MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 En düşük demedim ki ben.. En basitinden düşük emisyonlu jip dedim. Yoksa 60 lardan kalma teknolojili bir motordan ne beklenebilir ki?
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 basit olunca ne oluyor konuya nasil hizmet ediyor anlamadim.
CoolRider Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Bence olaya yaklaştıkları konu biraz daha farklı. Sadece direk emisyon değerlerinden çok tüketim ve malzemelere bakıyorlar. Sırf basit mantıktan. Aynı motora sahip olsa bile 1300 kg lik bir Golfu harekert ettirmek ile 2200kg bir arazi aracını yurutmek için harcanan benzin miktarları arasında büyük fark var. Daha çok tüketim daha çok karbon salınımı. Ayrıca çekişi 4 tekerleğe vermekte tüketimi arttıran faktorlerden. Yine boyuttan gidicek olursakta; araba ve arazi araçları tamamen dönüştürülebilir maddelerden yapılmıyor( Hatta en çevreci otomobil BMW 5 serisiydi galiba! %60 recycled materyallerden yapılıyor.) bu durumda araba hurdaya çıktığında, ömürünü tamamladığından büyük bir arazi aracının bir VW Golfe göre doğaya olan yükü artıyor.
dasaaa Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 hmm tabii çevreci düşünceye karşı sunulan argümanların kullanılan materyallerin niteliği ve niceliği ile hiç ilgilenmemesi bunların atık yönetimi ile görüş bildirmemesi şaşırtmadı beni. trafikte kapladıkları yeri de göz önünde bulundurmak lazım zahir.. (1kişinin x km ulaşımı için ne kadar yer kaplıyor gibi verimlilik hesapları da vardır, basit trafik hesapları için birim oto hesapları da vardır) kısaca her 4x4 düşmanlığı sebepsiz veya sermaye düşmanlığı değil, bayağı destekli ve bilgili de olabilir. nihayetinde bu tepki haklıdır da. hastalıktan kırılıyorum, iyileştikten sonra uzun bişiler yazarım -_-
Masticore Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 + Radyo'da dinlemiştim ingilterede yapılan bir araştırmaya göre. 4x4 jeepler bir trafik kazasında senin ölme yada yaralanma şansını %50 azaltırken çarptığın arabadaki insanınkini %50 arttırıyor
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Birde çarpılan araba olarak bakarsak, bir başkası sana çarpınca ölme riskin azalmış oluyor. Ben öldükten sonra bana çarpan arabadakinin hayatta kalacak olması açıkçası beni hiç ilgilendirmiyor :) Birde SUV ile yayaya çarpınca yayanın ölme riski daha düşük oluyor. Araba ile çarpınca önce kaputa sonra kaydıraktan yukarı kayıp yükseklikten yere çakılıyorsun ancak 4x4 ile vurunca küt burun kişinin arabanın arkasına doğru savrulmasını engelliyor.
CoolRider Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Vodan yaya konusunda yanlışın var! SUVlar normal araclara göre daha tehlikeli yaya ile normal araclarda olan kazalarda en büyük darbeyi önce ayaklar alıyor sonra ölümü getiren yayanın kafasını araba kaputu yada camına vurması oluyor. Sırf bu yüzden honda yeni arabalarında çarpışma anında çok hafif yükselen bir kaput ile hava yastığı etkisi yaratmayı planlıyor. Fakat SUVlerde araç zaten yuksek bütün çarpışmanın gücü gövde ve boyuna biniyor ve doğal olarak ölümcül oluyor. Savrulma olayına gelicek olursak. Senin hesaplar ile 50 km ile duvara kafa atmak, birinin sana 50 kmde çelme takıp senin 1.5 m yukselmeni sağlaması ve bir buçuk metreden kafayı yere vurmandan daha güvenli. Mercedes C Klas http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_2007/308.aspx Mercedes ML http://www.euroncap.com/tests/mercedes_benz_m_class_2002/145.aspx yaya güvenliği aynı markanın en düşük sedan modelinde ML serisi jipten daha fazla. Ayrıca aynı test araba büyüdükçe güvenliğin artmadığından kanıtı. Yani suv aldım güvenlik için demekte yanlış.
matama Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 valla ayi gibi arabalar suvlar trafikten kaldirsalar bana uyar. Tek islevi daga maga tirmanirken kayaklari rahat koyuyorsun gerisi geyik.
