ucuzunu yapmaktansa kendini farkli bir pozisyona koymak istiyordur
matama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 ucuzu kolay ya :) v16 miydu neydi bu bilmiyom artik yaparsin direk v12 malzeme degistirirsin oldudada bitti. Bence mevzu veyron satislarindan gayet memnunlar. 300 bin dolara 1000 araba saticagima 2 milyon dolara 150 tane satarim mantigindalar
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Pek değiller =) Veyron markanın tekrar hayata dönmesi için yapılmış bi mühendislik projesi. 300 tane üretilecek sadece. Hepsi de satacak gibi. 1.5 milyon euroya satılıyor,çok para. Ama bu aracın maliyeti 5 milyon euro. Veyronun doğuşu sırasındaki bütün ar-ge ve üretim tesis vs. bütün masrafları 300 e bölünce bu rakam çıkıyormuş. Zarardalar yani Veyronla... ve bu zararlı modelin yaratılışı az kalsın volkswagenin sonunu getiriyordu... şimdi gene aynı riski alıp böyle bir model daha yapacaklarmış. Ondan da sonra ucuz bugattiler de çıkacak elbette... böyle açıklamaları da var...
matama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 bu 300 olayindan emin misin marv ben gecen 1000 i buldu falan diye bir yazi okudum bu veyronlar
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Selam, 300 tane hedeflenen bir aracın maliyeti hâlâ 5 milyon Euro olmaz, olamaz. 300 tane demek parti üretim demek. Veyron kadar özel bir otomobil de olsa 5M€ çok muazzam bir para. 3-5 otomobil olsa, tamam, şan olsun diye yaptı diyelim. Ama 300 olayı farklı boyuta taşıyor. Bence beklediklerinden güzel satış yakaladılar. Saygılar.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Eminim. Hatta başta 30 du, 30 dan çok daha fazla talep var diye 300 e çıkardılar... Şu anda da sadece 168 tanesi mi ne satılmış...
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 evet zarar etme sebebi sıfırdan dunyanın en hızlı yol arabasını yapıyo olmak ve bunun ar-ge masrafları yuzunden sonucta ferrari gibi 10 yıllarını bu ise vermis ve bi yerden beri elindeki bilgiyi ve tecrubeyi gelistirerek ilerlemiyo bu adamlar ferrari yeni modeli icin onceki deneyimi uzerine 5xlik arge masrafı ekliyosa veyron 45x harcanıp yapılmış denebilir herhalde
huun Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 başlığı görünce ikinci bir lamborghini efsanesi başlıyor sanmıştım :D
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 paramecium said: Selam, 300 tane hedeflenen bir aracın maliyeti hâlâ 5 milyon Euro olmaz, olamaz. 300 tane demek parti üretim demek. Veyron kadar özel bir otomobil de olsa 5M€ çok muazzam bir para. 3-5 otomobil olsa, tamam, şan olsun diye yaptı diyelim. Ama 300 olayı farklı boyuta taşıyor. Bence beklediklerinden güzel satış yakaladılar. Saygılar. Aracın vidasına kadar yeni üretildi malzeme. Araç üretilsin die fransada şato satın alındı, bu şatonun içerisinde fabrika kuruldu. aracın motoru, elektronik kontolleri, tasarımı falan bütün teknik birimleri sıfırdan tasarlandı. hatta tasarım 407km lik hıza çıkmak için çok kötü bir aerodinamiye sahip denildi. ancak vw in patronu bu tasarımda ısrar edince bu dizaynı o hıza çıkarmak için ar-ge yapıldı. 1001 beygir ve 1250n/m lik tork ile onlarca sene baş edebilecek vites, ve bilimum aksam geliştirildi. F1 arabalarındaki güç bunun yarısı ve onlardaki vites kutuları 1-2 yarış dayanabiliyor. aracın 407km lik hıza çıkıp çıkamayacağını test etmek için rüzgar tüneli bulamadılar. otomobil üreticilerinin hiç birinde 407km lik rüzgar üretecek rüzgar tüneli olmadığından yeni bir rüzgar tüneli ürettiler... falan filan herşeyi sayarsan bu araç için muazzam bir ar-ge söz konusu. o yüzden 5 milyon euro olması normal. sende herkes gibi bunu duyunca direkt inkar ettin. çok doğal bu herkesten aynı tepkiyi alıyorum bunu söyleyince =) ama araştırırsan haklı olduğumu göreceksin..