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Coolrider, 2007 model sedan ile 98 de çıkmış 2002 de test edilmiş jipin linkini verirsen öyle gibi olur tabi. Q7 http://www.euroncap.com/tests/audi_q7_2006/262.aspx A6 http://www.euroncap.com/tests/audi_a6_2004/207.aspx Pedestrian bölümüne bakabilirsin. Trafik kazalarında ölümcül darbe başa alınanlardır. Bir jip çarptığında vücut darbeyi absorbe edip başını 1mt den kaputa vurursun. Araba çarptığında ise kaput ve camdan kayıp 2 3 metre yüksekten yere çakılırsın. He bide ben bunu popomdan uydurmuyorum TV de izlemiştim 5th gear fln olabilir program. Cansız manken üzerinde denemişlerdi. Hah bide Q7 30 puanla 4 yıldız, A6 ise 33 puanla 5 yıldız almış. Fakat Q7 daha güvensiz demek olmuyor çünkü A6 2 puanı Emniyet kemeri uyarısı ile almış.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Valla şehir içinde jip yasaklanacaksa ticari araçlarda yasaklansın kardeşim. Vergi avantajı yüzünden türeyen Doblo'lar katlediyor trafiği. Deli gibi gitmelerinden değil, doblo arkasında seyir ederken trafiği göremiyorsun. Doblocu son anda bir yayaı ezmekten kaçınca senin ezme şansın iyice artıyor çünkü son saniyeye kadar göremiyorsun yayayı falan... Jip in şehir içinde dezavantajları var tabi. Park sorunu, dar sokaklarda manevra zorluğu. Ama bu doblo kılıklı arabaların olduğu trafikte sağına soluna daha hakim oluyorsun, dolmuşçular falan kolay kolay sıkıştıramıyo vs. Pek çok avantajı var bana sorarsan. Hele ki ülkenin topraktan farksız çukurlu tümsekli asfalt yollarında çok daha rahat ilerlemeni sağlıyor. Kazada jip kullanan %50 daha güvende, diğer araba %50 daha tehlikede de gereksiz bir argüman. Bu bakış açısına göre kamyonet, kamyon, tır, otobüs, minibüs gibi jiptende büyük araçlar yasaklanmalı. 100 le giden Tır a dayanabilecek binek araç yok çünkü... Çevre, karbondioksit emisyonu konusuna da gelince; uçaklar, enerji üretim fabrikaları, sanayi gibi alanlarda, yani çevre kirliliğinin birincil sebepleri konusunda birşey yapılmadan nüfusu zaten az olan jiplere yönelinmiş olması beni rahatsız eden. Bütün o sanayilerin emisyonuna bi sınır getirilir, ondan sonra sıra jiplere gelir, o zaman çıkarmam sesimi...
CoolRider Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 1, 2008 @Vodan Tarihe dikkat etmemiştim mercedeste o yüzden fair bir karşılaştırma olmamış. Fakat anlatmaya çalıştığım o değildi. Sen iyi güzel Q7 falan demişsin ama trafikte allah için kaç tane Q7 var ben mercedesi bile koyarken üst segment başarılı bir arguman olmaz diye uzun uzun düşündüm. Diğer markaların SUVlerine baktığımızda genelde sıfır yıldız biraz ii bir marka ise tek yıldız aldığını görebilirsin. Fakat honda toyota gibi markalara baktığında daha başlangıç modelleri Jazz, Yaris gibi arabalar bile 2 yıldıza sahip yaya güvenliği konusunda. Yıldızlara gelirsekte NCAP puanlaması konusunda geniş bir bilgiye sahip değilim fakat sadece kemer uyarsı yüzünden bir yıldız atlıcağını zannetmiyorum. SUVlerin güvensiz olduğunu sölemiyorum çevreyi tek mahveden araç olduğunu sölemiyorum. Fakat bu kadar insanın bunlara karşı çıkması tamamen deli saçması değil onları anlatmaya çalışıyorum. Herşey bitti bu mu kaldı sorusunada abi su eksikliğinde sadece klozet rezervuarına 1.5 litre pet şişe koyarak 4 kişilik bir aile gereksiz su harcamasını %20 lere varan şekilde kısa biliyorsa, bu araçları azaltarak ne kadar yararlı olunabileceğini düşün. Konfor konusuna gelince lüks segmentteki bir çok araç konfor konusunda jiplerden daha rahattır. bir 4x4 un rüzgar sesi ile sedanın ki karşılaştırılamaz bile. Eğer konfordan kasıt yüksekte oturmak ve yolu görebilmekse. Kimse trafiğe bunlar ile çıkmazsa yüksekte oturmaya gerek kalmaz.