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Selam, said: Aracın vidasına kadar yeni üretildi malzeme. VW vida ve civata üreticisi değil. Würth gibi otomobil yan sanayisi için özel bağlantı ürünleri üreten bir çok firma bulunuyor Avrupada. Onlar bu konuda akıl almaz çeşitliliğe sahipler. VW'de onlardan faydalandı. said: Araç üretilsin die fransada şato satın alındı, bu şatonun içerisinde fabrika kuruldu. Fabrika aslında büyük ölçekli montajhane ve atelye karışımı bir üretim birimi. said: aracın motoru, elektronik kontolleri, tasarımı falan bütün teknik birimleri sıfırdan tasarlandı. Motor -bildiğim kadarıyla- 2 atne VR4 set motorun birleşimiyle oluşturuldu. 2000 yılında tanıttığı concept otomobili olan Audi Rosemeyer, 8 litrelik W16 motora sahipti. Elektronik sistem Bosch ile zaten bu prototip için geliştirilmişti. Hatta VW'nin 1997 yılında 5.6 litrelik W12 motorlu W12 modelini hatırlarsanız. Çok daha önce W motor tasarlanmış ve yapılmıştır. VDO sağolsun kumanda ve gösterge kısmında yine yardımcı oldu. Tasarım zaten sıfırdan yapılacak, mevcut bir model baz alınmadı çünkü. said: hatta tasarım 407km lik hıza çıkmak için çok kötü bir aerodinamiye sahip denildi. ancak vw in patronu bu tasarımda ısrar edince bu dizaynı o hıza çıkarmak için ar-ge yapıldı. Bilgisayar teknoloji sayesinde çok fazla deneme yanılma yöntemi için model üretmeye gerek yok. Bilgisayarla nihai tasarım belirlenip, fiziksel testlere sokulabiliyor. said: 1001 beygir ve 1250n/m lik tork ile onlarca sene baş edebilecek vites, ve bilimum aksam geliştirildi. F1 arabalarındaki güç bunun yarısı ve onlardaki vites kutuları 1-2 yarış dayanabiliyor. Dayanıklı vitesi yapmak için parça kesiti ile kullanacağın malzemenin akma sınırı ve aşınma dayanım değerlerini bilmen kâfi. Zaten İngiltere'de Ricardo firmasının bu şanzımanı ürettiğini okumuştur bir yerde. Tasarım ve üretim o firmaya ait yani. F1 ile bunu karıştırma, F1 min ağırlık ile 1-2 yarış dayanabilecek en kompakt şanzımanı yapmayı hedefliyor ve amaca uygun şanzımanı da kullanıyor. İki otomobilin amaçları farklı. Dört tekerden çekiş sistemi de Haldex olsa gerek. said: aracın 407km lik hıza çıkıp çıkamayacağını test etmek için rüzgar tüneli bulamadılar. otomobil üreticilerinin hiç birinde 407km lik rüzgar üretecek rüzgar tüneli olmadığından yeni bir rüzgar tüneli ürettiler... Sipariş veriyorsun, daha büyük kesitte ve rotorlara sahip rüzgar tünelini gelip kuruyorlar. Oturup yeniden Amerike kaşfi yaparak, rüzgar tüneli tasarlamana gerek kalmıyor. said: falan filan herşeyi sayarsan bu araç için muazzam bir ar-ge söz konusu. o yüzden 5 milyon euro olması normal. sende herkes gibi bunu duyunca direkt inkar ettin. çok doğal bu herkesten aynı tepkiyi alıyorum bunu söyleyince =) ama araştırırsan haklı olduğumu göreceksin.. 5M.€ ar-ge harcamışsa, hiçbir şey bence. Çok daha fazla harcamıştır bana göre. Ama aracın maliyeti 5M.€ dersen, buna makina kökenli bir imalatçı olarak inanmam çok zor, ancak maliyet hesaplamalarını ve gider tablolarını bana gösterirlerse tatmin olurum :) VW öyle dedi diye öyle olduğunu sanmıyorum, olaya biraz daha mistik bir hava katıyor olabilir bu tarz bir açıklama. Şunu da belirteyim, pazarlama aşamasındaki masraflarla maliyeti şişiriyorlarsa, bu da VW'nin ayıbıdır :P Saygılar.
Fistan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 o zarar ediyoruz ama üretiyoruz olayı tamamen yalan. reklam için yapılan dedikodu. adamlar alıcak sonra bununla övünecek falan.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Selam, Zaten yeteri kadar şan olsun diye concept yapıp duruyorlar, bir de zararına 300 adetlik parti üretim de ne oluyor. Mâdem zararına, beleşe versinler bana da bir tane =D Noterde bekliyor olacağım. Saygılar.