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Aslında tamda bir üst mesajda MrMarvelous benim yazmak istediklerime değinmiş. Doblo tarzı araçlar sebebiyle gerçekten de yüksekte oturma ihtiyacı duyuyor insan. Geçenlerde bir KIA yetkilisi de aynı şeyi söylemişti bu tarz arabalar çoğalınca insanlar 4x4lere yöneldi diye. Sorento'nun başarısının sebeplerinden birisidir. Diğeri ise küresel ısınmadaki jip payının gerçekten protestoya değecek kadar büyük olmadığını düşünmem. Otomobil üreticileri düşük tüketime sahip yüksek oturma konumlu araçlar üretmeyede başladılar aslında. Belki önümüzdeki dönemde bu tarz modeller çoğalabilir. Nissan Qashqai ve Dodge Caliber ilk aklıma gelenler. Fakat yinede avrupalı üreticilere baskı yapılmasını doğru bulmuyorum. Birde şunu ekleyeyim, üreticiler bu zamana kadar araçlarn içerisindeki sürücü ve yolcuları korumasına ağırlık vermişlerdi. Son dönemlerde yaya güvenliği konusuna da ilgi duymaya başladılar ve bu konuda kendilerini geliştirmeye çalışıyorlar. Önümüzdeki yıllarda daha iyi sonuçlar alacaklardır. Jip-araba yaya güvenliği konusunda ise dediğim gibi tv de izledim onu baz alarak konuşuyorum. Emniyet kemeri uyarısı konusunda ise, Toplam skor 33 Front: 13 Side: 16 Seatbelt reminder: 2 Pole: 2
matama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 valla marv benim iple ilgili yorumum su ki bir jip sahibi olarak diyorum bunu jip kullananlarin %90 i cebindeki butun parayi bu halta verip kendine sinif yaratan dangalaklar toplulugu hatta ayilar toplulugu diyebilirim hele baba parasiyla jip kullanan gencler ve kadinlar bogasim geliyor onlar trafigi katlettikce. ahah bu toplumsal jip uzerinden kusma
CoolRider Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Walla normal kullanım için doblo almak nasıl bir fantezi bilemiyorum fakat bizim iş dolayısıyla mal taşımamız gerekebiliyor ve bu ticari araçlar gayet kompakt, hızlı ve şehir içinde rahat oluyor. Bunların alternatifi olan kamyonet ve transporter tarzı araçlar daha kullanışlı ve alçak değil. O yüzden bunların azaltılması biraz zor olur tahminimce. Çevre konusuna gelince bütün jipleri trafikten kaldıralım tarzı bir yaklaşımım yok sadece ne bu düşmanlık yazınca bana mantıklı gelen yönlerini belirtiyim dedim. Yoksa Fabrikalar, nukleer santraller, bilinçsiz tarım ve sanayileşme ve yerleşim varken trafikten 2 jip eksildi diye bütün doğa yeşillenmicek. Ha doğaya katkısı olur mu olur! Ama öncelikler...
matama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 coolrider nukleer santral konusunda aydinlatsana bizi niye cok kotuymus
Red Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 matama said: valla marv benim iple ilgili yorumum su ki bir jip sahibi olarak diyorum bunu jip kullananlarin %90 i cebindeki butun parayi bu halta verip kendine sinif yaratan dangalaklar toplulugu hatta ayilar toplulugu diyebilirim hele baba parasiyla jip kullanan gencler ve kadinlar bogasim geliyor onlar trafigi katlettikce. ahah bu toplumsal jip uzerinden kusma katılmıyorum valla.parası olmayan belli bi seviyede olmayan adam.örnek veriyorum 110 bin euro ya q7 alır mı almaz baba parasıyla porş kullansa normalde 4x4 jip kullanmasının neyi saçma olabilir :) herkes bi yaşa kadar baba parası yemesi normal.babamda bana jip alıosa.alabilcek gücü varsa ne güzel.