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 alanlara üstüne holding hissesi veriyolarmıs, bizi batmaktan kurtardınız diye
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Selam, Daha iyisini yapması da kolay, yaklaşık 1.9 ton olan ağırlığı indir 1.4 ton civarına (her türlü konforu iptal et), daha büyük - artık daha büyüğü olursa- fren sistemi tak; al sana daha süperi. Son değerler Veyron için: 408.47km/h max hız 0-60mph (96km/h) 2,46s 0-100mph (161km/h) 5,50s 0-150mph (241km/h) 9,80s 0-200mph (322km/h) 24,20s 0-250mph (402km/h) 55,00s (125 lt/100km tüketim, 100lt depo 12s sürede tükeniyor) 400km/h-0 <10s Yanlış birşey yazmadım umarım : Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 s nedir ya? bide 125lt/100km 90km sabit hızdaki tüketim midir al sana soru
CoolRider Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 O tuketim değeri son hızda olması lazım butun benzini 12 dk içiyor tam gaz yapınca.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Ya paramecium, Ben mecazi olarak vidasına kadar özel üretim diyorum. Sen bana volkswagen grubu vidalarını şu firmadan alıyor envanterleri çok geniş diyorsun... Farklı frekanslardan yayın yapıyoruz. Sen benim frenaksıma geçmediğin sürece uzlaşmamız mümkün değil... Veyron'un üretim maliyetinin üstüne ar-ge masraflarını araç başına bölüp eklediğinde 5 milyon euro gibi bir rakam çıkıyor. Bu araç zararına satılıyor. Ben bi tarafımdan uydurmuyorum bunları, bana inanmıyorsan şayet internet önünde. Aç, bak itediğin kaynağa. Benim dediğimin aksini ıspatlayan birşey bulursan tamamdır. Bana kendi tecrübelerine dayanarak hava tünelinin nasıl yapılacağını anlatarak haklı duruma geçemezsin.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Selam, Frekansımız uyuşmak zorunda değil, kimin yanlış bantta gezdiğini aramamıza gerek yok. Ben mecazı görememişim, haklısın. Rakamın internette de üç aşağı aynı seviyede verildiğini biliyorum. Ama 2-3 kişinin ortaya çıkıp böyle bir beyan vermesiyle de bu işin aslının bu şekilde olmadığından şüphelenebilecek bir yapıdayım. Bu, bu şekildedir demiyorum, %95 ihtimal bu şekilde olduğunu düşünüyorum. 300x5M.€=1,5 milyar € para yapar. VW'nin 2006 için açıklanan geliri 104.805 milyar €, net kazanç ise 2,75 milyar €. Net kazanç oranına bak, bir de ar-ge için harcanan rakama. En azından 300 tane üreteceğim diyene kadar 50 tane üretirdin, 5 milyon € fiyat koyardın. Bence VW yalan söylüyor. Burada irdelenen VW'nin açıklaması yani temelde, senin söylemin değil. Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Birde şöyle birşey olabilir. Malum Bugatti tabanı olan bi marka fakat uzun zamandır uykudaydı. Veyron ile çok büyük bir dönüş yaptı ve belkide marka imajını eskisininde ötesine taşımayı başardı. Bunun için belki gerçektende 1.5 milyar € para harcanmış olabilir. Haydi harcanmış varsayalım. 300 tane üretilen Veyronlar ile bu parayı geri kazanamayacak olabilirler ve bugünün tarihiyle 1.5 milyar € yatırdık sadece 300 milyon geri alabildik bizim için önemli olan ne yapabileceğimizi göstermekti diyor olabilirler. Güzel demogoji. Ancak Veyron projesi için elde edilen temeli ve bilgi birikimini bundan sonraki süreçte kullanabileceklerinden yeni modelde aynı demogojiyi yapamayacaklar.
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Selam, Cık... inandırıcı olmadı :P Saygılar.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 3, 2008 Bence mantıklı. Sonuç olarak üretim tesisleri vesaire hazır. Veyron'dan da epey tecrübe ve birikim kazandılar. Ayrıca 1.5 milyar euroluk bir ar-ge nin 2.75 milyar euroluk kardan yapılıyor olması savı daha çok kuvvetlendiriyor benim gözümde. Sonuç olarak veyron'un doğuşu son derece sancılıydı ve koskoca volkswagen ag yi iflasın eşiğine getiriyordu. sayısal değerler bunu kanıtlar nitelikte.. bir de veyron çok zengin insanlar için üretilmiş olsa da 1.5 milyon eurodan fiyatı 5 milyon euroya çıkaramazsın öyle. özel jet fiyatına geliyor o zaman, o kadar pervasız harcayacak 50 zengin bulmak kolay olmasa gerek di mi? =)
Öne çıkan mesajlar