matama Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 bende diyorumki gotunde don olmayip araba olan o kadar cok insan var ki ozellikle jip yalniz digerine gelince porsche vs jip olayina toplumsal bosalma dedim jip uzerinden yoksa genel olara cakma polat alemdar tipli dangalaklari gordukce sinir oluyorum canim. ha soruyorsan hicbirine karsi ezikligim falanda yok yani bilende bilir sadece genel olarak bu organizmik bir boka yaramayanlari sevmiyorum bu kadar kardesim.
pwnbot Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 ilk orta-uzun yoluma ciktim freelander 2 ile, valla rahat. yakit tuketimi de dizel oldugu icin benim seat leondan daha az gostergedeki oranlara gore, istanbul sapanca 0.125 depo gibi. sonra sehir icinde de 1-1.5 saat kadar dolandim amacsizca, guzel valla ya, taksiciler yol veriyor falan. yemisim cevreyi cevrecileri, cevreyi cok dusunen intihar eder gubre olur.
Quibble Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 yanliz jiplerin trafigi katletme konusu bana kafayi yedirio.. koskoca aleti kontrol edemicektin niye aldin ! ayrica kadinlar , kotu araba kullanirlar (bi kac tane istisna gostermeyin bana :) ) ve bunlarin altina jip verince alllaaaah.. gecenler expedition tarzi bisi u donusu yapamadi geri geri gelmeye karar verdi ehh arkasinda ben varim.. izledim sadece, adamin 10 tane park sensoru var, ottugunu ben duydum walla :P.. baktim gelio ustume, ne ses cikardim ne kornaya bastim, sonra cami acildi jipin kadinin teki kafayi uzatti "cekilsene be arkamdan" diye bana bagirio :D 2 serit birden tikamis bana bagirio :P donucegi yerden yemin ederim TIR dondururum :D edit: demekki neymiis, sorun 4x4 ler diilmis bayan soforlerimiz mis :P
Mr_Hand Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 ya jipin kendi emisyonu düşük diyelim, ama boyutları trafiği aksatacak şekilde hakkaten artık. İstanbulda gerçi otobüs-minibüs (daha çok minibüs) vs. zaten içine ediyo trafiğin de, bi de bir ve çok ender iki kişinin bindiği hayvani araçların trafiğe etkisini bi düşün Mr.Marv. Çünkü, şöyle bişey var; herkes aynı anda gaz ve fren yapabilse, trafik ne kadar yoğun olsa da akacak (hortumdaki sıvı gibi) ama bu gaz-fren koordinasyonu insanlar taafından yapılması imkansız bişey, normal akan trafikte anlamsızca fren yapan biri arkasında git gide eklenen gecikmeyle yavaşlamalara ve sonunda durmaya denen oluyo. Bi de bu olayın içinde böyle büyük araçların olduğunu düşün, ve sırf bu nedenle ortaya çıkan kirliliği düşün... Asıl olay -kimileri motorlarına taksa da- şehir içinde tamamen israf bu araçlar. Ayrıca zaten illa ufak motorlu da olmuyo bunlar sen de biliyosun.
CoolRider Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 matama said: coolrider nukleer santral konusunda aydinlatsana bizi niye cok kotuymus Santrallerin nucleer yakıtı işlemesinden çok, yakıt tükenince nukleer atıkan kurtulma yolları! Şimdiye kadar atıklardan tamamen kurtulanabilecek bir yol bulmadı. Uyguladıkları yöntem sızdırmaz depolarda yer altında saklamak. Tabi ki sızıntılar ister istemez oluyor ve nukleer alanlar yaratıyorsun. Ha bunlar yine kontrollu dunya genelinde, yakınında bir insan yerleşimine yada temasa yol açıcak bir etkileşime izin verilmiyor fakat öyle yada böyle doğanın anası ağlıyor. Disposing Nuclear Waste
Quibble Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 ucak diorm :) 12% si ucak yuzunden diorm.. baslayin kosmaya seneye Amerika'ya varirsiniz diorm :P aa.. nukler atiklardan kurtulmanin yolunu bulduktan sonra o santrallerde Co2 olmicak mi ? bilmedimden soruorm.
CoolRider Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Nukleer santral fosil yakıt kullanmıyan termik santral gibi çalışıyor. Yane su buharını ısıtmak için karbon bazlı yakıt yerine nukleer tepkimenin ısısını kullanıyorlar, doğal olarak bildiğim kadarıyla bir carbon çıkışı yok. Ama bu konuda kesin bir bilgiye sahip değilim. Uçağı geçtim ineklerin çıkardıkları gazlar atmosfere bir arabdan daha çok zara veriyor. Aslında olay zararı tamamen ortadan kaldırmak değil bu mümkün değil malesef, gelecekte oluşabilecek zararı minimuma indirmek.
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 nukleer santrallelr her zaman radrasyon sızıntısı yapıyo önüne gecemiyorlar bunun, calışanların zaten cok bi kurtulma yolu yok sayısız kanser vakası var nukleer santral calışanları arasında, bu bi kenara, şu anda bütün moskova radrasyonlu mesela bu bilinen ama işte göz ardı edilmiş bi gercek. hoş bi durum değil hiç, bunun yanındaişin içinde birde nukleer atıp depolama saklama durumu varki cözümü yolu bulunamadı hala o işin, uzaya falan göndeiceklaer artık, ayda depoliycaz atıkları. hayır öle bi "tamam burası nukller cplük buraya atıcaz" diye bi anlaışta olamaz 1. sineeye kimin topraklarına hangi halkın yöresine atıcaksın, ikincisi yaklaşıaı öldüren malzemeleri nasıl koruycaksın keza nükleer atık demek zenginleştirilmiş hala silah olarak kullanılabilinecek madde demek, hiç bişi olmazsa atarsın bi metrepole millet patır patır dökülmeden kimse anlamaz sorunu. ayrıca tek atık nükleer materyalın kendisi değil, bi süre sorna bütün bir sntral nükleer atık haline geliyor zaten, italya bize neden beleş santral veriyo karakaşımızamı? (ki millet olarak baya kara kaşımız var ama yinede değil) en son şey duymuştum ben, bu yer katmanlarının orasına burasına koyuorlar bi şekilde yer hareketleriyle aşağı doğru kayıyo hızlıcaz, ve işte yer kürenin içinde cözülüp orda tamamlıyo ömrünü, ki zaten korkunc bi ömrü var zımbırtının 30000 sene mi ne öle ibşeydi hatırlamıyorum su anda verileri tam. zip konusunda ise gercekten gerkelimi o kadar hammadde tüketmek sorusunu soruyorum sizlere, üretimde ufak bi arabayla zipin üretimindeki carbon salınımı aynımı? cok fark etmsede benzin tüketimi fakrlı değilmi? dişlerimizi fırcalarken suyu kapatıyoruz neden araba secimimizi de adam gibi yapmıyoruz
MrMarvelous Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2008 Ya bütün bu anlaşmazlık insanlarda "rasyonalite"nin olmamasından... Jiplere karşı çıkanlar dünyadaki araç nüfusunun kaçta kaçının jip olduğunu bilmeden ahkam kesiyor. Ya da su tüketimini azaltıcam çevryee katkım olsun diye dişini fırçalarken suyu kapatıyor ama allahın her günü sabah evden çıkmadan duş alıyor, akşam yatağa girmeden duş alıyor. Böyle manyaklar da var. Bu biraz da algıda seçicilikle alakalı. Bunun bi çok sebebi var, özellikle de medya. Çok basit bir örnek vereyim mesela: dünyada 1 sene içerisinde trafik kazalarından mı yoksa menenjit ten mi daha çok insan ölüyor? Bunu 10 kişiye sorsan 9 u trafik kazası der. Halbuki cevap menenjit. Neden trafik kazası diyor insanlar öyleyse? Çünkü sabah gazeteyi eline alınca menenjitten ölenleri değil trafik kazası haberlerini görüyorsun... Nükleer santrallerin nolursa olsun sızıntı yapıp çalışanlarını kanser yapıyo olması konusuna da katılmıyorum. Nükleer enerji şuanta insanoğlunun bulmuş olduğu en verimli ve çevreci enerji kaynağıdır. Elme çekirdeği kadar uranyumla koskoca şehirin elektrik enerjisini üretebiliyorlar. O kocaman bacalardan çıkan duman da duman değil su buharı. Daha sonra yer altına gömülüyor o nükleer atık, ya da amerikan ordusuna gidiyor, seyreltilmiş uranyumlu mermi oluyor =) Santral de çalışanlar da kanser olup ölüyor olabilir. Napalım? Matbaalarda, darphanelerde çalışanlar da o selülozit kağıtlar yüzünden kanser oluyor. Kimse para basılmasın çalışanlar ölüyor diyor mu? hayır...
Öne çıkan mesajlar